Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

52 minutter siden, Varma skrev:

:)Fint hvis man ikke diskuterer barn i denne tråden, det er i imot forumreglene :) 

 

Endret av Birdo
Kan misforstås.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie
17 minutter siden, Birdo skrev:

Om det var til meg, så beklager jeg om det blir oppfattet som diskusjon om barn. Det jeg skulle frem til var at C i det ene øyeblikket sier at babyen blir veldig liten også etterpå sier hun at babyen følger kuren perfekt. Hun får aldri bestemt seg. Men som sagt, går det under diskusjon om barn så skal jeg slette det :)

Det går så bra så. No hard feelings her.  Moderatorene er jevnlig her og fjerner ting, og en tråd om VP er allerede stengt. Mot normalt! Folk her hadde blitt mer opprørt om du på noen måte hadde støttet/forsvart noe i VP bloggen. Da hadde du virkelig fått høre det!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
1 time siden, Birdo skrev:

 

Endret av Varma
Slettet for å ikke bryte forumreglene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Varma skrev:

Jeg Tror at moderator muligens kan oppfatte dette som omtale av barn 😊 så fint hvis du sletter. 

Done :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
Et øyeblikk siden, strawberryjaw skrev:

Stusser litt over dette med at det skal være stas at babyen er liten og sånt jeg. Da jeg gikk gravid var babyen i magen mindre. En del mindre enn gjennomsnittet. Jordmødre og leger var bekymret, og det ble jo jeg også. For meg er det litt hårreisende at man skal "skryte" av å få liten baby. 

Snakker av erfaring når jeg sier at det ikke er sååå stas. Alle babyer er jo små, nesten uansett. Men de som er ekstra små er liksom ekstra skjøre også.. babyen min slet lenge med å ta til seg nok mat, feks. Vi var på ørten kontroller på grunn av liten vektoppgang og stagnering. Det stabiliserte seg til slutt, heldigvis. Men JEG synes ikke man skal juble over at babyen er ekstra liten :( det er ikke bare bare

Helt enig, det et faktisk sinnsykt sykt. Barnet kan jo bli skadet, hva er søtt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er rart hun ikke tar kostholdet litt mer seriøst. På Snap så er det i hvertfall veldig mye junkfood og Cola. God kunde hos McDonalds tydeligvis. Ikke akkurat anbefalt kosthold for gravide det der. Forstår jo at hun spiser mye annet også, men det er påfallende mye junk der i gården.   

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Camilla har begynt å merke bildene sine med kilde.  Men, hun kan i alle fall ikke ha spurt om bruk av bildet før hun bruker det.  Hun legger også ansvaret over på oss lesere til å sende henne navn på kilden der hun selv mangler det...  Det hjelper faktisk ikke å "gi cred" bare ved å sette på navnet i etterkant!  Jeg har konfrontert Camilla med dette, lurer på om kommentaren forblir ubesvart...

http://villapaprika.blogg.no/1463654170_full_planlegging.html

Du vet at det er forbudt å publisere bilder andre har tatt når du ikke vet kilden? Du vet at det også er forbudt å publisere bilder selv om du vet hvem som er fotografen/eier av bildet hvis du ikke har spurt på forhånd? Det holder ikke å skrive inn navnet i etterkant for å gi fotografen "cred", det må faktisk innhentes godkjenning i forkant.

http://bildetyveri.no/

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Skulle-onske-medlemmene-en-god-17-mai---fikk-regning-pa-5000-kroner-753220_1.snd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Det er veldig mange som har forsøkt å ta dette opp med henne før, men hun bryr seg ikke.

Endret av TallulahBGood
Fjernet link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dere irriterer dere over dette, men jeg synes det er blitt kjedelig å lese det samme om igjen og om igjen. Kan dere ikke bare la det være nå. Er det mulig?!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sen ve ben skrev:

Jeg vet at dere irriterer dere over dette, men jeg synes det er blitt kjedelig å lese det samme om igjen og om igjen. Kan dere ikke bare la det være nå. Er det mulig?!

Nei jeg kan ikke la det ligge. Så lenge C fortsetter å bruke andres bilder uten tillatelse og ofte også uten kreditering er jeg ikke fornøyd. 

Bildene hun stjeler er ikke bare et aller annet uvesentligt fra Internett. Det er et annet menneskes tid, omtanke og ofte også levebrød. Et godt bilde kan ta uker å planlegge og krever at fotografen legger liv og sjel i det. Er det greit at hun stjeler andres åndsverk og levebrød? Nei det der det ikke! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie

Hjelper da fint lite å sitte her og sutre om at C bryter Åndsverkloven. C er blitt gjort oppmerksom på det både på bloggen sin og her, snørr og førti ganger. Gjør heller noe med det!  Er jo snakk om så veldig mange  bilder. (i følge moralpolitiet.)  Finn kildene, informere kildene. Så kan dere glede dere over at store regninger venter C i postkassa etter hvert, og så får dere kanskje sjelefred. :) 

Ryddet for svar til slettet innlegg.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
Skjønte ikke helt hvordan man la inn svar uten sitering
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Inocybe skrev:

Nei jeg kan ikke la det ligge. Så lenge C fortsetter å bruke andres bilder uten tillatelse og ofte også uten kreditering er jeg ikke fornøyd. 

