Gå til innhold

Å forfalle utseendemessig - by/bygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rike menn kan og vil velge seg vakre koner. Folk er generelt penere på vestkanten enn bygda. Hvertfall har det vært sånn hittil. Rent historisk har Rike folk spist sunnere / bedre og dermed har det påvirket Genene positivt. Det ser man resultater av utseendemessig nå. 

Skillet Er stort mellom «lokale» IG turister feks på Sørlandet. 

Dog så er det så klart noen vakre her og der rundt omkring på landet også. Innavl er ikke bra for utseendet men det har jo også forekommet i «høyere samfunnslag» . 

Jeg har flyttet mye og bodd både på beste vest og bygda :) hyggelige og pene folk og det motsatte på begge steder. 

Anonymkode: d6030...780

Det virker som om du lever på 70-80-tallet. I dagens verden velger velstående menn også gjennomsnittlig pene kvinner til sine partnere, «show-wife» er ikke så vanlig blant de mest oppegående mennene. Det er nå mer flaut å bytte ut konen med en som er på alder med barna, enn det det var før. 

Anonymkode: e6744...d64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har flyttet fra Oslo og til en liten bygd for å studere, og har også lagt merke til at bygdefolk muligens tar lettere på å "forfalle" enn folk fra f.eks. Oslo. Det virker nesten som at det er sosialt akseptabelt å legge på seg og bry seg mindre om utseendet når man blir 20+. Tenker at det kan skyldes at presset kanskje ikke er like stort på bygda, og at folk ikke bryr seg like mye. De andre jentene jeg kjenner som også er innflyttere, er mer bevisst på utseendet etter det jeg har lagt merke til enn de som har bodd her hele livet.

Anonymkode: 373eb...e38

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om du lever på 70-80-tallet. I dagens verden velger velstående menn også gjennomsnittlig pene kvinner til sine partnere, «show-wife» er ikke så vanlig blant de mest oppegående mennene. 

Anonymkode: e6744...d64

Menn har alltid prioritert et vakkert ytre hos sin partner, og det gjør de fortsatt. Det er heller ingen motsetning mellom et vakkert ytre og det å ha utdannelse eller være oppegående - tvert imot. At en velstående mann velger seg en vakker kone betyr på ingen måte at hun er en trofékone (som jeg antar var uttrykket du lette etter).

Anonymkode: 3a7f6...426

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig enig med deg, men jeg forstår også at prioriteringene endrer seg for mange med små barn. Virker som at mange har nok med å bare komme seg gjennom hverdagen.

Anonymkode: 0ef60...9a1

Ja, selvfølgelig, men det er en annen ting igjen. Jeg skal ikke uttale meg om hvordan man er når man har små barn da jeg ikke har noen 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har alltid prioritert et vakkert ytre hos sin partner, og det gjør de fortsatt. Det er heller ingen motsetning mellom et vakkert ytre og det å ha utdannelse eller være oppegående - tvert imot. At en velstående mann velger seg en vakker kone betyr på ingen måte at hun er en trofékone (som jeg antar var uttrykket du lette etter).

Anonymkode: 3a7f6...426

Det finnes mange vakre koner her jeg bor. Vakre kvinner velger seg også i dag pene, vellykkede menn. Jeg bor heldigvis et sted der å «forfalle» ikke er ensbetydende med å bli overvektig i en periode.

Min mann ble alvorlig deprimert i en periode. Han er en såkalt «vellykket», høyt utdannet mann. Han hadde før dette vært i god form. Ikke på noe tidspunkt følte jeg meg mindre glad i ham, selv om han «forfalt». Han la på seg, men spiste verken chips, sjokolade eller annen usunn mat. Han spiste helt vanlig, variert, sunn mat, men mer enn aktivitetsnivået hans forbrente. Han klarte å ivareta normal hygiene. Av og til klarte han å bli med på tur. Av og til var tilværelsen hans så vanskelig at han ikke klarte dette. Gi f*** i å vurdere mennesker ut fra utseende!

Anonymkode: e6744...d64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et ganske viktig spørsmål er jo om det er særlig mange vestkantfruer fra de høyere samfunnslag som drar i fornøyelsespark? Jeg ser ikke helt for meg at de finner glede i sånt. Mine fordommer sier at de er mer opptatt av negler, brunfarge, vesker, søte små hunder, spa, og kafébesøk med venninnene der de snakker om disse tingene :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange vakre koner her jeg bor. Vakre kvinner velger seg også i dag pene, vellykkede menn. Jeg bor heldigvis et sted der å «forfalle» ikke er ensbetydende med å bli overvektig i en periode.

