Gå til innhold

Å forfalle utseendemessig - by/bygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha reist litt rundt i landet i sommer, har jeg gjort meg en betraktning.

Har ofte sett menn på kg hevde at kvinner forfaller raskere enn menn. Har stusset over dette, da de fleste kvinner rundt meg holder seg veldig bra lagt opp i trettiårene og inn i førtiårene. Det samme forsåvidt med mennene, men likevel ikke i så stor grad som kvinnene.

Jeg bor på Oslo vest.

Etter noen uker bl.a på Sørlandet, har jeg sett folk fra hele landet (fornøyelsespark). Ser mange, både kvinner og menn, som er svært overvektige, sjuskete og som holder seg generelt dårlig. I disse parene ser jeg imidlertid at det ofte er kvinnene som har forfalt mest. Endel av mennene med disse forfalte konene, ser ikke så verst ut.

Det jeg vil fram til, er at dette med at kvinner forfaller raskere enn menn, kanskje er et bygdefenomen? Som ikke gjør seg gjeldende i høyere samfunnslag? Alle blir vi såklart eldre, får rynker osv. Nå snakker jeg i hovedsak om det å ta vare på seg selv.

Noen andre?

 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Du sier du bor på Oslo vest, men hvor kommer du fra?

Skulle det være slik at du her forsøker å få bekreftelse på at at du har lykkes i en klassereise? 

Anonymkode: a5e6d...e7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Inwe skrev:

Jeg blåser i andre, men jeg forventer faktisk at min kjære holder seg i form og gjør det han kan (ikke sykelig) for å holde seg frisk (og fin). Jeg gjør det samme for han. Jeg er i bedre form nå enn når jeg møtte han for 2 år siden, jeg vil jo være pen for han. Jeg holdt meg i form som singel for å være attraktiv, man slutter vel ikke å ville være attraktiv for den man liker aller best. Tenker jeg da. 

Høres slitsomt og overfladisk ut. Hva med personlighet og det indre da?

Anonymkode: 42a9c...f1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hellokaty

Overarbeidet, stressa småbarnsmor fra Oslo her, uten overskudd til trening og med klær fra 2012. Innser nå at jeg utseendemessig er på feil sted, burde kjøpt hus i Jokkmokk i stedet og spart en formue. Faen altså! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et motspørsmål;

Har barna på bygda mer dedikerte foreldre enn barna i storbyene? 

Jeg bor selv i en relativt stor by, og jeg ser folk som er ekstremt utseendefokuserte her byen, og som velger egentid (spa, manikyr, pedikyr, botox, hudfornyelse osv i det uendelige) og trening foran tid sammen med barna. Disse tilbudene finnes som regel ikke i bygdene - noe som gjør at tiden heller blir brukt sammen med barna. 

Jeg savner «normale» foreldre, med normalt utseende..det gjør vondt langt inni hjertet å se jaget foreldre føler ifht å jakte på det perfekte. Når jeg ser på Instagram, Facebook, blogger, ja, alle sosiale plattformer, ser jeg ikke foreldre som er dedikerte til barna sine, og tiden sammen med dem - jeg ser foreldre som er dedikerte til seg selv, og de nye klærne fra Nelly, den nye klokka, den nye personlige rekorden, den nydelige solnedgangen - som nytes uten barna..alt skjer uten barna! 

Livet SKAL endres når man får barn, du skal ikke lenger stå i fokus. Det hadde du ungdomstiden/ung voksen tiden din til. 

Jeg tenker at svaret på spørsmålet ditt kanskje ligger her Ts. At «bygdekjerringen» har helt andre verdier i livet sitt enn hva du har, og at det du ser på som forfall ikke er forfall i hennes øyne. Kan hende hun syns du er rar, som bruker tiden din på utseende? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha. 

Eneste plassen jeg har hørt noen si at kvinner forfaller først, er nettopp i Oslo. Og mitt generelle inntrykk er at vi på bygda jevnt over er bedre trent enn byfolk.

Men enig i at en møter mye rart i fornøyelsesparkene.

Anonymkode: 386b7...6c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg. Det stemmer ikke her i alle fall. Jeg bor på bygda og her er kvinnene minst preget av forfall. De trener mer og driver med meditasjon og yoga. De er slankere, sprekere, mer velpleide, mer velkledde og ser yngre ut enn sine jevnaldrende menn. Mennene er ofte overvektige, tynnhåret og umoderne.

Anonymkode: cdef1...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres slitsomt og overfladisk ut. Hva med personlighet og det indre da?

