Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest canacas
23 minutter siden, Bergensia skrev:

Er det sjikane å sjekke lovlige skattelister?:murvegg:

(j.fr VP sin siste kommentar på vogninnlegget)

Nei, det er sjikane å ta henne i løgn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen lurer jeg på hvor den sjikanen finner sted. Det er ikke sjikane at folk stiller kritiske spørsmål til forretningsdrift eller har meninger om det hun selv legger ut i blogginnlegg.

Det er ei heller sjikane at noen syns det er utrolig at hun er på vogn nr 3 før barnet i det hele tatt er født. Ja, det er sikkert kjipt for henne og lese at folk ler av henne fordi hun har skaffet seg den tredje vogna og at folk rister på hodet av at senga er satt opp. Men sjikane er det IKKE! 

Sjikane er noe helt annet og det skal ikke tolereres av noen, ikke offentlig personer heller. Men hvor det finner sted, det aner jeg ikke! Hun får noen skikkelige stygge kommentarer på bloggen fra folk som bor i Fredrikstadområdet, men det er ikke de hun skal anmelde. Nei, hun skal anmelde brukere på KG! Forstå det den som kan. 

Forøvrig blir jeg utrolig provosert av hun skal misbruke politiets tid på å anmelde "sjikane". Politiet burde heller bruke sin tilmålte tid til å ta de som virkelig mobber, hetser og sjikanerer barn og ungdom i sosiale medier og ellers.

Ikke en blogger som blir latterliggjort for det uvesentlige (og ikke minst frivillige!!) hun skriver og gjør/ikke gjør.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har kommentert Paprikaen, jeg vil jo ikke bli politianmeldt for sjikane liksom :D

1) Mange skriver om konkursen som var og den som kanskje kommer. Jeg synes det blir litt feil å linke hennes private forbrukt opp mot bedriften hun (ikke) jobber i. Mest fordi hun eier bare 25%, men også fordi det er et AS. Hva med de som eier de resterende 75%? Skal heller ikke de få spise på Mc Donalds før alle krav mot SbN er gjort opp? Med et AS er det ikke sånn det virker, du hefter for aksjekapitalen, og taper kun den ved en konkurs. Med mindre det er snakk om stor økonomisk kriminalitet, men det tviler jeg på gjelder her. I Norge er det lov å prøve seg, og gå på tryne, sånn er det bare. Kjipt for leverandører, men de har mulighet til kredittsjekk i forkant, og nekte å samarbeide, det handler om risikovilje i alle ledd. Jeg er ikke imponert av forretningsdriften hennes, men hun har like mye rett til å tryne som alle andre.

2) Hun blir også kritisert for å flytte ut av leiligheten før det er gått de tre årene hun har kontrakt på, og at hun ikke er helt enig med seg selv hvorvidt eieren bestemte seg for å selge før eller etter hun sa opp avtalen. Her vil jeg faktisk ta henne i forsvar. Jeg tror absolutt ingen hadde latt seg begrense mtp å få kjøpt drømmeboligen, fordi de hadde en treårs avtale med en utleier. Det er normalt at folk flytter, særlig når familien utvides. Hun flytter tilbake til der faren til de to eldste også bor? sånn sett vil denne flyttingen være en fordel for de. Så får vi se hva som skjer videre.....

3) Rekkehuset, stas for henne å få kjøpe sitt eget hjem. Det blir gøy å se hvor mange tepper og puter hun får plass til :) Jeg overraskes av at hun allerede har tatt ut møbler. Setningen "jeg valgte meg" ref. hodegavl til sengene, gir meg en følelse av sponsing. Men det vil jo tiden vise mtp merking. Det ligger vel også i kortene at hun sponses med maling, siden hun tok så mange fine bilder på møtet hun hadde der, selv om det ikke var merket. Møblene og alt det andre? Det vil tiden vise. Men jeg vet godt hva det koster med håndverkere på et så stort prosjekt, og det blir ikke billig. Med mindre hun blir sponset.

