Gå til innhold

Kjæreste som skal jobbe overtid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer fra dette området? 

Kjæresten min har begynt i ny jobb (veldig godt betalt), og har jobbet en god del overtid i det siste. Jeg syns det er greit å jobbe, misforstå meg ikke, men når hele hverdagen blir jobb så merker jeg det blir mye. Noen som har vært borti lignende, og har noen tips til hvordan man kan håndtere det/og hvordan dette kan utarte seg?

Anonymkode: beb26...350

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaringer fra dette området? 

Kjæresten min har begynt i ny jobb (veldig godt betalt), og har jobbet en god del overtid i det siste. Jeg syns det er greit å jobbe, misforstå meg ikke, men når hele hverdagen blir jobb så merker jeg det blir mye. Noen som har vært borti lignende, og har noen tips til hvordan man kan håndtere det/og hvordan dette kan utarte seg?

Anonymkode: beb26...350

Samboer har holdt på med overtidsarbeid i 2 år for å komme ovenpå med gjeld. Gjelden ble ordnet før jul som var, overtidsarbeid har fortsatt. Mye vil ha mer tenker jeg. Etter sommerferien skulle det roe seg, blir spennende å se. 

Har håndtert det med egne interesser og å slå av telefoner og andre skjermer når vi først er sammen.

Anonymkode: 5d82c...ca3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir fort litt avhengig når man jobber mye. Jeg merker det selv at jeg elsker å "hamstre" ekstravakter for å få mye utbetalt neste måned.

Anonymkode: bd60c...932

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min jobber MYE overtid.. Han starter klokka 7 om morgenen, og som oftest kommer han hjem 6- halv 7. Han er en type som elsker å jobbe, og har en veldig fysisk jobb. Han er også veldig pliktoppfyllende, og vil bli ferdig med en jobb før han drar fra den. Jeg vet at hvis han kun hadde jobbet 8- 16, så hadde han blitt rastløs og følt seg lite til nytte, og da ville en del av prosjektene hans ikke blitt ferdig.  Jeg bruker tiden til egne interesser, trening osv. Også er jeg egentlig innstilt på at han aldri kommer hjem før 6- halv 7, så hvis han plutselig slutter til vanlig tid en dag , så blir jeg glad. Istedenfor å hele tiden være frustrert over at han aldri kommer hjem til vanlig tid. 

 Før han ble sammen med meg jobbet han til 9- 10 om kvelden, og minst annen hver helg også. Så jeg vet at han har trappet ned MASSE for min skyld. Jeg må bare huske på det når jeg blir frustrert fjerde dagen på overtid, eller middag alene. Nå planlegger vi barn, og vi har hatt en prat om arbeidstider når den tid kommer på forhånd. Da har han sagt at han skal trappe ned jobbinga, og det tror jeg han kommer til å gjøre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobbes det ikke overtid, men turnus for begge to. 

På det verste har det gått 4 dager hvor vi ikke ser hverandre annet enn 2 min overlevering av barn i "vaktbyttet", pga han jobber sent, jeg tidlig osv. 

Vi setter mer pris på den tiden vi er sammen og legger igjen fine lapper til hverandre. Lager middag som står klar på benken når han kommer hjem fra jobb ved midnatt osv. 

Ikke helt optimalt, men det går ;)

 

Anonymkode: 63093...2a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Både kjæresten og jeg jobber freelance, så blir mye rart av arbeidstid oss mellom oss.

Håndterer det ved å bare la ham jobbe og drive med egne saker, men vi passer på å avtale å gjøre ting sammen når vi begge har fri.
Nå har vi heller ikke barn, så vi slipper det styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min jobber mye overtid i perioder, dette er da på våren og høsten, hvor vi nesten ikke ser henne på 3-4 uker. Det kan være plagsomt, men den beste måten man håndterer det på er at man er sammen når partner er hjemme. Man bør også ha en hobby som gjør at man ikke føler seg irritert eller frustrert. Det kan selvfølgelig være en god ide å snakke med partner om hvorfor ‘’hen’’ jobber overtid. Vis det bare jobbes overtid for overtidens skyld så er det forståelig at det er plagsomt. Men vis det er noe som partner MÅ fullføre så må man bare takle det.

 

Ta min mor f.eks hun jobber overtid når det er lønnsforhandlinger i kommunen, det kommer hun liksom ikke bort fra siden jobben hennes går ut på lønninger og ansettelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min jobber ikke overtid, men i en bransje hvor det er vanlig med veldig mye jobb, særlig i perioder hvor han også jobber veldig mye når han er på jobb. For oss betyr det mindre tid til å sees, samt at han gjerne er sliten en del av dagene når det er som travlest. Det er ikke optimalt, men jeg har løst det ved at jeg har begynt på videreutdanning slik at jeg er en del opptatt selv, samt er med venner. Om noen år når han har mer erfaring, kan det bli aktuelt å endre jobb, men akkurat nå er vi for avhengig av pengene og han trives i jobben, så da er det greit foreløpig. 

