Gå til innhold

Dagens toxic datingkultur


hocane

Anbefalte innlegg

Vi lever i en tid hvor kvinner har blitt like løse som menn og alt handler om sex.

Hvor er det blitt av romantikken og selve jakten? Vi har nå en prosentdel av single mødre som aldri har vært høyere og det skader barna.

Det tradisjonelle og kjernefamilien har vært under angrep siden den seksuelle frigjøringen og vi ser konsekvenser av det nå. Vi er nødt til å gå tilbake til det som betyr noe og det er ikke casual sex, men familieenheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skriver er ikke representativt for hvordan jeg opplever kvinner på feks Tinder. Det er et fåtall kvinner som er ute etter sex / sidesprang / eventyr, men de aller aller fleste er seriøse kvinner som søker en langsiktig partner. Og kvinnene er stort sett ærlige om hensiktene sine. De fleste jeg har truffet er normale oppegående mennesker, ikke raringer.

Jeg tror FOMO (Fear Of Missing Out, dvs at man hele tiden leter etter noe bedre, venter evig) er en større utfordring i dagens dating - både for kvinner og menn - enn at hele datingkulturen har blitt sexfokusert.

Med forbehold om at dette forholder seg litt annerledes for voksne / erfarne mennesker (fra slutten av 30 årene og oppover) enn de yngre.

Endret av Kreator
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og den eneste som ligger godt an i min omgsngskrets virker det som. Ting utvikler seg. Slik er vi mennesker, og de som klorer seg fast til de gamle er de første som ryker. Man kan selvsagt ikke snakke om romantikk når folk "kjøper" hverandre på nett.

Anonymkode: 52f35...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn are romantics pretending to be realists, women are realists pretending to be romantics

Fint for menn når de får både i pose og sekk, de får en jomfruelig, romantisk kvinne i ekteskapet etter et langt liv med massepuling. Mens nå når kvinnene gjør det samme er plustelig romantikken borte. Fordi romantikken er ene og alene avhengig av at kvinnen er jomfruelig og sjenert, ikke dem selv. 

Anonymkode: 8ddaf...d60

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, hocane said:

Vi lever i en tid hvor kvinner har blitt like løse som menn og alt handler om sex.

Hvor er det blitt av romantikken og selve jakten? 

Det er jo omtrent umulig å jakte på og kapre en mann uten å ha sex med ham! Sex er jo nøkkelen til mannens hjerte!

(10 år siden jeg kapret min og barna mine har ikke blitt skilsmissebarn enda, som svar på resten av problemstillingen din.)

Anonymkode: b97a4...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gent82 skrev:

Kvinner liker å være alene. 

Endelig en som skjønner det!

Anonymkode: 52f35...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har aldri truffet en eneste løs kvinne. Men jeg har truffet veldig mange løse menn som tror at alle horer rundt bare fordi de selv og kompisene gjør det eller ønsker å gjøre det. Jeg tror seriøst menn må se på sitt eget kjønn og hvilke verdier de selv sitter på, fremfor å gi kvinner skylda for alt. Kvinner kan ikke tvinge menn til å være i forhold med seg. 

Anonymkode: 18adc...0e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og har aldri truffet en eneste løs kvinne. Men jeg har truffet veldig mange løse menn som tror at alle horer rundt bare fordi de selv og kompisene gjør det eller ønsker å gjøre det. Jeg tror seriøst menn må se på sitt eget kjønn og hvilke verdier de selv sitter på, fremfor å gi kvinner skylda for alt. Kvinner kan ikke tvinge menn til å være i forhold med seg. 

Anonymkode: 18adc...0e2

For hver mann som har casual sex, er det en kvinne involvert også.. Så noen 'løse' damer må det jo også være... 

Problemet er ikke at folk har casual sex, problemer er at en del utgir seg for å være ute etter noe annet enn de egentlig er, og at enkelte er villige til å lure andre trill rundt for å oppnå det. At to mennesker som er helt enig om det, har casual sex, ser jeg ikke problemer med. Problemet blir når den ene parten har inntrykk av at det handler om noe annet, når den andre egentlig er klar over det, og ikke har tenkt til å si noe, for å oppnå sex. 

Anonymkode: fb0aa...370

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med mennene oppi dette? De skal få ligge rundt så mye de vil. Ikke vi kvinner. Vi skal bli konen deres, få barn, ta oss av hjem og barna, mens de skal få pule andre?

Jeg giftet meg, fikk barn, og trodde vi hadde det bra, han syntes det var for slitsomt med barn, selv om det var han som hadde mast om de. Jeg ville egentlig ikke ha. Så han stakk da han fant ei uten barn. Så da er jeg enslig mor da, men jeg kan love deg at jeg puler ikke rundt, har faktisk sex ekstremt sjelden, da det er svært sjelden jeg møter en seriøs mann, som er ute etter noe mer enn sex.

Anonymkode: e8516...c0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo starte med deg selv? Du fremstår jo som den minst romantiske og blandt mest kvinnehatende menna her inne. Ikke rart at ordentlige damer skyr unna deg. 

Anonymkode: 79dd2...7f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og har aldri truffet en eneste løs kvinne. Men jeg har truffet veldig mange løse menn som tror at alle horer rundt bare fordi de selv og kompisene gjør det eller ønsker å gjøre det. Jeg tror seriøst menn må se på sitt eget kjønn og hvilke verdier de selv sitter på, fremfor å gi kvinner skylda for alt. Kvinner kan ikke tvinge menn til å være i forhold med seg. 

