Gå til innhold

Enkleste måte å gå raskt ned i vekt før sydenturen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til syden om et par uker, har egentlig 10kg for mye på kroppen, skjønner at jeg ikke klarer å slanke dette bort på så kort tid. 

Men litt kan jeg vel klare. Så finnes det noen gode triks ? Eller kanskje noe for å stramme opp på, eller kanskje miste vann ? Driver ikke bodybuildere med noe sånn rett før konkurranse ? 

 

Jada vet det ikke er sundt og at vektnedgang bør skje på lengre sikt

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med å miste vann utgjør forskjell i vekt, men fysisk sett vil ikke kroppen din se særlig annerledes ut. Det er fett du må forbrenne, og det gjør du ved bruke flere kalorier enn du inntar. Tren, spis sunt, gjerne en liten skål havregrøt til frokost og en fett- og karbohydratfattig middagsrett som wok uten hvit ris. Det er bare å google sunne oppskrifter, men det viktigste er å passe på størrelsen på porsjonene du spiser. Spis litt mindre enn du pleier, og drikk MYE vann. Lykke til!😊

Anonymkode: 8eb49...d3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magevirus.
Du kan nok gå ned noen kilo med vann og ha tom mage. Men tror neppe at du kommer til å se noe slankere ut da du ikke mister fett. Det er ikke sunt. 
Men ved å spise sunt frem til du skal reise får deg jo til å føle deg bedre og kanskje føle deg slankere da. Lure seg selv litt. Og du kommer til å få resultater på vekta også etterhvert hvis du klarer å fortsette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med lavkarbo frem til du skal til syden? Kutt alle karbohydrater og kun spis kylling, fisk, bacon, egg, gulost.m osv. Du finner ut på nett hva du kan spise som inneholder 0 karbo. Og itilleg prøv å hold deg på 1500 kcal og vær fysisk aktiv. Ikke tren hard, for man bør ha karbohydrater ved hard trening. Men gå et par timer om dagen f.eks. 

Anonymkode: f9a1f...8fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med lavkarbo frem til du skal til syden? Kutt alle karbohydrater og kun spis kylling, fisk, bacon, egg, gulost.m osv. Du finner ut på nett hva du kan spise som inneholder 0 karbo. Og itilleg prøv å hold deg på 1500 kcal og vær fysisk aktiv. Ikke tren hard, for man bør ha karbohydrater ved hard trening. Men gå et par timer om dagen f.eks. 

Anonymkode: f9a1f...8fe

Det hadde vært det beste ja. Har veldig god erfaring med lavkarbo, levde på det i mange år. Men pga medisin kan jeg ikke spise lavkarbo lenger :( Medisinen min inneholder rundt 30karbohydrater per dag ( så bare det er jo for mye for å havne i ketose) og i tillegg kan jeg ikke spise mat med kalsium i, dvs ost og alt annet melkebasert

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært det beste ja. Har veldig god erfaring med lavkarbo, levde på det i mange år. Men pga medisin kan jeg ikke spise lavkarbo lenger :( Medisinen min inneholder rundt 30karbohydrater per dag ( så bare det er jo for mye for å havne i ketose) og i tillegg kan jeg ikke spise mat med kalsium i, dvs ost og alt annet melkebasert

Anonymkode: 26fb6...6ea

Okey, men da kan du jo holde deg på 1500 kcal pr dag med normalt kosthold da, men prøvd allikevel å kutt brød, pasta, ris, sukker og poteter ihvertfall. Og tren! Et par timer om dagen. Hvis du f.eks går en time så skal du ha forbrent ca 400 kcal, går du 2 timer så skal du ha forbrent 800, altså hvis du går raskt. Da har du igjen 600 kcal av maten du har spist og kroppen forbrenner ca 1500-2000 ved hvile pr dag. Da har du forbrent alt du har spist av deg selv, + at gå turene har forbrent 800 kcal pr dag. 100g fett er ca 700 kcal. Dvs at du kan ha forbrent ca 2 kilo ihvertfall til du skal til syden. Du kan jo også legge til annen trening der du forbrenner enda mer om du ønsker det. Så kanskje du rekker 0 gå ned 3-4 kilo på 2 uker på en sunn måte. (Har ikke lov å anbefale lavere kalori underskudd her) 

Anonymkode: f9a1f...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okey, men da kan du jo holde deg på 1500 kcal pr dag med normalt kosthold da, men prøvd allikevel å kutt brød, pasta, ris, sukker og poteter ihvertfall. Og tren! Et par timer om dagen. Hvis du f.eks går en time så skal du ha forbrent ca 400 kcal, går du 2 timer så skal du ha forbrent 800, altså hvis du går raskt. Da har du igjen 600 kcal av maten du har spist og kroppen forbrenner ca 1500-2000 ved hvile pr dag. Da har du forbrent alt du har spist av deg selv, + at gå turene har forbrent 800 kcal pr dag. 100g fett er ca 700 kcal. Dvs at du kan ha forbrent ca 2 kilo ihvertfall til du skal til syden. Du kan jo også legge til annen trening der du forbrenner enda mer om du ønsker det. Så kanskje du rekker 0 gå ned 3-4 kilo på 2 uker på en sunn måte. (Har ikke lov å anbefale lavere kalori underskudd her) 

Anonymkode: f9a1f...8fe

2 kilo er beregna da ut ifra hvis kroppen din forbrenner minimalt..  altså 1500 i hvile. Om kroppen din forbrenner 2000 i hvile så går du ned en god del mer. 

