Gå til innhold

Å forfalle utseendemessig - by/bygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha reist litt rundt i landet i sommer, har jeg gjort meg en betraktning.

Har ofte sett menn på kg hevde at kvinner forfaller raskere enn menn. Har stusset over dette, da de fleste kvinner rundt meg holder seg veldig bra lagt opp i trettiårene og inn i førtiårene. Det samme forsåvidt med mennene, men likevel ikke i så stor grad som kvinnene.

Jeg bor på Oslo vest.

Etter noen uker bl.a på Sørlandet, har jeg sett folk fra hele landet (fornøyelsespark). Ser mange, både kvinner og menn, som er svært overvektige, sjuskete og som holder seg generelt dårlig. I disse parene ser jeg imidlertid at det ofte er kvinnene som har forfalt mest. Endel av mennene med disse forfalte konene, ser ikke så verst ut.

Det jeg vil fram til, er at dette med at kvinner forfaller raskere enn menn, kanskje er et bygdefenomen? Som ikke gjør seg gjeldende i høyere samfunnslag? Alle blir vi såklart eldre, får rynker osv. Nå snakker jeg i hovedsak om det å ta vare på seg selv.

Noen andre?

 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at byfolk (Oslo) holder seg bedre. Kommer selv fra bygda, og mine venninner hjemme har forfalt mer enn meg. 

Jeg knytter det til livsstil og hva man ser hver dag. Jeg blir jo inspirert av klær etc uten å gå inn for det, og å bli tykk er også helt uaktuelt. 

Hadde alle jeg kjente vært tykke og hatt dårlig kosthold, ville jeg nok blitt sånn selv også. 

Anonymkode: de7af...8dc

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo Oslo vest og områdene rundt kjent for å være veldig utseendefiksert, da. Har vel også litt å gjøre med at folk fra Oslo vest gjerne har mer å rutte med enn folk fra andre steder, og da kan ta seg råd til å holde seg ved like. 

Anonymkode: b85bc...cad

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😂 Jeg bodde på Frogner. Nå bor jeg på Kalfaret i Bergen. Jeg er mer interessert i at enkeltes hjerne har så lite å ta seg til, at den må brukes til å reflektere over hvorvidt damer «på bygda» lar seg «forfalle» mer enn menn, eller damer i by’n.

Anonymkode: e6744...d64

Det er jo interessant. Hvis det TS sier er rett, så kan man stille seg spørsmålet hvorfor og diskutere slik de andre som har svart i denne tråden har gjort. Ditt svar til TS gjør at jeg tenker at kanskje din hjerne trenger mer å ta seg til 😄

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emblja skrev:

Det er jo interessant. Hvis det TS sier er rett, så kan man stille seg spørsmålet hvorfor og diskutere slik de andre som har svart i denne tråden har gjort. Ditt svar til TS gjør at jeg tenker at kanskje din hjerne trenger mer å ta seg til 😄

Nei. For ts glemmer at det og er gener, psykisk, fysisk, og godt mulig at de fleste kvinnene det er snakk om lever i et forhold som ødelegger psyken og det er svært vanskelig å få gjort noe med.

Finn deg noe bedre å utforske, enn å snakke ned på mennesker med å bruke ord som "forfall". 

Anonymkode: 17e59...a91

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. For ts glemmer at det og er gener, psykisk, fysisk, og godt mulig at de fleste kvinnene det er snakk om lever i et forhold som ødelegger psyken og det er svært vanskelig å få gjort noe med.

Finn deg noe bedre å utforske, enn å snakke ned på mennesker med å bruke ord som "forfall". 

Anonymkode: 17e59...a91

Alt det har noe å si ja, men dersom påvirkning utenfra har noe å si også så kan det godt være at TS er på sporet av noe. 

 

Og mennesker kan la seg forfalle ja, flere gjør det. Mange velger kanskje å bruke 'unnskyldninger' som gener, psykisk fysisk etc. Ikke alle, men mange.

