Gå til innhold

Bekreftet utroskap for lenge siden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i hans sko. I en drittperiode i livet mitt var jeg lei alt, drakk for mye, og var utro mot samboeren min. Det var bare en gang, men jeg var videre emosjonelt utro og tekstet mye med den andre. Til slutt måtte jeg ta meg selv i nakken og finne ut hva jeg egentlig holdt på med. Det var pyton å bære på hemmeligheten og være redd for å bli avslørt, jeg tok med meg telefonen på do og alle steder, og hadde det ikke bra. Samittigheten var svart. Jeg kuttet all kontakt med den andre, fikk orden på livet og priser meg lykkelig for at han som jeg etter hvert erkjente at jeg faktisk elsker, ikke havnet i den situasjonen at han måtte ta et valg om å sparke meg ut eller tilgi. Jeg kommer aldri til å bedra ham igjen, og jo, folk KAN forandre seg. Det virker som du ønsker å fortsette å satse på forholdet, og når det ligger så langt tilbake i tid så ville jeg latt det ligge. Jeg kan veldig godt forstå at du kjenner på sviket, men det er er ingenting du kan gjøre for å endre fortiden. Følg hjertet ditt.

Anonymkode: 5dd69...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i hans sko. I en drittperiode i livet mitt var jeg lei alt, drakk for mye, og var utro mot samboeren min. Det var bare en gang, men jeg var videre emosjonelt utro og tekstet mye med den andre. Til slutt måtte jeg ta meg selv i nakken og finne ut hva jeg egentlig holdt på med. Det var pyton å bære på hemmeligheten og være redd for å bli avslørt, jeg tok med meg telefonen på do og alle steder, og hadde det ikke bra. Samittigheten var svart. Jeg kuttet all kontakt med den andre, fikk orden på livet og priser meg lykkelig for at han som jeg etter hvert erkjente at jeg faktisk elsker, ikke havnet i den situasjonen at han måtte ta et valg om å sparke meg ut eller tilgi. Jeg kommer aldri til å bedra ham igjen, og jo, folk KAN forandre seg. Det virker som du ønsker å fortsette å satse på forholdet, og når det ligger så langt tilbake i tid så ville jeg latt det ligge. Jeg kan veldig godt forstå at du kjenner på sviket, men det er er ingenting du kan gjøre for å endre fortiden. Følg hjertet ditt.

Anonymkode: 5dd69...cc1

Hei, takk for ditt ærlige svar. Hva tenker du som har vært han her om å gjøre som en annen tipset om ?? (Sitat Under)

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og har været utro, det jeg vil foreslå at du gjør er.

Fortell ham at du har truffet en mann som du har hatt sex med noen ganger, og at du begynner å bli litt forelsket i ham, og at du synes det var riktig å fortelle det. 

Før dette skriver du en lapp der det står. " Jeg har ikke vært utro, men har fått informasjon om at du har vært det. Ønsket at du skulle få smake på den følelsen. Jeg vil at du skal slutte å lyve til meg, og fortelle meg om hvilket forhold du ønsker å ha til meg.

Legg dette i en konvolutt som du gir ham før samtalen, og sier at han kan lese dette etterpå

Etter du ha sagt at du har vært utro, går du ut slik at han kan få lese meldingen i brevet, og hold deg borte fra huset noen timer. Eller du kan f.eks si det rett før du skal gå på jobb, og bare gjør deg utilgjengelig.

Anonymkode: 77e96...804

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på AKURATT den tanken! Men så tenkte jeg det ble for slemt, for følelsen av at verden raser sammen og knyter seg i magen og hodet er på vei til å sortne av sjokk, den unner jeg liksom ingen. Men har tenkt at han bør kjenne på hvordan det er så han forstår alvoret av hvordan man preges av sånne handlinger. 

Hva tenker dere andre her om å gjøre dette?? 

Og til deg: trodde du på det som stod på lappen eller var skaden og traumet skapt av det hun fortalte deg selvom hun bløffet? Er litt redd han skal føle at jeg har vært utro men lyver og benekter det, og vet det vil heller skade enn å hjelpe forholdet om han blir så preget av bløffen at han starter å tvile på meg og ikke er komfortabel med å ha sex med meg lenger osv eller vil trigge fremtidig utroskap for å føle seg bedre igjen osv 

Anonymkode: 19b52...49b

 

Anonymkode: 19b52...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, takk for ditt ærlige svar. Hva tenker du som har vært han her om å gjøre som en annen tipset om ?? (Sitat Under)

 

 

Anonymkode: 19b52...49b

Oh.. jeg ser at det kunne være effektfullt, men jeg hadde neppe gjort det selv. Det er fire år siden han var utro. Han har gitt deg tilgang til alt, han sier det er deg han vil ha. Hadde jeg fått et slikt brev så hadde verden rast sammen. At det ble oppklart at det ikke stemte etterpå, så hadde jeg bare følt meg behandlet som en dritt og ville aldri glemt akkurat det. En skal behandle hverandre med respekt. Jeg hadde snakket med partneren. Fortalt om usikkerheten. Og hvorfor skal du ikke fortelle at du vet? Hans elskerinne fra 4 år tilbake sitt ønske om å bli holdt utenfor trumfer ikke at dere får oppklaring. Jeg skjønner ærlig talt ikke behovet hennes for å informere deg i utgangspunktet. 

