Gå til innhold

Andelen muslimer i Norge om hundre år er et politisk valg – skal det være 10 eller 50 prosent?


Opplyst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette tar for gitt at alle barn av muslimer vokser opp og blir muslimer. Jeg tror det vil bli stadig vanskeligere å forbli religiøs med tilgang til nett og alt det innebærer. Muligens en økning, ja, men ungdom på nett møter mange diverse meninger som utfordrer hva de tror, og ungdom er som kjent påvirkelige. De er gjerne mer åpne og vurderer flere perspektiv enn de som er litt eldre

Så jeg tenker at muslimprosenten er noe man ikke kan forutse så matematisk som fremstilt her- det ser bortifra mennesket. 

Et annet aspekt er hvordan moderne muslimer utvikler seg, en norsk kristen kan gjerne være promiskuøs og droppe kirken på søndager. Moderne religiøse holdninger endrer seg

Når det er sagt, så er jeg fortsatt for bevissthet rundt hvordan vi tar imot innvandrere osv og mener at det burde være fokus på sosialt miljø og tilpasning. Når det er sagt når det er sagt, så mener jeg også dette gjelder for alle nordmenn. Vi begynner få for mange nordmenn som havner utenfor sosialt- sosialt nettverk og fokus er generelt noe som burde tas tak i. Vi trenger bedre integrering av både innvandrere og nordmenn som lever som isolerte neets. Vi trenger mer sosialt samhør i samfunnet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

med dagens immigration (1995-2015) så blir etniske norske i mindre tall i 2029 (tall ifra SNB 2015), uten mer migrasjon så er vi i mindre tall i 2047.  Dette gjelder total innvandring Europeisk Vest og øst, Mellom østen (asia) og Afrikansk innvandring.   

Etniske norske personer som utflytet ifra Norge er estimert 11 000 personer vært år der den største gruppen er It utdannet (som har mellom IQ:120-140) og nest størst ingeniører: mekanisk (gjennomsnitt 125,5 IQ), kjemisk (127,5 IQ) og sivilingeniører (122 IQ) til andre land som England, Irland, Tyskland og USA for det meste. Problemet er at vi mister høyt utdannet menn i fra 18-25 år som flytter ifra Norge, Dette kommer bli et enormt problem i nær fremtid. Total utflying fra norge er på ca 27 000 personer (36 000 p i 2017) der 9000-10000 er avslag på opphold i Norge.         

I 2018 er det totalt 746 661 immigranter uten norsk statsborgerskap, og immigrasjonen i 2018 var 21 670, totalt i Norge har vi rundt eller over 1 million ikke etniske norske personer som er estimert av Aviser siden Staten Norge ikke fører tall på dette siden 2014.

Hver fylking koster 4,7 millioner norske kr for den norske stat, som vil tilsi estimert 11 000-12 000 kr ekstra kostnad per husholding i følge Nettavisen, per år med de fylkingene som vi har. Ikke vestlig innvandring ala immigration ifra Asia og Afrika er bare ca 20% sysselsett. 

Så her er resultatet av at folk i poetikken skulle signalisere på media og på TV at de er så generøse og flotte mennesker, men normale folk må betale regningen. Tror vi burde kreve at vestkanten og Holmenkollen bør ha noen asylmottak der og ha noen kommune leeligheter der så de også får oppleve "multikultur".     

         

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, magikeren said:

Dette tar for gitt at alle barn av muslimer vokser opp og blir muslimer. Jeg tror det vil bli stadig vanskeligere å forbli religiøs med tilgang til nett og alt det innebærer. Muligens en økning, ja, men ungdom på nett møter mange diverse meninger som utfordrer hva de tror, og ungdom er som kjent påvirkelige. De er gjerne mer åpne og vurderer flere perspektiv enn de som er litt eldre

Så jeg tenker at muslimprosenten er noe man ikke kan forutse så matematisk som fremstilt her- det ser bortifra mennesket. 

Et annet aspekt er hvordan moderne muslimer utvikler seg, en norsk kristen kan gjerne være promiskuøs og droppe kirken på søndager. Moderne religiøse holdninger endrer seg

Når det er sagt, så er jeg fortsatt for bevissthet rundt hvordan vi tar imot innvandrere osv og mener at det burde være fokus på sosialt miljø og tilpasning. Når det er sagt når det er sagt, så mener jeg også dette gjelder for alle nordmenn. Vi begynner få for mange nordmenn som havner utenfor sosialt- sosialt nettverk og fokus er generelt noe som burde tas tak i. Vi trenger bedre integrering av både innvandrere og nordmenn som lever som isolerte neets. Vi trenger mer sosialt samhør i samfunnet. 