Min mann ble alvorlig deprimert i en periode. Han er en såkalt «vellykket», høyt utdannet mann. Han hadde før dette vært i god form. Ikke på noe tidspunkt følte jeg meg mindre glad i ham, selv om han «forfalt». Han la på seg, men spiste verken chips, sjokolade eller annen usunn mat. Han spiste helt vanlig, variert, sunn mat, men mer enn aktivitetsnivået hans forbrente. Han klarte å ivareta normal hygiene. Av og til klarte han å bli med på tur. Av og til var tilværelsen hans så vanskelig at han ikke klarte dette. Gi f*** i å vurdere mennesker ut fra utseende!

Anonymkode: e6744...d64

Ok...og hva betyr egentlig denne livshistorien din?

Vi snakker om utseende i denne tråden. Det sier seg jo selv at det er ulike årsaker til vekt. 

Alt er ikke et angrep.

Anonymkode: 3a7f6...426

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Inwe said:

Hvorfor må det å ville være attraktiv gå utover personlighet? Om du må vite det har jeg en personlighet som få misliker. Jeg er veganer så jeg bryr meg tydeligvis om dyr og miljøet. Jeg kjempe mot rasisme og for at alle skal kunne være som de vil. Jeg har selv blitt mobbet i 10 år og gjør alt jeg kan for at ingen skal oppleve det samme. 

Jeg har forresten ikke tatt en eneste operasjon, går ikke til hudpleier, aldri vært på spa og klipper håret toppen 2 ganger i året. Jeg liker å trene, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal slutte med det. Jeg holder meg attraktiv fordi jeg spiser sunt, trener og sykler til jobb. Om det ødelegger min personlighet får det bare gjøre det, jeg liker nemlig å drive med det. 

Jeg spør igjen, hvorfor er det feil å ville være attraktiv? Det går ikke utover noen, ikke engang meg selv. I tillegg holder jeg meg frisk og sunn. Ikke er det slitsomt heller, jeg kan faktisk ikke tenke meg et liv uten trening (og jeg hadde vært slitsom å være med om jeg ikke hadde fått ut energien). Og om du ser på innlegget mitt skrev jeg frisk først, så pen i parentes. 

Min samboer har en ryggskade for tiden og jeg gleder meg til han drar tilbake på trening. Ikke fordi jeg savner sixpacken, men fordi han er ikke helt seg selv når han ikke får trent. 

 

Det var vel ikke treninga folket reagerte på, -heller nok mer mot "høyere og lavere samfunnslag"! Liker ikke hersketeknikken din....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arna2 skrev:

Det var vel ikke treninga folket reagerte på, -heller nok mer mot "høyere og lavere samfunnslag"! Liker ikke hersketeknikken din....

Hersketeknikk? Så du hva jeg svarte på? Jeg ble kalt overfladisk og at jeg ikke hadde en bra personlighet fordi jeg sa at jeg liker å holde meg attraktiv for min kjære. Så jeg lurer faktisk oppriktig på hva det har å si for min personlighet? 

Høyere og lavere samfunnslag har jeg ikke sagt noe på. Jeg er fra bygda, bodd i Oslo, en mindre by i Norge og nå bor jeg i en europeisk storby, og har hatt samme mening hele veien.

Endret av Inwe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok...og hva betyr egentlig denne livshistorien din?

Vi snakker om utseende i denne tråden. Det sier seg jo selv at det er ulike årsaker til vekt. 

Alt er ikke et angrep.

Anonymkode: 3a7f6...426

Det var trist at jeg tydeligvis kjedet deg med «livshistorien» min. Det er ikke min livshistorie, ei heller min manns. Dette var et utdrag av et liv.

For meg er det totalt irrelevant å bruke tid og krefter på å analysere andre menneskers utseende, være seg vekt, rynker eller strekkmerker, eller hvorvidt mennesker i mangel eller tilstedeværelse av dette opprinnelig er fra en by eller en bygd.

Anonymkode: e6744...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Rike menn kan og vil velge seg vakre koner. Folk er generelt penere på vestkanten enn bygda. Hvertfall har det vært sånn hittil. Rent historisk har Rike folk spist sunnere / bedre og dermed har det påvirket Genene positivt. Det ser man resultater av utseendemessig nå. 

Skillet Er stort mellom «lokale» IG turister feks på Sørlandet. 

Dog så er det så klart noen vakre her og der rundt omkring på landet også. Innavl er ikke bra for utseendet men det har jo også forekommet i «høyere samfunnslag» . 

Jeg har flyttet mye og bodd både på beste vest og bygda :) hyggelige og pene folk og det motsatte på begge steder. 

Anonymkode: d6030...780

Seriøst???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Inwe said:

Hersketeknikk? Så du hva jeg svarte på? Jeg ble kalt overfladisk og at jeg ikke hadde en bra personlighet fordi jeg sa at jeg liker å holde meg attraktiv for min kjære. Så jeg lurer faktisk oppriktig på hva det har å si for min personlighet? 

