Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest faico

Skjønner ikke hva hun skal med butikken uansett? Klin umulig å drive i en gågate, hvor kjøpesentere er nærmeste nabo.

Hun konkurrerer med norske og utenlandske nettbutikker.

Endringer i tollsatsene + økt husleie vil kunne være siste spiker i kista for mange små nisjebutikker.

Senker hun prisene, slik at hun kan konkurrere med andre tilsvarende nettbutikker, tror jeg hun vil komme langt med det å drive blogg og nettbutikk hjemmefra.

Hun har et hus som fungerer mye bedre som showroom, enn hva butikken har gjort.

Folk leser jo bloggen hennes både pga interiøret, DIY-prosjektene hennes og for å "snoke i privatlivet".

Tror hun vil komme langt med å ansette én revisor & ta resten av jobben hjemme selv

Det er ikke klin umulig og drive i en gågate om du gjør det riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Jeg syns nå folk fortjener å vite hva som foregår! Først byttet Villa Paprika daglig leder fra faren til Camilla til Håkon. Dette gjorde de rett før konkursen, mest sannsynlig så faren ikke skulle få konkurskarantene..

Så gir hun uttrykk for at konkursen kommer som et sjokk!? Faren er eieren, så det er lite trolig at dette kom som noen overraskelse. Samme dag skifter hun navn, har nytt firma, nye lokaler osv. Mister all respekt slik de holder på! Dette er jo ikke første gang heller.

Fortjener virkelig vi å vite hva som skjer i ett firma som går konkurs? Med mindre de skylder deg penger,så har ikke vi noe med det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Det er ikke klin umulig og drive i en gågate om du gjør det riktig

I ei bygd, på et lite tettsted eller i et turistområde? Nei.

I en by hvor den nærmeste naboen er et kjøpesenter,

hvor man har få, eller ingen andre trekkplaster og hvor leieprisene er høye?

Jo. Da er det vanskelig å drive i ei gågate.

Gågaten i Fredrikstad er ikke et naturlig samlingspunkt på dagtid og har veldig lite gjennomstrømning av folk.

Det er først på kveldstid det svermer av folk i bysentrum på veg andre steder.

Hvis du da selger varer til 195,- som koster 135 kr på nett, levert i posten eller rett på døra

så blir det ikke aktuelt for blogglesere fra Oslo, Moss og Sarpsborg å kjøre til butikken i Fredrikstad før stengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Ingen som velter seg i andres ulykke. Frk. Kvarsvik har selv valgt å fronte seg sel i det offentlige lys, og skriver opp og ned om hvor utrolig flink hun er, og hvor bra butikken går osv. osv.osv. Hun har selv visst at butikken har godt dårlig i lengre tid, men har valgt å ikke snakke om det, og holdt kunder, leverandører venner etc. for narr. Drar til syden den ene dagen, botox den andre og konkurs den tredje. Det er ikke rart at folk får seg en god latter, det har ikke noe med å velte seg i andres ulykke. Hun tjener godt på bloggen sin, så dette får hun tåle.

Det er ingen som fortjener å gå konkurs.. sett deg selv inn i den situasjonen. Tenk hvordan det er at andre sitter på nett å prater dritt om alt du gjør. Skjerp deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

I ei bygd, på et lite tettsted eller i et turistområde? Nei.

I en by hvor den nærmeste naboen er et kjøpesenter,

hvor man har få, eller ingen andre trekkplaster og hvor leieprisene er høye?

Jo. Da er det vanskelig å drive i ei gågate.

Gågaten i Fredrikstad er ikke et naturlig samlingspunkt på dagtid og har veldig lite gjennomstrømning av folk.

Det er først på kveldstid det svermer av folk i bysentrum på veg andre steder.

Hvis du da selger varer til 195,- som koster 135 kr på nett, levert i posten eller rett på døra

så blir det ikke aktuelt for blogglesere fra Oslo, Moss og Sarpsborg å kjøre til butikken i Fredrikstad før stengetid.

Men er du oppfinnsom å gjør ting ut av butikken som ingen av de andre gjør,så kan du få det til. Men du kan ikke sitte på rompa å tro kundene kommer av seg selv. Skjønner jo at folk som bor i oslo handler i nettbutikken fremfor å dra i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O___o

Men er du oppfinnsom å gjør ting ut av butikken som ingen av de andre gjør,så kan du få det til. Men du kan ikke sitte på rompa å tro kundene kommer av seg selv. Skjønner jo at folk som bor i oslo handler i nettbutikken fremfor å dra i butikken.

En annen faktor er at øking og senking av tollsatser har enormt mye å si.

Både for norsk netthandel og tradisjonell varehandel.

Å gjøre ting som ingen andre gjør kan være en god idé.

Men innen interiør og trender er det neppe en særlig god idé.

Å starte opp nytt i 2015 er noe annet enn å f.eks overta en lokal butikk i ei gågate

som har bestått i tre generasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, hets, brukerdebatt samt svar til dette.

-pavilion, mod

Endret av Pavilion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som fortjener å gå konkurs.. sett deg selv inn i den situasjonen. Tenk hvordan det er at andre sitter på nett å prater dritt om alt du gjør. Skjerp deg

Ærlig talt! Har jeg sagt at noen fortjener å gå konkurs? Hvorfor i all verden skal jeg tenke på hvordan det er at noen prater negativt om meg om alt jeg gjør????

Den som velger å legge ut alt på nettet, må kunne tåle medgang og motgang. En kan ikke bli likt av alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Ærlig talt! Har jeg sagt at noen fortjener å gå konkurs? Hvorfor i all verden skal jeg tenke på hvordan det er at noen prater negativt om meg om alt jeg gjør????

