Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Joppe

Beklager, jeg klarer ikke å dy meg. Jada, kall det mobbing......men seriøst; "vi satt å grinte litt"???!!!  :ohmy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Joppe skrev:

Beklager, jeg klarer ikke å dy meg. Jada, kall det mobbing......men seriøst; "vi satt å grinte litt"???!!!  :ohmy:

 

Skulle akkurat til å legge ut en kommentar på det selv. Hadde vært bedre om hun bare sa at hun har dysleksi, for dette her er bare tragisk av en voksen dame. Tydelig at hun droppet norsktimene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Joppe skrev:

Beklager, jeg klarer ikke å dy meg. Jada, kall det mobbing......men seriøst; "vi satt å grinte litt"???!!!  :ohmy:

 

VP skriver som de blinde sloss!

HER http://villapaprika.blogg.no/1468099738_kjkken_om_bare_noen_d.html 
skriver hun om "falsettfliser" og at dagen har blitt "forskyvet"!

HER http://villapaprika.blogg.no/1467931808_en_ekte_prinsesses_pl.html  og HER http://villapaprika.blogg.no/1441659203_pumpa.html 
bruker hun ordet "skyvet"!

Det virker ikke som hun aner hvordan man bøyer verb! :ohmy:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
42 minutter siden, nyher skrev:

Skulle akkurat til å legge ut en kommentar på det selv. Hadde vært bedre om hun bare sa at hun har dysleksi, for dette her er bare tragisk av en voksen dame. Tydelig at hun droppet norsktimene.

Hun kunne neppe ha skyldt sin manglende evne til å bøye verb på dysleksi uansett. Det er vel det ekstreme tidspresset hun mener hun alltid er under som er unnskyldningen hun bruker til å forsvare det dårlige språket sitt. Som om det tar lengre tid å skrive "skjøv" enn "skyvet"!

I noen hjem er bøker kun til pynt, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I eksemplene jeg la ut er det det samme verbet, å (for)skyve, hun har bøyd feil.
Ergo kan det ikke skyldes "tidspress" eller slurv, men at hun faktisk mener at det heter "har (for)skyvet" !
Det svir i øynene mine å lese dette. Det samme gjør "vi satt å grinte litt" !
Av en som tjener gode penger på å skrive, er dette skremmende dårlig!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
19 timer siden, PetronellaPetrine skrev:

@Jørild Her er innlegget du svarte på.

 

Her er det du svarte.

 

Endret av Onbothsides
Trykka feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kunne jo brukt de to minutter på å korrekturlese istedet for å redigere bildene. 

 

Har sikkert skrivefeil fra tid til annen jeg også, men skriving er ikke levebrødet mitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
24 minutter siden, FruRosa skrev:

I eksemplene jeg la ut er det det samme verbet, å (for)skyve, hun har bøyd feil.
Ergo kan det ikke skyldes "tidspress" eller slurv, men at hun faktisk mener at det heter "har (for)skyvet" !
Det svir i øynene mine å lese dette. Det samme gjør "vi satt å grinte litt" !
Av en som tjener gode penger på å skrive, er dette skremmende dårlig!

Det er som med ordet "falsettfliser" hun har brukt gjentatte ganger. Om man forstår hva "falsett" og hva "fasett" betyr så gjør man ikke den feilen. 

Det finnes utallige slike eksempler i det hun skriver, og akkurat som med den merkverdige reklamemerkingen så kommer det nok av en manglende begrepforståelse. Jeg vet ikke hva annet man kan kalle det.

Og @Onbothsides : I bloggen kan skrivefeil enkelt rettes opp, men her i forumet så er det ikke så enkelt. Det lar seg vanskelig gjøre å gå tilbake til et innlegg for å rette opp feil om man bruker mobil f.eks., for funksjonaliteten er ikke der den burde være pr. idag. Det jobbes stadig med å forbedre dette, melder KGs tekniske avdeling. Jeg har stadig skrivefeil jeg ønsker å rette opp etter at innlegg i for stor iver er publisert her, men det lar seg altså sjelden gjøre å endre disse autokorrekt- og skrivefeilene. 

Dessuten er de færreste av oss som deltar her inne offentlige skribenter som har dette som fulltidsjobb, vil jeg anta, så man har jo den gigantiske forskjellen også, selvsagt. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle hevet lønn for å skrive, hvilket jeg ikke gjør, ville min yrkesstolthet sørget for at det jeg publiserte var uten skrivefeil!
Stor forskjell på innlegg på et forum, og skriving som yrke!

Endret av FruRosa
skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivefeil har jeg omtrent aldri hatt, fordi hvis man vet hvordan noe skrives, så skriver man det riktig. Såklart skjer det feil pga autocorrect osv. Men mye kan ikke bortforklares. At man feks kan skrive "sskrive"  fordi man kommer borti feil,  helt ok. Er som å høre en venninne av meg på ungdomsskolen som skrev konsekvent alt omtrent 50 % feil,  " jeg gidder ikke skrive riktig ". Jeg henger ikke ut de som ikke klarer å skrive rett, og som sliter med det, men det går fint an å korrekturlese før man legger ut blogginnlegg når det er jobben din. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. juli 2016 at 16.36, PetronellaPetrine skrev:

Hvor i all verden får du det fra?

