Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette 

Mynona, mod. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, kalini skrev:

joda, det har det. Spedbarn skal ikke sitte lenge i bilstol fordi stillingen gjør at lungene ikke ventilerer godt nok. Dette er ikke bra lenge av gangen. 

Ved riktig helling er ikke dette noe å tenke på, det er derfor det er viktig å kjøpe riktig stol til hver enkelt sin bil. 

• Liker 9
Skrevet
23 timer siden, konkelimonke skrev:

Det er jo ikke anbefalt mer enn 20 min i bilstol den første tiden heller, å reise så langt de har gjort har tatt mange timer. Antagelig uten mange pauser for å strekke på seg (babyen)

leste om en som mistet barnet sitt pga barnet sov i bilstolen og fikk haka på brystet, babyen fikk ikke puste ordentlig og døde :( 

det er ytterste konsekvens! 

Snakk om å krisemaksimere da.trur hun har litt erfaring da hun har 4 unger.

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, hufsaaaaa skrev:

Ja, hun beviste jo virkelig hvor opplyst hun er om temaet bilkjøring og barn, da de var i Spania med nest yngste. 

Og det skal du bruke mot henne i evig tid?

• Liker 8
Skrevet
38 minutter siden, Marriet skrev:

Hva hjelper vel erfaring når du ikke evner å ta innover deg hva som er viktig og riktig i forhold til barna oppvekst? 

Kritikkverdige eller meningsløse situasjoner oppstår til stadighet i det huset. Det er kanskje noe av det som er mest rart med tanke på hennes brede erfaring som mor. 

- utdriting av barn i sosiale medier

- offentlig skittentøysvask med et barns forelder på blogg

- gjentakende dokumentering av usunt kosthold

- gjentakende dokumentering av manglende rutiner for barna 

- grov eksponering av barn som inneholder blant annet kallenavn, favorittkosedyr, navn på barnehage, hvordan soverom ser ut og hva barnet liker å spise, alle ting som har røde varsellamper.

- barn som sykler uten hjelm

- barn som sitter usikret i bil

- forfordeling av et barn

- ustabile boforhold

Ja, jeg kunne sikkert fortsatt.

Amen 🙌

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Tears in heaven skrev:

Og det skal du bruke mot henne i evig tid?

Når du påstår at "hun vet hva hun driver med", så tillater jeg meg å nevne et eksempelet på det motsatte ja -  dokumentert og delt med offentligheten av moren selv, attpåtil. 

• Liker 19
Skrevet
1 time siden, hufsaaaaa skrev:

Når du påstår at "hun vet hva hun driver med", så tillater jeg meg å nevne et eksempelet på det motsatte ja -  dokumentert og delt med offentligheten av moren selv, attpåtil. 

Ja hvis det er det du vil bedrive tiden din med,så må du bare stå på. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Marriet skrev:

Hva hjelper vel erfaring når du ikke evner å ta innover deg hva som er viktig og riktig i forhold til barna oppvekst? 

Kritikkverdige eller meningsløse situasjoner oppstår til stadighet i det huset. Det er kanskje noe av det som er mest rart med tanke på hennes brede erfaring som mor. 

- utdriting av barn i sosiale medier

- offentlig skittentøysvask med et barns forelder på blogg

- gjentakende dokumentering av usunt kosthold

- gjentakende dokumentering av manglende rutiner for barna 

- grov eksponering av barn som inneholder blant annet kallenavn, favorittkosedyr, navn på barnehage, hvordan soverom ser ut og hva barnet liker å spise, alle ting som har røde varsellamper.

- barn som sykler uten hjelm

- barn som sitter usikret i bil

- forfordeling av et barn

- ustabile boforhold

Ja, jeg kunne sikkert fortsatt.

Lang avhandling men takk

Skrevet (endret)
7 timer siden, Tears in heaven skrev:

Ja hvis det er det du vil bedrive tiden din med,så må du bare stå på. 

Hva da "bedrive tiden min med"? Å svare på innlegg, komme med eksempler og diskutere? Noe annet ville vel være merkelig, all den tid dette er et diskusjonsforum, eller hva?

Kommer du med en påstand, så får du tåle at folk er uenige også. 

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 26
Skrevet (endret)

Blir betenkt over Paprikas voldsomme styling og levende lys. Om jeg var husleier ville vært opptatt av brannsikring av interiørstylistens hule på loftet. Det der er jo skyhøy risk. 

Jeg ville lagt ned forbud mot høye, tunge lysestaker på lavt bord i en teppebelagt, overfylt stue med Paprikaputehelvete. Det er forbundet med svært høy risiko for antenning dersom noen dulter borti og velter en lysestake med levende lys. 