Anonymkode: f9a1f...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, 2 uker og plutselig skal du gå ned i vekt? Er for sent nå da, men begynn heller nå med sunt kosthold og trening så er du klar for neste års bikinisesong. Det er bare dumt å skulle hasteslanke seg på 2 uker fordi det er altfor lite for å se forskjell uansett hva du gjør. Du må endre tankegangen din og ikke bare tenke at du skal gå ned for en sydentur, gjør det heller for deg selv. Jeg trener mye ellers i året og koser meg litt ekstra i ferien fordi jeg alle andre måneder av året har en sunnlivsstil. Men jeg trener også litt i ferien fordi det er noe jeg liker, ikke noe jeg gjør for den ene sydenturen i året.

Anonymkode: fcb9f...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, 2 uker og plutselig skal du gå ned i vekt? Er for sent nå da, men begynn heller nå med sunt kosthold og trening så er du klar for neste års bikinisesong. Det er bare dumt å skulle hasteslanke seg på 2 uker fordi det er altfor lite for å se forskjell uansett hva du gjør. Du må endre tankegangen din og ikke bare tenke at du skal gå ned for en sydentur, gjør det heller for deg selv. Jeg trener mye ellers i året og koser meg litt ekstra i ferien fordi jeg alle andre måneder av året har en sunnlivsstil. Men jeg trener også litt i ferien fordi det er noe jeg liker, ikke noe jeg gjør for den ene sydenturen i året.

Anonymkode: fcb9f...122

Jeg er jo fullt klar over at det er litt seint å starte, startet i grunnen for lenge siden, men det sklir alltid ut. Men jo det går fint ann å få en litt finere kropp på 2 uker. Feks ved å kutte alle karbohydrater (det kan jeg desverre ikke pga en medisin som inneholder en del karbohydrater). Derfor lurte jeg på andre tips. 

Modeller og kjendiser går feks på ulike dietter også like før en event. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å anbefale under 1500 kcal per dag her, så skjønner ikke hvorfor du ber om råd, for du vet at du må spise godt under det for å gå ned i vekt på så kort tid. Jeg gjorde mange sånne crash kurer tidligere, og det er klart det funker, men du må tåle å være veldig sulten mens du holder på, og ikke alle som har disiplin nok til det.

Anonymkode: 16edf...fc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å anbefale under 1500 kcal per dag her, så skjønner ikke hvorfor du ber om råd, for du vet at du må spise godt under det for å gå ned i vekt på så kort tid. Jeg gjorde mange sånne crash kurer tidligere, og det er klart det funker, men du må tåle å være veldig sulten mens du holder på, og ikke alle som har disiplin nok til det.

Anonymkode: 16edf...fc7

Jeg var ikke klar over at det ikke var lov 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt karbohydrater! Velg produkter med 5-10g pr 100g.

Anonymkode: 9d925...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo fullt klar over at det er litt seint å starte, startet i grunnen for lenge siden, men det sklir alltid ut. Men jo det går fint ann å få en litt finere kropp på 2 uker. Feks ved å kutte alle karbohydrater (det kan jeg desverre ikke pga en medisin som inneholder en del karbohydrater). Derfor lurte jeg på andre tips. 

Modeller og kjendiser går feks på ulike dietter også like før en event. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Joda, men modeller og kjendiser er allerede godt trent stort sett. Det blir jo som fitness også, der er de allerede godt trent men går på diett for å bli mer definerte. Men det går over 4 mnd, ikke 2 uker.

Anonymkode: fcb9f...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt rart at du nå plutselig fant ut at det er sommer, ferie og tur til syden om to uker. Og i tillegg at du fant ut akkurat nå at du er for tykk, med tanke på at det tydeligvis ikke har vært noe problem tidligere 🙄

Uansett, lykke til med prosjektet. Husk at de aller fleste andre du kommer til å se på stranda har mer enn nok med seg selv og sitt (og tlf sin) til å bry seg om hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 82ccd...0a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo fullt klar over at det er litt seint å starte, startet i grunnen for lenge siden, men det sklir alltid ut. Men jo det går fint ann å få en litt finere kropp på 2 uker. Feks ved å kutte alle karbohydrater (det kan jeg desverre ikke pga en medisin som inneholder en del karbohydrater). Derfor lurte jeg på andre tips. 

Modeller og kjendiser går feks på ulike dietter også like før en event. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt karbohydrater! Velg produkter med 5-10g pr 100g.

