Gå til innhold

Folk her inne som bruker tiden sin på å diskutere om bloggere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bloggere tjener millioner på bløff, dårlige kroppsidealer, snikreklame og eksponering av barn, for å nevne noen uheldige sider. De er SoMe-utgaven av fake news. 

Mediebransjen ellers lider under at reklamepengene sprøytes inn i blogger som blander privatliv, kommers og reklame, uten at effekten egentlig dokumenteres. Redaksjoner som er bundet av VVP må holde redaksjonelt innhold og reklame atskilt, selv om vi ser en større sammenblanding her også. Og det er skummelt! Store aktører innen feks alkoholbransjen gjør alt de kan for å komme inn på markedet, for å myke opp reglene og for å eksponere varene sine til et publikum som gradvis utsettes for produkter det ikke er lovlig å reklamere for i Norge. 

«Rosablogg»-bransjen er det ikke kult å kritisere, det ligger ikke mye cred her. Da får noen ta drittjobben og avsløre disse keiserne med mye klær. (Nei, jeg interesserer meg under gjennomsnittet for klær og sminke, desto mer for politikk, samfunnsutvikling og medienes makt.)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.7.2018 den 23.49, AnonymBruker skrev:

 

At de gidder å kaste bort tiden på dette....

Anonymkode: c078a...15a

Kan ikke folk kaste bort tiden på hva man vil? Hvorfor henge seg opp i det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Aricia said:

Rart, for jeg synes ikke det sier seg selv i det hele tatt? 

Du er en av dem, antar jeg. Selvsagt har du ikke lyst å tenke så kjipe tanker om deg selv, da er det kettere å late som om du er bedre enn du er. Egoet til mennesker tåler som regel ikke den type selvransakelse som fører til at man oppfatter seg selv som en slik person som beskrevet

Anonymkode: 6fc0a...3a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kollontaj said:

Bloggere tjener millioner på bløff, dårlige kroppsidealer, snikreklame og eksponering av barn, for å nevne noen uheldige sider. De er SoMe-utgaven av fake news. 

 

 

so what? De er noen merkelige kvinner som skriver blogg. Hva med korrupte politikere hvis makt påvirker hverdagen til flere hundretusen nrodmenn?

Anonymkode: 6fc0a...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 15.05, kjøttkaker skrev:

Tatt på kornet! Og hvis man prøver å si noe positivt om bloggeren blir man halshugd med en gang 🙊

🙋🏻‍♀️

Da fyrer man godt opp under ja 😅😂 og man må belage seg for å bevise/motbevise/lese seg opp om regelverk og retningslinjer, bla bakover i tråden for å referere til tidligere svar for å få troverdighet i det man uttaler seg om. OG lese andre tråder om tema for å få «tyngden» man trenger for å kunne uttale seg om saken 😅🤣😂😂 Man går mildt sakt inn i løvens hule 🦁🦁

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nå ut til påvirknigsskadede unge jenter. Vise de at bloggere er kjøpt og betalt. At alt de viser er løgn og fanteri. Det finnes ingen mirakelkur for verken hår, negler, brunfarge, slanking eller vipper og bryn. Den bransjen de fronter koster flesk. De har ikke råd til det selv, ergo MÅ de tigge etter spons. Se på VOE og Lene Tønnessen. De sluttet med tullet. Og de fungerer helt fint i dag i andre jobber. Verden er overfylt av plast og ræl folk ikke trenger. Vi må handle mindre og bruke mindre. Jordkloden orker ikke mer. Vi må si stopp og vise det til hele verden. 

Anonymkode: 6daae...ebd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

so what? De er noen merkelige kvinner som skriver blogg. Hva med korrupte politikere hvis makt påvirker hverdagen til flere hundretusen nrodmenn?