4) Vogn. Det tristeste med vognen er for meg det innlegget hvor hun skrev at hun hadde kjøpt brukt vogn og seng. At hun hadde gjort et kupp, ble totalt overskygget av en forsvarstale hvorfor hun kjøpte brukt. Jeg leste litt mellom linjene at å kjøpe brukt egentlig ikke var så greit, derfor måtte det forsvares. Det er HELT NORMALT å kjøpe brukt babystæsj, det er til og med fornuftig.

5) Å selge en gave (eller var det en gave?) er i mitt hode ikke OK. Her kunne hun med fordel lagt vognen ut på finn og ikke nevnt det på bloggen. Hva hun gjør er hennes sak, hva hun velger å dele offentlig, blir alles sak.

6) Kommentarfeltet hennes, hvor en person ba henne skrive litt om forbruk, overforbruk og ansvar, et veldig bra, velformulert spørsmål. Her var svaret at det kunne sikkert andre bloggere skrive litt om! Jeg ble faktisk sjokkert over frekkheten i svaret hennes :( 

Men det som virkelig fascinerer med denne bloggen, er de tydelige linjene mellom dette forumet og bloggen. Innleggene følger liksom diskusjonene her inne, og kommentarfeltet renner over av kritikk mot brukere her. Det er faktisk underholdende å følge med på.

Som noen nevnte her, Villa Sirkus hadde vært et mer passende navn på denne bloggen :)

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
23 minutter siden, Marthe75 skrev:

Lenge siden jeg har kommentert Paprikaen, jeg vil jo ikke bli politianmeldt for sjikane liksom :D

1) Mange skriver om konkursen som var og den som kanskje kommer. Jeg synes det blir litt feil å linke hennes private forbrukt opp mot bedriften hun (ikke) jobber i. Mest fordi hun eier bare 25%, men også fordi det er et AS. Hva med de som eier de resterende 75%? Skal heller ikke de få spise på Mc Donalds før alle krav mot SbN er gjort opp? Med et AS er det ikke sånn det virker, du hefter for aksjekapitalen, og taper kun den ved en konkurs. Med mindre det er snakk om stor økonomisk kriminalitet, men det tviler jeg på gjelder her. I Norge er det lov å prøve seg, og gå på tryne, sånn er det bare. Kjipt for leverandører, men de har mulighet til kredittsjekk i forkant, og nekte å samarbeide, det handler om risikovilje i alle ledd. Jeg er ikke imponert av forretningsdriften hennes, men hun har like mye rett til å tryne som alle andre.

2) Hun blir også kritisert for å flytte ut av leiligheten før det er gått de tre årene hun har kontrakt på, og at hun ikke er helt enig med seg selv hvorvidt eieren bestemte seg for å selge før eller etter hun sa opp avtalen. Her vil jeg faktisk ta henne i forsvar. Jeg tror absolutt ingen hadde latt seg begrense mtp å få kjøpt drømmeboligen, fordi de hadde en treårs avtale med en utleier. Det er normalt at folk flytter, særlig når familien utvides. Hun flytter tilbake til der faren til de to eldste også bor? sånn sett vil denne flyttingen være en fordel for de. Så får vi se hva som skjer videre.....

3) Rekkehuset, stas for henne å få kjøpe sitt eget hjem. Det blir gøy å se hvor mange tepper og puter hun får plass til :) Jeg overraskes av at hun allerede har tatt ut møbler. Setningen "jeg valgte meg" ref. hodegavl til sengene, gir meg en følelse av sponsing. Men det vil jo tiden vise mtp merking. Det ligger vel også i kortene at hun sponses med maling, siden hun tok så mange fine bilder på møtet hun hadde der, selv om det ikke var merket. Møblene og alt det andre? Det vil tiden vise. Men jeg vet godt hva det koster med håndverkere på et så stort prosjekt, og det blir ikke billig. Med mindre hun blir sponset.

