Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, CecilieX skrev:

Kan noen kjøpe en tommestokk til VP! Den liftgardina på badet er enten hakket for smal eller hakket for bred. Det er ikke særlig god reklame for verken leverandøren eller interiørveiledningstjenesten til VP at hun ikke kan ta mål.

Tipper Jorunn vrir seg. Hun er sinnsykt flink og har bare varer av topp kvalitet. C burde jo heller hengt den inni når den var for smal til opphengsmetoden hun tydelig hadde bestemt seg for uansett om den var bred nok eller ei... Så flaut.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
10 minutter siden, Shoppingqueen skrev:

Tipper Jorunn vrir seg. Hun er sinnsykt flink og har bare varer av topp kvalitet. C burde jo heller hengt den inni når den var for smal til opphengsmetoden hun tydelig hadde bestemt seg for uansett om den var bred nok eller ei... Så flaut.. 

Har Jorunn sponset gardinene? Det er jo umulig å få svar på slikt via bloggen, men det høres ut som om du kjenner leverandøren her. Stemmer det, og om så; vet du hva slags avtale de har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Shoppingqueen skrev:

Tipper Jorunn vrir seg. Hun er sinnsykt flink og har bare varer av topp kvalitet. C burde jo heller hengt den inni når den var for smal til opphengsmetoden hun tydelig hadde bestemt seg for uansett om den var bred nok eller ei... Så flaut.. 

Det er i så fall ikke bare Jorunn som vrir seg... Ser jo bare helt merkelig ut! Og å sjekke hvordan Clas Ohlson staves kan jo ikke være sååå vanskelig eller?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
6 minutter siden, Rosalie skrev:

Hvem er Jorunn..? :sjenert: 

Hun står oppført som leverandør av gardinen under innlegget. Det er jo sannsynligvis ikke leverandørens feil at gardina ikke passer, men kjipt å bli assosiert med denne typen feil. 

Forøvrig lurer jeg oså på dette med bruken av fotlister på et bad. Det er vel ikke helt forskriftsmessig? Mulig de er limt på og at det er lagt noen form for membran i overgangen mellom gulvfliser og panelplater. Hvis ikke er heller ikke dette særlig god reklame for de som har utført arbeidet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Leo skrev:

Det er i så fall ikke bare Jorunn som vrir seg... Ser jo bare helt merkelig ut! Og å sjekke hvordan Clas Ohlson staves kan jo ikke være sååå vanskelig eller?

Det samme tenkte jeg. Til å være en som jobber HARDT med bloggen sin på heltid, så burde hun jo gidde og bare Google det, hadde tatt kortere tid enn å skrive den fjerne kommentaren i parentes. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn driver Jorunns interiør der hun har kjøpt/fått sponset den liftgardina. Syns det er rart om den er sponset, men man vet jo aldri. Frekke folk får til det meste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 time siden, CecilieX skrev:

Hun står oppført som leverandør av gardinen under innlegget. Det er jo sannsynligvis ikke leverandørens feil at gardina ikke passer, men kjipt å bli assosiert med denne typen feil. 

Forøvrig lurer jeg oså på dette med bruken av fotlister på et bad. Det er vel ikke helt forskriftsmessig? Mulig de er limt på og at det er lagt noen form for membran i overgangen mellom gulvfliser og panelplater. Hvis ikke er heller ikke dette særlig god reklame for de som har utført arbeidet. 

Har hun ikke bare lagt fliser over på de gamle da? Gammel membran blir som ny. Å rive ut fliser og membran for oppussing gir ikke godt inneklima. Jeg måtte flytte ut i 4 uker da mitt bad ble renovert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild
4 timer siden, Unika skrev:

Det er ikke utseende på kjøkkenet som avgjør om retten du lager blir av høy kvalitet, det er råvarene og kokkenes ferdigheter som har noe å si. 

Du tok ikke ironien nei? :ler:

Det var jo nettopp det som ble poengtert her, at hun som likte å lage god mat valgte et slikt kjipt utvalg av hvitevarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
31 minutter siden, Jørild skrev:

Du tok ikke ironien nei? :ler:

Det var jo nettopp det som ble poengtert her, at hun som likte å lage god mat valgte et slikt kjipt utvalg av hvitevarer. 

Det står ingen ting om god mat verken i blogginnlegget til VP eller til hun du først svarte her inne. Så hvor du finner det med mat fra, fatter ikke jeg. Du husker kanskje ikke hva du selv svarte i ditt første svar ang. kjøkken og hvitevarer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
35 minutter siden, Jørild skrev:

Du tok ikke ironien nei? :ler:

Det var jo nettopp det som ble poengtert her, at hun som likte å lage god mat valgte et slikt kjipt utvalg av hvitevarer. 

Ikke så enkelt å enkelt å få med seg ironien din når man ikke har lest hele diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
14 timer siden, Christiane_W skrev:

Jeg er helt enig med deg. De frontene matcher ikke resten av elementene i kjøkkenet.  Det er mulig det kunne funket uten dekorlistene og med en annen benkeplate, vask og blandebatteri, men sånn som det fremstår nå er det bare en gigantisk stilkræsj i mine øyne.  

