Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest canacas
Et øyeblikk siden, PetronellaPetrine skrev:

Her skriver hun at alt skal rives og gjøres på nytt.. Ikke vet jeg hva hun legger i det, men jeg tenker at det kan kalles totalrenovering.. http://villapaprika.blogg.no/1464295472_velkommen_hjem_til_me.html

Et bad som totalrenoveres må tørke en god stund. Men vil anta hun mener fliser på gamle fliser, ny innredning og lister :dry: Vokabularet er ikke helt tipp topp i Fræksta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Leo skrev:

Man står mye friere når man velger å ha tett dusjkabinett. Da kan man for eksempel ha panel på veggene. Man må heller ikke ha membran selv om de selvfølgelig er veldig dumt å ikke ha det når man først legger fliser. Gammelt vinyl under flisene kan fungere som membran forutsatt at denne er riktig lagt ned i sluk og sveiset i hjørnene. Nå kan det imidlertid diskuteres hvor lurt det er å ikke gjøre alt skikkelig når man først skal totalrenovere et bad...

Fliser er ikke tett og man skal ha membran under fliser. Noe annet er rett og slett idioti

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt mer spennende med litt endring av plasseringen på ting osv.  Alt er jo plassert der der var tidligere. Kjedelig totalrenovering syns nå jeg :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rørleggerfrue skrev:

Fliser er ikke tett og man skal ha membran under fliser. Noe annet er rett og slett idioti

Vi er ikke uenige om det. Jeg sier bare at det ikke er absolutt nødvendig hvis man har kabinett.  

Hilsen også rørleggerfrue ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Vi er ikke uenige om det. Jeg sier bare at det ikke er absolutt nødvendig hvis man har kabinett.  

Hilsen også rørleggerfrue ;)

Nei absolutt nødvendig er det ikke, bare dumt hvis det skulle skje noe, da er ikke forsikringsselskapet fornøyde :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, canacas skrev:

Et bad som totalrenoveres må tørke en god stund. Men vil anta hun mener fliser på gamle fliser, ny innredning og lister :dry: Vokabularet er ikke helt tipp topp i Fræksta. 

Stopp en halv :opplyser: alle som er fra Fredrikstad er IKKE som C, hverken som person eller på språkfronten, takk og lov :tunge1: og ILLE bra :biggrin:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må man tørke et bad som skal totalrenovers dersom det ikke er pga fukt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TallulahBGood skrev:

Har Jorunn sponset gardinene? Det er jo umulig å få svar på slikt via bloggen, men det høres ut som om du kjenner leverandøren her. Stemmer det, og om så; vet du hva slags avtale de har?

Aner ikke dessverre. Men de to er SÅÅÅÅÅ forskjellige, og syns det er rart om Jorunn vil forbindes med C overhodet. Jorunn har hatt butikk i Fredrikstad i årevis, og hun har jobbet og jobber hardt og døgnet rundt for å kunne leve av det hun lever og ånder for, altså totalt forskjellig arbeidsmoral og forhold til forretningsdrift enn C og Co.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra forutsatt at kabinettet er riktig montert og tett. Har man et slikt kan det også gjøres unntak fra reglene om elektriske installasjoner. Men en skade som skal dekkes av en forsikring må vanligvis uansett ha oppstått plutselig og uforutsett så alt som skjer over tid må man regne med å måtte dekke selv. Og at sjansen for at slike skader oppstår øker selvfølgelig hvis man ikke har membran.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

Hvorfor må man tørke et bad som skal totalrenovers dersom det ikke er pga fukt? 

Fordi det er masse fuktighet i betong og treverk, det var ikke krav til membran tidligere, og bad har generelt høy luftfuktighet, som jo trekker inn i treverk oh betong. Dette må tørkes før man legger membran, ellers stenger man fuktigheten inne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
37 minutter siden, skruf skrev:

Du kan drikke pepsimax som gravid så lenge du holder deg innenfor anbefalt koffeinmengde. Så hvis hun ikke drikker kaffe så har hun noen få glass pepsimax å gå på. Det er vel 1-2 kopper kaffe som er anbefalt mengde under svangerskap, litt usikker på hvor mye pepsimax det tilsvarer. 

