Gå til innhold
AnonymBruker

Baking HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kjøpt sånn toro muffins som bare skal tilsette olje og vann, men bare lurte på hvilke olje kan jeg bruke til silikon muffinsform (koppsett fra nille). Da dette er min første gang å lage.

Kan jeg bruke vanlig rapsolje eller margarin, for det er bare det jeg har (ikke sånn oljespay elns spess. Hvilke bruker dere?

Og hva er det jeg må være obs på her? Tips og triks? Har også tenkt å lage noen i vanlig muffinsform ikke silikon.

Anonymkode: 228ed...ae4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

McFlurry

Jeg er ikke helt sikker, men vil tro at så lenge du smører silikonformene med enten rapsolje eller margarin vil det absolutt være mye bedre enn ingenting! Ser kanskje for meg at olje er best? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rumle
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt sånn toro muffins som bare skal tilsette olje og vann, men bare lurte på hvilke olje kan jeg bruke til silikon muffinsform (koppsett fra nille). Da dette er min første gang å lage.

Kan jeg bruke vanlig rapsolje eller margarin, for det er bare det jeg har (ikke sånn oljespay elns spess. Hvilke bruker dere?

Og hva er det jeg må være obs på her? Tips og triks? Har også tenkt å lage noen i vanlig muffinsform ikke silikon.

Jeg vet ikke om du trenger noe spesielt til formene :vetikke: MEN, Toro-muffinsene blir i alle fall ganske så gode med vanlig meierismør i stedet for olje :jepp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du trenger da ikke å smøre formene med noe. 

Anonymkode: e4956...59c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rumle

Og Ps; kreativt valg av forumkategori :fnise:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nå smurte jeg ingenting men brukte muffinsformer og til de som er silikon mellomleggspapir🙈 men de ser så og si grei ut på toppen men så sprekker det og ikke ferdig lagt i midten er bare blør der fremdeles. Står at de skal være i rundt 10m, de har vært i nå besten 20m men fremdeles er de slik.. what to do? Hva er det jeg gjør galt her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå smurte jeg ingenting men brukte muffinsformer og til de som er silikon mellomleggspapir🙈 men de ser så og si grei ut på toppen men så sprekker det og ikke ferdig lagt i midten er bare blør der fremdeles. Står at de skal være i rundt 10m, de har vært i nå besten 20m men fremdeles er de slik.. what to do? Hva er det jeg gjør galt her?

Har du fylt formene veldig fulle? 

Anonymkode: fdba0...a20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja sånn litt over halvfull, bør jeg ta enda mindre? Og hva kan jeg gjøre med de silikon formene kan jeg bare ta det oppi direkte uten å smøre med noe som helst. For det så ikke særlig ut med de mellomleggspapirene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
11 timer siden, Rumle skrev:

Er vel her man treffer alle bakerne :ler:

Anonymkode: e2114...64f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
14 timer siden, Rumle skrev:

Tenkte jeg også, kanskje det bare er folk med utdannelse som kan svaret på dette:fnise:

Anonymkode: 74849...587

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 12.7.2018 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Ja sånn litt over halvfull, bør jeg ta enda mindre? Og hva kan jeg gjøre med de silikon formene kan jeg bare ta det oppi direkte uten å smøre med noe som helst. For det så ikke særlig ut med de mellomleggspapirene

Trenger hverken smøring eller papir i silikonformer, de er geniale sånn! Og halvfulle former er som regel passe. Mer enn det så tar det mye lenger tid å steke 😊

Anonymkode: fdba0...a20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Måbarefåsiat...

Bare husk å bruke olje med nøytral smak som raps eller solsikkeolje. Jeg bakte brownies med mer enn et hint av olivensmak en gang. Anbefales ikke 😋

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her