Gå til innhold

Snorker og samboer legger seg i stua


Offred

Anbefalte innlegg

Jeg har snorket siden tenårene, og fatter at det er irriterende. Drit-irriterende! Men jeg og samboer har alltid funket likevel fordi han sover tungt og har på seg øreplugger fordi han ser på youtube til han sovner og han sover godt. Nuvel, den siste tiden våkner jeg hver dag av at han ligger på stua. Pga snorkingen. Han har gjort så jævlig mye jeg kunne vært forbanna på han for, men nå er altså snorkingen min det store problemet. Fader altså. Føler at han skyver meg unna med noe nytt hele tiden. Etter 9 år liksom. Ting som har vært en del av dealen siden dag 1. Akkuratt som at jeg irriterer ham nå, med alt jeg gjør, som han likte eller ikke hadde et problem med før. Ja jeg er lei meg. Han har løyet og ført meg bak lyset og jeg tilgir, men snorkingen er plutselig fæl🙄 får holde meg våken hele natta fra nå av da. Lei av og våkne til at han ligger på stua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Offred skrev:

Jeg har snorket siden tenårene, og fatter at det er irriterende. Drit-irriterende! Men jeg og samboer har alltid funket likevel fordi han sover tungt og har på seg øreplugger fordi han ser på youtube til han sovner og han sover godt. Nuvel, den siste tiden våkner jeg hver dag av at han ligger på stua. Pga snorkingen. Han har gjort så jævlig mye jeg kunne vært forbanna på han for, men nå er altså snorkingen min det store problemet. Fader altså. Føler at han skyver meg unna med noe nytt hele tiden. Etter 9 år liksom. Ting som har vært en del av dealen siden dag 1. Akkuratt som at jeg irriterer ham nå, med alt jeg gjør, som han likte eller ikke hadde et problem med før. Ja jeg er lei meg. Han har løyet og ført meg bak lyset og jeg tilgir, men snorkingen er plutselig fæl🙄 får holde meg våken hele natta fra nå av da. Lei av og våkne til at han ligger på stua!

Vet du årsaken til snorkingen? Har du vært utredet for søvnapne? Mange snorkere har søvnapne. Det er leit at samboeren din er så trasig mot deg :hug: 

Anonymkode: 0985a...bf9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins medisiner på apoteket som kan redusere snorking. Har du trstet dette?

Anonymkode: 24de4...8f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han skal ligge våken når han blir vekt av din snorking fordi du har tilgitt han for ting før??

Du kan ikke ha tilgitt han når du tenker bruke det mot han, at han må ligge å høre på din snorking. 

Anonymkode: 931bd...68f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nevnt det for han da? Jeg snorker litt innimellom, det vet jeg selv og kjæresten har påpekt det 😂 han har heldigvis ikke flyttet på seg (enda!). Jeg har noe tette bihuler og sliter med bihulebetennelse i perioder, vet du om du kanskje kan ha noe lignende? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du årsaken til snorkingen? Har du vært utredet for søvnapne? Mange snorkere har søvnapne. Det er leit at samboeren din er så trasig mot deg :hug: 

Anonymkode: 0985a...bf9

Ja er utredet for det. Har sovet med sånn måler av pust og sånt via sykehus. Har ikke søvnapne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, saltyliquorice skrev:

Har du nevnt det for han da? Jeg snorker litt innimellom, det vet jeg selv og kjæresten har påpekt det 😂 han har heldigvis ikke flyttet på seg (enda!). Jeg har noe tette bihuler og sliter med bihulebetennelse i perioder, vet du om du kanskje kan ha noe lignende? 

Tror ikke at jeg har det? Ville jeg ikke slitt med hodepine og sånt også hvis bihulene var tette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han skal ligge våken når han blir vekt av din snorking fordi du har tilgitt han for ting før??

Du kan ikke ha tilgitt han når du tenker bruke det mot han, at han må ligge å høre på din snorking. 

Anonymkode: 931bd...68f

Du misforstår. Jeg er bare frustrert. Han har gjort mye sånn i det siste. Plutselig er ting jeg gjør irriterende, selvom jeg har vært meg siden dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner han godt. Snorking er JÆVLIG irriterende! 

Anonymkode: 493af...f49

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fins medisiner på apoteket som kan redusere snorking. Har du trstet dette?

Anonymkode: 24de4...8f6

Husker jeg prøvde en spray en gang, som jeg kjøpte i england. Den virket greit, ifølge veninna mi som jeg sov på rom med. Prøver gjerne noe sånt hvis det finnes i norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner han godt. Snorking er JÆVLIG irriterende! 

Anonymkode: 493af...f49

Ja selvfølgelig er det det! Hater at jeg snorker. Grufullt irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som vanlig så er det ts man angriper. Han har jo plutselig begynt med dette nå etter at det i mange år ikke har vært noe problem, så her er det noe annet enn snorkingen som er problemet.

