Gå til innhold
Christiane_W

Villa Paprika og Lord Gekko AS - blogg og forretningsdrift

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marriet

Flott oppsummering. Tidligere idag ble det dog lagt ut på Kim sin IG informasjon om at han (uvisst med hvem) skal til Bulgaria til uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FruRosa

Flott oppsummering!

I tillegg til alt som nevnes har det også vært mye snakk om kommende bryllup mellom Camilla og Kim. Hele 3 datoer har blitt satt, den 3. er 25.08.18. Hun har lovet at leserne skal få delta på "reisen" mot dette bryllupet, men (som med så mye annet) har det etterpå blitt tiet ihjel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nicco
52 minutter siden, Christiane_W skrev:

Camilla Øvestad startet bloggen "Villa Paprika" etter at hun deltok i realityserien "Unge Mødre" i 2010. På høsten 2011 ble firmaet Villa Paprika AS opprettet, og Camilla startet nettbutikk med samme navn. Den ble raskt fulgt opp av en fysisk butikk i gågata i Fredrikstad. I 2013 ble butikklokalet utvidet, men firmaet gikk ikke så bra som forventet og sommeren 2015 gikk Villa Paprika AS konkurs. Både butikken og nettbutikken ble stengt som som følge av konkursen, og leverandørene tapte mye penger.

Noen dager før de meldte oppbud for Villa Paprika AS opprettet Camilla og familien et nytt AS, Style by Norway. Det nye firmaet kjøpte det store varelageret til Villa Paprika fra konkursboet, og bare noen dager etter at konkursen var et faktum var butikkdriften i gang igjen med konkurssalg av varelageret. Etter kort tid så en ny nettbutikk dagens lys, men allerede i september 2016 var konkursen også i Style by Norway AS et faktum.

Omtrent samtidig med at Style by Norway meldte oppbud flyttet en ny mann, Kim-Roger Nilsen, nå Kim Øvestad, inn i rekkehuset. Han startet firmaet Lord Gekko AS i desember samme år, og på nyåret ble nettbutikken med samme navn åpnet. Vareutvalget bestod av elektriske scootere samt elektriske minibiler for barn.

Det viste seg at scooterne har svært begrenset bruksområde. De kan ikke registreres og kjøres på norske veier og heller ikke på fortau/gang- og sykkelsti.  Altså kan de kun brukes på egen eiendom.  

Lord Gekko AS har fått kritikk for flere ting, bl.a. for å ikke svare kundene på spørsmål rundt lovligheten av scooterne, å ikke besvare reklamasjoner og håndtere dem skikkelig og for å ikke har sendt ut premier folk har vunnet i konkurranser på Facebook. Firmaets Facebookside ble fjernet, men ble lagt ut igjen, uten anmeldelser, i forbindelse med at Kim utvidet produktsortimentet med barnesko med blinkende LED-lys i sålene. 

Bloggen Villa Paprika fungerte lenge som et online showroom for både Villa Paprika AS og Style by Norway AS, men på høsten 2015 tok den en ny vending og ble enda mer personlig. De siste par årene har det vært økt eksponering andre i husholdningen, samt tidvis grov utlevering av andre. I tillegg får gjerne leserne servert flere versjoner av samme hendelse på bloggen som generelt inneholder svært mange selvmotsigelser, noe som bidrar til inntrykket av manglende seriøsitet.

Forretningsdriften, eksponeringen av barn og selvmotsigelsene på bloggen gjør den omdiskutert. Leserne har derfor siden bloggens oppstart stilt spørsmål ved både logiske brister og "interessant" forretningsetikk.  

For noen måneder siden startet Camilla en tredje nettbutikk (www.villa-paprika.no) og skapte debatt, bl.a. fordi produktbildene som ble brukt først var fra en Epla-butikk og de avbildede pleddene var i 100% ull, mens pleddene Camilla solgte var i 100% akryl. Så ble pleddene til ullpledd og prisen gikk opp. Til slutt kom det bilder Camilla hadde tatt i egen stue, pleddene var da 100% merinoull og prisen hadde økt nok en gang.

Domenene til både bloggen (villapaprikablogg.no) og Camillas nye nettbutikk (villa-paprika.no) er eid av Lord Gekko AS.

Omtrent samtidig som Camillas nye nettbutikk med pledd i uvisst materiale dukket opp var Camilla og Kim i Byala i Bulgaria i samarbeid med Sunbreeze Living. De var på visningstur og hadde "fått seg" en toppleilighet der. Hun inviterte leserne med på visningstur noen uker senere, man kunne ta kontakt med Kim på epost for melde seg på. Dette var i april og vi har ikke hørt noe mer om verken leiligheten i Bulgaria eller nettbutikken med pleddene siden. Hva skjer med det?

Bloggen og forretningsdriften er offentlig og kan derfor omtales av de som måtte ønske det. I denne tråden kan man diskutere det som taes opp i bloggen og i sosiale medier, men la oss holde en saklig tone og unngå bruk av personlige anekdoter, generaliseringer og "whataboutism" i argumentasjonen. Takk!🙂

Kim-Ronny...ikke Roger😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christiane_W
59 minutter siden, Nicco skrev:

Kim-Ronny...ikke Roger😉

Rettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vitting

Synes ikke det er riktig av en blogger å publisere bilder av tredjeperson med sommerlig bekledning av variant minimal, når det er snakk om mindreårige, og nedslagsfeltet er en stor offentlighet.

