Gå til innhold

Kunne tenke meg å gjøre noe spesielt i bryllupet, men «følgene» ødelegger drømmen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh er småfrustrert. Har aller mest lyst til å invtere alle de nærmeste på en tur en plass, helst utenfor Norge. Betale reise og opphold for alle som er inviterte og leie en vakker plass og bruke pengene slik i stedet slik at det blir skikkelig kvalitetstid sammen i stedet for en middag en kveld.

 

Problemet er jo at jeg har veldig mange nære venninner (2 gjenger - kan ikke velge bort noen da det blir utestenging) og nesten alle har følge. Føler jeg må invitere med følge, men ønsker ikke og har ikke råd til å betale noe slikt for x antall mannfolk jeg såvidt har møtt eller hilst på (det er per nå snakk om 7-8 personer så det er betydlig med utgifter).

 

Skulle nesten ønske det var greit å bare invitere uten eller betale kun for personen jeg ønsker å ha der, så kunne de fått bestemt selv om de ønsker å betale med sin kjære eller ikke. Sikkert superupopulært å si det her inne da så og si ingen kan reise noen plass uten å være limt inntil partneren sin lengre..

 

Bare en liten utblåsning, kom gjerne med meninger.

Anonymkode: 0c1b9...cd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe i veien for å presentere en slik mulighet for dine venninner og høre hva de tenker om opplegget? For min del ville jeg heller blitt invitert i en bryllupsdag i Norge og kunne dratt dit med min samboer, men hadde jeg blitt invitert på et slikt opplegg som du beskriver ville jeg gått i tenkeboksen om det siden jeg er vant til en fest/bryllupskultur hvor man alltid inviteres med følge. Om det ikke ble for dyrt ville vi nok ha valgt å betale for at mannen min kunne vært med, men skjønner om mange synes dette er helt på trynet.  

Hvordan er det med din kommende mann sin side, er det mange personer der, hva med deres følge? 

Og hvorfor har du ikke blitt kjent med dine venners kjærester? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NumberSix skrev:

Er det noe i veien for å presentere en slik mulighet for dine venninner og høre hva de tenker om opplegget? For min del ville jeg heller blitt invitert i en bryllupsdag i Norge og kunne dratt dit med min samboer, men hadde jeg blitt invitert på et slikt opplegg som du beskriver ville jeg gått i tenkeboksen om det siden jeg er vant til en fest/bryllupskultur hvor man alltid inviteres med følge. Om det ikke ble for dyrt ville vi nok ha valgt å betale for at mannen min kunne vært med, men skjønner om mange synes dette er helt på trynet.  

Hvordan er det med din kommende mann sin side, er det mange personer der, hva med deres følge? 

Og hvorfor har du ikke blitt kjent med dine venners kjærester? 

Jeg kjenner dem ikke fordi vi ikke henger sammen med mannfolka, vi er somregel bare oss jentene. Noen bor ikke i byen. Har vært på en og annen fest sammen med dem men ikke mer enn det. Dette er venninner som jeg har kjent siden barneskolen og vi henger ikke mye sammen selv om vi ikke er mindre venner av den grunn. Når vi møtes så er det ofte jentekvelder. Et par av mannfolka er heller ikke av den sosiale typen og ikke folk jeg er på bølgelengde med, som egentlig ikke gir så mye av seg selv. Sier hei og i forbifarta og gjør noe annet enn å menge seg med oss. Det er er par av dem som har kjærester som vi kjenner.

 

På samboerens side så er de fleste gutta single. Er også noen søskenbarn osv med typer som vi aldri har møtt før.

 

Kommer nok ikke til å bli det bryllupet vi drømmmer om pga dette da vi må opp i flere hundrede tusen kroner pga alle disse følgene som man hverken kjenner eller ønsker å ha der.

Anonymkode: 0c1b9...cd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Diamant20 skrev:

Kan du ikke nevne dette for vennene dine da? Høre hva de syntes

Enig med Diamant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær vær vær så snill å velg det DERE TO har lyst til å gjør på deres store dag! Du skriver i det første avsnittet hva du har aller mest lyst til å gjøre, gjør det! 

