Gå til innhold

#MeToo - eksempel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er som sagt i mot dødsstraff jeg også, men her kunne man gjort et unntak. Det er jo ingen tvil om at mannen er skyldig! Dødsstraff ville vist at samfunnet tar seksuelle overgrep på alvor.  Da hindrer man ikke bare at han gjør noe lignende igjen, men man skremmer kanskje tusenvis fra å gjøre noe lignende igjen. 

Hva er viktigst. Jeg er villig til å ofre ett menneskeliv for å hindre tusenvis av seksuelle overgrep. 

Anonymkode: fddef...aa8

Loven skal være lik for alle. Strengere straff til én fremfor andre for samme forbrytelse er ikke akseptabelt.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud..

Ja, jeg forstår at seksuell trakassering er ubehagelig og en form for hersketeknikk, men helt ærlig? Når man foreslår dødsstraff for tafsing på noens ræv? Jeg syns det er å tråkke på noen som virkelig har blitt utsatt for overgrep. Jeg syns metoo kampanjen er bra, fordi det retter søkelyset mot trakassering og seksualisering i feks arbeidslivet - MEN, i noen tilfeller tar det jo fullstendig av! Jeg skjønner ikke at noen vil stakkarsliggjøre seg selv så fullstendig? Man dør ikke av at noen tafser deg på ræva, og får du psykiske plager av det for resten av livet ditt, vel, så hadde du sannsynligvis større bakenforliggende årsaker som trigget frem det som allerede lå der. Jeg har blitt utsatt for trakassering jeg også (som ca 80% har gjort en eller annen gang), og det er skikkelig skikkelig ubehagelig, men, jeg er også blitt overfalt og forsøkt voldtatt, og vet du? Det sistnevnte kan ikke sammenlignes. Av og til føler jeg at enkelte kjeder seg i livet sitt, og må finne på noe for å spice det opp litt. 

Ja til en fornuftig metoo kampanje, som setter fokus på de rette tingene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Loven skal være lik for alle. Strengere straff til én fremfor andre for samme forbrytelse er ikke akseptabelt.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Du gjør det bare verre for deg selv med å fortsette å beskytte overgripere.  Har rapportert dette innlegget også og da ender det nok med mer enn kun en advarsel fra moderator. Du gir deg jo ikke selv om du har fått beskjed om at du har fått beskjed om hvor farlige meningene din er. 

Anonymkode: fddef...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør det bare verre for deg selv med å fortsette å beskytte overgripere.  Har rapportert dette innlegget også og da ender det nok med mer enn kun en advarsel fra moderator. Du gir deg jo ikke selv om du har fått beskjed om at du har fått beskjed om hvor farlige meningene din er. 

Anonymkode: fddef...aa8

Jeg beskytter da på ingen måte overgripere. Jeg mener at alle overgripere bør få streng straff, og straffenivået i Norge må mangedobles. Voldtekter (muligens med unntak for de mildeste uaktsomme voldtektene (dvs de tilfeller der samtykkeerklæringen ikke er tilstrekkelig éntydig)) bør alltid føre til livslang fengselsstraff uten mulighet for permisjoner eller benådning. Jo grovere voldtekt, jo strengere soningsforhold. Det bør innføres omvendt bevisbyrde i saker som angår seksuell kriminalitet, dette da det ellers er alt for vanskelig å oppnå fellende dom. Jeg mener det er urimelig å kalle dette å beskytte overgripere.  