OBS: Snakker ikke om baby-mindreårige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

My <3

HUN ser skikkelig jobbfast ut der hun hopper rundt på stranda i bikini og nyter sommeren 🌞🌞🌞

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FruRosa
30 minutter siden, My <3 skrev:

HUN ser skikkelig jobbfast ut der hun hopper rundt på stranda i bikini og nyter sommeren 🌞🌞🌞

Jepp!

Og Gekko trener til golfturnering (ref siste blogginnlegg).

Travle "arbeids"dager det, gitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Love2017juni

Jeg var eg av dem som støtta den første «norgesturen» dem var på. (Preikestolen)

Og tenkte at det forrige turen heller ikke var av verste sort. Men når de kun prioriteter og reise dem to. Gang etter gang! 

Lover og juger om turer de skal på alle sammen; Sist nå denne uka der dem skulle til Kristiansand med alle.. Og ender opp me monopol og grillmat istedenfor. 

Seriøst Camilla.... Du skriver ene dagen at dere er jobbfaste, mens neste er det «litt helg hele veien» nå i ferien.... 

Dere skal gifte dere om litt over en mnd, og vi som blogglesere skulle få bli med på reisen... Ble mailen for full til og gjennomføre dette også? 🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsesse788

Jeg har irritert meg en lengre stund på hvorfor jeg i alle dager bryr meg om ei middelmådig dame fra Fredrikstad med 3-4 unger.

Hun var et forbilde, en rollemodell - fikk til ting, gjorde suksess. I mine øyne hvertfall.

Nå har hun blitt en harry dame uten integritet, uten moral og uten skrupler. Hun utleverer sitt liv, sine barn og sine løgner uten å tenke det minste over konsekvensene det kan medføre.

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg blir så oppgitt?

Hvorfor klarer man liksom ikke la hver å se bort og gi blaffen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Snusen
7 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg har irritert meg en lengre stund på hvorfor jeg i alle dager bryr meg om ei middelmådig dame fra Fredrikstad med 3-4 unger.

Hun var et forbilde, en rollemodell - fikk til ting, gjorde suksess. I mine øyne hvertfall.

Nå har hun blitt en harry dame uten integritet, uten moral og uten skrupler. Hun utleverer sitt liv, sine barn og sine løgner uten å tenke det minste over konsekvensene det kan medføre.

Forstå det den som kan, men har nå aldri vært en rollemodell i mine øyer.  At folk var positive til disse norgesturene skjønte jeg aldri.  De var jo like mye egotripper som alle andre turer.  Det har de nå bevist for n’te gang.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsesse788

Nja, hun gjorde det nå storveis i starten. Jeg syntes hun var søt og flink, men når jeg fikk vite bakgrunnshistorien endret jeg mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Orly
15 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Fordi du tenker på barna hennes som lever oppi det her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Eamane

Nå stusser jeg faktisk over ferien der i heimen. Det var planlagt en sørlandstur som tydelig ikke ble noe av sammen med barna. Jobben kan de jo ta med seg hvor som helst, "bærbar"PC og en golfbane fins det stort sett overalt. Virker ikke som om det er pengene det står på heller, siden de unner seg både det ene og det andre av turer når barna ikke er tilstede.

Skuffende... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Korpsnerden

Det var vel noe spons i Kristiansand som ikke gikk i boks kanskje - billetter eller overnatting? Da kan det for dem kanskje kalles jobb?🤐

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Snusen
1 time siden, Eamane skrev:

Nå stusser jeg faktisk over ferien der i heimen. Det var planlagt en sørlandstur som tydelig ikke ble noe av sammen med barna. Jobben kan de jo ta med seg hvor som helst, "bærbar"PC og en golfbane fins det stort sett overalt. Virker ikke som om det er pengene det står på heller, siden de unner seg både det ene og det andre av turer når barna ikke er tilstede.

Skuffende... 

Endelig ser du hva vi har sagt lenge.  Koster å ta med barn på ferie, mulig de ikke   ser seg istand til det, dessverre. Hadde de droppa egenturer hadde bildet sett annerledes ur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trynefaktor

Var jobbfast,kunne ikke dra på ferie i et øyeblikk. Måtte bli hjemme.

I neste er de på stranda fem timer,mannen øver på golf? Så skal mor på kino.

Glemmer hun hva hun skriver i et blogginnlegg til det neste? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
marthes

Og mannen skal «plutselig» på golf turnering i helgen? Eller når det var... de glemmer hva de skriver, men det er jo vanskelig å holde styr på alle løgnene etterhvert. Men fortvil ikke Camilla, vi har kontroll 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Xstrella

Ikke noe slit med mange barn når det er varmt og fint ute. Ville vært verre i striregn og kuling hele sommeren. Nyt livet og været. Vips er høsten her og kun innedager. Er ikke lov å syte i ferien når solen skinner og tempen er over 20 gr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
My <3
1 time siden, Trynefaktor skrev:

Var jobbfast,kunne ikke dra på ferie i et øyeblikk. Måtte bli hjemme.

I neste er de på stranda fem timer,mannen øver på golf? Så skal mor på kino.

Glemmer hun hva hun skriver i et blogginnlegg til det neste? 

Det er dette som egentlig er det mest provoserende med Camilla. Hun juger. Det er ingen sammenheng i det hun skriver. Og når man først har gjennomskuet det, så er det vanskelig å være positiv til NOE hun enn foretar seg. Hvordan kan man glede seg med henne og gratulere at bryllupsdatoen er satt, når man VET at det ikke bli noe av? Hvordan kan man være entusiastisk på hennes vegne for nye prosjekter når alt renner ut i sanden og aldri blir noe av likevel? Hun har INGEN troverdighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her