Jeg ser så mange som inviterer folk til bryllupet sitt som de føler må være der på grunn av forventninger. Brudeparet må så bruke tid på å småprate med folk de egentlig ikke kjenner. Det er ikke sånn det skal være. Det er deres dag, og da feirer dere slik dere ønsker, med så få personer dere vil. Det er alt for mange bryllup som formes rundt forventninger.. og jeg har så lyst til at vi skal se en endring på dette. 

 

Anonymkode: 44a79...4b1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vær vær vær så snill å velg det DERE TO har lyst til å gjør på deres store dag! Du skriver i det første avsnittet hva du har aller mest lyst til å gjøre, gjør det! 

Jeg ser så mange som inviterer folk til bryllupet sitt som de føler må være der på grunn av forventninger. Brudeparet må så bruke tid på å småprate med folk de egentlig ikke kjenner. Det er ikke sånn det skal være. Det er deres dag, og da feirer dere slik dere ønsker, med så få personer dere vil. Det er alt for mange bryllup som formes rundt forventninger.. og jeg har så lyst til at vi skal se en endring på dette. 

 

Anonymkode: 44a79...4b1

TS her.

 

Ja, men jeg klarer å forstå at folk ønsker å reise sammen selv om jeg skulle ønske det ikke var slik. Jeg ønsker ikke å ha et bryllup som kunner basert på egoistiske ønsker, selv om jeg skulle ØNSKE at det var lett å bare gjøre det drømmene sier.

 

Vi kunne jo unnlatt å invitere venner men ønsker jo å dele dagen med dem og.

 

Trengte som sagt en liten utblåsning, men det var godt å få litt støtte likevel ❤️

Anonymkode: 0c1b9...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bestemme deg om du vil ha jentetur eller bryllup.... For jeg må si at det opplegget du skisserer minner mer om jentetur enn feiring av bryllup og kjærligheten. De skal komme og feire deg? (og ikke du og din kommende mann?) som par uten å ha med egen livspartner og ikke bare er det snakk om 1 dag, men et utenlandsopphold på 3-4 dager? Jeg hadde takket nei om noen av mine venninner hadde kommet med et slikt forslag. 

Anonymkode: e2005...0bd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får bestemme deg om du vil ha jentetur eller bryllup.... For jeg må si at det opplegget du skisserer minner mer om jentetur enn feiring av bryllup og kjærligheten. De skal komme og feire deg? (og ikke du og din kommende mann?) som par uten å ha med egen livspartner og ikke bare er det snakk om 1 dag, men et utenlandsopphold på 3-4 dager? Jeg hadde takket nei om noen av mine venninner hadde kommet med et slikt forslag. 

Anonymkode: e2005...0bd

Ja du vet å komme med din egen tolkning ser jeg 😜 deg om det.

Anonymkode: 0c1b9...cd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette høres mest ut som en jentetur. Forslår du prøver å arrangere det i stedet for? 

Det ER en del etikette og forventninger rundt et bryllup, man kommer ikke bort fra det. Å utelate følgene er dårlig stil. 

Anonymkode: 61229...dc0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja du vet å komme med din egen tolkning ser jeg 😜 deg om det.

Anonymkode: 0c1b9...cd7

Mulig du synes det, men jeg lurer på om hvordan du ser for deg dette i praksis? Skal du henge rundt med disse venninne dine og ha kvalitetstid?Hvem skal du ha kvalitetstid med først av disse gjengene dine? Og hva gjør mannen din? henger med sine kompiser? Og hva med alle andre gjester? Du skjønner vel at i praksis så blir det ikke en sånn superromantisk greie der alle henger sammen og koooooser seg hele helga og bare ser beundrende på brudeparet hver gang de dukker opp med rosenkranser i håret? 

Anonymkode: e2005...0bd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dersom du skal gjennomføre dette, bør du hvertfall legge opp til en markering som ikke minner om et tradisjonelt bryllup med taler og middager og lignende. Da må det jo bli et eller annet som minner mer om en jentekveld ja, hvor det er naturlig at følgene ikke er med, men hvordan mannen din og hans side igjen passer inn i dette, er jeg usikker på. 

Det du kan gjøre er jo å invitere jentene dine med på tur før bryllupet som en koselig venninnetur/utdrikkingslag. Da er det naturlig å ekskludere følgene. Så kan du ha et svært lite og intimt bryllup med bare  nærmeste familie etterpå? 