4) Vogn. Det tristeste med vognen er for meg det innlegget hvor hun skrev at hun hadde kjøpt brukt vogn og seng. At hun hadde gjort et kupp, ble totalt overskygget av en forsvarstale hvorfor hun kjøpte brukt. Jeg leste litt mellom linjene at å kjøpe brukt egentlig ikke var så greit, derfor måtte det forsvares. Det er HELT NORMALT å kjøpe brukt babystæsj, det er til og med fornuftig.

5) Å selge en gave (eller var det en gave?) er i mitt hode ikke OK. Her kunne hun med fordel lagt vognen ut på finn og ikke nevnt det på bloggen. Hva hun gjør er hennes sak, hva hun velger å dele offentlig, blir alles sak.

6) Kommentarfeltet hennes, hvor en person ba henne skrive litt om forbruk, overforbruk og ansvar, et veldig bra, velformulert spørsmål. Her var svaret at det kunne sikkert andre bloggere skrive litt om! Jeg ble faktisk sjokkert over frekkheten i svaret hennes :( 

Men det som virkelig fascinerer med denne bloggen, er de tydelige linjene mellom dette forumet og bloggen. Innleggene følger liksom diskusjonene her inne, og kommentarfeltet renner over av kritikk mot brukere her. Det er faktisk underholdende å følge med på.

Som noen nevnte her, Villa Sirkus hadde vært et mer passende navn på denne bloggen :)

100% enig! 

Jeg stusser på hennes egen geskjeft, interiørveiledning. Er dette i Style By Norway? Hun har skrevet flere ganger at hun har tre jobber; Style By Norway, Nettavisen og interiørveiledning. Eller mente hun at NAV var den tredje? Vet dette høres frekt ut nå, men hun har fortsatt ikke vært særlig konkret om interiørveiledningen. Den tar hun seg betalt for per time, inklusive mva har hun også skrevet. Hvor havner disse mva-pengene? 

Endret av canacas
Legger til en setning eller to da vettu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående sjikane, da burde jo HUN skjelve i buksene. Det hun har gjort mot barnefar siden i fjor høst. DET er sjikane på høyt plan. Og det bør de som har "hengt seg på" og dømt han og tillagt han meninger også gjøre, med mindre de kjenner han eller situasjonen tett på, så har de jo bare hennes versjon. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
58 minutter siden, Marthe75 skrev:

3) Rekkehuset, stas for henne å få kjøpe sitt eget hjem. Det blir gøy å se hvor mange tepper og puter hun får plass til :) Jeg overraskes av at hun allerede har tatt ut møbler. Setningen "jeg valgte meg" ref. hodegavl til sengene, gir meg en følelse av sponsing. Men det vil jo tiden vise mtp merking. Det ligger vel også i kortene at hun sponses med maling, siden hun tok så mange fine bilder på møtet hun hadde der, selv om det ikke var merket. Møblene og alt det andre? Det vil tiden vise. Men jeg vet godt hva det koster med håndverkere på et så stort prosjekt, og det blir ikke billig. Med mindre hun blir sponset.

 

Var innom bloggen til @mamsi nettopp og lånte denne teksten. 

«Markedsføringsloven § 3 første ledd sier: “Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.” Dette betyr at det skal gå tydelig fram at dette er reklame, og reklamen skal ikke skjules som personlige meninger gjennom eksempelvis et blogginnlegg. Som bloggleser har man rett til å vite hvorfor bloggeren anbefaler et produkt eller en tjeneste. Derfor skal du alltid på en tydelig måte gi leseren informasjon dersom du har fått tilsendt et produkt du omtaler, om du får betalt for å skrive om det, eller på andre måter får en fordel av å spre informasjon om produktet.»

Paprika er innom og leser her i tide og utide, så kanskje hun passer seg litt for alt hun har "valgt" seg ut til oppussingen? Det er ikke lov å spekulere her, men jeg blir ikke overrasket om mye som skal inn i huset er sponset, donert, gitt i gave osv. Det som er leit er at C ikke vet at det ikke er store forskjellen; om det kommer i cash eller i varer/produkter. Nå som hun har, offisielt, skilt lag fra Style By Norway, så kan hun vel neppe fronte huset som showroom lenger, og anskaffe seg dette i form av  kostnader til inntekts ervervelse, slik at hun får fradrag. Eller er dette noe som kanskje skjer i det hemmelige tredje firmaet hun jobber i/for/som?