Anonymkode: 5dd69...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oh.. jeg ser at det kunne være effektfullt, men jeg hadde neppe gjort det selv. Det er fire år siden han var utro. Han har gitt deg tilgang til alt, han sier det er deg han vil ha. Hadde jeg fått et slikt brev så hadde verden rast sammen. At det ble oppklart at det ikke stemte etterpå, så hadde jeg bare følt meg behandlet som en dritt og ville aldri glemt akkurat det. En skal behandle hverandre med respekt. Jeg hadde snakket med partneren. Fortalt om usikkerheten. Og hvorfor skal du ikke fortelle at du vet? Hans elskerinne fra 4 år tilbake sitt ønske om å bli holdt utenfor trumfer ikke at dere får oppklaring. Jeg skjønner ærlig talt ikke behovet hennes for å informere deg i utgangspunktet. 

Anonymkode: 5dd69...cc1

Ja.. vil ikke såre han og gi han følelsesmessig traume som han har gitt meg. Men vil han skal skjønne at det der gjør han faen ikke igjen!

Jeg vil ikke at han skal vite at jeg VET for da vil han miste resptekten for meg siden jeg ved å ikke gå fra han gir uttrykk for at det er ok å gjøre, og kanskje gi han en egen oppfatning av at han bare kan gjøre det igjen i fremtiden fordi jeg tilgir uansett... :( At hun sa fra var en lettelse for meg og syntes det var tøft og snilt av hun. 

Har tidligere prøvd meg på "Jeg vet at du har vært utro, folk så deg med en dame" men bortforklaringene har vært at de må ha misforstått, vært for fulle til å huske riktig, at han fulgte en full jente hjem men ikke gjorde noe av det jeg tror. Hva da tror du at jeg tror, spurte jeg. Nei jeg vet ikke men jeg har hvertfall ikke vært utro eller gjort noe så ille!... 

Hva gjør man når han benekter igjen og igjen uansett hvilke bevis jeg har? Å få han til å innrømme etter 4  år er ikke lenger det viktigste, men å få han til å lære at sånn GJØR man bare ikke. Jeg er usikker på moralen hans, om det er den som må endres, eller om det "bare" var en glipp i den perioden.. Frykten er jo at det er moralen hans og at han ser på utroskap som noe han kan gjøre så lenge jeg ikke får tatt han på det.... 

Anonymkode: 19b52...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg selv var utro mot min kone både tidlig i forholdet og senere. Bortsett fra utroskapen har jeg vært en veldig kjærlig og grei mann. Min utroskap handler ikke om mangel på kjærlighet, eller misnøye, men snarere overskudd på kjærlighet og drifter. Jeg vet det ikke er noen unnskyldning, men veldig annerledes årsak enn utroskap som damer gjør. For alle som ikke vet om dette fremstår jeg som verdens mest lojale og familiekjær mannen. Ironisk? :)

Anonymkode: 77e96...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Hva om han har forandret seg? Det er ingenting som indikerer at han har vært utro etter dette. 

Ja det at hvorfor skal han behandle meg bedre enn jeg godtar å bli behandlet er grunnen til at jeg ga opp å fortelle han at jeg visste den gang. Hvis jeg bare spilte at jeg trodde på han så ville han iallefall ikke tenke jeg var en dum dame som fant meg i det og at han bare kunne fortsette uten konsekvenser.. 

Anonymkode: 19b52...49b

Nei du spilte ikke at du trodde på ham. Du forsto at han jugde og valget likevel å være sammen med han. Altså null konsekvenser.  Til og med når du har bevis velger du å stikke hodet i sanden. Hvorfor skal han forandre seg ? Han kan jo gjøre akkurat hva han vil. Det blir jo ingen konsekvensene fra deg. Du virket som en dørmatte ts. Dette kommer til å ende opp med en stygg kjønnssykdommer du ikke blir kvitt ( det skjedde med meg ), eller at han dumper deg tilslutt. 

Anonymkode: 0c4b5...700

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.7.2018 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Ja.. vil ikke såre han og gi han følelsesmessig traume som han har gitt meg. Men vil han skal skjønne at det der gjør han faen ikke igjen!

Jeg vil ikke at han skal vite at jeg VET for da vil han miste resptekten for meg siden jeg ved å ikke gå fra han gir uttrykk for at det er ok å gjøre, og kanskje gi han en egen oppfatning av at han bare kan gjøre det igjen i fremtiden fordi jeg tilgir uansett... :( At hun sa fra var en lettelse for meg og syntes det var tøft og snilt av hun. 

Har tidligere prøvd meg på "Jeg vet at du har vært utro, folk så deg med en dame" men bortforklaringene har vært at de må ha misforstått, vært for fulle til å huske riktig, at han fulgte en full jente hjem men ikke gjorde noe av det jeg tror. Hva da tror du at jeg tror, spurte jeg. Nei jeg vet ikke men jeg har hvertfall ikke vært utro eller gjort noe så ille!... 

Hva gjør man når han benekter igjen og igjen uansett hvilke bevis jeg har? Å få han til å innrømme etter 4  år er ikke lenger det viktigste, men å få han til å lære at sånn GJØR man bare ikke. Jeg er usikker på moralen hans, om det er den som må endres, eller om det "bare" var en glipp i den perioden.. Frykten er jo at det er moralen hans og at han ser på utroskap som noe han kan gjøre så lenge jeg ikke får tatt han på det.... 

Anonymkode: 19b52...49b

Folk har visse mønstre som repeterer seg. Utroskap er en del av hans mønster. 

Du kan ikke endre en annen person som ikke ser noe behov for å endre seg. Du må akseptere at prisen for å leve med denne mannen er at han er og kommer til å være utro med andre. Det er ingenting du kan gjøre som vil endre det. Mønsteret er satt. 

At du faktisk aksepterer å leve sånn er litt trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...