I innlegget "Kjøkkenet mitt har blitt en drøm" skriver Camilla at selv hun endte med innredning fra IKEA har hun ikke spart på noe.  Jeg får det ikke helt til å stemme.  Noen observasjoner:

  • Benkeplatene er i laminat fra IKEA.  Det er blant de billigste benkeplatene man kan kjøpe.  Det er ikke noe i veien for å kjøpe benkeplater fra en annen kjøkkenforhandler.  Jeg har selv solgt både granitt, Corian og komposittplater til kunder med kjøkken fra IKEA og Kvik mange ganger.  
  • Vask og blandebatteri er fra IKEA.  Nok en gang er det billig - tilsvarende stil på vask og blandebatteri et annet sted ville nok være både to og tre ganger så dyrt.
  • Ovn, micro (?), topp og ventilator er fra IKEA.  Camilla påstår at hun elsker å lage mat og da skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke har lagt litt mer penger hvitevarer av litt høyere kvalitet enn IKEAs.

Jeg synes heller ikke planløsningen er god.  Personlig ville jeg plassert vasken foran vinduet og flyttet koketoppen til midten av veggen der vasken er i dag.  Da hadde det vært mer plass mellom vask og koketopp, som står veldig tett nå, og halvøy hadde vært ren arbeids-/avsetnings-/spiseplass.  Dette ville vært mer omfattende og er en dyrere løsning enn å beholde ting der de var plassert på det gamle kjøkkenet, så jeg antar at det er en blanding av sparing av penger og tid som er grunnen til at de har valgt å løse det som de har gjort.

Alt i alt et helt ok kjøkken, men det kunne vært så mye finere med andre fronter og mer funksjonelt om det hadde blitt lagt ned litt mer både tid og penger i det.  Det er ikke noe galt med å velge kjøkken fra IKEA, men jeg blir oppgitt over at Camilla skal ha det til at hun ikke har spart på noe og prøver å få det til å høres ut som hun har valgt fra øverste hylle.

@Jørild Her er innlegget du svarte på.

 

8 timer siden, Jørild skrev:

Så man kan ikke lage god mat på hvitevarer fra IKEA? :hoho:

Her er det du svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stusser litt over at det er bilde av Pepsi Max bokser hele tiden. Kan man drikke dette som gravid? Virker som det går i Pepsi Max som tørstdrikk hos paprikaen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, canacas skrev:

Har hun ikke bare lagt fliser over på de gamle da? Gammel membran blir som ny. Å rive ut fliser og membran for oppussing gir ikke godt inneklima. Jeg måtte flytte ut i 4 uker da mitt bad ble renovert. 

Det forutsetter jo at det var membran i utgangspunktet. Mye har skjedd på dette området siden forrige gang det badet ble pusset opp. Men jeg håper selvfølgelig at du har rett. 

Jeg ville nok ha gjort en grundigere jobb med å sjekke bak eksisterende innervegg på et såpass gammelt hus, særlig på badet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Forøvrig lurer jeg oså på dette med bruken av fotlister på et bad. Det er vel ikke helt forskriftsmessig? Mulig de er limt på og at det er lagt noen form for membran i overgangen mellom gulvfliser og panelplater. Hvis ikke er heller ikke dette særlig god reklame for de som har utført arbeidet. 

Man står mye friere når man velger å ha tett dusjkabinett. Da kan man for eksempel ha panel på veggene. Man må heller ikke ha membran selv om de selvfølgelig er veldig dumt å ikke ha det når man først legger fliser. Gammelt vinyl under flisene kan fungere som membran forutsatt at denne er riktig lagt ned i sluk og sveiset i hjørnene. Nå kan det imidlertid diskuteres hvor lurt det er å ikke gjøre alt skikkelig når man først skal totalrenovere et bad...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, HerKommerMummi skrev:

Stusser litt over at det er bilde av Pepsi Max bokser hele tiden. Kan man drikke dette som gravid? Virker som det går i Pepsi Max som tørstdrikk hos paprikaen. 

Du kan drikke pepsimax som gravid så lenge du holder deg innenfor anbefalt koffeinmengde. Så hvis hun ikke drikker kaffe så har hun noen få glass pepsimax å gå på. Det er vel 1-2 kopper kaffe som er anbefalt mengde under svangerskap, litt usikker på hvor mye pepsimax det tilsvarer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, canacas skrev:

Forskjell på totalrenovering og å pynte på det eksisterende badet. Kaller hun dette totalrenovering? 

Vet ikke hva hun kaller det, men når man først skifter ut gulv og vegger så er det vel like greit å gjøre det skikkelig. Tenker jeg da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
28 minutter siden, canacas skrev:

Forskjell på totalrenovering og å pynte på det eksisterende badet. Kaller hun dette totalrenovering? 

Her skriver hun at alt skal rives og gjøres på nytt.. Ikke vet jeg hva hun legger i det, men jeg tenker at det kan kalles totalrenovering.. http://villapaprika.blogg.no/1464295472_velkommen_hjem_til_me.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...