Gå til innhold

Enkleste måte å gå raskt ned i vekt før sydenturen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drev ikke å slanket meg i mange år nei, men hadde en livsstil og kosthold som holdt meg i fin vekt. Så fikk jeg kortison ifusjoner i sammenheng med en cellegiftsbehandling pga alvorlig sykdom og gikk opp 10-15 kg på kort tid. 

Deretter startet jeg på en annen medisin som ikke passer sammen med lavkarbolivsstilen jeg tidligere hadde og som tidligere har holdt meg nede i en grei vekt. 

Jeg har prøvd i lengre tid å gå ned i vekt, men ja det har til tider sklidd litt ut både pga ny kjæreste og mange ferieturer og restaurantbesøk hvor det har vært vanskelig å spise sundt + jeg ikke helt har lært meg hvordan spise sundt uten å spise lavkarbo (mangler inspirasjon til retter jeg kan lage siden jeg de siste 10årene har spist totalt annerledes enn det jeg må nå) 

Trene kan jeg desverrre ikke gjøre enda pga sykdommen jeg hadde 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Men kan du ikke heller fokusere på å nyte sommeren og ferien nå? Og så starte på en litt mer hensiktsmessig diett/livsstil mot høsten? Da er det også lettere å legge opp til et kosthold som er best mulig med tanke på medisiner.

Det er bare så synd å bruke så mye tid på å ikke spise og å streve etter noe som akkurat nå på to uker er uoppnåelig. Jeg forstår at du ønsker å føle deg bra i din egen kropp, men det er ingen andre som kommer til å bry seg om hvordan du ser ut når du er på ferie.

Og ferie er jo nettopp det - å ha ferie fra hverdagen og stress og mas. Å legge igjen det livet hjemme for en liten stund. Bare slappe av, roe ned hodet og hente ny energi. Da er det så dumt å "ødelegge" mye av det ved å gi mat så mye plass.

Anonymkode: 82ccd...0a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for anbefalinger av lavt matinntak, og svar til dette. 

Minner om retningslinjene for Kosthold, trening og sport.

Sitat

Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men kan du ikke heller fokusere på å nyte sommeren og ferien nå? Og så starte på en litt mer hensiktsmessig diett/livsstil mot høsten? Da er det også lettere å legge opp til et kosthold som er best mulig med tanke på medisiner.

Det er bare så synd å bruke så mye tid på å ikke spise og å streve etter noe som akkurat nå på to uker er uoppnåelig. Jeg forstår at du ønsker å føle deg bra i din egen kropp, men det er ingen andre som kommer til å bry seg om hvordan du ser ut når du er på ferie.

Og ferie er jo nettopp det - å ha ferie fra hverdagen og stress og mas. Å legge igjen det livet hjemme for en liten stund. Bare slappe av, roe ned hodet og hente ny energi. Da er det så dumt å "ødelegge" mye av det ved å gi mat så mye plass.

Anonymkode: 82ccd...0a5

Nja. Tingen er at jeg har fått meg ny kjæreste 🙈 og gruer meg til å gå rundt i bikini med han rundt meg. Hadde det ikke vært for det så hadde det ikke hastet sånn med å se litt bedre ut. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Tingen er at jeg har fått meg ny kjæreste 🙈 og gruer meg til å gå rundt i bikini med han rundt meg. Hadde det ikke vært for det så hadde det ikke hastet sånn med å se litt bedre ut. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Ser den. Tror de fleste ville følt det samme. Men hvis han er noe å samle på bryr han seg ikke om du er 10 kg +/-. Og jeg tror du kommer til å få en mye bedre tur hvis du klarer å slappe av. Det kommer han til å merke også :)

Anonymkode: 82ccd...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den. Tror de fleste ville følt det samme. Men hvis han er noe å samle på bryr han seg ikke om du er 10 kg +/-. Og jeg tror du kommer til å få en mye bedre tur hvis du klarer å slappe av. Det kommer han til å merke også :)

Anonymkode: 82ccd...0a5

Han bryr seg nok ikke nei. Men jeg gjør, og vet at jeg ikke kommer å klare å slappe av men hele tiden være obs på hvordan jeg feks sitter og prøve å dekke meg mest mulig til 😐

Så hadde jeg bare klart å få vekk 3-4kg hadde jeg følte meg veldig mye bedre. Og gjerne den oppblåste magen, det hadde utgjort veldig mye 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å anbefale under 1500 kcal per dag her, så skjønner ikke hvorfor du ber om råd, for du vet at du må spise godt under det for å gå ned i vekt på så kort tid. Jeg gjorde mange sånne crash kurer tidligere, og det er klart det funker, men du må tåle å være veldig sulten mens du holder på, og ikke alle som har disiplin nok til det.