Anonymkode: 6fc0a...3a1

De har kanskje ikke så mye med SoMe-bransjen å gjøre? Det er jo en helt annen diskusjon. Blir like lite seriøst som om jeg mente at ulvejakt har noe med saken å gjøre (også). Merk deg at det går an å ha flere interesser her i livet, det er gjerne de som har det mest travelt som rekker over mest. 😉

Til anonym over her som skriver om bærekraftig utvikling: 👍  Bloggerne fronter det motsatte; lev og forbruk som du skal dø neste uke. Dette ER politikk, det er markedskreftenes politikk som rår. Drit i verden bare jeg får nytt hår fra fattige kvinner og enda et par joggesko i samlingen, er mantraet. Samtidig ofres ungens privatliv og identitet for enda mer klikk og penger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Bloggere tjener millioner på bløff, dårlige kroppsidealer, snikreklame og eksponering av barn, for å nevne noen uheldige sider. De er SoMe-utgaven av fake news. 

Mediebransjen ellers lider under at reklamepengene sprøytes inn i blogger som blander privatliv, kommers og reklame, uten at effekten egentlig dokumenteres. Redaksjoner som er bundet av VVP må holde redaksjonelt innhold og reklame atskilt, selv om vi ser en større sammenblanding her også. Og det er skummelt! Store aktører innen feks alkoholbransjen gjør alt de kan for å komme inn på markedet, for å myke opp reglene og for å eksponere varene sine til et publikum som gradvis utsettes for produkter det ikke er lovlig å reklamere for i Norge. 

«Rosablogg»-bransjen er det ikke kult å kritisere, det ligger ikke mye cred her. Da får noen ta drittjobben og avsløre disse keiserne med mye klær. (Nei, jeg interesserer meg under gjennomsnittet for klær og sminke, desto mer for politikk, samfunnsutvikling og medienes makt.)

 

Enig. SoMe aktører som rosabloggere har etterhvert blitt innflytelsesrike medieaktører. Spesielt over for ungdom. Så lenge rosabloggere flest misbruker denne innflytelsen til å fronte plastikkirurgi, overfladiskhet, miljøfiendtlighet og barneeksponering ser jeg ikke noe galt i å kritisere dem. Rosabloggerne tar reklamekroner fra de tradisjonelle medier som er underlagt strengt regelverk og VVP som da igjen blir tvunget til å myke opp grensen mellom redaksjonelt innhold og reklame for i det hele tatt ha råd til litt gravende journalistikk. Ja takk til dybdegående seriøs journalistikk og nei takk til overfladiske egoistiske rosabloggere. 

De som tror diskusjonen  rosabloggerne bare dreier seg om ufarlige ungjenter som diskuterer litt klær og sminke følger ikke med. Dessverre for dem for da er de allerede akterutseilt. 

Selvfølgelig er det useriøse innlegg på Rampelys også men overse dem og les de gode innleggene. Det står mye bra der skrevet av flinke samfunnskritiske debattanter. 

Anonymkode: f752d...0cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lalala123 skrev:

🙋🏻‍♀️

Da fyrer man godt opp under ja 😅😂 og man må belage seg for å bevise/motbevise/lese seg opp om regelverk og retningslinjer, bla bakover i tråden for å referere til tidligere svar for å få troverdighet i det man uttaler seg om. OG lese andre tråder om tema for å få «tyngden» man trenger for å kunne uttale seg om saken 😅🤣😂😂 Man går mildt sakt inn i løvens hule 🦁🦁

Ja er absolutt for mye forlangt at man setter seg inn i saken før man fyrer løs med udokumenterte påstander :ironi:

Anonymkode: f752d...0cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lalala123 skrev:

🙋🏻‍♀️

Da fyrer man godt opp under ja 😅😂 og man må belage seg for å bevise/motbevise/lese seg opp om regelverk og retningslinjer, bla bakover i tråden for å referere til tidligere svar for å få troverdighet i det man uttaler seg om. OG lese andre tråder om tema for å få «tyngden» man trenger for å kunne uttale seg om saken 😅🤣😂😂 Man går mildt sakt inn i løvens hule 🦁🦁