Anonymkode: 4ff97...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset er å finne noen som er lik en selv på dette området. 

Jeg er veldig glad i jobben min, og sitter gjerne overtid, følger opp mail og telefoner på ferie, med mer. Synes jobben er spennende, givende, og oppgavene utfordrer meg hver dag. Så jobb og fritid sklir over i hverandre. 

Heldigvis er mannen helt lik. Og vi har full forståelse for hverandres hverdag. Og vi er også flinke på å prioritere og sette av oss-tid, der PCer og telefoner legges bort. Som noen allerede har nevnt. Tiden sammen betyr ekstra mye, man er flinke til å sette pris på hverandre, gjøre småting for hverandre hver dag. Man går ikke i hverdags-fella, der man blir dritt lei av "hva skal vi ha til middag" og "hvem skal støvsuge". Nettopp fordi tiden er begrenset er vi flinke til å prioritere, og flinke til å ikke overlate oppgaver til den andre. 

Anonymkode: 4c16f...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipset er å finne noen som er lik en selv på dette området. 

Jeg er veldig glad i jobben min, og sitter gjerne overtid, følger opp mail og telefoner på ferie, med mer. Synes jobben er spennende, givende, og oppgavene utfordrer meg hver dag. Så jobb og fritid sklir over i hverandre. 

Heldigvis er mannen helt lik. Og vi har full forståelse for hverandres hverdag. Og vi er også flinke på å prioritere og sette av oss-tid, der PCer og telefoner legges bort. Som noen allerede har nevnt. Tiden sammen betyr ekstra mye, man er flinke til å sette pris på hverandre, gjøre småting for hverandre hver dag. Man går ikke i hverdags-fella, der man blir dritt lei av "hva skal vi ha til middag" og "hvem skal støvsuge". Nettopp fordi tiden er begrenset er vi flinke til å prioritere, og flinke til å ikke overlate oppgaver til den andre. 

Anonymkode: 4c16f...ad1

Så dere bestiller take away og leier inn noen til å ta husarbeidet? Eller jobber dere overtid på ulike tidspunkt, slik at en av dere er hjemme til å ta de tingene? Ville ellers tro det ble enda mer av hverdagsfella hvis begge er lite hjemme og må ta igjen alt av husarbeid og matlaging på de få timene som er igjen av døgnet/uka. 

Anonymkode: 4ff97...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere bestiller take away og leier inn noen til å ta husarbeidet? Eller jobber dere overtid på ulike tidspunkt, slik at en av dere er hjemme til å ta de tingene? Ville ellers tro det ble enda mer av hverdagsfella hvis begge er lite hjemme og må ta igjen alt av husarbeid og matlaging på de få timene som er igjen av døgnet/uka. 

Anonymkode: 4ff97...e5d

Bruker Foodora en del (jobb dekker overtidsmat), men lager ellers mye mat fra grunnen da det er en felles hobby. 

Tar unna i huset selv, vaskehjelp var ikke noe for oss. Den første som ser det fikser det, og ingen av oss er glad i å slenge oss på sofaen når det er jobb som må gjøres, så er aldri en kilde til krangel.  Men når det kommer til oppussing og større oppgaver kjøper vi alltid inn tjenester. 

For å være ærlig synes jeg at jeg har rikelig med fritid, selv med 600 overtidstimer i året. I dag brukte jeg to timer med jobb på morgenen, en time på vask av hus, og har nå sløvet på nett en time før jeg straks skal ut og løpe en tur. Så venter en lunsj med ei venninne, litt mer jobb/mail, litt internett, og hele kvelden til å lage god mat og drikke vin med mannen. 

Anonymkode: 4c16f...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 2.01, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaringer fra dette området? 

Kjæresten min har begynt i ny jobb (veldig godt betalt), og har jobbet en god del overtid i det siste. Jeg syns det er greit å jobbe, misforstå meg ikke, men når hele hverdagen blir jobb så merker jeg det blir mye. Noen som har vært borti lignende, og har noen tips til hvordan man kan håndtere det/og hvordan dette kan utarte seg?

Anonymkode: beb26...350

Du får ekstra tid til deg selv og. Det er viktig. Jeg er gjerne ganske tålmodig av meg. Ingen problem for meg med en kjæreste som jobber mye så lenge jeg ser han iblant såklart . :) 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...