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg forsto ikke at du tullet før nå, for det å kalle dette et grovt overgrep er helt hinsides. Det er et overgrep, men veldig langt unna det som klassifiseres som grovt. :)

Anonymkode: 26c1f...95f

Det er grusomt å se at noen bagatelliserer overgrep mot kvinner. Slike utsagn kan være med på å skremme kvinner fra å anmelde overgriperne.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg beskytter da på ingen måte overgripere. Jeg mener at alle overgripere bør få streng straff, og straffenivået i Norge må mangedobles. Voldtekter (muligens med unntak for de mildeste uaktsomme voldtektene (dvs de tilfeller der samtykkeerklæringen ikke er tilstrekkelig éntydig)) bør alltid føre til livslang fengselsstraff uten mulighet for permisjoner eller benådning. Jo grovere voldtekt, jo strengere soningsforhold. Det bør innføres omvendt bevisbyrde i saker som angår seksuell kriminalitet, dette da det ellers er alt for vanskelig å oppnå fellende dom. Jeg mener det er urimelig å kalle dette å beskytte overgripere.  

Anonymkode: 0f77f...f5b

Selvsagt beskytter du overgripere.  Du benekter jo den allmennpreventive effekten av å straffe overgripere. I tillegg beskytter du en overgriper på bekostning av fremtidige ofre. 

Du kan fortelle så mange festtaler du vil, men når det kommer til konkret handling så synes du det er bedre at en overgriper får fortsette å leve enn at vi hindrer fremtidige overgrep. 

Anonymkode: fddef...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt beskytter du overgripere.  Du benekter jo den allmennpreventive effekten av å straffe overgripere. I tillegg beskytter du en overgriper på bekostning av fremtidige ofre. 

Du kan fortelle så mange festtaler du vil, men når det kommer til konkret handling så synes du det er bedre at en overgriper får fortsette å leve enn at vi hindrer fremtidige overgrep. 

Anonymkode: fddef...aa8

Livslang innesperring vil effektivt hindre fremtidige overgrep (annet enn mot medfanger). Avskrekkende strenge straffer vil kunne virke allmennpreventivt. Dødsstraff er jeg som nevnt prinsipielt imot, dels da jeg mener det er galt å ta liv, dels da fullbyrdet dødsstraff ikke kan omgjøres dersom nye momenter kommer til som endrer vurderingen av skyldspørsmålet.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Livslang innesperring vil effektivt hindre fremtidige overgrep (annet enn mot medfanger). Avskrekkende strenge straffer vil kunne virke allmennpreventivt. Dødsstraff er jeg som nevnt prinsipielt imot, dels da jeg mener det er galt å ta liv, dels da fullbyrdet dødsstraff ikke kan omgjøres dersom nye momenter kommer til som endrer vurderingen av skyldspørsmålet.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Du ville jo ikke ha ha fengslet på livstid. 3-4 år sa du så skulle han få nye muligheter til å trakassere så mange kvinner han bare klarer.  Jeg kan leve med at fyren er sperret inne på livstid, men tror nok dødsstraff er bedre som skrekk og advarsel til psykopatmennene der ute. 

Anonymkode: fddef...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du ville jo ikke ha ha fengslet på livstid. 3-4 år sa du så skulle han få nye muligheter til å trakassere så mange kvinner han bare klarer.  Jeg kan leve med at fyren er sperret inne på livstid, men tror nok dødsstraff er bedre som skrekk og advarsel til psykopatmennene der ute. 

Anonymkode: fddef...aa8

Livstid i fengsel gjaldt straff for gjennomført voldtekt. Dette var ingen voldtekt, men det var uønsket berøring, således seksuell trakassering. Du har rett i at det er en gjentagelsesrisiko, men jeg synes likevel ikke at en slik berøring rettferdiggjør livslang fengsling eller avretting. Dette vil det selvsagt kunne herske uenighet om. Uansett er dagens rettspraksis alt for mild mot overgriperne.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎07‎.‎2018 den 20.10, AnonymBruker skrev:

Det er grusomt å se at noen bagatelliserer overgrep mot kvinner. Slike utsagn kan være med på å skremme kvinner fra å anmelde overgriperne.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Ja, dette vil jeg faktisk bagatellisere. Dvs det er ikke greit at han klapper denne damen på rumpa uten samtykke, men det er ikke krise heller. Slike ting må man faktisk tåle som menneske uten å forlange både fengselsstraff og det som verre er.

