Gå til innhold

Hvordan finner gjemt mobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, saken er den at for tre år siden fant jeg ut at min mann hadde en ekstra mobil. Den var i klesskapet, og ikke låst, og jeg så at det var en kvinne i utlandet han jevnlig hadde kontakt med. Han hevdet selvfølgelig at det var helt uskyldig, og sa at han brukte den mobilen til å ringe til utlandet. Han har venner der vi har feriehus, og det var billigere å ringe med lebara mobil, så han hadde skaffet seg det. Kvinnen var en av våre naboer der påsto han. Jeg sendte henne en melding for å få det bekreftet, men hun svarte ikke. Ikke på oppringning heller. 

Episoden var en av ting som førte til brudd mellom oss. 

Vi var fra hverandre en god stund, og jeg har aldri trodd på historien hans, men valgte likevel å tro ham på at han ville gjøre alt for å beholde familien sin. Jeg ga klart utrykk for at han var på kort line, og fant jeg en ny hemmelig mobil er alt over. Jeg har også hatt full tilgang til hans mobil og mail. 

Så... for en stund siden satt vi i sofaen og en mobil durte på lydløs vibrasjon. Jeg kikket på min og hans, men det var ikke dem. Vi hadde tv på og lyden ga seg, så mine antenner kom på, men jeg kunne ikke være helt sikker. 

I dag satt jeg og min datter i stuen etter at mann er gått til sengs, og både jeg og hun hørte at en mobil vibrerte på lydløst. Det var ikke noen av våre, men hørtes ut som en lå under sofaputer. 

Nå sover alle, og jeg er på jakt. Denne gangen vet jeg at det er en mobil der et sted, men den er ikke i sofaen, som jeg trodde. Har endevendt puter. 

Har noen et tips til hvordan man finner en skjult mobil? Når man ikke har nr, og den er stille nå. 

Jeg kommer til å plukke stuen fra hverandre i natt. 

Anonymkode: 192b2...aed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så jævlig. Var gjennom det samme med min eks. Trodde at jeg var i ferd med å bli gal som var blitt så paranoid av hans merkelige oppførsel at jeg hørte vibrering men fant mobilen senere. Eller dvs politiet fant den på razzia hos oss. Innholdet fikk jeg aldri vite for det var kun det som var straffbart som ble brukt i rettsaken men jeg hadde skjønt lenge at han var utro pga andre bevis og i forbindelse med at han ble fengslet tok en dame kontakt med meg på nettet å lurte på hvor han var, hun trodde at jeg var eksen for hun var nemmelig avstandskjæresten... Han bodde hos meg og snakket om både barn og giftemål,  og de hadde daglig kontakt på et for meg ukjent nummer og han snakket om akuratt de samme tingene til hun! 

Jeg skjønner godt at du føler for å rive fra hverandre stua nå, putevar, sofaputer, bak høytalere og alt - men egentlig spiller det vel ikke så mye rolle, nå vet du at han har brutt løftet sitt om at du skal ha tilgang til hans telefon og at det er over og ut om du finner en ny telefon. Du vet at det er gjemt en ny telefon der og at han holder kontakt med noen han ikke vil at du skal finne ut av. Jeg skjønner at du vil finne telefonen å fysisk holde den i hånden og prøve å sjekke innholdet og konfrontere han, men han vil jo bare snakke det bort igjen som sist. Jeg syns du bør forberede deg på å slå opp de nærmeste dagene, og hvis du absolutt trenger mer bevis enn at både du og din datter hører vibreringen, og du og din mann mens han later som ingenting, så kjøp et lite kamera på spyshop og gå gjennom filmen etter han hsr pakket og dratt for der vil du nok se han finne den og ta den med seg (om han ikke har endret gjemmested før du rekker å sette opp kamera). 

 

Anonymkode: ab99d...db9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo ikke være den skarpeste kniven i skuffen dersom han lar vibreringen være på og deretter gjemme mobilen i stuen. 

Reagerte han på den vibreringen da? Trakk han noen miner?

Skjønner deg godt altså. Hadde nok også leitet i hver krinkel og krok.

