Gå til innhold

Samboer har lovt 16-årig sønn å få være alene hjemme i mitt hus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skriver ikke noe om det, TS, men fikk moren din nøkkelen tilbake av gutten?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg godt. Samboeren din kan da ikke forvente at sønnen hans på 16 år skal få være alene i din mors leilighet mens dere er på ferie i TO UKER. Jeg skjønner godt at du ikke vil ha leiligheten din trashet av en gjeng tenåringer

Anonymkode: 9c1c4...32e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hans hjem, det er din mors hjem. 

Anonymkode: 108af...829

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Samboer og jeg hadde en stygg krangel, og det endte med at jeg måtte blande inn min mor for at han skulle forstå at sønnen ikke kunne være her mens vi er borte. Så trodde jeg ting var vel, og vi dro på ferie. 

Ikke lenge etter vi hadde dratt på ferie så måtte min mor hjem til Norge pga sykdom hos min tante. Dette viste ikke min samboer noe om. Så en kveld min mor satt i stua så kom samboers sønn med to-tre kompiser og låste seg inn!! Jeg tror det ble en skikkelig huskestue og det hadde blitt ubehagelig for mamma da guttene åpenbart hadde drukket og de hadde opptrådd ufint. Hun måtte true med politiet for at de skulle forsvinne. Men sønnen til samboer rakk å fortelle at faren hadde lånt han nøkkelen. Min mor har erklært min samboer  og sønn uønsket hjemme hos seg. Samboeren min forsøker å sno seg unna med at gutten har «lånt» nøkkelen, men jeg tror ikke på det. Så ferien vi er på er ikke lengre hyggelig, og jeg har skaffet med et eget hotellrom ut oppholdet. Så hva som skjer videre vet jeg ikke, men dette er i grunnen en no go for meg. 

Anonymkode: b15f3...d9a

Herregud, stakkars moren din! Synes det blir for enkelt å bare skylde på «lånt»

nøkkel også, hvis det «kun» hadde vært en misforståelse skulle jo guttene bare snudd i døra. Ikke vært så ufine at hun måtte true med politiet! Du bør følge din mors eksempel og erklære både (eks)samboer og sønn uønsket hjemme hos deg også. En sånn «mann» trenger man ikke spare på!

Anonymkode: 108af...829

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke TS avslutter forholdet, er TS den største tullingen i forholdet!

Anonymkode: 023c9...c6f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ro ned dette med at 16-åringer ikke kan være alene. På -80 tallet ( og i dag) var det mange som bodde på hybel da de gikk på videregående skole.

Anonymkode: a7e14...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ro ned dette med at 16-åringer ikke kan være alene. På -80 tallet ( og i dag) var det mange som bodde på hybel da de gikk på videregående skole.

Anonymkode: a7e14...b8b

1 - Det er ikke det tråden handler om, og

2 - Les det andre som står her også, kanskje?

Anonymkode: 5ff43...208

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ro ned dette med at 16-åringer ikke kan være alene. På -80 tallet ( og i dag) var det mange som bodde på hybel da de gikk på videregående skole.

Anonymkode: a7e14...b8b

Les HELE tråden før du kommenterer er du snill!

Anonymkode: 5599e...c7d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Jeg ble samboer i april med en mann som har et barn fra før. Gutten på 16 er hos oss annenhver helg. Samboer og jeg skal på ferie i to uker snart, og jeg fikk akkurat vite fra samboer at han har lovt sin sønn at han skal få være alene hjemme når vi er borte. Vi bor i mitt hus. Samboer har sin egen leilighet han betaler på, men den er akkurat leid ut. Kanskje kjøper Han seg inn senere. Problemet er at jeg ikke på noe vis er interessert i at sønnen skal være alene her.

Jeg eier halvparten av en tomannsbolig. Min leilighet er under oppussing, og ikke beboelig for øyeblikket. Vi bor derfor i den andre leiligheten som tilhører min mor. Hun bor ikke i Norge, men er hjemme på besøk flere ganger i løpet av året. Og nå har min samboer i praksis lovt bort min mors leilighet til sønnen. Det går ikke, jeg har ikke en gang spurt henne om det er greit.