For spesielt interesserte:

Ja, en til to kopper eller max 200 mg koffein er øvre anbefalte grense i våre dager. Nyere forskning viser at mer enn det kan føre til økt sjanse for å spontanabort. Koffein er forøvrig klassifisert som et 'C-class drug', og enkelte leger anbefaler gravide å ligge helt unna for å være på den sikre siden.

(http://www.lommelegen.no/legesvar/koffein)

(http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor)

Jeg hadde høyrisikosvangerskap, og legen anbefalte meg å kutte ut alt av koffein, også inkl. sjokolade siden det også inneholder litt naturlig forekommende koffein. Mange vil sikkert kalle det overdrevent forsiktig eller "hysterisk", men om man gjentatte ganger har opplevd at det har gått galt så gjør man gjerne små offer som dette for å øke sjansene for et godt utfall. Det gjorde ihvertfall jeg med glede. 

En boks Pepsi Max inneholder mer koffein enn annen cola, derav navnet, og inneholder vel rundt 70 mg. per boks. Konsumerer man tre bokser pr. dag så har man allerede overskredet det anbefalte maksimum per dag. Det er pga. det høye koffeininnholdet (i tillegg til ugunstig pH) at det frarådes å gi nettopp Pepsi Max og andre energidrikker til barn. 

Dette er forøvrig generelt ment, og ikke som noe spark i Paprikaens retning å regne. Hun virker avslappet i forhold til slike retningslinjer for gravide, og det er hennes private valg. Uansett så går det vanligvis bra med de fleste svangerskap, og godt er det. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
1 time siden, Shoppingqueen skrev:

Aner ikke dessverre. Men de to er SÅÅÅÅÅ forskjellige, og syns det er rart om Jorunn vil forbindes med C overhodet. Jorunn har hatt butikk i Fredrikstad i årevis, og hun har jobbet og jobber hardt og døgnet rundt for å kunne leve av det hun lever og ånder for, altså totalt forskjellig arbeidsmoral og forhold til forretningsdrift enn C og Co.

Ja, du kjenner jo litt til disse menneskene i Fredrikstad. Jeg glemmer det iblant. Kjekt å høre fra lokalfolk som kjenner forholdene! 

De sier så i Fjellvettreglene også; sjekk forholdene ved å snakke med lokalbefolkningen! Takk @Shoppingqueen 👍

Endret av TallulahBGood
La til siste avsnitt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kvinne31 skrev:

Hadde vært litt mer spennende med litt endring av plasseringen på ting osv.  Alt er jo plassert der der var tidligere. Kjedelig totalrenovering syns nå jeg :P

Flytting av røropplegg er arbeidskrevende og veldig dyrt så det har jeg forståelse for at hun ikke har tatt seg råd til. Nesten bare rørleggerfruer som kan tillate seg den slags! :nigo: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Rosalie skrev:

Fordi det er masse fuktighet i betong og treverk, det var ikke krav til membran tidligere, og bad har generelt høy luftfuktighet, som jo trekker inn i treverk oh betong. Dette må tørkes før man legger membran, ellers stenger man fuktigheten inne. 

Men i et trehus av nyere dato hvor badet er bygget med god utlufting og gjerne vindu vil ikke badet være så veldig mye mer fuktig enn andre rom i huset. Badet her i huset er aldri totalrenovert (Skomakerens barn osv...), men det har aldri vært dusjet rett på gulvet (Som antas å mangle membran) og det er ingen målinger som tyder på at det er fukt noe sted. Det er lufting over tak og dugger heller ikke på speil og vindu når man dusjer. Varmekablene sørger også for at det aldri blir liggende fukt på gulvet over lengre tid.

I eldre bygårder etc. kan man imidlertid finne mye rart som gir behov for tørking. Og selvfølgelig spesielt etter vannskader. Det finnes med andre ord ingen fasit på dette og alle bad må ikke nødvendigvis tørke i ukevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TallulahBGood skrev:

For spesielt interesserte:

Ja, en til to kopper eller max 200 mg koffein er øvre anbefalte grense i våre dager. Nyere forskning viser at mer enn det kan føre til økt sjanse for å spontanabort. Koffein er forøvrig klassifisert som et 'C-class drug', og enkelte leger anbefaler gravide å ligge helt unna for å være på den sikre siden.