Anonymkode: 18adc...0e2

Jeg er mann og jeg har mange løse venninner. Vil ikke si de er verre enn gutta eller motsatt... De elsker livet og de elsker sex, de vet hva de vil ha og jeg respekterer dem for det. 👌 

Er ikke alle som vil følge den kristne eller muslimske sti til ekteskap.

Deilig at det er så mye løse jenter i Norge. Egentlig er jo ordet «løs» feil å bruke, får cringe når andre desperate kåte menn bruker dette ordet for å slutshame jenter.

 

Anonymkode: ed1e2...82c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med mennene oppi dette? De skal få ligge rundt så mye de vil. Ikke vi kvinner. Vi skal bli konen deres, få barn, ta oss av hjem og barna, mens de skal få pule andre?

Jeg giftet meg, fikk barn, og trodde vi hadde det bra, han syntes det var for slitsomt med barn, selv om det var han som hadde mast om de. Jeg ville egentlig ikke ha. Så han stakk da han fant ei uten barn. Så da er jeg enslig mor da, men jeg kan love deg at jeg puler ikke rundt, har faktisk sex ekstremt sjelden, da det er svært sjelden jeg møter en seriøs mann, som er ute etter noe mer enn sex.

Anonymkode: e8516...c0d

Typisk menn det, å stikke av fra unga sine. Det samme gjorde faren min mot meg :( De fleste menn er egoistiske og vil bare ligge rundt. 

Anonymkode: e4421...b0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever kvinner som nesten mer seksuelle enn menn.

De er seksuelle skapninger med sine seksuelle behov, de også! :-)

Anonymkode: b9755...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

i dagens datingkultur så legger mange, de fleste kvinner, skylden på menn. Menn vil bare ha sex og ikke forhold, menn er visuelle og går bare etter utseendet, menn forplikter seg ikke til f\\damer som er villige til sex på  første date, menn sprer rykter om løse jenter og damer som de har sex med.

KG-kvinnene er veldig flinke til å distansere seg fra menn og påpeke at alt er menn sin feil. Men når alt kommer til alt så er det ikke store forskjellen på menn og kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, hocane skrev:

Vi lever i en tid hvor kvinner har blitt like løse som menn og alt handler om sex.

Hvor er det blitt av romantikken og selve jakten? Vi har nå en prosentdel av single mødre som aldri har vært høyere og det skader barna.

Det tradisjonelle og kjernefamilien har vært under angrep siden den seksuelle frigjøringen og vi ser konsekvenser av det nå. Vi er nødt til å gå tilbake til det som betyr noe og det er ikke casual sex, men familieenheten.

Jeg er ganske enig med deg. Det er så synd at mange barn vokser opp ut en en får og det frivillig av mor? Voksne kvinner som går inn for å la staten være pappa og ikke la ungen se faren.

Disse alenemødrene er de mest priveligert menneskene i vårt samfunn. De får og får og staten er den nye faren..

Dessverre er det og vanskelig å få et forhold til å vare. Stadig flere menn har skyhøye krav som er nærmest umulig å fylle. Jeg er 31 år og i følge menn i alderen 30-39 så er jeg altfor gammel for dem? Da er det kanskje ikke rart mange menn ender alene fordi de er så kravstore som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og jeg har mange løse venninner. Vil ikke si de er verre enn gutta eller motsatt... De elsker livet og de elsker sex, de vet hva de vil ha og jeg respekterer dem for det. 👌 

Er ikke alle som vil følge den kristne eller muslimske sti til ekteskap.

Deilig at det er så mye løse jenter i Norge. Egentlig er jo ordet «løs» feil å bruke, får cringe når andre desperate kåte menn bruker dette ordet for å slutshame jenter.

 

Anonymkode: ed1e2...82c

Jeg liker han her.

Jeg elsker casual, beskyttet sex med deilige, utdannede, intelligente, morsomme og empatiske mannfolk. Vil aldri stoppe med det fordi noen stivpinner misliker det. Jeg vedder alle penga mine på at jeg aldri ville byttet liv med noen som nekter seg selv de gleder jeg opplever ofte. Jeg har begynt å trene igjen etter flere års opphold, og libidoet mitt har skutt fart. Skal pule som faen i sommer.

Anonymkode: c6d59...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lee Jones skrev:

i dagens datingkultur så legger mange, de fleste kvinner, skylden på menn. Menn vil bare ha sex og ikke forhold, menn er visuelle og går bare etter utseendet, menn forplikter seg ikke til f\\damer som er villige til sex på  første date, menn sprer rykter om løse jenter og damer som de har sex med.

KG-kvinnene er veldig flinke til å distansere seg fra menn og påpeke at alt er menn sin feil. Men når alt kommer til alt så er det ikke store forskjellen på menn og kvinner.

Nåja, nå er det faktisk hovedsakelig menn som dreper, sloss, voldtar og stjeler så det er ganske stor forskjell på syndebukkene her selvom menn og kvinner sikkert mobber/sprer rykter og puler like mye. 

Og her på forumet herjer det mange kvinnehatende antifeministiske menn, og når de klager på at de ikke får dame så er det naturlig at de selv har skylden for det med de holdningene de har. De bare tåler ikke å høre det så da er det liksom Kg kvinnene som er så bitchy som påpeker det istedet. I dems øyne er alt ondt kvinner sin feil men når man ser på historien og samfunnet er alt ondt menn sin feil, både krig, fattigdom/kapitalisme, terror, dårlig skolevesen, dårlig helsevesen osv. Hele strukturen i samfunnet og kaoskulturen i verden er det jo menn som står bak, og menns oppførsel er også hovedårsaken til majoriteten av samlivsbrudd, og for eksempel spredning av kjønnssykdommer. 

Anonymkode: 79dd2...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...