Anonymkode: 030cd...960

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får bestemme deg om du vil ha jentetur eller bryllup.... For jeg må si at det opplegget du skisserer minner mer om jentetur enn feiring av bryllup og kjærligheten. De skal komme og feire deg? (og ikke du og din kommende mann?) som par uten å ha med egen livspartner og ikke bare er det snakk om 1 dag, men et utenlandsopphold på 3-4 dager? Jeg hadde takket nei om noen av mine venninner hadde kommet med et slikt forslag. 

Anonymkode: e2005...0bd

Samme her. Man kan ikke forvente at noen skal feire din kjærlighet, men du nekter å inkludere deres TS.

 

Hadde vel vært bedre å enten ikke latt NOEN hatt med partner, ikke en eneste en i hele bryllupet - eller invitere som normalt. Man må regne med at noen takker nei på slike turer uansett - så hvorfor ikke bare bed med partner og la folk betale selv? Da er det lettere å takke nei også, om det ikke passer. Har full forståelse for at folk takker nei om partner ikke blir bedt. Om jeg først tar meg tid og råd til reiser på fritid, så vil jeg nå ha med livspartnern, bestevennen og hovedprioriteten min. 

 

ELLER så kan du ta en normal feiring, og heller dra på jentetur (virker som det er det du har mest lyst til)

Anonymkode: c7903...13f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

 

Om dere leser innlegget så er dette altså bare en utblåsning og ingenting som skal skje.

 

Dere forstod virkelig ikke poenget med innlegget. Roe heeeelt ned 😛

Anonymkode: 0c1b9...cd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er økonomien som stopper dere, så er det jo helt vanlig at gjestene betaler reise og overnatting selv. 

Anonymkode: 8b2e2...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kommet i ett sånt bryllup du skisserer engang. For meg holder det med å feire den ene dagen og ferdig med det. 

Anonymkode: 9a519...fc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørtes fint ut. Betalt reise, fri fra mann og barn? Jeg hadde ikke nølt engang 😛 

Anonymkode: bdfa9...bc2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med vennene dine. Helt idiotisk at man skal invitere med partnere man ikke kjenner. På tide at utviklingen går videre.

Anonymkode: 37d02...bde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Åh er småfrustrert. Har aller mest lyst til å invtere alle de nærmeste på en tur en plass, helst utenfor Norge. Betale reise og opphold for alle som er inviterte og leie en vakker plass og bruke pengene slik i stedet slik at det blir skikkelig kvalitetstid sammen i stedet for en middag en kveld.

 

Problemet er jo at jeg har veldig mange nære venninner (2 gjenger - kan ikke velge bort noen da det blir utestenging) og nesten alle har følge. Føler jeg må invitere med følge, men ønsker ikke og har ikke råd til å betale noe slikt for x antall mannfolk jeg såvidt har møtt eller hilst på (det er per nå snakk om 7-8 personer så det er betydlig med utgifter).

 

Skulle nesten ønske det var greit å bare invitere uten eller betale kun for personen jeg ønsker å ha der, så kunne de fått bestemt selv om de ønsker å betale med sin kjære eller ikke. Sikkert superupopulært å si det her inne da så og si ingen kan reise noen plass uten å være limt inntil partneren sin lengre..

 

Bare en liten utblåsning, kom gjerne med meninger.

Anonymkode: 0c1b9...cd7

Det er du som gifter deg, ergo du bestemmer. Ikke ta hensyn til andre sine følelser denne dagen, tenker nå jeg!
Hvis du har lyst å råd, inviter å betal for venninner og familie, OG det er greit med følge, MEN da må følget deres betale fly og opphold selv. Ferdig snakka, så får vi se om bryllupet er så interessant for disse +1 folkene :) Syntes det er en fair deal, hadde du og mannen tjent 2 mill i året til sammen og rike foreldre som spytta inn nesten alt av kr, hadde det vært annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 13.59, Rosatoast skrev:

Det er du som gifter deg, ergo du bestemmer. Ikke ta hensyn til andre sine følelser denne dagen, tenker nå jeg!
Hvis du har lyst å råd, inviter å betal for venninner og familie, OG det er greit med følge, MEN da må følget deres betale fly og opphold selv. Ferdig snakka, så får vi se om bryllupet er så interessant for disse +1 folkene :) Syntes det er en fair deal, hadde du og mannen tjent 2 mill i året til sammen og rike foreldre som spytta inn nesten alt av kr, hadde det vært annerledes. 

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...