Det er ingen her som har hevdet at man ikke kan lage god mat på et IKEA kjøkken. 

Jeg leser at Camilla påstår at hun elsker å lage mat. Av den grunn syns jeg også at det vil være mer naturlig å velge hvitevarer av høyere kvalitet, spesielt når det gjelder stekeovn, koketopp og ventilator. 

Men enten har man skjønt det, eller så har man ikke skjønt det. :)

Jeg elsker å lage mat til familien og elsker og bake,men har dessverre ikke råd til noe dyrt kjøkken.

Men god mat blir det uansett😀

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetronellaPetrine
17 minutter siden, Lapper skrev:

Jeg elsker å lage mat til familien og elsker og bake,men har dessverre ikke råd til noe dyrt kjøkken.

Men god mat blir det uansett😀

Selvfølgelig. Ingen har hevdet noe annet her heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver konsekvent "har nytet"  istedenfor "har nytt".
Bare å google "villapaprika har nytet" så kommer det opp mange eksempler.

Og hun feilstaver "fullt" (eks. glasset var fullt) som "fult" (som betyr noe helt annet, nemlig "stygt").

Igjen: En dame som hever lønn av å skrive burde ikke ha sånne feil!
 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe
24 minutter siden, FruRosa skrev:

Hun skriver konsekvent "har nytet"  istedenfor "har nytt".
Bare å google "villapaprika har nytet" så kommer det opp mange eksempler.

Og hun feilstaver "fullt" (eks. glasset var fullt) som "fult" (som betyr noe helt annet, nemlig "stygt").

Igjen: En dame som hever lønn av å skrive burde ikke ha sånne feil!
 

Enig! Og hvis hun har millionlønn som Side2 blogger....har hun råd til å betale noen for å lese korrektur før innleggene postes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PetronellaPetrine
38 minutter siden, FruRosa skrev:

Hun skriver konsekvent "har nytet"  istedenfor "har nytt".
Bare å google "villapaprika har nytet" så kommer det opp mange eksempler.

Og hun feilstaver "fullt" (eks. glasset var fullt) som "fult" (som betyr noe helt annet, nemlig "stygt").

Igjen: En dame som hever lønn av å skrive burde ikke ha sånne feil!
 

Det kan virke som hun ikke har lært seg bøying av verb, og ellers mangler kunnskap om hvordan mange ord skrives. Mens andre skrivefeil tror jeg kun skyldes dårlig tid og slurv. Hun kunne uansett kjørt en stavekontroll før hun postet innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruRosa skrev:

Om jeg skulle hevet lønn for å skrive, hvilket jeg ikke gjør, ville min yrkesstolthet sørget for at det jeg publiserte var uten skrivefeil!
Stor forskjell på innlegg på et forum, og skriving som yrke!

Jeg mottar lønn for å sørge for at rubbel og bit av innlegg som sendes inn av ikke-skribenter samt egne artikler er nøye korrekturlest, språkvasket, med eventuelt etterarbeid som omformulering og redigering, samt etterstrebe en høy språklig kvalitet før publikasjon.  Hvis ikke, mottas det klager og reduserte lesertall som konsekvens, og en annen stilling på meg. Kort sagt. Skulle VP levert noe til oss, ville jeg dessverre måttet bruke veldig mye tid på å redigere stort sett det meste av tekstene samt hatt hendene fulle med sitatsjekk og "hva mener du egentlig her"-sjekk før publisering.

Hva og hvordan jeg privat skriver i et forum, er jeg ikke fullt så nøye med. Men innrømmer å bli sprø av å se egne feil jeg ikke får rettet opp grunnet KGs tekniske utfordringer. Retter alltid opp når jeg har mulighet for å slippe ergrelser, selv om jeg ikke mottar lønn for å skrive foruminnlegg og heller ikke har det som mål :icon_lol:

Endret av Cornucopia
Fileskreiv. Haha, nettopp!
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
Spoiler

 

I hvilken del av intriør verden ser profilene ved  kjøkkenbenken bra ut, sammen med de hvite blanke dørene på kjøkkenet? Det er fullstendig stilkræsj! Og hvorfor velger en blogger med millioninntekt kjøkken fra IKEA, med tilhørende hvitevarer? Vi har en 2 år gammel tømmerhytte, og den ble kjøpt nøkkelferdig, vi fikk dessverre med IKEA hvitevarer, og er misfornøyd. Kjøleskapet  og oppvask maskina bråker som et uvær, men vi er fornøyd med det grå BODBYN kjøkkenet. Hjemme pusset vi opp kjøkkenet for 4 år siden og det er  ikke IKEA hvitevarer hos oss  og er superglad for det. At de minste opplever å flytte inn i 2 nye hus, samlivsbrudd og familieforøkelse er nok tøft for de. Det ville det jaggu ha vært for voksne mennesker også, som forelder må man ha i tankene, om de valgene man tar vil være positivt  for barna. Litt usikker på om enkelte bloggere i det hele tatt tenker slik. Mye som tyder på at det ikke skjer.

 

Endret av Varma
Vedlegg med opphavsrett fjernet. Bond, forumansvarlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...