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ha festet den et sted under sofaen eller mellom sofaen og veggen? Under et gulvteppe? Bak en hylle el.l.?

Anonymkode: d0302...28f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inni sofaputene, dersom de har avtagbart trekk.

Anonymkode: d0302...28f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også hatt full tilgang til hans mobil og mail. 

Hvorfor gidde å være sammen med en du ikke stoler på? Virker ganske dumt.

Er jo lett å skaffe seg en ny mobil og epost-adresse uansett. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff så jævlig. Var gjennom det samme med min eks. Trodde at jeg var i ferd med å bli gal som var blitt så paranoid av hans merkelige oppførsel at jeg hørte vibrering men fant mobilen senere. Eller dvs politiet fant den på razzia hos oss. Innholdet fikk jeg aldri vite for det var kun det som var straffbart som ble brukt i rettsaken men jeg hadde skjønt lenge at han var utro pga andre bevis og i forbindelse med at han ble fengslet tok en dame kontakt med meg på nettet å lurte på hvor han var, hun trodde at jeg var eksen for hun var nemmelig avstandskjæresten... Han bodde hos meg og snakket om både barn og giftemål,  og de hadde daglig kontakt på et for meg ukjent nummer og han snakket om akuratt de samme tingene til hun! 

Jeg skjønner godt at du føler for å rive fra hverandre stua nå, putevar, sofaputer, bak høytalere og alt - men egentlig spiller det vel ikke så mye rolle, nå vet du at han har brutt løftet sitt om at du skal ha tilgang til hans telefon og at det er over og ut om du finner en ny telefon. Du vet at det er gjemt en ny telefon der og at han holder kontakt med noen han ikke vil at du skal finne ut av. Jeg skjønner at du vil finne telefonen å fysisk holde den i hånden og prøve å sjekke innholdet og konfrontere han, men han vil jo bare snakke det bort igjen som sist. Jeg syns du bør forberede deg på å slå opp de nærmeste dagene, og hvis du absolutt trenger mer bevis enn at både du og din datter hører vibreringen, og du og din mann mens han later som ingenting, så kjøp et lite kamera på spyshop og gå gjennom filmen etter han hsr pakket og dratt for der vil du nok se han finne den og ta den med seg (om han ikke har endret gjemmested før du rekker å sette opp kamera). 

 

Anonymkode: ab99d...db9

Så fælt at du måtte oppleve det! 

Råd om kamera får bli neste steg, dersom jeg ikke finner den, for jo, jeg trenger den som håndfast bevis. For min egen del. 

Nå har jeg snudd på hodet sofa, og vært inni alle puter og sprekker. Ikke der! Ikke under teppet! Ikke i stolen! 

Forferdelig irritert på meg selv som ikke gikk bedre etter lyden da den vibrerte. Var så overbevist om at den var gjemt i sofa, og ville ikke at min datter skulle merke isen som gikk gjennom ryggmargen min. 

Anonymkode: 192b2...aed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mass skrev:

Han kan jo ikke være den skarpeste kniven i skuffen dersom han lar vibreringen være på og deretter gjemme mobilen i stuen. 

Reagerte han på den vibreringen da? Trakk han noen miner?

Skjønner deg godt altså. Hadde nok også leitet i hver krinkel og krok.

Han latet som ingenting, men jeg følte jeg så et glimt av at det var tilgjort. 

Han er ikke skarpeste kniven i skuffen nei! 

Anonymkode: 192b2...aed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så fælt at du måtte oppleve det! 

Råd om kamera får bli neste steg, dersom jeg ikke finner den, for jo, jeg trenger den som håndfast bevis. For min egen del. 

Nå har jeg snudd på hodet sofa, og vært inni alle puter og sprekker. Ikke der! Ikke under teppet! Ikke i stolen! 

Forferdelig irritert på meg selv som ikke gikk bedre etter lyden da den vibrerte. Var så overbevist om at den var gjemt i sofa, og ville ikke at min datter skulle merke isen som gikk gjennom ryggmargen min. 

