Gå til innhold

Lettlest bok for en som hater å lese 😅


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heii! 

Kjæresten min, 2 av hans/våre kompiser og jeg skal på fisketur i en uke. Jeg er middels glad i fiske, mens de er godt over snittet glad i det. De kommer derfor til å fiske til alle døgnets tider og jeg trenger en god bok å lese sånn at jeg slipper å kjede meg hele tiden. 

Sanheten er at jeg ikke er glad i å lese😅

Hvilke bøker syns du er bra? Jeg er veldig «glad i» å lese om drap, vold, mishandling og sånne fæle ting. Både oppdiktet, basert på sanne historier og sanne historier (feks krim)

(Jeg studerer 3. Året på politihøgskolen og skal videreutdanne meg mot kriminalteknikk hvis det er en unnskyldning til å «like» sånne ting?)

Anonymkode: 00039...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jojo Moyes, de er lett leste og fengende. 

Anonymkode: 2651a...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Nesbøs serie om Harry Hole. 

Anonymkode: 70f11...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samuel Bjørk sine to krimbøker er lettleste og utrolig spennende! De heter "Det henger en engel alene i skogen" og "Uglen". Anbefales virkelig!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Bøkene til Lars Kepler og Johan Theorin.

Endret av Stella Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Basert på de du forteller om deg selv, bøkene til Simon Beckett, kanskje? F.eks. The chemistry of death?

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille stjerne av John A. Lindqvist er nervepirrende god. American psyhco like så( mye verre i bokform enn i film).

Selv er jeg også veldig glad i Anne Holt  sine Hane Willhelmsen og Inger Johanne Vik. 

Eller Henning Mankell sin Wallander. For å ikke snakke om Stieg Larssons triliogi.

 

Anonymkode: ba21a...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir lei av blod og gørr, og vil underholdes av noe absurd: Haikerens guide til galaksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

9788202158415.jpg?w=220

Veldig lettlest. Av og til litt for spennende, spesielt når man ikke finner Tassen, men uten å spoile for mye kan jeg i hvert fall si det at det pleier å være happy ending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Zenobia skrev:

Hvis du blir lei av blod og gørr, og vil underholdes av noe absurd: Haikerens guide til galaksen.

Eller Bill Brysons bok en kort historie om nesten alt. Daua nesten av latter. Eller Madonnagåten av Knut Nærum, så tørr at man ikke klarer å slutte å le.

Anonymkode: ba21a...b20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal bli politi er det ikke så dumt å lese en bok av en som har kjennskap til kriminalitet og vet hvordan en mordetterforskning virkelig går til. En med politibakgrunn, som for eksempel Anders de la Motte eller Jørn Lier Horst.

Anonymkode: 3b5f6...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvilke bøker syns du er bra? Jeg er veldig «glad i» å lese om drap, vold, mishandling og sånne fæle ting. Både oppdiktet, basert på sanne historier og sanne historier (feks krim)

(Jeg studerer 3. Året på politihøgskolen og skal videreutdanne meg mot kriminalteknikk hvis det er en unnskyldning til å «like» sånne ting?)

Anonymkode: 00039...b6d

Hvorfor må du unnskylde at du liker krim?

Har det noe å gjøre med utdanningsmiljøet du er i, at det er en slags elitekultur hvor fiksjonalisert krim blir sett på som litt platt og latterlig, eller noe sånt...?

Dette er veldig off topic, men kjente jeg begynte å undre meg litt og ble litt nysgjerrig nå....

Anonymkode: 57e51...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du unnskylde at du liker krim?

Har det noe å gjøre med utdanningsmiljøet du er i, at det er en slags elitekultur hvor fiksjonalisert krim blir sett på som litt platt og latterlig, eller noe sånt...?

Dette er veldig off topic, men kjente jeg begynte å undre meg litt og ble litt nysgjerrig nå....

Anonymkode: 57e51...5ac

Har alltid hatt sansen for og vært interessert i å løse caser hvor man må lete etter feks spor, hvor noen er drept ol. Fra jeg var liten har jeg visst retningen jeg skal gå i. Mamma leste ikke Tassen, Albert Åberg og Pippi for meg når jeg var liten(6+ år). Det gikk i Unni Lindell og Jo Nesbø. Etter det har det ballet på seg, men ikke så mye bøker. Mye krim filmer, konspirasjonsteorier osv

Anonymkode: 00039...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stieg Larssons trilogi, jeg slukte den. Dumt at han måtte gå hen og gjøre noe så idiotisk som å dø etterpå :( 

Som en sidenote finnes det rykter om at han ble drept, og at det var fordi bøkene er basert på reelle hendelser og at han hadde tenkt å avsløre hvor mye som var sant etter bøkene var utgitt. Det gir faktisk litt mening for meg, siden han var en "gravende" journalist og dette var hans første krimbøker. De må jo ha vært basert på ekte saker han etterforsket på en eller annen måte. Dette gjør jo historien enda mere dyster og spennende, tror jeg må lese dem igjen.

Anonymkode: 48ef8...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gretagarbo

Da tina ble drept av Erlend Frafjord. Sann krim om det uløste drapet på Tina Jørgensen. Trodde jeg hviste mye saken før jeg plukket opp boka, men der tok jeg feil. Klarte ikke å legge fra meg denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 20.46, HerrBæsjerumpehull skrev:

9788202158415.jpg?w=220

Veldig lettlest. Av og til litt for spennende, spesielt når man ikke finner Tassen, men uten å spoile for mye kan jeg i hvert fall si det at det pleier å være happy ending.

Haha, takk for en god latter 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 20.46, HerrBæsjerumpehull skrev:

9788202158415.jpg?w=220

Veldig lettlest. Av og til litt for spennende, spesielt når man ikke finner Tassen, men uten å spoile for mye kan jeg i hvert fall si det at det pleier å være happy ending.

Mitt første hamster het Tassen, på grunn av denne boken. Hamsteren hadde samme farge. 

Anonymkode: 2651a...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...