Endret av Emblja
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Emblja skrev:

Det er jo interessant. Hvis det TS sier er rett, så kan man stille seg spørsmålet hvorfor og diskutere slik de andre som har svart i denne tråden har gjort. Ditt svar til TS gjør at jeg tenker at kanskje din hjerne trenger mer å ta seg til 😄

😀 Så er det også verdt å reflektere over definisjonen av «forfall», og ikke minst hvorfor det er viktig?

Anonymkode: e6744...d64

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha reist litt rundt i landet i sommer, har jeg gjort meg en betraktning.

Har ofte sett menn på kg hevde at kvinner forfaller raskere enn menn. Har stusset over dette, da de fleste kvinner rundt meg holder seg veldig bra lagt opp i trettiårene og inn i førtiårene. Det samme forsåvidt med mennene, men likevel ikke i så stor grad som kvinnene.

Jeg bor på Oslo vest.

Etter noen uker bl.a på Sørlandet, har jeg sett folk fra hele landet (fornøyelsespark). Ser mange, både kvinner og menn, som er svært overvektige, sjuskete og som holder seg generelt dårlig. I disse parene ser jeg imidlertid at det ofte er kvinnene som har forfalt mest. Endel av mennene med disse forfalte konene, ser ikke så verst ut.

Det jeg vil fram til, er at dette med at kvinner forfaller raskere enn menn, kanskje er et bygdefenomen? Som ikke gjør seg gjeldende i høyere samfunnslag? Alle blir vi såklart eldre, får rynker osv. Nå snakker jeg i hovedsak om det å ta vare på seg selv.

Noen andre?

 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

😂😂 bygde-folk, du tuller nå??

Vi på bygda liker faktisk å være aktive. De færreste av oss liker å putte unormale ting i kroppen, men jeg er bygd, og jeg er faktisk i min beste form noensinne 😊

Dem som forfaller er dem som gir en god faen i kropp og helse. Enkelt og greit. 

Endret av UnderCover
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha reist litt rundt i landet i sommer, har jeg gjort meg en betraktning.

Har ofte sett menn på kg hevde at kvinner forfaller raskere enn menn. Har stusset over dette, da de fleste kvinner rundt meg holder seg veldig bra lagt opp i trettiårene og inn i førtiårene. Det samme forsåvidt med mennene, men likevel ikke i så stor grad som kvinnene.

Jeg bor på Oslo vest.

Etter noen uker bl.a på Sørlandet, har jeg sett folk fra hele landet (fornøyelsespark). Ser mange, både kvinner og menn, som er svært overvektige, sjuskete og som holder seg generelt dårlig. I disse parene ser jeg imidlertid at det ofte er kvinnene som har forfalt mest. Endel av mennene med disse forfalte konene, ser ikke så verst ut.

Det jeg vil fram til, er at dette med at kvinner forfaller raskere enn menn, kanskje er et bygdefenomen? Som ikke gjør seg gjeldende i høyere samfunnslag? Alle blir vi såklart eldre, får rynker osv. Nå snakker jeg i hovedsak om det å ta vare på seg selv.

Noen andre?

 

Anonymkode: 2aa9d...7e7


Kudos til deg for at du klarer å sende noen fine stikkere til både kvinner, bygdefolk og folk fra lavere samfunnslag! Det er provosering på høyt nivå! ;) Nå regner jeg med at du virkelig gnir deg i de velmanikyrerte hendene dine og kjenner at det sitrer forsiktig i de bedøvde botox-musklene i panna, i vill glede over det geniale innlegget ditt! :ler:

Jeg kjenner også jeg er litt spent! Du har ikke noen spennende teorier selv på hvorfor damene forfaller fortere på bygda mens mennene forfaller litt fortere i byen?