Anonymkode: 26c1f...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette vil jeg faktisk bagatellisere. Dvs det er ikke greit at han klapper denne damen på rumpa uten samtykke, men det er ikke krise heller. Slike ting må man faktisk tåle som menneske uten å forlange både fengselsstraff og det som verre er.

Anonymkode: 26c1f...95f

Det er litt av et kvinnesyn du gir uttrykk for her. Menns terrorisering av kvinner må det være absolutt nulltoleranse for!

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt av et kvinnesyn du gir uttrykk for her. Menns terrorisering av kvinner må det være absolutt nulltoleranse for!

Anonymkode: 0f77f...f5b

Jeg synes MeTo-kampanjen er fantastisk og det var virkelig på tide. Derimot er det helt hinsides å forlange latterlig strenge reaksjoner fordi en mann har berørt en kvinne utenpå klærne. Nei, det er ikke akseptabelt og det må tydeliggjøres, men å kaste ham i fengsel er som å skyte spurver med kanoner. Eller egentlig med atombomber.

Anonymkode: 26c1f...95f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoo er om trakassering og utnytting av makt i arbeidslivet. Sex trakassering i dagliglivet er yesallwomen. 

Anonymkode: 7fc55...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes folk er HYSTERISKE som blåser opp dette. 

Anonymkode: e8065...a04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes folk er HYSTERISKE som blåser opp dette. 

Anonymkode: e8065...a04

Dette er på ingen måte å blåse opp en bagatell. Dersom du tillater slik uønsket berøring, gir du langt på vei grønt lys for menns seksuelle mishandling av kvinner. Som nevnt, absolutt nulltoleranse for slikt er den eneste farbare vei.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 1.43, AnonymBruker skrev:

Et bra eksempel på typiske metoo tilfeller ja. Der menn tar seg til rette på kvinnekroppen og ter seg som om det er helt naturlig for dem. Få ville vært bekvemme til å avbryte intervjuet og si fra hva som skjer her, man fryser til og prøver å late som ingenting, kanskje trekker seg diskret vekk for å holde seg profesjonell og ikke lage dårlig stemning. Kjempe bra at Mel B sa fra i plenum!!! 

Voldtektsmannen Jimmy Saville holdt også på sånn. Det finnes flere dokumentarer og intervjuer med kvinnen som han tar mellom bena her som forteller det at mennene har så stor makt i sin posisjon og kvinnene vil ikke bli støtt ut fra deres karrierevei ved å si fra der og da eller rapportere til andre. 

 

Anonymkode: 3b131...6a2

Fy farao! Så sjukt drøyt. Anbefaler forresten å se Louis Theroux sin dokumentar som tar for seg denne saken etter Savilles død. Mange som ble lurt/lot seg lure/later som de ikke visste. 

Anonymkode: 89edc...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.7.2018 den 1.44, HerrBæsjerumpehull skrev:

Denne er også klein og fin:

 

Hva er det hun sier?

Anonymkode: 89edc...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 16.7.2018 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Jeg synes MeTo-kampanjen er fantastisk og det var virkelig på tide. Derimot er det helt hinsides å forlange latterlig strenge reaksjoner fordi en mann har berørt en kvinne utenpå klærne. Nei, det er ikke akseptabelt og det må tydeliggjøres, men å kaste ham i fengsel er som å skyte spurver med kanoner. Eller egentlig med atombomber.

Anonymkode: 26c1f...95f

Dette er på ingen måte bagateller, og det bør alltid reageres med fengselsstraff dersom berøringen ikke er ønsket. Selv der kontakten var på et ikke belastet område som tøtsjing av en overarm, for eksempel på en overfylt buss, bør fengselsstraff idømmes. Mangel på forsett kan dog være en formildende omstendighet. Minstestraffen bør uansett være minst ett år bak murene. Etter mer belastende overgrep som stryking på lårene, bør minst 5 års fengsel idømmes, i enda grovere tilfeller det flerdobbelte av dette.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...