Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jogge med bekkenløsningssmerter? What? Når jeg var gravid og slet med bekkenløsning klarte jeg så vidt å gå, jogging var det siste jeg hadde klart å gjøre. Jeg forstår ikke at det kan være fysisk gjennomførbart en gang jeg...:overrasket:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Milla29 skrev:

Jogge med bekkenløsningssmerter? What? Når jeg var gravid og slet med bekkenløsning klarte jeg så vidt å gå, jogging var det siste jeg hadde klart å gjøre. Jeg forstår ikke at det kan være fysisk gjennomførbart en gang jeg...:overrasket:

Det er det ikke. :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FruJohansen skrev:

Under innlegget "Interiørveiledning i sommervarmen" - burde ikke det vært merket som reklame, all den tid hun henviser til firmaet sitt, som driver med interiørveiledning?

Historikken tatt i betraktning, er det også litt uklart hvilket av firmaene som egentlig står for nevnte veiledning, mailadr. henviser til Villa Paprika, men interiørveiledningen var jo den delen av Style by Norway som faktisk gikk bra, så hun skulle leie seg selv inn der for å hjelpe dem videre, skrev hun på bloggen for litt siden. Så; Villa Paprika AS er et konkursbo, og bloggen Villa Paprika har ikke eget org. nr, Camilla mottar lønn fra Nettavisen, etter eget utsagn. Så hvis hun tar interiøroppdrag for Style by Norway, er det som privatperson/ styremedlem/ medeier av Style by Norway, og må lønnes fra dem. Men der jobber hun jo ikke lenger, etter eget utsagn, og har kvasi - konsekvent omtalt det firmaet som "dem" siden betalingsanmerkningene ble kjent. Nå snakker hun altså nok en gang om "vi". Hvem ER egentlig "vi?" Hvem fakturerer kunden? Hun og Martine?

For øvrig interessant setningsoppbygging i det første innlegget, Solen skinner fra blå himmel, hun har tatt unna noen interiørveiledninger på morgenkvisten, så når solen skinner er det ingen vits i å klage. Er det bare meg, eller var det litt rart å plutselig nevne den interiørveiledningen randomly akkurat der? Og hvem hadde klaget hittil i avsnittet? Får følelsen av at det egentlig var det hun ville poengtere, at hun hadde jobbet liksom, men måtte pakke det inn i solskinn for at det ikke skulle bli altfor obvious. Litt av en salgsannonse både for den gamle leiligheten og egne ferdigheter, resten av innlegget :) 

Og så bare for å toppe forvirringen så selger hun nå de private hvitevarene sine med kontaktinformasjon til SBN-mailadressen.... Merkelig at firmaet hun ikke jobber i lar henne beholde mailen..... 💩

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marthe75 skrev:

Er hun sykemeldt?

Hvor går grensene for sånn som henne (bloggere generelt) mtp. rettigheter ifm Nav? Hun lønnes av Nettavisen for bloggen, men blogger videre selv om hun er sykemeldt? Og om hun gir interiørveiledning, samme hvem som betaler hva til hvem, så er jo det jobb?

Sånn som jeg tolker henne, så kan hun umulig være sykemeldt lenger. En sykemelding vil jo nødvendigvis stoppe både blogging og interiørveiledning?

Det samme gjelder jo når hun går ut i permisjon, får hun fødselspenger fra Nav, kan hun ikke jobbe (blogge) i tillegg. Hun kan jo ta gradert uttak, og si at hun forfatter tre dager i uken, men poster daglig. Men jeg trodde ikke det var mulig å ta gradert uttak de første seks ukene etter fødselen?

Nei, jeg skjønner ingenting av hvordan disse bloggerne ordner ting opp mot Nav, for å holde seg innenfor regelverket.

Det er vel sikkert derfor Martine skal "jobbe" for henne............ , og det blir enda mere rot, om hvem som er ansatt hvor, sa oh skrev hva og når osv. Kan ikke helt skjønne at det å være blogger er ett yrke?

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Jeg føler jeg må gjenta meg til det kjedsommelige, men tar det igjen;

Jeg liker interiøret til Camilla, jeg syns hun har mange fine ting og det er derfor jeg begynte å lese bloggen (fant først butikken: Villa Paprika). Jeg syns også hun har mange fine klær, og vi har lik smak i sko (converse). 

Jeg har et problem med forretningsdriften hun bedriver, ikke nødvendigvis med henne personlig (ettersom jeg ikke kjenner henne). I dette forumet blir man ofte moderert eller får innlegg slettet, når de bryter med forumreglene. Det er svært sjelden jeg får mitt slettet eller moderert, jeg tar det som ett tegn til at jeg forholder meg konstruktivt og saklig i diskusjonen. Jeg har også "tatt" enkelte for å drive narr og henge seg opp i ting som ikke har med tråden å gjøre.

Jeg er ikke alene om dette.

Endret av canacas
argh, jeg klarer aldri ett og et....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, EllaSays skrev:

Enig. Måtte inn og se kommentarfeltet og ser at LG antakelig har sett Skam og er fan av retorikken til Noora :fnise: Omtrent ordrett! 

hehe la igjen en kommentar om akkurat dette, men den ble ikke godkjent :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om bildet på insta som viser PC-skjermen og innboksen virkelig er for å vise at hun jobber eller om det er for å vise "noen" at hun har profil på sukker som er veldig populær. 

Mer det forresten noen her som har kjøpt interiørveilledning fra henne? Jeg er nysgjerrig på hvor fakturaen kommer ifra nemlig. Hvilket selskap som i så fall krever mva for tjenestene. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Jeg vet jeg har spurt om dette tidligere, men dette er visst litt vanskelig å få klarhet i:

I innlegget "På tide å være ærlig" (tidligere linket til) ble leserne tryglet om å kjøpe opp de de siste restene i nettbutikken slik at firmaet kunne kvitte seg med noe av de nesten 170 000 kr de hadde i inkassokrav. Noen tok oppfordringen og handlet, for det har kundene skrevet både i bloggens kommentarfelt og her i tråden. 