Samboer hevder at han er i sin fulle rett fordi dette er sønnens hjem også. Jeg er ikke enig. Han bor hos sin mor. Og en leilighet vi for anledningen låner er overhodet ikke hans sønns hjem. Og i alle fall ikke er sted hans sønn skal oppholde seg alene i to uker mens vi er borte.  Samboer står på sitt. Så nå vurderer jeg bare å droppe ferien helt. Jeg mener virkelig at jeg ikke at jeg er urimelig som ikke overlater min mors leilighet til en 16-åring som min mor knapt har møtt. Samboer derimot mener jeg er veldig urimelig. Noen som har innspill? 

Anonymkode: b15f3...d9a

Han bor jo også hos sin far..? Ellers er jeg enig med deg, jeg ville ikke turt å overlatt mitt mors hus til en 16 år gammel gutt som jeg ikke kjente (med tanke på hvor lite dere har bodd sammen), uansett om vi bodde der nå. Det i frykt for hjemme alenefest, eller om han i det hele tatt evner å holde leiligheten i orden. Om det er sånn at samboer din skal ha sin sønn mens dere er på ferie, så får heller han være hjemme fra ferie.

Anonymkode: 00493...299

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2018 at 12:35 AM, Myrthel said:

Hvem drar fra en 16-åring alene hjemme i to uker? En i nærheten her på 18 år var alene i TO dager før politiet var på døra. Politiet beordret foreldrene hjem fra ferie. Det var fullstendig ute av kontroll i huset.

Hadde jeg vært TS hadde jeg sagt nei uansett om det var mors eller min leilighet. For det første skal ikke en 16-åring være alene mens foreldrene er på ferie, og for det andre så hadde det vært uaktuelt å la han få tilgang til mine personlige eiendeler. Tror forholdet med faren hadde hengt i en tynn tråd etter en slik bestemmelse.

Jeg bodde på hybel, 2 timer hjemmefra, når jeg var 16. Det er overhode ikke uvanlig at 16 åringer bør for seg selv.

Anonymkode: 1efca...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Arabella skrev:

Du skriver ikke noe om det, TS, men fikk moren din nøkkelen tilbake av gutten?

Ja heldigvis så fikk hun tatt den. Tror hun hadde skifta lås ellers. 

Dette var skikkelig ekkel opplevelse for henne. Det er ingen tvil om samboer begynner å forstå alvoret her heller. Jeg er ikke helt sikker på hvordan gutten faktisk fikk tak i nøkkel. Om han har fått den av samboer eller tatt den («lånt») uten fars viten.

Anonymkode: b15f3...d9a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært moren din så hadde jeg eksplodert, og både involvert både politi og eventuelt barnevern. Enten har samboeren din stjålet nøkkelen og tillatt at uvelkommene personer kunne komme å gå som de ønsket i hennes leiligheten. Eller så har sønnen stjålet nøkkelen og brukt den for å bryte seg inn på annens eiendom. Og det er så pass alvorlig at det bør ikke overses.

Jeg håper du forlater mannen TS. Han eier ikke respekt for verken deg, moren din eller andres eiendom. Han fikk nei fra deg og moren din, men ga faen. Og sønnen som skulle oppføre seg kom beruset inn i din mors hjem og oppførte seg så truende at hun måtte vurdere å kontakte politiet. Sønnen har ett utrolig dårlig forbilde i faren sin.

Anonymkode: 5eea3...e8f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg! 

Synes han skal gjøre seg ordentlig fortjent til å fortsette å være samboeren din. Og hvis han ikke gjør det, så finner du en bedre fyr. Mens du venter på denne bedre fyren, nyt singellivet.

Men at ferien suger nå, deg skjønner jeg

 Har vært der selv en gang - det endte med at jeg fløy alene hjem, mange dager før ferien var ferdig. Livredd og alene i verden, men ihvertfall sto jeg opp for meg selv.

Anonymkode: 977ff...167

Er ikke sikkert sønnen viste at det var nei. 
Trodde sikkert det faren sa var sant. 😕
Så den samboeren må forklare seg for sønnen også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men: så lenge dere bor i denne leiligheten, du kaller ham SAMBOER, så er det da VELDIG rart at din samboer ikke visste at din mor var der. Har dere ingen form for privatliv? Selvfølgelig ikke greit at han disponerer hele stedet på egenhånd, men heller ikke OK at din mor gjør det , informerer deg men ikke han? Da er dere jo ikke samboere, han bor ingen steder? Og sønnen, hvor bor han? Og etter at dere har kranglet så mye om dette.... Her trengs det store doser kommunikasjon mellom alle parter. Og at han stakk innom («sitt 2. hjem» -altså, bor faren det eller ikke? ) er ikke rart. At de ikke bare hilste pent, beklaget seg, MEN BLE UBEHAGELIGE, VAR FULLE og hun måtte true med politiet? Det er ikke akkurat en lykkelig storfamilie du beskriver. Og dere har ikke avbrutt ferie, kontaktet moren, familievernkontor osv? Dere to trenger parterapi, sønnen trenger hjelp, moren dn bør kaste dere ut begge to, hun har tydeligvis IKKE lånt bort leiligheten sin for at dere skal kunne disponere og bo i den. 