Ingen problemer med at muslimer har muslimske barn, like så med kristne har kristne barn. Jeg har lite problem når Imamene er Whaibister og Sulifister, har lite problem med at Imamer i Norge tar med bøker til fanger som omtaler homofile som en dødssyn og kvinner som ikke hører på menn som ikke ærbar kvinne. Jeg har også et lite problem med Imamer som sier i media at man må følge norsk lov, mens på you tube videoer ifra menigheten sier at man må følge islamsk lov.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, magikeren said:

Dette tar for gitt at alle barn av muslimer vokser opp og blir muslimer. Jeg tror det vil bli stadig vanskeligere å forbli religiøs med tilgang til nett og alt det innebærer. Muligens en økning, ja, men ungdom på nett møter mange diverse meninger som utfordrer hva de tror, og ungdom er som kjent påvirkelige. De er gjerne mer åpne og vurderer flere perspektiv enn de som er litt eldre

Så jeg tenker at muslimprosenten er noe man ikke kan forutse så matematisk som fremstilt her- det ser bortifra mennesket. 

Et annet aspekt er hvordan moderne muslimer utvikler seg, en norsk kristen kan gjerne være promiskuøs og droppe kirken på søndager. Moderne religiøse holdninger endrer seg

Når det er sagt, så er jeg fortsatt for bevissthet rundt hvordan vi tar imot innvandrere osv og mener at det burde være fokus på sosialt miljø og tilpasning. Når det er sagt når det er sagt, så mener jeg også dette gjelder for alle nordmenn. Vi begynner få for mange nordmenn som havner utenfor sosialt- sosialt nettverk og fokus er generelt noe som burde tas tak i. Vi trenger bedre integrering av både innvandrere og nordmenn som lever som isolerte neets. Vi trenger mer sosialt samhør i samfunnet. 

Vi ser verden over mange dødelige konflikter i forbindelse med Islam, finnes det overhodet noe godt argument for at vi skal satse landets sikkerhet og ta sjansen på at det går seg til? 

Den eneste fornuftige tilpasningen er at alle som kommer tilpasser seg norsk kultur, alt annet er oppskrift på katastrofe for alle involverte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, tirben skrev:

Hvor stor andel av Norges befolkning i dag er muslimer?

Rundt 5%, det vil si 140 000 registrerte troende, altså ikke noe å gråte over.

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PussLe! skrev:

Rundt 5%, det vil si 140 000 registrerte troende, altså ikke noe å gråte over.

Nettopp! Så ingen fare for at "vi" blir i mindretall! 😉😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tirben skrev:

Nettopp! Så ingen fare for at "vi" blir i mindretall! 😉😂

Hmhm, de kan heller komme tilbake til oss når tallet nærmer seg 20-30%, da kan vi snakke om "situasjonen" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, PussLe! skrev:

Rundt 5%, det vil si 140 000 registrerte troende, altså ikke noe å gråte over.

Det er stor usikkerhet om tallene. Ca250.000 er innvandrere fra muslimske land. Så antar SSB at ca 80% av dem er muslimer. Altså ca.200.000. Men så var det de under 18 . Når det gjelder tildeling av religion på fødestua er det ikke greit ifølge  SSB. Så om jeg forstår tallene rett er ingen fra 0-18 år inkludert i de 200.000. vil anta at noen 10.000 elever i norsk skoler forventes å lande på muslimsk side.  https.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/4-prosent-muslimer-i-norge--329115

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pinto2013 said:

Hva skjer når det blir 50 %?

Krig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Pinto2013 said:

Mellom? 

Harry Potter og Ringenes Herre fans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil gjerne tro på de spådommene som passer en selv best. Men det kan også skje at de trendene vi ser i dag ikke endre seg og i så fall er det bare et spørsmål om tid før det blir muslimsk flertall. Og selv om det ikke nødvendigvis er snakk om et rent muslimsk flertall er det fortsatt ikke snakk om et etnisk norsk flertall. Jeg sier ikke at det må være verdens ende, men man bør hvertfall være klar over at det også er et veldig sannsynlig scenario og da snakker man om et ganske annerledes samfunn. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La de som er for innvandringen ta seg av regningen og sørg for at våre nye landsmenn forblir i deres nabolag og ikke i vårt. Da er det greit for meg. Eneste måten å få øynene opp for disse snodige menneskene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett:

Sitat

* Tekster, bilder og annet materiale med opphavsrett. Du er selv ansvarlig for at du har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. Hvis du siterer innhold, må det vises til kilde. Vi tillater heller ikke at det via tredjeparter deles hele artikler/blogginnlegg eller lignende.

Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Hundre år?

 

Tviler på at det en reell problemstilling, ser ut til at det vil bli storkrig i Europa lenge før den tid.

Det er bare å følge med på England, Frankrike, Tyskland, Italia og Sverige, det er i så fall der det vil starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 22.15, PussLe! skrev:

Rundt 5%, det vil si 140 000 registrerte troende, altså ikke noe å gråte over.

Hva med de ikke-registrerte troende? Hvilken statistikk finner man dem i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...