Bildene hun stjeler er ikke bare et aller annet uvesentligt fra Internett. Det er et annet menneskes tid, omtanke og ofte også levebrød. Et godt bilde kan ta uker å planlegge og krever at fotografen legger liv og sjel i det. Er det greit at hun stjeler andres åndsverk og levebrød? Nei det der det ikke! 

Det ligger en sak ute på Aftenposten nå som omhandler nettopp det med stjeling av bilder. Den gjelder et bilde av et norsk flagg som har blitt benyttet av diverse turnforeninger mm. i forbindelse med 17.mai og viser at hver av de som har benyttet bildet uten å spørre har fått en faktura på kr 5000,- i posten. En aktør har fått en faktura på 10 000,- fordi de har brukt bildet to ganger i to forskjellige forbindelser.

Artikkelen ble publisert i går 25/5-16, men er en såkalt + artikkel, så derfor så jeg ingen mening i å linke til den.

Men tingen er at det kan bli veldig dyrt for Villa Paprika dersom hun treffer på/utnytter de rette fotografene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det ligger en sak ute på Aftenposten nå som omhandler nettopp det med stjeling av bilder. Den gjelder et bilde av et norsk flagg som har blitt benyttet av diverse turnforeninger mm. i forbindelse med 17.mai og viser at hver av de som har benyttet bildet uten å spørre har fått en faktura på kr 5000,- i posten. En aktør har fått en faktura på 10 000,- fordi de har brukt bildet to ganger i to forskjellige forbindelser.

Artikkelen ble publisert i går 25/5-16, men er en såkalt + artikkel, så derfor så jeg ingen mening i å linke til den.

Men tingen er at det kan bli veldig dyrt for Villa Paprika dersom hun treffer på/utnytter de rette fotografene. 

Gratis på adressa 😉

http://www.adressa.no/100Sport/article753793.snd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det ligger en sak ute på Aftenposten nå som omhandler nettopp det med stjeling av bilder. Den gjelder et bilde av et norsk flagg som har blitt benyttet av diverse turnforeninger mm. i forbindelse med 17.mai og viser at hver av de som har benyttet bildet uten å spørre har fått en faktura på kr 5000,- i posten. En aktør har fått en faktura på 10 000,- fordi de har brukt bildet to ganger i to forskjellige forbindelser.

Artikkelen ble publisert i går 25/5-16, men er en såkalt + artikkel, så derfor så jeg ingen mening i å linke til den.

Men tingen er at det kan bli veldig dyrt for Villa Paprika dersom hun treffer på/utnytter de rette fotografene. 

Jeg skjønner ikke at hun tør holde på slik. Kan bli fryktelig dyrt ja. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg skjønner ikke at hun tør holde på slik. Kan bli fryktelig dyrt ja. 

Ja, det kan fort bli dyrt. En annen side av det er jo at hun viser null respekt for andres eiendeler, arbeid og tid, noe som gjenspeiler seg i måten hun driver butikk på, ved å la leverandører sitte igjen med tap nok en gang. Hun har veldig liten respekt for andre mennesker og seiler ufortrødent videre på sin egen sjø. Skjønner godt at mange blir fortvilet over dette handlingsmønsteret, både kunder, leverandører og fotografer blir skadelidende pga henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Inocybe skrev:

Nei jeg kan ikke la det ligge. Så lenge C fortsetter å bruke andres bilder uten tillatelse og ofte også uten kreditering er jeg ikke fornøyd. 

Bildene hun stjeler er ikke bare et aller annet uvesentligt fra Internett. Det er et annet menneskes tid, omtanke og ofte også levebrød. Et godt bilde kan ta uker å planlegge og krever at fotografen legger liv og sjel i det. Er det greit at hun stjeler andres åndsverk og levebrød? Nei det der det ikke! 

Når jeg leser svarene til Camilla angående bildene tar jeg meg stadig i å undre på om hun faktisk forstår det eller om hun er frekkere enn flatlusa. 

Men å ha direkte masseangrep på Ine for at hun har stjålet tekst er ok. Men hun er jo ikke det grann bedre selv. Jeg blir bare ikke klok på den dama. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blå politibil skrev:

Når jeg leser svarene til Camilla angående bildene tar jeg meg stadig i å undre på om hun faktisk forstår det eller om hun er frekkere enn flatlusa. 

Men å ha direkte masseangrep på Ine for at hun har stjålet tekst er ok. Men hun er jo ikke det grann bedre selv. Jeg blir bare ikke klok på den dama. 

Selvinnsikt er det ikke mye av der nei. Jeg kjenner ikke C personlig så jeg vet ikke hvordan hun egentlig er. Men ut i fra det jeg ser til henne på SoMe virker hun på meg som en ekstrem egoistisk person. Så lenge det går bra med henne selv er det uvesentlig om det går på bekostning av andre. Lav moral og veldig lite empati. Håper ikke hun er slik i virkeligheten også. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...