Anonymkode: 9d925...19f

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt rart at du nå plutselig fant ut at det er sommer, ferie og tur til syden om to uker. Og i tillegg at du fant ut akkurat nå at du er for tykk, med tanke på at det tydeligvis ikke har vært noe problem tidligere 🙄

Uansett, lykke til med prosjektet. Husk at de aller fleste andre du kommer til å se på stranda har mer enn nok med seg selv og sitt (og tlf sin) til å bry seg om hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 82ccd...0a5

Har jeg sagt jeg plutsleig fant det ut da ? Godt mulig jeg har jobbet lenge med dette men trenger en siste ekstra innspurt før ferien 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selv om du får i deg 30 gram karbo daglig kan du prøve eggefaste eller kutte ut mest mulig karbo. 

http://www.friskogfinmedlavkarbo.no/2016/02/eggefaste-den-store-snakkisen/

 

Anonymkode: be89f...bd3

Åå, funker det selv med 30gram karbo ? 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal til syden om et par uker, har egentlig 10kg for mye på kroppen, skjønner at jeg ikke klarer å slanke dette bort på så kort tid. 

Men litt kan jeg vel klare. Så finnes det noen gode triks ? Eller kanskje noe for å stramme opp på, eller kanskje miste vann ? Driver ikke bodybuildere med noe sånn rett før konkurranse ? 

 

Jada vet det ikke er sundt og at vektnedgang bør skje på lengre sikt

Anonymkode: 26fb6...6ea

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes jo absolutt ikke dumt ut ☺️ Tror jeg prøver meg på dette. 

Tusen takk :)  forventet faktisk ikke å få noen seriøse svar 

Anonymkode: 26fb6...6ea

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært det beste ja. Har veldig god erfaring med lavkarbo, levde på det i mange år. Men pga medisin kan jeg ikke spise lavkarbo lenger :( Medisinen min inneholder rundt 30karbohydrater per dag ( så bare det er jo for mye for å havne i ketose) og i tillegg kan jeg ikke spise mat med kalsium i, dvs ost og alt annet melkebasert

Anonymkode: 26fb6...6ea

 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo fullt klar over at det er litt seint å starte, startet i grunnen for lenge siden, men det sklir alltid ut. Men jo det går fint ann å få en litt finere kropp på 2 uker. Feks ved å kutte alle karbohydrater (det kan jeg desverre ikke pga en medisin som inneholder en del karbohydrater). Derfor lurte jeg på andre tips. 

Modeller og kjendiser går feks på ulike dietter også like før en event. 

Anonymkode: 26fb6...6ea

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg sagt jeg plutsleig fant det ut da ? Godt mulig jeg har jobbet lenge med dette men trenger en siste ekstra innspurt før ferien 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Du har altså slanket deg i mange år tidligere, for så å begynne på medisiner som gjorde at du ikke kunne fortsette på samme måte som før. Nå har du veldig halvhjertet forsøkt å gå ned vekt det siste halve året, og plutselig, nå som sydenturen nærmer seg med stormskritt, blitt litt desperat etter å faktisk gå ned i vekt.

To uker med slanking gjør få underverker, men du kan jo selvsagt sulte deg, bli i crappy humør, ende opp med forstoppelse rett før turen og gå rundt i sydenland uten energi og med hodepine. Alt for å gå ned 2-3 kg som ingen kommer til å legge merke til uansett.

Hva med å heller slappe av og nyte ferien?

Anonymkode: 82ccd...0a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

Du har altså slanket deg i mange år tidligere, for så å begynne på medisiner som gjorde at du ikke kunne fortsette på samme måte som før. Nå har du veldig halvhjertet forsøkt å gå ned vekt det siste halve året, og plutselig, nå som sydenturen nærmer seg med stormskritt, blitt litt desperat etter å faktisk gå ned i vekt.

To uker med slanking gjør få underverker, men du kan jo selvsagt sulte deg, bli i crappy humør, ende opp med forstoppelse rett før turen og gå rundt i sydenland uten energi og med hodepine. Alt for å gå ned 2-3 kg som ingen kommer til å legge merke til uansett.

Hva med å heller slappe av og nyte ferien?

Anonymkode: 82ccd...0a5

Jeg drev ikke å slanket meg i mange år nei, men hadde en livsstil og kosthold som holdt meg i fin vekt. Så fikk jeg kortison ifusjoner i sammenheng med en cellegiftsbehandling pga alvorlig sykdom og gikk opp 10-15 kg på kort tid. 

Deretter startet jeg på en annen medisin som ikke passer sammen med lavkarbolivsstilen jeg tidligere hadde og som tidligere har holdt meg nede i en grei vekt. 

Jeg har prøvd i lengre tid å gå ned i vekt, men ja det har til tider sklidd litt ut både pga ny kjæreste og mange ferieturer og restaurantbesøk hvor det har vært vanskelig å spise sundt + jeg ikke helt har lært meg hvordan spise sundt uten å spise lavkarbo (mangler inspirasjon til retter jeg kan lage siden jeg de siste 10årene har spist totalt annerledes enn det jeg må nå) 

Trene kan jeg desverrre ikke gjøre enda pga sykdommen jeg hadde 

Anonymkode: 26fb6...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...