Anonymkode: 42a9c...f1f

Hvorfor må det å ville være attraktiv gå utover personlighet? Om du må vite det har jeg en personlighet som få misliker. Jeg er veganer så jeg bryr meg tydeligvis om dyr og miljøet. Jeg kjempe mot rasisme og for at alle skal kunne være som de vil. Jeg har selv blitt mobbet i 10 år og gjør alt jeg kan for at ingen skal oppleve det samme. 

Jeg har forresten ikke tatt en eneste operasjon, går ikke til hudpleier, aldri vært på spa og klipper håret toppen 2 ganger i året. Jeg liker å trene, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal slutte med det. Jeg holder meg attraktiv fordi jeg spiser sunt, trener og sykler til jobb. Om det ødelegger min personlighet får det bare gjøre det, jeg liker nemlig å drive med det. 

Jeg spør igjen, hvorfor er det feil å ville være attraktiv? Det går ikke utover noen, ikke engang meg selv. I tillegg holder jeg meg frisk og sunn. Ikke er det slitsomt heller, jeg kan faktisk ikke tenke meg et liv uten trening (og jeg hadde vært slitsom å være med om jeg ikke hadde fått ut energien). Og om du ser på innlegget mitt skrev jeg frisk først, så pen i parentes. 

Min samboer har en ryggskade for tiden og jeg gleder meg til han drar tilbake på trening. Ikke fordi jeg savner sixpacken, men fordi han er ikke helt seg selv når han ikke får trent. 

 

Endret av Inwe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på bygda, men her er det svært få overvektige damer og menn. Idrett og friluftsliv er en stor del av hverdagen til de fleste familier. Driver ikke man ikke med idrett blir man sett litt rart på. Langs veien er det alltid folk som sykler, løper, går på rulleski eller går tur. Fluss med ulike idretter og kommunen sponser idretter i hytt og pine. 

Men å pynte seg og slikt er det mindre av. 

Anonymkode: 50955...d67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha reist litt rundt i landet i sommer, har jeg gjort meg en betraktning.

Har ofte sett menn på kg hevde at kvinner forfaller raskere enn menn. Har stusset over dette, da de fleste kvinner rundt meg holder seg veldig bra lagt opp i trettiårene og inn i førtiårene. Det samme forsåvidt med mennene, men likevel ikke i så stor grad som kvinnene.

Jeg bor på Oslo vest.

Etter noen uker bl.a på Sørlandet, har jeg sett folk fra hele landet (fornøyelsespark). Ser mange, både kvinner og menn, som er svært overvektige, sjuskete og som holder seg generelt dårlig. I disse parene ser jeg imidlertid at det ofte er kvinnene som har forfalt mest. Endel av mennene med disse forfalte konene, ser ikke så verst ut.

Det jeg vil fram til, er at dette med at kvinner forfaller raskere enn menn, kanskje er et bygdefenomen? Som ikke gjør seg gjeldende i høyere samfunnslag? Alle blir vi såklart eldre, får rynker osv. Nå snakker jeg i hovedsak om det å ta vare på seg selv.

Noen andre?

 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Nå må du huske hvor du var hen da. Det er ikke så mange som dresser seg opp for å gå i dyreparken i kristiansand, eller hva? Da hadde jeg hatt på meg treningstøy og joggesko, ikke pen kjole og hæler. ;) Husk at der løper man som regel rundt etter ungene.

Jeg er fra ei lita bygd på sunnmøre, og har bodt i oslo i snart ti år. bor straks i bærum så jeg har erfaring fra begge steder.

Det er stor forskjell på interesser. Jeg tror det er et skille mellom folk som liker å trene ( på senter, eller gå tur ) og de som ikke bryr seg om slikt. Det er det også i oslo. Noen er opptatt av utseende og noen har andre interesser. De som er opptatt av utseende trener og tar vare på seg selv. Gener spiller også inn om man får mye rynker, eller har flott hud. 

På landet er det mer avslappet, og det er ikke fokus på merker eller hva man har på seg så lenge man ikke ser helt ruskete ut. Jeg bryr meg faktisk ikke om hva jeg har på meg nede i sentrum i den lille bygda mi, men jeg er mye mer bevisst når jeg er i sandvika på shopping feks..

 

Anonymkode: dd12f...668

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ein tar livet meir med ro på bygda og bryr seg ikkje så mykje om sånt😅

Anonymkode: f5b51...cef

Ja, vi er jo fra "lavere samfunnslag" vi....🤠 herregud....rasshulllfaktoren fornekter seg ikke!! 

Anonymkode: a52cd...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi er jo fra "lavere samfunnslag" vi....🤠 herregud....rasshulllfaktoren fornekter seg ikke!! 

Anonymkode: a52cd...ef7

Jeg tror hun mente at de ikke er så forfengelige. Jeg er selv mye mer avslappet ang utseende mitt når jeg er på bygda enn om jeg er i byn.