Ja, selv om du ikke har satt deg inn i saken må du følge KGs regelverk. Det er også normal debattkotyme å kunne fakta om saken man vil diskutere, hva er ellers vitsen? Det er sunt å holde diskusjonen på et nivå som går på fakta og kilder, ikke basert kun på følelser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er absolutt for mye forlangt at man setter seg inn i saken før man fyrer løs med udokumenterte påstander :ironi:

Anonymkode: f752d...0cd

«Problemet» var at det ikke var noen «udokumenterte påstander» å dokumentere. 🙈😅🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Ja, selv om du ikke har satt deg inn i saken må du følge KGs regelverk. Det er også normal debattkotyme å kunne fakta om saken man vil diskutere, hva er ellers vitsen? Det er sunt å holde diskusjonen på et nivå som går på fakta og kilder, ikke basert kun på følelser. 

Var ikke snakk om kg’s regelverk 😂 Here we go again. Folk er så opptatt av sine egne oppfatninger av ting og hvis man ikke deler samme oppfatning så blir man halshugd. Og noen tar litt vel av. Er det som er poenget mitt 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men man kan nok oppleve å bli halshugd dersom man kommer inn med brukerdebatt eller veldig subjektive meninger om andre brukere, det er jeg enig i. Relevante regelverk utenom KG feks Markedsføringsloven kan også være lurt å kunne noe om før man synser om reklame.  Kan være greit å følge trådene en stund (de er også nokså forskjellige, jeg skriver stort sett bare om to bloggere feks). 

Endret av Kollontaj
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lalala123 skrev:

🙋🏻‍♀️

Da fyrer man godt opp under ja 😅😂 og man må belage seg for å bevise/motbevise/lese seg opp om regelverk og retningslinjer, bla bakover i tråden for å referere til tidligere svar for å få troverdighet i det man uttaler seg om. OG lese andre tråder om tema for å få «tyngden» man trenger for å kunne uttale seg om saken 😅🤣😂😂 Man går mildt sakt inn i løvens hule 🦁🦁

Haha, ja! Sant så sant. Og hvis man slenger dritt trenger man ikke noe som helst dokumentasjon - da er man inne i varmen på 123 🤪

Endret av kjøttkaker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at man skriver et kritisk innlegg om disse tingene, som f.eks om eksponering av barn eller annet. Det jeg ikke skjønner er at man skriver den samme kritikken om den samme bloggeren dag ut og dag inn. Hvor mange ganger kan man skrive: "Nå har hun gjort det IGJEN..." eller "Skal hun aldri ta til seg kritikken?!" uten å gå lei?

Anonymkode: af5ee...190

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lalala123 skrev:

«Problemet» var at det ikke var noen «udokumenterte påstander» å dokumentere. 🙈😅🙊

Alle som har lest "bidragene" dine på Rampelys skjønner du ikke har så mye å komme med  😘 

Anonymkode: f752d...0cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som har lest "bidragene" dine på Rampelys skjønner du ikke har så mye å komme med  😘 

Anonymkode: f752d...0cd

Oooh... den svei 😉😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kjøttkaker skrev:

Haha, ja! Sant så sant. Og hvis man slenger dritt trenger man ikke noe som helst dokumentasjon - da er man inne i varmen på 123 🤪

Ja 🤣😂 og får en velkomstbonus med masse likes 🙊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/15/2018 at 3:53 PM, Kollontaj said:

De har kanskje ikke så mye med SoMe-bransjen å gjøre? Det er jo en helt annen diskusjon. Blir like lite seriøst som om jeg mente at ulvejakt har noe med saken å gjøre (også). Merk deg at det går an å ha flere interesser her i livet, det er gjerne de som har det mest travelt som rekker over mest. 😉

 

Nei, du har rett i at ekte problemer ikke har noe relevans til rosabloggere....

Anonymkode: 6fc0a...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...