Gå til innhold

Fortelle noen at de er "falske" på en fin måte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en god venninne som snart er 30 uten å ha hatt en kjæreste. Problemet er at hun ønsker å stifte familie og har gjort det  lenge.  Hun er ganske fantastisk dame, men problemet er at hun har satt opp en fasade som sprudlende og utadvendt. Det er personligheten alle møter utenom de som virkelig kjenner henne. Denne fasaden hun har satt opp fører til at svært mange menn faller for henne. Men de faller for henne på feil premiss. Ender med  det aldri blir noe forhold for hun liker ikke dem og de liker ikke hennes virkelige personlighet. 

Nå har hun en svært flott personlighet selv om ikke egentlig er sprudlende og utadvendt. Men de som liker hennes virkelige personlighet faller typisk ikke for en sprudlende og utadvendt jente. 

Hun har for øvrig aldri sagt til meg at hun har satt opp en fasade. Det er noe man merker over tid. 

Så hvordan sier man egentlig dette på en så hyggelig måte som mulig? 

Jeg føler at det er her omtrent hele problemet ligger. For dette er en fantastisk dame.

Anonymkode: 81305...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gee, dropp orden falsk iallefall. 

 

Jeg ville snakket om å tørre å være sårbar og gitt henne litt hun kan tygge på.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hun skal være seg selv, for når man er seg selv så trekker man til seg mennsker som liker den du er..

Men, kan det være at hun synes det er gøy å sprudle i sosiale settinger, så synes jeg du skal la henne få sprudle i vei.

Anonymkode: 50cc8...f3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, couscous skrev:

Gee, dropp orden falsk iallefall. 

 

Jeg ville snakket om å tørre å være sårbar og gitt henne litt hun kan tygge på.

Helt enig. 

Si til henne at det virker på deg som om hun setter opp en maske, og ikke er den du kjenner henne som, når hun er i en relasjon med en mann. At hun kanskje virker veldig sprudlende og utadvendt, når hun kanskje egentlig er mer rolig, stabil og en trygg person (eller hva enn du møtte føle hun blir, vs det hun er) 

 

Anonymkode: 7ba18...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si at hun skal være seg selv, for når man er seg selv så trekker man til seg mennsker som liker den du er..

Men, kan det være at hun synes det er gøy å sprudle i sosiale settinger, så synes jeg du skal la henne få sprudle i vei.

Anonymkode: 50cc8...f3c

Jeg er forøvrig enig med dette også, jeg ser ikke noe i veien med å bære utadvendt og sprudlende, med mindre hun egentlig er en sur padde, som ikke gidder å være med på noenting, da skjønner jeg jo at mannfolka stikker når hun viser sitt sanne jeg. Men du nevnte jo at hun er ålreit kun som seg selv også, så.. 

Anonymkode: 7ba18...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vinkle det inn på fasade. Du kan jo fortelle henne det som du skriver her? 

Det var jo ikke noe dumt skrevet. Ville bare byttet ordet falsk med fasade. Jeg hadde blitt glad for en slik oppvekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og at de faller for henne, men stikker så fort hun viser sitt sanne jeg, ville jo jeg egentlig tolket som at hun viser en ikke fullt så god side, når hun tror at 'dealen er i havn?' i så fall kan jeg jo forsåvidt forstå hvorfor det blir som det blir, da.. 

Anonymkode: 7ba18...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er falske i dag. Bor selv i et byggefelt som er ganske delt på midten. De store flotte boligene med flotte familier varer i max 2 år. Vi andre har levt godt i 10 år.

Det lønner seg å være ekte. Om hun ikke finner en mann ved å være seg selv, bør hun trolig ikke ha en. Skuespill går alltid med tap.

Anonymkode: 79a42...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har en god venninne som snart er 30 uten å ha hatt en kjæreste. Problemet er at hun ønsker å stifte familie og har gjort det  lenge.  Hun er ganske fantastisk dame, men problemet er at hun har satt opp en fasade som sprudlende og utadvendt. Det er personligheten alle møter utenom de som virkelig kjenner henne. Denne fasaden hun har satt opp fører til at svært mange menn faller for henne. Men de faller for henne på feil premiss. Ender med  det aldri blir noe forhold for hun liker ikke dem og de liker ikke hennes virkelige personlighet. 

Nå har hun en svært flott personlighet selv om ikke egentlig er sprudlende og utadvendt. Men de som liker hennes virkelige personlighet faller typisk ikke for en sprudlende og utadvendt jente. 

Hun har for øvrig aldri sagt til meg at hun har satt opp en fasade. Det er noe man merker over tid. 

Så hvordan sier man egentlig dette på en så hyggelig måte som mulig? 

Jeg føler at det er her omtrent hele problemet ligger. For dette er en fantastisk dame.

Anonymkode: 81305...3f1

Åssen personlighetstrekk har hun ? Som skremmer de vekk osv ? Er det kanskje utseendet som tiltrekker seg de osv ? Det er vanskelig når man ikke klarer å finne en partner som aksepterer ens personlighet, men noen mennesker har store problemer selv, at de ikke skjønner at folk er forskjellige og tror de kan forandre andre osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det rett ut til henne?

Jeg er sånn sprudlende og utadvent med alkohol innabords. Møter menn og finner skikkelig tonen,så skjærer alt seg ,for etterhvert som man henger mer sammen finner de ut at jeg er fryktelig (altfor) stille og inneslutta i edru tilstand ,og blir kjedelig for dem. Innsett først nå at jeg må lære å være edru i sosiale settinger så de ser hverdagsmeg med en gang.

Anonymkode: 20c5b...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Igjen det er ikke det at hun er ille bak fasaden. Det er bare at hun er ganske annerledes enn man hadde forventet. 

TS

Anonymkode: 81305...3f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig, for jeg er motsatt. Sammen med folk jeg ikke kjenner så godt er jeg stille og reservert. Mens de jeg kjenner og er trygg sammen med kan jeg være sprudlende overfor.

 

 

Anonymkode: 87248...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Si det rett ut til henne?

Jeg er sånn sprudlende og utadvent med alkohol innabords. Møter menn og finner skikkelig tonen,så skjærer alt seg ,for etterhvert som man henger mer sammen finner de ut at jeg er fryktelig (altfor) stille og inneslutta i edru tilstand ,og blir kjedelig for dem. Innsett først nå at jeg må lære å være edru i sosiale settinger så de ser hverdagsmeg med en gang.

Anonymkode: 20c5b...3da

Samme som jeg er, og opplever akkurat det samme. Tiltrekker meg sannsynligvis helt feil mannfolk da jeg fremstår så annerledes. 

Anonymkode: b54d1...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også innimellom veldig sprudlende og utadvendt, og andre ganger mer rolig og stille. Det betyr jo ikke at jeg er falsk når jeg er en av delene, bare at jeg har flere sider. Jeg har aldri opplevd at noen mann ikke likte meg likevel da de fant ut at jeg ikke alltid er sprudlende og utadvendt. Det har heller vært det motsatte som har skjedd, at de har vært glade for å se at jeg også kan være avslappa og easy going.

Anonymkode: e3cf0...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...