Gå til innhold

Hva synes dere om rasistisk humor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det synes jeg ikke. Har også merket meg at folk som synes man bør tåle litt rasehumor, ofte synes det er lite morsomt når det blir slått vitser som rammer dem, for eksempel "hvite menn som pusher femti"-vitser eller vitser om hvite folk. Da er det ikke så gøy lenger. Det er hykleri. Vet også om menn som synes sexistiske "morsomme" kommentarer er gøy, men kun når det går på bekostning av kvinner selvsagt, ikke dem selv.

Anonymkode: 14b91...5fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Humor eller ikke, det finnes grenser til hva som er askeptabelt. Hvis ikke kan hvilket som helst rasist gå ut og ytre sine hatfulle meninger uten konsekvenser. Da kan vedkommene lett tildekke hate sitt ved å kalle det ‘humor’.

Skjønner heller ikke vitsen med rasistisk humor. Det finnes billioner av ting der ute du kan lage humor ut av, uten at det skal gå på bekostning av andres velvære. Målet med humor er å få folk til å le og ha det triveligt, ikke å såre.

Dersom rase/etnistet er det eneste du er i stand til å lage vitser ut av, så må jeg nesten stille et spørsmålstegn ovenfor komiker-egenskapene dine. Personlig finner jeg ikke humor i det. Kjedelig og usmakelig.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera skrev:

Alle våre handlinger bunner i egoistiske motiv..

Et spørsmål som fremdeles blir diskutert.

Anonymkode: 14b91...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål som fremdeles blir diskutert.

Anonymkode: 14b91...5fa

Jeg kommer ikke på en eneste ting som ikke bunner i et egoistisk motiv, overrask meg gjerne 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera skrev:

Jeg kommer ikke på en eneste ting som ikke bunner i et egoistisk motiv, overrask meg gjerne 😀

Det kommer jo an på. Det er det at man grunnforklarer alt med egoisme som fremdeles debatteres :) Man må gjerne si at kjærlighet for eksempel ikke finnes, eller at det finnes, men har et egoistisk motiv, men egentlige bevis for at det er slik i enhver situasjon, og at det er egoismen som driver det, det vites ikke. Det er jo litt spennende, synes jeg da.

Anonymkode: 14b91...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på. Det er det at man grunnforklarer alt med egoisme som fremdeles debatteres :) Man må gjerne si at kjærlighet for eksempel ikke finnes, eller at det finnes, men har et egoistisk motiv, men egentlige bevis for at det er slik i enhver situasjon, og at det er egoismen som driver det, det vites ikke. Det er jo litt spennende, synes jeg da.

Anonymkode: 14b91...5fa

Jeg syns også dette temaet er veldig spennende, og har hatt mange diskusjoner med både mann, venner og familie på emnet. Jeg mener bestemt at kjærlighet bunner i et egoistisk motiv feks. Men, jeg tror mange kjenner at egoistisk er et negativt ladet ord - og derfor tar avstand til det. Jeg mener at ordet slår begge veier. Men jeg har ingen problem med å si at handlingene mine til syvende og sist gir meg selv fordeler. Til og med yrket mitt bunner i et egoistisk motiv - selv om yrket mitt er å hjelpe andre. Men gud så god følelse det gir meg selv å hjelpe andre 😉 Egoistisk all the way altså. Men egoistisk på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så bra som død-baby-vitser eller sadistiske vitser, men kanskje på en god tredjeplass 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2018 at 12:56 AM, Vera said:

Alle våre handlinger bunner i egoistiske motiv..

Nei, kun egositer handler kun egoistisk. Jeg er ingen egoist. Jeg er i mot egoisme. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kun egositer handler kun egoistisk. Jeg er ingen egoist. Jeg er i mot egoisme. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Kan du nevne èn handling som ikke bunner i et egoistisk motiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Hva er igjen å tulle med da? 😂 Det er jo mye av det som er kjernen av humor spør du meg!

Anonymkode: 8c1ac...628

Tenkte akkurat det samme! Da sitter vi igjen med tørre ordspill da?😂

Anonymkode: c64bf...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg det er greit å tulle med det meste, men alle tenker selvsagt ikke sånn.

Anonymkode: 43e87...3fb

Så lenge det blir gjort med en ordentlig måte, så er jeg også enig :) Folk nå til dags har mangel på selvironi og tar ofte ting personlig selv om det er ment som noe morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...