Gå til innhold

Hvor ofte kan man spise kebab/pizza i måneden? Maksgrense ifg dere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 5 ganger i mnd mye? Eller hva med 2? 

Hvor ofte bør jeg skru ned til, evt hvor ofte spiser dere?

Tenker på helsemessige årsaker, om mye er farlig.

Anonymkode: 12398...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo helt an på hvordan du spiser resten av måneden. 

 

Anonymkode: 2514b...119

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm pizza 1 gang i uka er vel greit nok. 

Men ikke hvis du spiser bacon, burger med ost, potetgull, sjokolade og kebab resten av uka. 

Anonymkode: 1b384...59e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo helt an på hvordan du spiser resten av måneden. 

 

Anonymkode: 2514b...119

Vanlig, men null potetgull og annet snacks.

Men har denne uka spist 2 ganger spist fast food, så har litt dårlig sammvitighet hehe. Er ellers et halvår siden sist jeg spiste fast food, siden denne uka.

Anonymkode: 12398...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm pizza 1 gang i uka er vel greit nok. 

Men ikke hvis du spiser bacon, burger med ost, potetgull, sjokolade og kebab resten av uka. 

Anonymkode: 1b384...59e

Men Peppes Pizza er jo helt annet enn hjemmelaga. Fast food pizza som jeg kaller det.

Anonymkode: 12398...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hva du mener? Det er ganske stor forskjell på nærings- og fettinnholdet i forskjellige typer pizza. Det finnes flere typer pizza som ikke kan regnes som usunne, hverken i forhold til kalorier eller annet. Mange kebab-retter er "dynket" i tunge, fete dressinger. 

Så jeg synes det blir feil å spørre hvor ofte man kan spise pizza og/eller kebab.  

Anonymkode: fa902...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å kose seg med pizza 1 gang i uka. Bytt ut to biter med en grønn salat, så er det enda bedre. 

Anonymkode: 57744...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Peppes Pizza er jo helt annet enn hjemmelaga. Fast food pizza som jeg kaller det.

Anonymkode: 12398...88a

Hvem er dumme nok til å spise på Peppes når man kan bestille fra andre mye billigere sjapper? Bestiller du to pizza fra Peppes må du fort opp i 800kr, makan til overprisa drittmat.

Anonymkode: 3f982...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Det spørs litt på hvordan pizza man spiser også, og hvor mye man spiser av det når man først lager det. Det går an å gjøre den nogenlunde sunn, og man kan jo fint spise kyllingkjøtt i pita med salat (uten masse dressing) uten at det er krise i det hele tatt,
men fast food ute synes jeg man kan spise maks én gang i uka. 

Ikke krise med to ganger i uka én gang, så ikke tenk for mye på det, så lenge du ikke gjør det til en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er dumme nok til å spise på Peppes når man kan bestille fra andre mye billigere sjapper? Bestiller du to pizza fra Peppes må du fort opp i 800kr, makan til overprisa drittmat.

Anonymkode: 3f982...fbf

Overdriv litt mer da. Jeg er enig i at Peppes er dyrt, men den dyreste pizzaen deres koster faktisk «bare» 298kr, altså blir det under 600kr for to (av den dyreste). Om du skal ha med rømmedressing blir det litt ekstra, men ikke 800kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har spist det to ganger på en uke, og så ikke på et halvt år før det, er du godt innafor.  Det er nesten mer bekymringsverdig at du tenker så mye på det at du lager en tråd om det. 

Lever man sunt gjør det ingenting om man skeier ut litt, så lenge man ikke gjør det til en vane. 

 

Og hvor ofte man kan spise pizza og kebab? Vel, det er jo retter som kan varieres i det uendelige og gjøres riktig så sunne, så egentlig kan man vel spise det hver dag. Tenker du mer i retning av fast fooden man får kjøpt, vil jeg si det kommer mer an på hva man spiser ellers enn akkurat hvor mye man spiser av det. 

Anonymkode: a9d66...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Solsmil skrev:

Overdriv litt mer da. Jeg er enig i at Peppes er dyrt, men den dyreste pizzaen deres koster faktisk «bare» 298kr, altså blir det under 600kr for to (av den dyreste). Om du skal ha med rømmedressing blir det litt ekstra, men ikke 800kr.

Rømmedressing x2 pluss levering pluss brus, blir fort nærmere 800. Er vel ingen som velger å spise på en Peppes restaurant når du kan velge mellom så mye annet :), merkelig at en så rævva pizzasjappe har et slikt balletak på enkelte nordmenn.

Anonymkode: 3f982...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Linaria skrev:

Det spørs litt på hvordan pizza man spiser også, og hvor mye man spiser av det når man først lager det. Det går an å gjøre den nogenlunde sunn, og man kan jo fint spise kyllingkjøtt i pita med salat (uten masse dressing) uten at det er krise i det hele tatt,
men fast food ute synes jeg man kan spise maks én gang i uka. 

Ikke krise med to ganger i uka én gang, så ikke tenk for mye på det, så lenge du ikke gjør det til en vane.

Det er pizza fra fast food pizzakjeder. Store pizzaer til 180-200kr.

Anonymkode: 12398...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pizza fra pizzakjeder, er det så sjukt usunt da? Om man tar vekk dressinga. Er jo bare kjøtt, paprika og bunn?

Anonymkode: 12398...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er pizza fra fast food pizzakjeder. Store pizzaer til 180-200kr.

Anonymkode: 12398...88a

Og du spiser en hel alene? Da synes jeg annenhver uke holder.

 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men pizza fra pizzakjeder, er det så sjukt usunt da? Om man tar vekk dressinga. Er jo bare kjøtt, paprika og bunn?

Anonymkode: 12398...88a

Ja, det er det. Bunnen er lyst brød, masse tomme kalorier, og det er mye fett i osten og fyllet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Linaria skrev:

Og du spiser en hel alene? Da synes jeg annenhver uke holder.

 

Ja, det er det. Bunnen er lyst brød, masse tomme kalorier, og det er mye fett i osten og fyllet. 

Ja, spiser en stor hel.

Spiser det maks 1-2 ganger halvåret. Pizza ellers spiser jeg kanskje 5-6 ganger halvåret, hjemmelaga.

Anonymkode: 12398...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lage sunnere varianter hjemme.

Nå er det vel populært med blomkål pizza, selv lager jeg pizzabunn av frø og havregryn, og topper med kyllingfilet, masse grønnsaker, sopp og litt ost. 

Anonymkode: 73898...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo lage sunnere varianter hjemme.

Nå er det vel populært med blomkål pizza, selv lager jeg pizzabunn av frø og havregryn, og topper med kyllingfilet, masse grønnsaker, sopp og litt ost. 

Anonymkode: 73898...81a

Joda, men disse pizzaene i pizzakjedene. Er dem virkelig så usunne? Sjokolade og annet snop er vel mer usunt?

Anonymkode: 12398...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimlaga pizza kan jeg godt spise en gang i uka, fastfood pizza en gang i månden (men blir langt sjeldnere enn det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...