Anonymkode: 192b2...aed

Ja skjønner hvor tankene dine og behovet om håndfast bevis kommer fra. Du vil liksom ikke innse at det er sant så du må ha den for å tro helt på det selv. Men det det egentlig betyr er at du uansett hvor håndfaste bevis du får så vil hjertet ditt prøve å benekte det og finne en unnskyldning/tro på hans bortforklaringer fordi det er så vondt å innse realiteten.... Og realiteten her er at det ligger en hemmelig telefon et sted i huset som er i aktivt bruk siden den ringer og har batteri. Du trenger faktisk ikke mere håndfaste bevis enn det for uansett hvordan du eller han vil vri og vende på det så har han valgt å gå bak ryggen din fortsatt selv etter krisen deres hvor han lovte han aldri kom til å gjøre det igjen, og han har skaffet seg en ny telefon til hemmelig kommunikasjon selvom han vet at hvis han gjorde det så ville forholdet være over. Det er dét som betyr noe og ikke at du holder denne telefonen i dine hender eller ikke. Jeg forstår hvor behovet for det kommer fra, du prøver sikkert å rasjonalisere tankene dine med at det må ha vært noe annet dere har hørt flere anledninger selvom din datter også tydelig hører det er en telefon som vibrerer. Du vil ikke tro det for da faller forholdet i grus igjen, men når du allerede prøver å rasjonalisere det så vil du fortsette å fortrenge fakta om du så stod med telefonen i handa og leste melding fra en elskerinne og prøvd å forklare for deg selv at det må være tull eller tro på han når han sier på nytt at det er nabodama og ikke noe intimt eller at det er kameraten sin telefon osv. 

Det er vondt å innse og enda vondere å handle på, men han har sveket deg igjen og lever et dobbelt liv og det er dét du bør handle ut fra - og gå. 

Anonymkode: ab99d...db9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han latet som ingenting, men jeg følte jeg så et glimt av at det var tilgjort. 

Han er ikke skarpeste kniven i skuffen nei! 

Anonymkode: 192b2...aed

Huff, håper du finner ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja skjønner hvor tankene dine og behovet om håndfast bevis kommer fra. Du vil liksom ikke innse at det er sant så du må ha den for å tro helt på det selv. Men det det egentlig betyr er at du uansett hvor håndfaste bevis du får så vil hjertet ditt prøve å benekte det og finne en unnskyldning/tro på hans bortforklaringer fordi det er så vondt å innse realiteten.... Og realiteten her er at det ligger en hemmelig telefon et sted i huset som er i aktivt bruk siden den ringer og har batteri. Du trenger faktisk ikke mere håndfaste bevis enn det for uansett hvordan du eller han vil vri og vende på det så har han valgt å gå bak ryggen din fortsatt selv etter krisen deres hvor han lovte han aldri kom til å gjøre det igjen, og han har skaffet seg en ny telefon til hemmelig kommunikasjon selvom han vet at hvis han gjorde det så ville forholdet være over. Det er dét som betyr noe og ikke at du holder denne telefonen i dine hender eller ikke. Jeg forstår hvor behovet for det kommer fra, du prøver sikkert å rasjonalisere tankene dine med at det må ha vært noe annet dere har hørt flere anledninger selvom din datter også tydelig hører det er en telefon som vibrerer. Du vil ikke tro det for da faller forholdet i grus igjen, men når du allerede prøver å rasjonalisere det så vil du fortsette å fortrenge fakta om du så stod med telefonen i handa og leste melding fra en elskerinne og prøvd å forklare for deg selv at det må være tull eller tro på han når han sier på nytt at det er nabodama og ikke noe intimt eller at det er kameraten sin telefon osv. 

Det er vondt å innse og enda vondere å handle på, men han har sveket deg igjen og lever et dobbelt liv og det er dét du bør handle ut fra - og gå. 

Anonymkode: ab99d...db9

Jeg trenger håndfast bevis fordi uten vil jeg lure på om jeg er paranoid, og feiltolker. At det kan finnes andre forklaringer. Som at det var during fra hans mobil vi hørte ned i stuen. Jeg hører jo duringen når han snorker nå. Jeg trenger det for å ikke ha den minste mulighet til å lure, selv om jeg er temmelig overbevist. Jeg trenger å være HELT overbevist! 