Anonymkode: 16edf...fc7

Det stemmer jo ikke. Du kan fint gå ned ved å spise 1500 kalorier og trene bra. Du må bare spise riktig og trene riktig. Jeg ville lagt meg på et kosthold med mye sunt fett for å holde meg mett (kokosmelk, nøtter, avokado) og endel protein fra planter. Nei jeg forsøker ikke å gjøre alle til veganere, men jeg har selv gått ned 3 kg på en måned med dette kostholdet og trening. Og jeg hadde ikke 10 kg å miste, jeg hadde kanskje 5 kg. Også ville jeg trent hard styrke for å forsøke og stramme opp så mye som mulig på kort tid (noe går, ikke mye der). Det er mulig å få til dette om man gir kroppen et sjokk, man må altså gå all in med et nytt kosthold, så vil man gå fort ned i begynnelsen. Det vil jevne seg ut etterhvert selvsagt, men nå har jo ts bare 2 uker. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Tingen er at jeg har fått meg ny kjæreste 🙈 og gruer meg til å gå rundt i bikini med han rundt meg. Hadde det ikke vært for det så hadde det ikke hastet sånn med å se litt bedre ut. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Å, jeg kan se den, men han har vel sett deg naken? Og han liker vel å se deg naken? 

Har litt flashback til Thailand i vinter da samboeren gikk rundt med sixpack og jeg hadde 7-10 kg for mye. Han synes jeg var verdens fineste, men jeg var ikke helt enig. Det er bare tullete å tenke sånn, ingen bryr seg, hekt ærlig. 

Om jeg var deg ville jeg fokusert på å ha en fin ferie og heller starte med et nytt kosthold og trening når jeg kom hjem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Inwe skrev:

Det stemmer jo ikke. Du kan fint gå ned ved å spise 1500 kalorier og trene bra. Du må bare spise riktig og trene riktig. Jeg ville lagt meg på et kosthold med mye sunt fett for å holde meg mett (kokosmelk, nøtter, avokado) og endel protein fra planter. Nei jeg forsøker ikke å gjøre alle til veganere, men jeg har selv gått ned 3 kg på en måned med dette kostholdet og trening. Og jeg hadde ikke 10 kg å miste, jeg hadde kanskje 5 kg. Også ville jeg trent hard styrke for å forsøke og stramme opp så mye som mulig på kort tid (noe går, ikke mye der). Det er mulig å få til dette om man gir kroppen et sjokk, man må altså gå all in med et nytt kosthold, så vil man gå fort ned i begynnelsen. Det vil jevne seg ut etterhvert selvsagt, men nå har jo ts bare 2 uker. 

Å, jeg kan se den, men han har vel sett deg naken? Og han liker vel å se deg naken? 

Har litt flashback til Thailand i vinter da samboeren gikk rundt med sixpack og jeg hadde 7-10 kg for mye. Han synes jeg var verdens fineste, men jeg var ikke helt enig. Det er bare tullete å tenke sånn, ingen bryr seg, hekt ærlig. 

Om jeg var deg ville jeg fokusert på å ha en fin ferie og heller starte med et nytt kosthold og trening når jeg kom hjem :) 

Jeg kan desverre ikke trene enda pga tidligere alvorlig sykdom. 

 

Ja han har selvfølgelig sett meg naken, men da stortsett liggende flatt i en seng. Blir noe annet å sprade rundt så og si naken i 14 dager hvor vi skal både bade, ha litt små aktiviteter på stranden osv. 

Liggende og stående ser jo de fleste helt greie ut, men så snart man setter seg ned eller bøyer seg tyter jo fettet ut i alle rettininger 😛

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan desverre ikke trene enda pga tidligere alvorlig sykdom. 