Men nå er jeg virkelig spent på kjøkkenkroken altså. Regner med Gekko handyman skal svinge seg med vater og skrujern. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 9
Skrevet

Egon, øl og yngstemann hengende over armen. Alt som det bruker da. Jeg er muligens sær, men å ta med min baby på "restaurant" to uker gammel, det hadde vært meg fjernt. Fred, ro, lite ytre stimuli, nærhet. Det er det de trenger to uker gamle.

• Liker 31
Skrevet
5 minutter siden, CMarie skrev:

Egon, øl og yngstemann hengende over armen. Alt som det bruker da. Jeg er muligens sær, men å ta med min baby på "restaurant" to uker gammel, det hadde vært meg fjernt. Fred, ro, lite ytre stimuli, nærhet. Det er det de trenger to uker gamle.

Dette er jeg faktisk helt enig i. Jeg mener på ingen måte at foreldre til nyfødte skal forskanse seg innendørs og det blir kjedelig med sånne "jeg gjorde det sånn" argument er hele veien. 

Men den gangen jeg fødte var restaurant og helgetur en fjern tanke. Folk var hjertelig velkommen til meg på kortere besøk, men tiden min brukte jeg på å bli kjent med barnet og være mor med alt det det innebærer av å finne ut av rutiner, hva som funka, hva som ikke funka osv. Rytmen til det nye livet ble på mange måter etablert på denne tiden. Mulig det er kjipt eller at det skinner veldig igjennom at jeg kun har ett barn og derfor oppførte meg på den måten, men jeg står likevel fast på at ro og rytme er viktige stikkord den første tiden. Ikke minst det å skulle bli kjent med eget barn. 

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Marriet skrev:

Dette er jeg faktisk helt enig i. Jeg mener på ingen måte at foreldre til nyfødte skal forskanse seg innendørs og det blir kjedelig med sånne "jeg gjorde det sånn" argument er hele veien. 

Men den gangen jeg fødte var restaurant og helgetur en fjern tanke. Folk var hjertelig velkommen til meg på kortere besøk, men tiden min brukte jeg på å bli kjent med barnet og være mor med alt det det innebærer av å finne ut av rutiner, hva som funka, hva som ikke funka osv. Rytmen til det nye livet ble på mange måter etablert på denne tiden. Mulig det er kjipt eller at det skinner veldig igjennom at jeg kun har ett barn og derfor oppførte meg på den måten, men jeg står likevel fast på at ro og rytme er viktige stikkord den første tiden. Ikke minst det å skulle bli kjent med eget barn. 

Var jo dating på planen fire dager etter forrige fødsel,  så er vel en god vane å fortsette med dette ♥ ♥ 

• Liker 16
Skrevet

Hun blogget at de skulle nyte flere dager på Sørlandet.... de reiste nedover fredag kveld og hjem igjen søndag morgen. Brukte lørdagen på Sørlandssenteret.... 

• Liker 27
Skrevet
9 minutter siden, marthes skrev:

Hun blogget at de skulle nyte flere dager på Sørlandet.... de reiste nedover fredag kveld og hjem igjen søndag morgen. Brukte lørdagen på Sørlandssenteret.... 

Ser ikke noe problem🤷‍♀️

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Tears in heaven skrev:

Ser ikke noe problem🤷‍♀️

Jeg tenker ikke flere dager som 36 timer, men ser jeg var ufullstendig i innlegget mitt. 

• Liker 13
Skrevet (endret)
52 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Blir betenkt over Paprikas voldsomme styling og levende lys. Om jeg var husleier ville vært opptatt av brannsikring av interiørstylistens hule på loftet. Det der er jo skyhøy risk. 

Jeg ville lagt ned forbud mot høye, tunge lysestaker på lavt bord i en teppebelagt, overfylt stue med Paprikaputehelvete. Det er forbundet med svært høy risiko for antenning dersom noen dulter borti og velter en lysestake med levende lys. 

Men nå er jeg virkelig spent på kjøkkenkroken altså. Regner med Gekko handyman skal svinge seg med vater og skrujern. 

Nå måtte jeg bare le😂😂😂virkelig?? Henge seg oppi lys,skjønner du bruker mikroskop for å finne feil på henne

Endret av Tears in heaven
  • Liker 15
Skrevet
16 minutter siden, Griffin87 skrev:

Var jo dating på planen fire dager etter forrige fødsel,  så er vel en god vane å fortsette med dette ♥ ♥ 

Det er sant. Også en ganske fjern tanke for en annen en. Selvom jeg også var aleine desverre på det tidspunktet. 

Men da igjen var det litt mer forståelig for det var jo helt tydelig at hun verken trives eller mestrer livet helt alene. Og det hun gikk gjennom den gangen var heavy, så at hun søkte trøst og støtte var kanskje ikke så rart. Måten hun gjorde det på dog, er under en hver kritikk. Den gang som nå burde hun konsentrert seg om barnet og barnets behov fremfor sitt eget behov for kjæreste eller helgetur. For ingen av de delene er noe en nyfødt verken har behov eller glede av. 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...