Gå til innhold

#MeToo - eksempel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grovt! Men, fyren er visstnok homofil, er det like grovt om dette ikke har seksuelle intensjoner? 

Anonymkode: 02eee...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HerrBæsjerumpehull

Kleint. Men heldigvis er han homofil, så da er det ikke noe å gjøre med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha virker ikke som han tenker over at han har hånden sin der engang! Men uansett om han er homofil eller ikke er jo ikke dette helt innafor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HerrBæsjerumpehull said:

Kleint. Men heldigvis er han homofil, så da er det ikke noe å gjøre med den saken.

Skaphetero!

Anonymkode: fddef...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra eksempel på typiske metoo tilfeller ja. Der menn tar seg til rette på kvinnekroppen og ter seg som om det er helt naturlig for dem. Få ville vært bekvemme til å avbryte intervjuet og si fra hva som skjer her, man fryser til og prøver å late som ingenting, kanskje trekker seg diskret vekk for å holde seg profesjonell og ikke lage dårlig stemning. Kjempe bra at Mel B sa fra i plenum!!! 

Voldtektsmannen Jimmy Saville holdt også på sånn. Det finnes flere dokumentarer og intervjuer med kvinnen som han tar mellom bena her som forteller det at mennene har så stor makt i sin posisjon og kvinnene vil ikke bli støtt ut fra deres karrierevei ved å si fra der og da eller rapportere til andre. 

 

Anonymkode: 3b131...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Kleint. Men heldigvis er han homofil, så da er det ikke noe å gjøre med den saken.

Han kan gjøre mye med den saken jo, nemlig la være å klå og legge opp til st dette skal være greit at menn gjør på damer de ikke har en seksuell relasjon til fra før. 

Anonymkode: 3b131...6a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han kan gjøre mye med den saken jo, nemlig la være å klå og legge opp til st dette skal være greit at menn gjør på damer de ikke har en seksuell relasjon til fra før. 

Anonymkode: 3b131...6a2

"Jeg er homofil" = arrestanten løslates. Det finnes en intern ideologisk konflikt her som bare gjør at alt imploderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Et bra eksempel på typiske metoo tilfeller ja. Der menn tar seg til rette på kvinnekroppen og ter seg som om det er helt naturlig for dem. Få ville vært bekvemme til å avbryte intervjuet og si fra hva som skjer her, man fryser til og prøver å late som ingenting, kanskje trekker seg diskret vekk for å holde seg profesjonell og ikke lage dårlig stemning. Kjempe bra at Mel B sa fra i plenum!!! 

Voldtektsmannen Jimmy Saville holdt også på sånn. Det finnes flere dokumentarer og intervjuer med kvinnen som han tar mellom bena her som forteller det at mennene har så stor makt i sin posisjon og kvinnene vil ikke bli støtt ut fra deres karrierevei ved å si fra der og da eller rapportere til andre. 

 

Anonymkode: 3b131...6a2

Sykt!  Håper hele BBC ble erstatningspliktig når det kom til erstatning for alle voldtektene. Erstatning løser selvsagt ikke alt, men pengene kan jo hjelpe og viktig å vise at det ikke er greit å lukke øynene til pedofili og voldtekt. 

Anonymkode: fddef...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

"Jeg er homofil" = arrestanten løslates. Det finnes en intern ideologisk konflikt her som bare gjør at alt imploderer.

Overgrepet er da det samme enten han er homofil eller ei. Han kan da ikke løslates etter å ha begått et så grovt overgrep og med så klare beviser! Fyren må åpenbart kastes i fengsel snarest mulig.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overgrepet er da det samme enten han er homofil eller ei. Han kan da ikke løslates etter å ha begått et så grovt overgrep og med så klare beviser! Fyren må åpenbart kastes i fengsel snarest mulig.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Fengsel for å ha klappet noen på rumpa? Mener du egentlig det?

Anonymkode: 26c1f...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fengsel for å ha klappet noen på rumpa? Mener du egentlig det?