Men... om han ikke er smart nok til å slå av vibrasjoner, så er han iallefall dyktigere enn meg på å gjemme ting. Slipper opp for ideer her, og ingenting funnet. 

Nå har jeg ryddet opp etter meg. Det må visst bli spionkamera. Vi har en rekke skap langs ene veggen, og jeg hadde tenkt å tømme alle, men tror det er bedre å ha is i magen og litt tålmodighet. Jeg skal finne den... om kanskje ikke i natt likevel. Forstår ikke at den ikke var i sofa. Hørtes helt slik ut. Men jeg har gransket hele. 

Og nå begynner jeg å tvile på meg selv, så jeg MÅ ha håndfast bevis!!!! 

Anonymkode: 192b2...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den er i sofaen da, og ikke et annet sted i nærheten?

Anonymkode: 99470...c10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger håndfast bevis fordi uten vil jeg lure på om jeg er paranoid, og feiltolker. At det kan finnes andre forklaringer. Som at det var during fra hans mobil vi hørte ned i stuen. Jeg hører jo duringen når han snorker nå. Jeg trenger det for å ikke ha den minste mulighet til å lure, selv om jeg er temmelig overbevist. Jeg trenger å være HELT overbevist! 

Men... om han ikke er smart nok til å slå av vibrasjoner, så er han iallefall dyktigere enn meg på å gjemme ting. Slipper opp for ideer her, og ingenting funnet. 

Nå har jeg ryddet opp etter meg. Det må visst bli spionkamera. Vi har en rekke skap langs ene veggen, og jeg hadde tenkt å tømme alle, men tror det er bedre å ha is i magen og litt tålmodighet. Jeg skal finne den... om kanskje ikke i natt likevel. Forstår ikke at den ikke var i sofa. Hørtes helt slik ut. Men jeg har gransket hele. 

Og nå begynner jeg å tvile på meg selv, så jeg MÅ ha håndfast bevis!!!! 

Anonymkode: 192b2...aed

Er soverommet langt unna sofaen? Kan det være at  mobilen er på soverommet og at du  hører duringen helt til stua? Neste gang du hører at det durer, prøv å gå ut fra stua og hør om lyden er sterkere på andre rom.

Anonymkode: d0302...28f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er soverommet langt unna sofaen? Kan det være at  mobilen er på soverommet og at du  hører duringen helt til stua? Neste gang du hører at det durer, prøv å gå ut fra stua og hør om lyden er sterkere på andre rom.

Anonymkode: d0302...28f

Er det et rom bak den veggen som sofaen står inntil? Er soverommet der kanskje? Og at du  hører duringen gjennom veggen?

Anonymkode: d0302...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Står det skap eller andre møbler inntil den veggen i det eventuelle rommet som er bak sofaen? Kan han ha lagt telefonen langt nede mot gulvet der, slik at det hørtes ut som om lyden kom fra sofaen?

Anonymkode: d0302...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perle skrev:

Herregud, enda en tråd.... 

 

 

Har det vært flere tråder om samme telefon?

Anonymkode: d0302...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en rekke skap langs ene veggen, og jeg hadde tenkt å tømme alle, men tror det er bedre å ha is i magen og litt tålmodighet. 

Hva har dere i de skapene? Er de i daglig bruk? Hvis ikke så kan du legge inn en bitteliten papirbit eller et hårstrå i klem i dørene og evt skuffene. Så går du senere og ser om det har falt ned. Da vet du at noen har åpnet det. Da kan du få et hint om gjemmestedet. Selvsagt er det ikke sikkert at han legger den tilbake samme plass da. 

Anonymkode: f8372...fa5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en eks som solgte dop. Han var ekspert på å gjemme ting som han måtte finne frem raskt så har kanskje noen tips på steder å lete? Inne i bøker (kuttet hull i sider), i frokostblanding, klesskap (sjekk der de minst brukte skapene er, på toppen av klesskap), over bokhylle, i søpla (under søppelposen)... Bak bilder, inne i sko som sjeldent brukes, verktøykasse, 

Anonymkode: a11ce...bb7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...