Den som velger å legge ut alt på nettet, må kunne tåle medgang og motgang. En kan ikke bli likt av alle.

nei det er helt riktig at man kan ikke bli likt av alle.. Men er det riktig av oss voksne mennesker å sitte her inne å skrive så mye dritt om andre mennesker? Det er side opp og side ned.. Vi prater om at vi skal lære barna våre at vi ikke prater slik til andre,men er jo ti ganger verre...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... Det er ikke så lenge siden hun hadde et blogginlegg hvor hun skrøt av at hun i år kom til å bikke millionen i lønn. Hvordan kunne hun liksom ha tatt seg ut så mye i lønn hittil da firmaet tudeligvis gikk veldig dårlig? Hun har jo holdt oss alle for narr med å skrive slike innlegg, for så å legge ned bedriften etter kort tid.

Ser også blant annet på instagram at det er maaange misfornøyde kunder som har fått feil og ødelagte varer osv hvor hverken hun eller de andre som jobbet i Villa Paprika har gitt svar og ordnet opp. Det er til og med folk som har "vunnet" premier helt ifra jula som enda ikke har fått premiene sine!! Dette er da virkelig ikke måten å drive butikk på! Det er tross alt kundene de lever av!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... Det er ikke så lenge siden hun hadde et blogginlegg hvor hun skrøt av at hun i år kom til å bikke millionen i lønn. Hvordan kunne hun liksom ha tatt seg ut så mye i lønn hittil da firmaet tudeligvis gikk veldig dårlig? Hun har jo holdt oss alle for narr med å skrive slike innlegg, for så å legge ned bedriften etter kort tid.

Ser også blant annet på instagram at det er maaange misfornøyde kunder som har fått feil og ødelagte varer osv hvor hverken hun eller de andre som jobbet i Villa Paprika har gitt svar og ordnet opp. Det er til og med folk som har "vunnet" premier helt ifra jula som enda ikke har fått premiene sine!! Dette er da virkelig ikke måten å drive butikk på! Det er tross alt kundene de lever av!

Jeg har lest mange ganger på Instagram om folk som spør henne hvor varene deres er blitt av, mange har betalt allerede i april i fjor og ikke fått møblene sine. Åh da hadde jeg møtt opp i butikken hennes og krevd mine møbler. Men hun tar så lett på det " dere må ikke spørre meg om det her, det har ikke jeg noe med, dere må sende Mail til nettbutikken ". Selv om mange har skrevet at de har både ringt og sendt Mail men ingen svar.

DET er helt på trynet, spør du meg. Og nå har hun startet ny nettbutikk "stylebynorway" eller noe og skal starte butikk med ei hun roser opp i skyene. Forener Living ett eller annet heter nettbutikken hun damen har, og skryter av noen potter hvor den billigste koster 1500kr. Ikke er de fine heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faico

Jeg har lest mange ganger på Instagram om folk som spør henne hvor varene deres er blitt av, mange har betalt allerede i april i fjor og ikke fått møblene sine. Åh da hadde jeg møtt opp i butikken hennes og krevd mine møbler. Men hun tar så lett på det " dere må ikke spørre meg om det her, det har ikke jeg noe med, dere må sende Mail til nettbutikken ". Selv om mange har skrevet at de har både ringt og sendt Mail men ingen svar.

DET er helt på trynet, spør du meg. Og nå har hun startet ny nettbutikk "stylebynorway" eller noe og skal starte butikk med ei hun roser opp i skyene. Forener Living ett eller annet heter nettbutikken hun damen har, og skryter av noen potter hvor den billigste koster 1500kr. Ikke er de fine heller.

Men dette er da ingen grunn til å henge ut andre mennesker på internett. Er det riktig måte? Om pottene koster 1500 kr så koster de det. Er da ingen som tvinger noen å kjøpe de. Jeg er jo enig i at hun eller firma skal gjøre ting riktig å gjøre opp for seg. Men hun fortjener ikke all denne hetsen på ett foum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er da ingen grunn til å henge ut andre mennesker på internett. Er det riktig måte? Om pottene koster 1500 kr så koster de det. Er da ingen som tvinger noen å kjøpe de. Jeg er jo enig i at hun eller firma skal gjøre ting riktig å gjøre opp for seg. Men hun fortjener ikke all denne hetsen på ett foum.

Er alt som heter diskutering uthengig for deg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Er alt som heter diskutering uthengig for deg?

så alle disse innleggene her er kun vanlig diskutering av ett firma eller person?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dette er da ingen grunn til å henge ut andre mennesker på internett. Er det riktig måte? Om pottene koster 1500 kr så koster de det. Er da ingen som tvinger noen å kjøpe de. Jeg er jo enig i at hun eller firma skal gjøre ting riktig å gjøre opp for seg. Men hun fortjener ikke all denne hetsen på ett foum.

Jeg henger ingen ut. Og dessuten er Instagram kontoen hennes er stengt igjen, så enten leser hun her inne eller så er venninnene hennes her inne og har sagt ifra.

Skal du drive en butikk og nettbutikk, har blogg og Instagram da må du tåle at folk snakker både postivt og negativt om deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ingen ut. Og dessuten er Instagram kontoen hennes er stengt igjen, så enten leser hun her inne eller så er venninnene hennes her inne og har sagt ifra.

Skal du drive en butikk og nettbutikk, har blogg og Instagram da må du tåle at folk snakker både postivt og negativt om deg.

Nettopp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at ig'n hennes er stengt? Får se den jeg...

Lukket for de som ikke følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...