Anonymkode: 26c1f...95f

Selvfølgelig. Grov seksuell trakassering er et alvorlig overgrep, og det er betydelig risiko for at offeret må lide for dette resten av livet. Det at det skjedde for alles påsyn, har trolig forverret skadeeffekten. Noen år bak murene er vel fortjent.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Grov seksuell trakassering er et alvorlig overgrep, og det er betydelig risiko for at offeret må lide for dette resten av livet. Det at det skjedde for alles påsyn, har trolig forverret skadeeffekten. Noen år bak murene er vel fortjent.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Selv er jeg i mot dødsstraff, men villig til å gjøre unntak for denne grisen. Her er det filmbevis på at han er skyldig.  Da  gjelder jo ikke lenger argumentet "hva om vi henretter en som viser seg å være uskyldig". 

Anonymkode: fddef...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv er jeg i mot dødsstraff, men villig til å gjøre unntak for denne grisen. Her er det filmbevis på at han er skyldig.  Da  gjelder jo ikke lenger argumentet "hva om vi henretter en som viser seg å være uskyldig". 

Anonymkode: fddef...aa8

Han er allerede død desverre.

Anonymkode: 159ba...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var skikkelig grovt, ja. Forstår ikke hensikten bak? Skulle det være morsomt? Skulle han vise seg frem? Prøver han å få henne interessert? Prøver han å skape en overskrift?

Men man "tar" ikke bare fordi man har lyst til å tafse! Uansett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv er jeg i mot dødsstraff, men villig til å gjøre unntak for denne grisen. Her er det filmbevis på at han er skyldig.  Da  gjelder jo ikke lenger argumentet "hva om vi henretter en som viser seg å være uskyldig". 

Anonymkode: fddef...aa8

Jeg er imot dødsstraff av prinsipp, og jeg synes at livstid i fengsel ville være for strengt selv om overgrepet var grovt. Jeg synes personlig at 3-4 års fengsel med påfølgende livslangt forbud mot å oppholde seg i en radius på 10 mil fra offeret, ville være strengt nok.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Grov seksuell trakassering er et alvorlig overgrep, og det er betydelig risiko for at offeret må lide for dette resten av livet. Det at det skjedde for alles påsyn, har trolig forverret skadeeffekten. Noen år bak murene er vel fortjent.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Ok, jeg forsto ikke at du tullet før nå, for det å kalle dette et grovt overgrep er helt hinsides. Det er et overgrep, men veldig langt unna det som klassifiseres som grovt. :)

Anonymkode: 26c1f...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er imot dødsstraff av prinsipp, og jeg synes at livstid i fengsel ville være for strengt selv om overgrepet var grovt. Jeg synes personlig at 3-4 års fengsel med påfølgende livslangt forbud mot å oppholde seg i en radius på 10 mil fra offeret, ville være strengt nok.

Anonymkode: 0f77f...f5b

Er som sagt i mot dødsstraff jeg også, men her kunne man gjort et unntak. Det er jo ingen tvil om at mannen er skyldig! Dødsstraff ville vist at samfunnet tar seksuelle overgrep på alvor.  Da hindrer man ikke bare at han gjør noe lignende igjen, men man skremmer kanskje tusenvis fra å gjøre noe lignende igjen. 

Hva er viktigst. Jeg er villig til å ofre ett menneskeliv for å hindre tusenvis av seksuelle overgrep. 

Anonymkode: fddef...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er viktigst. Jeg er villig til å ofre ett menneskeliv for å hindre tusenvis av seksuelle overgrep. 

Anonymkode: fddef...aa8

Tja, overgrep vil skje uansett om denne personen får dødsstraff. Ikke som at folk gjør kriminelle handlinger av uvitenhet (jada, det finnes enkeltunntak på individnivå) og ikke kjenner til potensiell straff.

Ville også vært vanskelig å vise til kriminelle handlinger som ikke fant sted at de hadde funnet sted hadde det ikke vært for straff.

Anonymkode: 43a62...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tja, overgrep vil skje uansett om denne personen får dødsstraff. Ikke som at folk gjør kriminelle handlinger av uvitenhet (jada, det finnes enkeltunntak på individnivå) og ikke kjenner til potensiell straff.

Ville også vært vanskelig å vise til kriminelle handlinger som ikke fant sted at de hadde funnet sted hadde det ikke vært for straff.

Anonymkode: 43a62...bf5

Synes det du driver med er en ytterst farlig tankegang. Å fremstille det som om straff ikke har en allmennpreventiv virkning er i praksis å legge til rette for seksuelle overgrep. 

Har rapportert innlegget ditt. 

Anonymkode: fddef...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...