Poenget med denne 'dugnaden' var altså å få betalt litt av det Style by Norway skylder. Vi vet at de tjente noe. Er det noen som helst indikasjon på at noen av regningene er betalt, slik blogg-og firmaeieren lovet de trofaste leserne og kunder sine? Har Camilla kommentert dette i etterkant av 'dugnaden'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, TallulahBGood skrev:

Jeg vet jeg har spurt om dette tidligere, men dette er visst litt vanskelig å få klarhet i:

I innlegget "På tide å være ærlig" (tidligere linket til) ble leserne tryglet om å kjøpe opp de de siste restene i nettbutikken slik at firmaet kunne kvitte seg med noe av de nesten 170 000 kr de hadde i inkassokrav. Noen tok oppfordringen og handlet, for det har kundene skrevet både i bloggens kommentarfelt og her i tråden. 

Poenget med denne 'dugnaden' var altså å få betalt litt av det Style by Norway skylder. Vi vet at de tjente noe. Er det noen som helst indikasjon på at noen av regningene er betalt, slik blogg-og firmaeieren lovet de trofaste leserne og kunder sine? Har Camilla kommentert dette i etterkant av 'dugnaden'?

Jeg skrev en kommentar til henne for nesten 1 uke siden og spurte om hvordan det gikk med butikken, om de skulle legge ned, og hva hennes rolle i SBN er. Dette fordi jeg handlet der så jeg ville jo bare høre.. Det var ikke noe kritikk over det og ønsket henne lykke til med alt. Ble ikke godkjent gitt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
12 minutter siden, Butternut skrev:

Jeg skrev en kommentar til henne for nesten 1 uke siden og spurte om hvordan det gikk med butikken, om de skulle legge ned, og hva hennes rolle i SBN er. Dette fordi jeg handlet der så jeg ville jo bare høre.. Det var ikke noe kritikk over det og ønsket henne lykke til med alt. Ble ikke godkjent gitt.

Ja, slikt burde jo ikke være noen statshemmelighet for en kunde.

Var det du som bestilte duftlyset derfra, og nevnte det her? 

Endret av TallulahBGood
La til første setning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Dollyådi skrev:

Og så bare for å toppe forvirringen så selger hun nå de private hvitevarene sine med kontaktinformasjon til SBN-mailadressen.... Merkelig at firmaet hun ikke jobber i lar henne beholde mailen..... 💩

Men skjønner ikke helt hvorfor hun selger hvitevarer allerede NÅ? Skal hun klare seg uten til de flytter inn i rekkehuset?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, TallulahBGood skrev:

Ja, slikt burde jo ikke være noen statshemmelighet for en kunde.

Var det du som bestilte duftlyset derfra, og nevnte det her? 

Jepp, et woodwick ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bluebird1992
21 minutter siden, Butternut skrev:

Jepp, et woodwick ☺

Var det så at det mangler angrefristskjema, eller husker jeg feil? Fulgte det med faktura eller pakkseddelel, e.l.? Bare nyskjerrig? ☺

Endret av TallulahBGood
feil ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Valetta skrev:

Men skjønner ikke helt hvorfor hun selger hvitevarer allerede NÅ? Skal hun klare seg uten til de flytter inn i rekkehuset?

Det er jo ikke snakk om mange dagene da. Kalenderen i Fredrikstad er helt annerledes enn i resten av landet. Hun skrev at hun skulle overta 1. Juli og det er jo mindre enn tre uker til nå, babyen kommer om kun få uker og thailandferien i november er når babyen er 4-5 mnd. (Ja, har sett at hun har rettet reisene til barnet er 5-6 mnd nå. Antar dette derfor gjelder amerikaturene. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma

Hva er det som skjer i den bloggen? Det er  jo en kaotisk blanding av salgsannonser, reklame for egen bedrift gjennom SBN, med villapaprikamail adresse? Salg av møbler og en dose baby prat i harmoni med intriør tips. I tillegg er det Texas i kommentarfeltet, og hvis man spør om firma SBN så får man uklare svar. Jeg opplever dette som lite troverdig, og full av selvmotsigelser. 

Endret av Varma
VP merker IKKE reklame for interiør tipsene sine i bloggen !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, Dollyådi skrev:

Kalenderen i Fredrikstad er helt annerledes enn i resten av landet. 

Det var nylig Anno der. År 1721 ble brått til 2016. Så du er nok inne på noe. :jepp: 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Dollyådi skrev:

Det er jo ikke snakk om mange dagene da. Kalenderen i Fredrikstad er helt annerledes enn i resten av landet. 

Jeg skjønner ikke hva du mener når du sier at kalenderen i Fredrikstad er annerledes enn i resten av landet. 
Kan du utdype dette, er du snill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Varma skrev:

Hva er det som skjer i den bloggen? Det er  jo en kaotisk blanding av salgsannonser, reklame for egen bedrift gjennom SBN, med villapaprikamail adresse? Salg av møbler og en dose baby prat i harmoni med intriør tips. I tillegg er det Texas i kommentarfeltet, og hvis man spør om firma SBN så får man uklare svar. Jeg opplever dette som lite troverdig, og full av selvmotsigelser. 

Jeg skjønner ingenting, akkurat som deg. Det er rent uforståelig :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå Ralph Lauren posen hun har under stuebordet er tydeligvis en fast del av interiøret hennes. Eller så bruker hun gamle bilder. 😏

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...