Høyere og lavere samfunnslag har jeg ikke sagt noe på. Jeg er fra bygda, bodd i Oslo, en mindre by i Norge og nå bor jeg i en europeisk storby, og har hatt samme mening hele veien.

Oi oi, feil person unnskyld unnskyld...

Anonymkode: a52cd...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blåser i hvordan folk ser ut, det eneste jeg jeg bryr meg om er om de har det bra.
Har dere ikke viktigere ting å diskutere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligprisene er lavere på bygdene, derfor er det også mennesker med lavere inntekt som bosetter seg i mindre sentrale strøk. Mennesker med lavere inntekt har dårligere kostkost, trener mindre, røyker og drikker mer. Dette er ikke akkurat ny banebrytende forskning. TS sin kvasihypotese er derfor ikke feil, men å betrakte det som et utseendeproblem sier jo vel som mye hvor ts kommer fra, som de menneskene hun har sett i dyreparken.

Anonymkode: cc105...f2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor i Oslo og kommer fra en bygd. Ser jo når jeg er hjemme på besøk at jeg skiller meg veldig ut, og ser ti år yngre ut enn mine jevnaldrende der. Ikke samtlige altså, men om man skal kjøre litt skråblikk og generaliseringer her.

Mest av alt er det kanskje klærne, man blir påvirket av folk rundt seg så uansett om man så ikke mener utseende er alt så blir man mer eller mindre ubevisst inspirert av trendy, velkledde Oslo-folk rundt seg, imens det i hjembygden er større tendens til å bare slenge på seg noe "safe" som jeans og en genser og det har en smitte-effekt det også. Og skal de pynte seg så velger de ut de merkeligste plagg, ser ut som det hang igjen i skapet fra 90-tallet. Og da mener jeg ikke det 90-tallet som er tilbake nå. Det LYSER jo av meg at jeg ikke bor der, og selv i voksen alder føler jeg veldig på at jeg skiller meg ut og at det kanskje tiskes og hviskes bak min rygg pga at jeg ikke glir inn i saueflokken. Folk reagerer liksom på den minste ting som Oslo-folk ikke hadde hevet et øyenbryn av, et par kulotter eller en jumpsuit vekker stor oppsikt.

Null botox på meg, men jeg går jo ofte til frisøren, holder neglene velstelte, tar jevnlig hudpleie, trener litt, har hatt vipper noen ganger, bruker sminke. Der blir man også påvirket av trender rundt, jeg sminker meg naturlig, på bygda har de som er opptatt av utseende oftere helt fucked up overnappa og overmarkerte øyenbryn, og hvis de tar vippe extensions så kjører de den tykkeste gardinen penger kan kjøpe sånn at de knapt kan åpne øynene uten å forstrekke øyelokk-muskulaturen. Resten av dem har sluttet med sminke, og da har de sluttet HELT. Huden er helt kjørt, leppene skriker etter bare en dæsj lypsyl og håret er bare i en hale med higlightsene fra fjor sommer godt utvokst.

Er nok mer press i Oslo, på godt og vondt. Merker selv etter et par dager hjemme at jeg går på butikken i joggebuksa, med null sminke og håret i dult, og synes det er helt fint og behagelig. Mye mer staffasje og styr i Oslo.

Anonymkode: 01365...ed9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å ha fordommer mot de som bor på bygda. Dette er bare tull. 

Anonymkode: 760d8...413

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Calypso skrev:

Jeg blåser i hvordan folk ser ut, det eneste jeg jeg bryr meg om er om de har det bra.
Har dere ikke viktigere ting å diskutere?

Dere moralens voktere altså... Dere dukker opp over alt hvor dere kan kritisere andre og fremstille dere selv som så rettferdige.

Anonymkode: 7f132...e17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om du lever på 70-80-tallet. I dagens verden velger velstående menn også gjennomsnittlig pene kvinner til sine partnere, «show-wife» er ikke så vanlig blant de mest oppegående mennene. Det er nå mer flaut å bytte ut konen med en som er på alder med barna, enn det det var før. 

Anonymkode: e6744...d64

Du har så aldeles rett i det siste du skriver der. Og, samtidig er det ikke så flaut for en moden dame å skaffe seg en yngre mann..... Heldigvis !   Det er SÅ mange herlige nyydelige voksne/modne naturlige kvinner rundt omkring at jeg får helt fnatt.

Stor hylling og kred til alle dere modne damer som oser av sensualitet, selvsikerhet og velvære, uten å måtte kle og sminke dere "ned" for å virke yngre. Blir bare patetisk og latterlig !

Anonymkode: 99671...c3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...