På tide å ta dette videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marthe75 Nå tror jeg ingen her kritiserte henne for å flytte ut av leiligheten før det er gått de tre årene hun har kontrakt på altså. Folk reagerte på at hun sier en ting den ene dagen, nemlig at hun skal flytte fordi hun fant drømmeboligen (som jo er helt forståelig), og at eier nå har besluttet å selge når hun flytter ut. Neste dag er det sånn at hun er nødt til  flytte fordi eier skal selge. Helt omvendt altså. Som er ganske vanlig når det gjelder henne.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at VP ikke godkjenner saklig kritikk i kommentarfeltet sitt. Hun godkjenner drittmeldinger, men ufarlig og konstruktiv kritikk blir aldri godkjent. 

Da blir debatten ganske skjev i kommentarfeltet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia
4 minutter siden, Abrahima skrev:

Jeg synes det er trist at VP ikke godkjenner saklig kritikk i kommentarfeltet sitt. Hun godkjenner drittmeldinger, men ufarlig og konstruktiv kritikk blir aldri godkjent. 

Da blir debatten ganske skjev i kommentarfeltet.

Og slik opprettholder hun "fiendebildet" av at hun bare får dritt og hets. Fansen går rett på og gir KG skylda for de verste kommentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg er betenkt over kunnskapsnivået hennes når det kommer til merking av "gaver". Måten som hun svarer på i kommentarfeltet, der hun skriver at hun ikke har sett noen andre gjøre det, virker noe kunnskapsløst, all den tid hva andre gjør ikke nødvendigvis vil gi et korrekt bilde av reglene. Det er faktisk naivt å bruke andres handlinger som en rettesnor. Den investeringen hun gjør i det nye huset virker å være svært kostbar, både det at jobben er "satt bort", materialer og interiør. Det rimer ikke helt med slik økonomien tidligere ellers har blitt fremstilt. En del av valgene hun har tatt virket å være tatt fordi hun ikke hadde økonomisk bærekraft, og derfor ser jeg det som sannsynlig at slike dyre anskaffelser kan bunne i spons (eller gaver som hun kaller det). Jeg håper for hennes del at hun ikke går på en smell både skattemessig og i forhold til reglene for spons/reklame. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma

Hun følger tydeligvis rådene til fansen (A-L). Hvis alle Andre gjør det, så kan jeg også. Selv om det kanskje ikke er innafor normen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kan jo bare fortsette, hun biter seg i halen til slutt uansett.

Kunnskapsløst, ignorant og utrolig hvor vanskelig det visstnok er å holde oversikt over eget liv. Hvis det var bare en "sannhet" så ville det kanskje vært litt enklere å holde styr på hva man hadde skrevet ;-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva firmaene som sponser henne tar beslutningen fra. Bloggen er ganske middelmådig, innholdet er sykt lite varierende og som tidligere skrevet har hun definitivt ikke veldig gode/varierende innlegg om interiør. Det er all drama og skittkasting som gir klikk - samt hennes lille trofaste fanskare som av en eller annen merkelig grunn enda ikke har gått lei all repetisjon av det samme interiørmaset om igjen og om igjen. Bare å bytte noen puter  -så er det de samme bildene og samme teksten. Hun har ingen utdanning eller kunnskap om det å formidle slik en skikkelig interiørblogg gjør. Så hva tenker egentlig de som ønsker å sponse henne? Tror de seriøst at de skal få økt salg fordi de gir en dramaqueen spons?? Personlig tenker jeg motsatt - om en bedrift sponser den galskapen så frister det lite å handle der. Synes heller de skal sponse seriøse interiørblogger - dette blir for dumt....