 

Ja han har selvfølgelig sett meg naken, men da stortsett liggende flatt i en seng. Blir noe annet å sprade rundt så og si naken i 14 dager hvor vi skal både bade, ha litt små aktiviteter på stranden osv. 

Liggende og stående ser jo de fleste helt greie ut, men så snart man setter seg ned eller bøyer seg tyter jo fettet ut i alle rettininger 😛

Anonymkode: 26fb6...6ea

Okey, da trener du ikke! Forsøk et strikt vegansk kosthold, du vil sjokke kroppen din såpass at du vil antagelig gå ned i vekt. Jeg har spist is, drukket mye øl, spist cupcakes, spist potetgull og mye junk ute (hatt besøk) på denne måneden og fortsatt gått ned 3 kg. Jeg regner med (og håper) dette går seg til etterhvert når kroppen er mer vandt, men på to uker tror jeg det er det som gir best resultater. Og du behøver jo ikke bli veganer selvom du spiser slik i 2 uker ;)

Det tyter når jeg sitter også. Du må være ganske godt trent (og ikke ha veid 130 kg før) om du ikke skal ha en eneste valk når du sitter. Min veldig slanke venninne (nesten for tynn) har valker når hun sitter da hun ikke trener og magen hennes ikke er stram. Mannfolka (og vi) tenner forsåvidt på selvtillit, så sprad rundt i den kroppen du har og han kommer ikke til ta øynene fra deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Inwe skrev:

Okey, da trener du ikke! Forsøk et strikt vegansk kosthold, du vil sjokke kroppen din såpass at du vil antagelig gå ned i vekt. Jeg har spist is, drukket mye øl, spist cupcakes, spist potetgull og mye junk ute (hatt besøk) på denne måneden og fortsatt gått ned 3 kg. Jeg regner med (og håper) dette går seg til etterhvert når kroppen er mer vandt, men på to uker tror jeg det er det som gir best resultater. Og du behøver jo ikke bli veganer selvom du spiser slik i 2 uker ;)

Det tyter når jeg sitter også. Du må være ganske godt trent (og ikke ha veid 130 kg før) om du ikke skal ha en eneste valk når du sitter. Min veldig slanke venninne (nesten for tynn) har valker når hun sitter da hun ikke trener og magen hennes ikke er stram. Mannfolka (og vi) tenner forsåvidt på selvtillit, så sprad rundt i den kroppen du har og han kommer ikke til ta øynene fra deg ;)

Takk :) 

Ja å ikke ha en enste valk vet jeg er umulig :) men vil heller ha en sykkeldekkvalk enn et bildekk liksom 😛

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for anbefalinger av lavt matinntak

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en hudpleiesalong i nærheten av deg, vær om de har Universal Contour Wrap. Dette er en detox behandling for hele kroppen som hjelper deg å gå inn flere cm på vare 1 behandling, fordelt på hele kroppen. Anbefaler 7 - 10 dager mellom hver behandling, og ser gode resultat etter 3 - 5 behandlinger. Er du heldig kan du rekke 2 behandlinger før avreise. Flere kommenterer god bedring etter 1 behandling også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Perelandra skrev:

Tråden er ryddet for anbefalinger av lavt matinntak, og svar til dette. 

Minner om retningslinjene for Kosthold, trening og sport.

Perelandra, mod. 

Å juice har ingenting med lavt matinntak å gjøre, man kan godt få i seg mer enn 1500 kalorier på det. Det er som å slette anbefalinger om å gå på lavkarbo sånn i tilfelle man kan havne under 1500 kalorier.

 Her bør admin undersøke litt før de sletter. 😡

Anonymkode: f7550...80a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare gitt faen og tenkt på at i syden/stranda er det kropper i alle mulige slags former. Men de aller fineste er de som er trygge på seg selv uansett kropp og gjerne med et smil rundt munnen. Du får heller satse på minus ti kilo til neste sommers sydentur. 

Anonymkode: 8c287...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare gitt faen og tenkt på at i syden/stranda er det kropper i alle mulige slags former. Men de aller fineste er de som er trygge på seg selv uansett kropp og gjerne med et smil rundt munnen. Du får heller satse på minus ti kilo til neste sommers sydentur. 