Kanskje det var et dårlig eksempel ts, siden det var noe for kg-mobben å henge seg opp i. Er det andre ting han gjør fordi han plutselig irriterer seg? Og hva har han løyet om, har han vært utro? Kanskje han er det enda og egentlig vil ut av forholdet med deg?

Anonymkode: 0d8a4...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at hans søvnmønster har forandret seg så han plages mer av snorkingen du skal være sinna på. Men at han har gjort noe du beskriver som løyet og ført deg bak lyset. 

Kan det være at han driver med dette igjen og dermed legger seg på sofaen? Klassikeren er jo at mannen sexchatter i et annet rom på natta. 

Det sagt så er det også sannsynlig at snorkingen plager han så mye at han ikke får sove, han sover ikke like tungt nå som for ti år siden kanskje. Snorking kan virkelig ødelegge den intimiteten i et forhold så hadde jeg vært deg ville jeg tstt en snorkeoperasjon og hadde du vært min kjæreste ville jeg bedt deg om det så vi kunne sovet sammen som kjærester igjen. Om han etter det fortsetter å legge seg på sofaen med andre unnskyldninger om at det er for varmt eller noe, ja så er det nok fordi han går bak ryggen din igjen med noe. 

Anonymkode: 9ce63...ef1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest moreno

Altså. Jeg har vært sammen med en snorkende mann i mange år, og i perioder sover jeg på stua. Dette er ene og alene fordi jeg sover lettere i perioder, og da greier jeg ikke holde ut den snorkinga hans. Synes det er dumt av deg å legge problemet på han, TS, for det er DU som snorker... men dere bør kanskje snakke sammen om det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er feil å arrestere mannen din for at han trenger fred og ro om natten. Hvis han har holdt ut snorking i 9 år så synes jeg du kan gi han litt slack og ikke gjøre han til et problem.

Anonymkode: 89f4a...13e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna med mannen på sofaen jeg og, men er da ikke så sur. fikk hele senga for meg selv jeg, friskere luft på soverommet også.

Her er det mannen som snorker og jeg som sliter. Å ikke sove godt er utmattende på lang sikt

Anonymkode: 29769...919

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten min snorker, og er i ferd med å bli diagnostisert med søvnapne (legen er 99% sikker på at han har det) og selv om jeg nesten alltid greier å sove i samme seng fordi jeg bruker ørepropper, er det noen ganger det er veldig vanskelig. Ikke bruk det mot ham at han ikke har gjort det hittil, stakar. 

Anonymkode: 94efe...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han sover lettere nå fordi det er så varmt om nettene og derfor våkner og ikke får sove igjen? Og sovne før du snorker så sover han gjennom natta vanligvis, men hvis han våkner så er det vanskelig å sove igjen. 

Jeg la meg på sofaen fordi mannen snorket og han ble kjempesur og jeg ble kjempelei meg. Han sa "du snorker du også", men han sov jo selv om jeg snorket, men jeg fikk ikke sove når han snorket. 

Det er fælt og ikke få sove. 

Jeg syntes det var dårlig gjort at han ble sur fordi jeg ikke fikk sove, men jeg skjønte jo også at han syns det var fælt at han var grunnen til at jeg ikke fikk sove også. 

Anonymkode: 7d570...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min snorka også til og fra og jeg skjønte ikke hva folk mente da de sa at de ikke kunne dele soverom pga sånt som det. Inntil en dag han, altså daværende kjæreste, plutselig begynte å snorke med et lydnivå av en annen verden. Det var helt vilt høyt, og uregelmessig. Dette skjedde samtidig som vi hadde problemer i forholdet, så daværende kjæreste tok det ille opp at jeg reagerte på det - og mente faktisk at siden han sov dårlig, trengte han at jeg var der. Etter et par netter med lite/ingen/overfladisk søvn holdt jeg på å bli gal. Jeg gråt til kjæresten min. Han ble sur fordi jeg "burde kunne klare det, for han tålte jo å høre på seg selv". Jeg mente at han ikke burde høre på seg selv, men komme seg til legen. Etter noen uker på sofaen gikk han til legen, fikk hjelp, og jeg kom tilbake til soverommet, men det var liksom dråpen. Etter det falt hele samlivet vårt sammen. 

LA FOLK FÅ SOVE, MED ELLER UTEN DEG. DET ER IKKE PERSONLIG AT DE ØNSKER EN GOD SØVN.

Anonymkode: 4ac73...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir du altså fornærmet og sur fordi du forstyrrer nattesøvnen så han ikke får sove.
Er det virkelig mulig?

Snorking er helt forferdelig, her i huset sover vi på separate soverom. Har ingen ting med at jeg ikke elsker ham, for det gjør jeg. Men jeg må faktisk sove.

Anonymkode: afcef...d8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...