Anonymkode: 39e99...3d3

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme på mange grunner til at vestkantfruene forfaller mindre enn bygdekonene:

1: Mange vestkantfruer har menn som tjener veldig godt. Suksessfulle menn som tjener godt har mange valgmuligheter. En overvektig og sliten kone kunne fort bli byttet ut.

2: De på vestkanten har generelt god økonomi, og råd til PT, kostholdsveiledere, eventuelle operasjoner mm.

3: Folk på vestkanten har generelt bedre utdannelse. Jo høyere utdannelse, jo mindre overvekt og sunnere livsstil.

4: Det å være slank/normalvektig og se godt ut en vitkig del av fasaden. Fasade er viktigere i Oslo vest enn på bygda, og dermed blir det høyere prioritert. Kvinner kan i litt større grad enn menn "prioritere" å være pene, da de kan gjøre mer med sminke, operasjoner o.l enn menn. Derfor er kvinnene penere enn mennene i de strøkene det er prioritert høyt å se godt ut.

5: Påvirkningen fra folk rundt.

6: Tom Corley har skrevet en bok om de rike sine vaner. De trener blant annet mye mer enn "ikke rike", og de ser mindre på TV.

Osv osv. 

Synes det er helt logisk at det er slik. 

 

Anonymkode: d978a...7e8

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein tar livet meir med ro på bygda og bryr seg ikkje så mykje om sånt😅

Anonymkode: f5b51...cef

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan komme på mange grunner til at vestkantfruene forfaller mindre enn bygdekonene:

1: Mange vestkantfruer har menn som tjener veldig godt. Suksessfulle menn som tjener godt har mange valgmuligheter. En overvektig og sliten kone kunne fort bli byttet ut.

2: De på vestkanten har generelt god økonomi, og råd til PT, kostholdsveiledere, eventuelle operasjoner mm.

3: Folk på vestkanten har generelt bedre utdannelse. Jo høyere utdannelse, jo mindre overvekt og sunnere livsstil.

4: Det å være slank/normalvektig og se godt ut en vitkig del av fasaden. Fasade er viktigere i Oslo vest enn på bygda, og dermed blir det høyere prioritert. Kvinner kan i litt større grad enn menn "prioritere" å være pene, da de kan gjøre mer med sminke, operasjoner o.l enn menn. Derfor er kvinnene penere enn mennene i de strøkene det er prioritert høyt å se godt ut.

5: Påvirkningen fra folk rundt.

6: Tom Corley har skrevet en bok om de rike sine vaner. De trener blant annet mye mer enn "ikke rike", og de ser mindre på TV.

Osv osv. 

Synes det er helt logisk at det er slik. 

 

Anonymkode: d978a...7e8

Blås i «vestkant»/by/bygd. Det finnes mange intelligente, hardtarbeidende kvinner  i alle landets byers «vestkanter». Jeg kjenner mange. Jeg er så heldig å kjenne mange fra bygder her på Vestlandet også. Felles for alle disse damene er at de ikke har tid eller interesse av å kategorisere eller dømme andre mennesker ut fra utseende.  

Anonymkode: e6744...d64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Blås i «vestkant»/by/bygd. Det finnes mange intelligente, hardtarbeidende kvinner  i alle landets byers «vestkanter». Jeg kjenner mange. Jeg er så heldig å kjenne mange fra bygder her på Vestlandet også. Felles for alle disse damene er at de ikke har tid eller interesse av å kategorisere eller dømme andre mennesker ut fra utseende.  

Anonymkode: e6744...d64

Okay - men dersom du selv mener å være en  av de du sikter til, så hadde tid og interesse av å delta i denne debatten. Dersom det ikke var noe som hadde brydd deg, hadde du vel oversett den?

Selvfølgelig finnes det vellykkede mennesker over hele Norge. Det finnes bare en større konsentrasjon av dem på Oslo vest og Bærum, da det er der gjennomsnittsinntekten er høyest. 