Anonymkode: 8c287...f92

Forsåvidt enig. Men er denne sommeren jeg skal på tur med nye kjæresten. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I syden vil du alltid finne noen som er tykkere, penere, styggere, strammere, mer valkete etc enn det. Men jeg skjønner hva du mener. Det som vil kunne gi deg ett lite boost er faktisk tung styrketrening. Du blir ikke noen bodybuider uansett hvor mye du trener, men om musklene dine aktiveres og får seg en dytt, vil du se strammere ut raskt. Forutsatt at du er utrent da. Tung styrketrening 3-4 dager i uken, i kombinasjon med mye proteiner og lite fett og karbohydrater, og minst 30 min spaser-/sykkeltur hver dag, og du VILL se forandring raskt. 

Anonymkode: 794cc...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forsåvidt enig. Men er denne sommeren jeg skal på tur med nye kjæresten. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Dere ser vel hverandre nakne? Tipper kjæresten din er så forelsket i deg at for han er du den fineste i hele verden uansett😍

Men hvis du føler noe må gjøres på to uker Tren styrke noen ganger i uka, det kan gi rask resultat. Hvertfall følelses av å stramme opp litt her og der. 

Anonymkode: 8c287...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere ser vel hverandre nakne? Tipper kjæresten din er så forelsket i deg at for han er du den fineste i hele verden uansett😍

Men hvis du føler noe må gjøres på to uker Tren styrke noen ganger i uka, det kan gi rask resultat. Hvertfall følelses av å stramme opp litt her og der. 

Anonymkode: 8c287...f92

Joda, men da stortsett liggende i en seng på et rom uten flombelysning. 

I syden må man jo sprade rundt i bikini så og si hele dagen og man kan ikke bare ligge flatt i en flatterende stilling da 😛 Det verste blir å sitte på stranden når vi skal spise, da kommer alt av valker godt frem 🙈

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men da stortsett liggende i en seng på et rom uten flombelysning. 

I syden må man jo sprade rundt i bikini så og si hele dagen og man kan ikke bare ligge flatt i en flatterende stilling da 😛 Det verste blir å sitte på stranden når vi skal spise, da kommer alt av valker godt frem 🙈

Anonymkode: 26fb6...6ea

Kjøp deg en sånn flytemadrass som blåses opp, da kan du skjule kroppen når du går opp og ned av vannet.

Man kler på seg når man skal spise på strandbarene (jeg gjør hvertfall det). 

Hva med en kul badedrakt som skjuler litt mer hvis dere skal sitte på strandsanden og spise medbrakt? Dog vil jeg anbefale strandbarene eller gå tilbake på rommet for å spise (og da kler man på seg en sarong i det minste), deilig med avbrekk fra sola og. Si til han at sola er farlig mellom 12 og 15 (som jo er sant). 

Anonymkode: 8c287...f92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dumt 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg en sånn flytemadrass som blåses opp, da kan du skjule kroppen når du går opp og ned av vannet.

Man kler på seg når man skal spise på strandbarene (jeg gjør hvertfall det). 

Hva med en kul badedrakt som skjuler litt mer hvis dere skal sitte på strandsanden og spise medbrakt? Dog vil jeg anbefale strandbarene eller gå tilbake på rommet for å spise (og da kler man på seg en sarong i det minste), deilig med avbrekk fra sola og. Si til han at sola er farlig mellom 12 og 15 (som jo er sant). 

Anonymkode: 8c287...f92

Kan ikke gå med en flytemadrass som skjold i 14 dager. 

Badedrakt er passe teit når man ligger å soler seg

Vi får servering ved solstolene, så å kle på seg da blir rart. 

Vi går ikke hele veien tilbake til leiligheten hver gang vi skal ha en matbit eller noe å drikke

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir dumt 

Kan ikke gå med en flytemadrass som skjold i 14 dager. 

Badedrakt er passe teit når man ligger å soler seg

Vi får servering ved solstolene, så å kle på seg da blir rart. 

Vi går ikke hele veien tilbake til leiligheten hver gang vi skal ha en matbit eller noe å drikke

Anonymkode: 26fb6...6ea

Greit, lykke til med valkene på tur

Anonymkode: 8c287...f92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...