Anonymkode: dd12f...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråletårer
3 timer siden, Apis skrev:

Umiddelbare tanker er at på fornøyelsesparker treffer du familier med slitne småbarnsforeldre, selv så syntes jeg min kone er på det vakreste når hun hjelper en nyfødt kalv sent på natten  

Sier meg enig i den. Jeg er ikke på mitt vakreste og peneste.  Når jeg stresser rundt som en gal på Tusenfryd.  Sminke dropper jeg. Og bruker de mest  slitte og behagelige klær og sko jeg kan finne. Ungene mine kunne ikke bry seg mindre.  Og når det gjeller det siste du skrev ❤.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, a l'orange skrev:

Både og.

Det er vel en nokså sterk link mellom utdanningsnivå og helse, mellom økonomi og helse og dermed generelt mellom storby og småby.

Bygda, derimot, inviterer sterkere til outdoor living og du ikke finner de største ansamlingene av mennesker med økonomiske problemer utover i bygdene.

Så jeg tenker at storby og småbygd er de stedene hvor folk er vakrest og lar seg selv forfalle minst.

Verken botox eller treningssenter gjør mennesker vakre. Skjønnhet kommer innenfra, uansett hvor mange som tror det hjelper å pynte på fasaden. Man kan godt si at disse menneskene ikke lar seg forfalle, men det er likevel nokså stor forskjell på «manglende forfall» og «direkte skjønnhet».

Mennesker med større sjelelig ro, som tar turene ute i skog og mark i stedet for frenetisk løping på mølle, som leser skjønnlitteratur i stedet for blogger, som bryr seg om hva de putter i hode og mage - og underliv - i stedet for å sitte og vidåpent ta i mot, er ofte vakrere bare fordi de er mer spennende.

Derfor vil du oftest heller ikke finne de vakreste menneskene på de typiske «pakkeløsningene» i ferietider. 

Rike menn kan og vil velge seg vakre koner. Folk er generelt penere på vestkanten enn bygda. Hvertfall har det vært sånn hittil. Rent historisk har Rike folk spist sunnere / bedre og dermed har det påvirket Genene positivt. Det ser man resultater av utseendemessig nå. 

Skillet Er stort mellom «lokale» IG turister feks på Sørlandet. 

Dog så er det så klart noen vakre her og der rundt omkring på landet også. Innavl er ikke bra for utseendet men det har jo også forekommet i «høyere samfunnslag» . 

Jeg har flyttet mye og bodd både på beste vest og bygda :) hyggelige og pene folk og det motsatte på begge steder. 

Anonymkode: d6030...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rike menn kan og vil velge seg vakre koner. Folk er generelt penere på vestkanten enn bygda. Hvertfall har det vært sånn hittil. Rent historisk har Rike folk spist sunnere / bedre og dermed har det påvirket Genene positivt. Det ser man resultater av utseendemessig nå. 

Skillet Er stort mellom «lokale» IG turister feks på Sørlandet. 

Dog så er det så klart noen vakre her og der rundt omkring på landet også. Innavl er ikke bra for utseendet men det har jo også forekommet i «høyere samfunnslag» . 

Jeg har flyttet mye og bodd både på beste vest og bygda :) hyggelige og pene folk og det motsatte på begge steder. 

Anonymkode: d6030...780

Hva? Er det mulig? 😨

Anonymkode: 490f4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Inwe skrev:

Jeg blåser i andre, men jeg forventer faktisk at min kjære holder seg i form og gjør det han kan (ikke sykelig) for å holde seg frisk (og fin). Jeg gjør det samme for han. Jeg er i bedre form nå enn når jeg møtte han for 2 år siden, jeg vil jo være pen for han. Jeg holdt meg i form som singel for å være attraktiv, man slutter vel ikke å ville være attraktiv for den man liker aller best. Tenker jeg da. 

Jeg er egentlig enig med deg, men jeg forstår også at prioriteringene endrer seg for mange med små barn. Virker som at mange har nok med å bare komme seg gjennom hverdagen.

Anonymkode: 0ef60...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. For ts glemmer at det og er gener, psykisk, fysisk, og godt mulig at de fleste kvinnene det er snakk om lever i et forhold som ødelegger psyken og det er svært vanskelig å få gjort noe med.

Finn deg noe bedre å utforske, enn å snakke ned på mennesker med å bruke ord som "forfall". 

Anonymkode: 17e59...a91

Og kvinnen får offerrollen igjen. 

Anonymkode: 7f132...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig ts. Jeg bor i Oslo, er fra ei lita bygd. De som ble boende der er betydelig mer forfall enn oss som flyttet til byen. De har fått kjærringkroppen. Mennene på bygda forfaller like fort. 

Anonymkode: 7f132...e17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...