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tull_a

Dette er mitt første innlegg her, - og jeg må si det er med blandede følelser jeg skriver noen ord. Ser at denne tråden er inne til moderering svært ofte og over mange timer, og skjønner jeg må formulere meg forsiktig for ikke å skrive noe som er utenfor retningslinjene. Jeg vil jo heller ikke utsette meg for muligheten for at jeg blir politianmeldt, jeg har forstått terskelen er lav...

Skulle ønske KG/moderatorer informerte om hvilket offisielt syn de har på disse stadige truslene om anmeldelser på et lovlig og godt moderert forum. Mener KG at det er greit at allmennheten får et inntrykk av at forumet er en samling av småkriminelle? Vil ikke dette på sikt undergrave KG og være ødeleggende for forumet? Hva sier KG dersom noen av forumbrukerne blir politianmeldt for noe en har skrevet her inne? Mulig jeg skulle ha stilt disse spørsmålene i en annen tråd, jeg er ikke vant med å skrive på forum.

Det jeg synes er trist med denne bloggen/forretningskvinnen er at det er så overtydelig at hun bruker offentligheten til å kommunisere med barnefar. I sitt nest siste innlegg på den offentlige instagramprofilen Villapaprikablogg legger hun ut et innlegg om smerter og hinter om truende prematur fødsel. For meg som leser framstår det hele som svært alvorlig og traumatisk, med stor fare for barnets ve og vel. Hvorfor ikke ta dette på sin private profil? Hun har også en del venninner med åpen profil som kommenterer flere av hennes innlegg, og i disse profilene foregår det enda mere hets av barnefar enn hva C selv legger ut. Ikke vanskelig å følge navnelenkene på de som kommenterer og få med seg hva det er ønskelig at offentligheten skal få vite. C har mange våpendragere. 

Det siste innlegget er reklame for en poncho, så da håper jeg at den umiddelbare faren for prematur fødsel er over og at alt er bra med barnet i magen. 

Jeg vet at både bloggeier og hennes venninner følger godt med her inne. Kan dere ikke heller hjelpe C til å komme seg gjennom denne tøffe tiden med å bruke mere hensiktsmessige kommunikasjonskanaler? Er det ikke slik at det å være en god venninne også betyr å beskytte denne venninnen mot å gjøre ikke fullt så kloke ting i en livssituasjon der hun kanskje er svært emosjonelt labil? 

Når det skal sies, så synes jeg jo selvfølgelig det er svært fornøyelig å følge C på sin vei. Med min medisinske bakgrunn er det mye gjenkjennbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misunner henne alt det hun orker ihvertfall :) Når jeg hadde ett vrient svangerskap,  så var jeg bokstavelig talt på sofaen 24/7. Oppussing og flytting er stress, uansett om alt er satt bort. Så håper virkelig hun klarer å ta det helt, helt, helt med ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er ihvertfall 110 % sikkert,og det er at disse som sponser denne bloggen, ikke leser bloggen selv. Feks de som har sponset med maling nå, har vel bare hørt fra henne at det er "en av Norges største interiør blogger", og ikke sjekket godt nok selv... Er ikke mye interiør igjen av bloggen mener nå jeg. Får heller dårlig inntrykk av de som velger å sponse.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
52 minutter siden, Kvinne31 skrev:

En ting er ihvertfall 110 % sikkert,og det er at disse som sponser denne bloggen, ikke leser bloggen selv. Feks de som har sponset med maling nå, har vel bare hørt fra henne at det er "en av Norges største interiør blogger", og ikke sjekket godt nok selv... Er ikke mye interiør igjen av bloggen mener nå jeg. Får heller dårlig inntrykk av de som velger å sponse.  

Hun var veldig tydelig på at hun ikke ble sponset maling. Innrømmer hun nå det motsatte? Har hun fart med løgn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, canacas skrev:

Hun var veldig tydelig på at hun ikke ble sponset maling. Innrømmer hun nå det motsatte? Har hun fart med løgn? 

Står merket som reklame på instagram innlegget hennes nå...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...