(http://www.lommelegen.no/legesvar/koffein)

(http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor)

Jeg hadde høyrisikosvangerskap, og legen anbefalte meg å kutte ut alt av koffein, også inkl. sjokolade siden det også inneholder litt naturlig forekommende koffein. Mange vil sikkert kalle det overdrevent forsiktig eller "hysterisk", men om man gjentatte ganger har opplevd at det har gått galt så gjør man gjerne små offer som dette for å øke sjansene for et godt utfall. Det gjorde ihvertfall jeg med glede. 

En boks Pepsi Max inneholder mer koffein enn annen cola, derav navnet, og inneholder vel rundt 70 mg. per boks. Konsumerer man tre bokser pr. dag så har man allerede overskredet det anbefalte maksimum per dag. Det er pga. det høye koffeininnholdet (i tillegg til ugunstig pH) at det frarådes å gi nettopp Pepsi Max og andre energidrikker til barn. 

Dette er forøvrig generelt ment, og ikke som noe spark i Paprikaens retning å regne. Hun virker avslappet i forhold til slike retningslinjer for gravide, og det er hennes private valg. Uansett så går det vanligvis bra med de fleste svangerskap, og godt er det. ☺

Holdt du deg unna sjokolade pga naturlig forekommende koffein😂 Egentlig burde du holdt deg unna nesten alt du da, for det meste er jo "påvist" skadelig. 

Tror du at svangerskapet kunne gått galt dersom du spiste sjokolade? 

"Jeg mistet babyen i magen fordi jeg spiste sjokolade"

Det er en settning jeg aldri har hørt før😂 Snakk om hysteri! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, monstergospel skrev:

Holdt du deg unna sjokolade pga naturlig forekommende koffein😂 Egentlig burde du holdt deg unna nesten alt du da, for det meste er jo "påvist" skadelig. 

Tror du at svangerskapet kunne gått galt dersom du spiste sjokolade? 

"Jeg mistet babyen i magen fordi jeg spiste sjokolade"

Det er en settning jeg aldri har hørt før😂 Snakk om hysteri! 

Du klarer hvertfall ikke å sette deg inn i hvordan det er å gå gjennom et høyrisikosvangerskap, det er nok vanvittig krevende psykisk og klart man gjør absolutt alt i sin makt for at det skal gå bra. Jeg har ingen barn selv enda, men jeg skjønner da såpass. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Unika skrev:

Du klarer hvertfall ikke å sette deg inn i hvordan det er å gå gjennom et høyrisikosvangerskap, det er nok vanvittig krevende psykisk og klart man gjør absolutt alt i sin makt for at det skal gå bra. Jeg har ingen barn selv enda, men jeg skjønner da såpass. 

Enig med deg Unika. Den setningen er vel såfall en selvbebreidelse man ikke deler med noen. Ingen mister vel et barn bare pga sjokolade, men har man blitt anbefalt og ikke spise ditt og datt, eller får beskjed om å holde seg I ro og ikke gjør det, da får man det nok ekstra tøft med seg selv i ettertid. Det å miste et barn før det er født er vel uansett en personlig tragedie og som ikke kringkastes.

Endret av Shoppingqueen
Tillegg
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du synes det er hysteri @monstergospel, men den dagen du (eller noen du kjenner) er i en slik situasjon, så får nok pipa en annen låt.

Ser at hun i går delte ett innlegg om en vanvittig krangel med barna, personlig ville jeg aldri delt det på bloggen..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Jeg burde ikke ha delt noe personlig her, så det var dumt av meg.

For noen dager siden berømte jeg Villa Paprika for at det var langt færre bilder av umyndige tredjepersoner i bloggen. Det kunne jeg ha spart meg for, siden det allerede dagen etter ble kompensert for de manglende bildene så det holdt! I tillegg fikk vi høre om tidenes krangling, så det jeg sa var tydeligvis helt feil, for her skal alt ut i bloggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...