Anonymkode: d978a...7e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst tenker jeg at du skal blande deg mindre i andres liv. 

Det sagt så har det med prioriteringer, økonomi og interesser å gjøre, det er ikke alle som har jobb og fire unger som har prioriteringene sine eller overskuddet til å dolle utseendet hver dag de skal på butikken der du ser dem på vei til og fra. Og på bygda er det flere lavlønnede yrker og ikke alle har råd til botox og laser hver måned heller. Er også flere uføre og syke i bygdene pga lavere utgifter der enn i storby og for en som er syk og må spare på kreftene er det ikke frisørturer og timesvis på trening eller foran speilet som er mulig. Kanskje de til og med har høy lønn men vil spare til ferie med familien eller startkapital til barnas første bolig. Hva så? Hvorfor skal utseende bedømme hvem de er, eller bety noe for DEG i det hele tatt? 

Spør du meg så syntes jeg typisk vestkant-minded folk må ja et veldig trist liv, der all tid og fokus går til å se bra ut på instagram og ta botox i lunsjen på jobb og late som de går på catwalk bare de skal ut av døra. Livet har faktisk mye dypere verdier enn det. Utseendet skal ikke definere noens liv og ikke alle har interesse for sminke og klær engang og det får være helt greit uten at sånne som deg skal se ned på dem. 

Anonymkode: e4d80...376

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Høyere samfunnslag"  :rolleyes:

Er det mulig?

Anonymkode: d7dd0...364

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay - men dersom du selv mener å være en  av de du sikter til, så hadde tid og interesse av å delta i denne debatten. Dersom det ikke var noe som hadde brydd deg, hadde du vel oversett den?

Selvfølgelig finnes det vellykkede mennesker over hele Norge. Det finnes bare en større konsentrasjon av dem på Oslo vest og Bærum, da det er der gjennomsnittsinntekten er høyest. 

Anonymkode: d978a...7e8

Jeg forstår ikke hva du ønsker å diskutere her. Er det gjennomsnittsinntekt i norske kommuner? Denne tråden dreier seg ikke om det. 

Anonymkode: e6744...d64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. For ts glemmer at det og er gener, psykisk, fysisk, og godt mulig at de fleste kvinnene det er snakk om lever i et forhold som ødelegger psyken og det er svært vanskelig å få gjort noe med.

Finn deg noe bedre å utforske, enn å snakke ned på mennesker med å bruke ord som "forfall". 

Anonymkode: 17e59...a91

TS her.

Ordet «forfall» har jeg henter fra kg. Det er heller ikke meningen å se ned på noen. Ville bare påpeke en tendens, og det ser ut som flere sv dere som har svart ser det samme som meg. Stikkordet er nok livsstil, ja. Noen nevner penger og botox — men det er faktisk gratis å droppe sjokolade og potetgull. 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en synlig "tendens" med mange mulige forklaringer f.eks. i tall fra norsk monitor.

Men dama som tar meg fullstendig på senga med en helt særegen sjarm, selvtillit og autentisitet, og som jeg bare må ha selv om hun ikke ser så forbanna bra ut, hun finner jeg innerst i en vestlandsfjord, i betjeninga på en DNT-hytte, hvor enn det måtte være der ingen skulle tru at nokon kunne bu. 

Anonymkode: 490f4...f11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Ordet «forfall» har jeg henter fra kg. Det er heller ikke meningen å se ned på noen. Ville bare påpeke en tendens, og det ser ut som flere sv dere som har svart ser det samme som meg. Stikkordet er nok livsstil, ja. Noen nevner penger og botox — men det er faktisk gratis å droppe sjokolade og potetgull. 

Anonymkode: 2aa9d...7e7

Umiddelbare tanker er at på fornøyelsesparker treffer du familier med slitne småbarnsforeldre, selv så syntes jeg min kone er på det vakreste når hun hjelper en nyfødt kalv sent på natten  

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...