Anonymkode: 423a5...d08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har ikke sønnen stjålet nøkkelen fra faren, da hadde jo faren merket det før dere dro. Han har nok fått nøkkelen av faren sin, og samboeren til TS er en respektløs tulling som tror han kan ture fram som han vil. 

Men hvordan skal bosituasjonen bli fremover dersom både sønnen og faren er bannlyst fra moren din sin leilighet i fremtiden, og din leilighet er ubeboelig? Betyr det at samboerskapet er oppløst? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men: så lenge dere bor i denne leiligheten, du kaller ham SAMBOER, så er det da VELDIG rart at din samboer ikke visste at din mor var der. Har dere ingen form for privatliv? Selvfølgelig ikke greit at han disponerer hele stedet på egenhånd, men heller ikke OK at din mor gjør det , informerer deg men ikke han? Da er dere jo ikke samboere, han bor ingen steder? Og sønnen, hvor bor han? Og etter at dere har kranglet så mye om dette.... Her trengs det store doser kommunikasjon mellom alle parter. Og at han stakk innom («sitt 2. hjem» -altså, bor faren det eller ikke? ) er ikke rart. At de ikke bare hilste pent, beklaget seg, MEN BLE UBEHAGELIGE, VAR FULLE og hun måtte true med politiet? Det er ikke akkurat en lykkelig storfamilie du beskriver. Og dere har ikke avbrutt ferie, kontaktet moren, familievernkontor osv? Dere to trenger parterapi, sønnen trenger hjelp, moren dn bør kaste dere ut begge to, hun har tydeligvis IKKE lånt bort leiligheten sin for at dere skal kunne disponere og bo i den. 

Anonymkode: 423a5...d08

Slapp av, de låner moren sin leilighet mens de pusser opp. Det er ikke som om de bor hos moren til vanlig og hun kommer og går som hun vil. Synes TS har sitt på det rene mens mannen er helt på villspor. 

Anonymkode: e8b49...bfd

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at en ungdom litt eldre enn meg hadde fest i foreldrenes hus for mange år siden. Folk ødela for tusenvis av kroner. Hun hadde ikke kontroll på festen, vilt fremmede dukket opp. De stjal sølvtøyet til foreldrene, det kom brennmerke på parketten osv. Helt kaos. :(

Selv om en ungdom ikke mener å ha en slik fest kan det fort skje om ryktet sprer seg. Jeg ville vært skeptisk til å la en sekstenåring vært alene i to uker. 

Jeg kunne vært hjemme alene når jeg var seksten, fordi jeg drakk ikke og hadde bare rolige venner, men de fleste jeg gikk på skole med hadde nok hatt hjemmefest.

Endret av Chiyo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men: så lenge dere bor i denne leiligheten, du kaller ham SAMBOER, så er det da VELDIG rart at din samboer ikke visste at din mor var der. Har dere ingen form for privatliv? Selvfølgelig ikke greit at han disponerer hele stedet på egenhånd, men heller ikke OK at din mor gjør det , informerer deg men ikke han? Da er dere jo ikke samboere, han bor ingen steder? Og sønnen, hvor bor han? Og etter at dere har kranglet så mye om dette.... Her trengs det store doser kommunikasjon mellom alle parter. Og at han stakk innom («sitt 2. hjem» -altså, bor faren det eller ikke? ) er ikke rart. At de ikke bare hilste pent, beklaget seg, MEN BLE UBEHAGELIGE, VAR FULLE og hun måtte true med politiet? Det er ikke akkurat en lykkelig storfamilie du beskriver. Og dere har ikke avbrutt ferie, kontaktet moren, familievernkontor osv? Dere to trenger parterapi, sønnen trenger hjelp, moren dn bør kaste dere ut begge to, hun har tydeligvis IKKE lånt bort leiligheten sin for at dere skal kunne disponere og bo i den. 

Anonymkode: 423a5...d08

Les tråden da! Du har ikke forstått hva dette handler om. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...