Gå til innhold
AnonymBruker

Samboer har lovt 16-årig sønn å få være alene hjemme i mitt hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

eg eier halvparten av en tomannsbolig. Min leilighet er under oppussing, og ikke beboelig for øyeblikket. Vi bor derfor i den andre leiligheten som tilhører min mor. Hun bor ikke i Norge, men er hjemme på besøk flere ganger i løpet av året. Og nå har min samboer i praksis lovt bort min mors leilighet til sønnen. Det går ikke, jeg har ikke en gang spurt henne om det er greit.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, her var det høy krisemaksimering. Skjønner at det kalles helikopterforeldre for en grunn.. Det burde ikke være nødvendig å holde en 16-åring i hånden, hvis man ikke stoler på at en 16-åring ikke kan være alene hjemme så har noe feilet i oppdragelsen.. ja, selv om det ikke på papirene er fars hus(dog de er jo samboere). 

Anonymkode: cb399...0e7

Dette har ikke noe med helikopterforeldre å gjøre. Ts har en samboer som lover bort leilighet i hytt og vær, uten å ha medbestemmelsesrett mtp dette. Det er da ikke greit om ts samboer hadde lovet bort denne leiligheten til sin sønn på 47 år?

Anonymkode: 33931...8b6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjennerjeg blir litt flau på dine vegne TS. Hvilken dust er det du har funnet deg. Ta seg sånne rettigheter i din mors hjem? Om ikke du har baller nok til å si fra til han, så ring i allefall din mor. 

Anonymkode: f405e...27a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 timer siden, Arabella skrev:

Det er ikke dette tråden dreier seg om. Har du ikke lest den?

Joda,men det er mange som sier at en 16-åring ikke kan være hjemme alene i 2 uker.......

Anonymkode: bbe32...85d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
19 hours ago, FrøkenMånestråle said:

Tror jeg hadde droppet samboer og reist på ferie alene. Utrolig respektløst å låne vekk din mors leilighet uten en gang å prate med deg om det. Hva blir det neste?

Nemlig. Her har vi en som kommer til å ta seg tilrette hvis ts gir han lillefingeren!

Anonymkode: 3841b...8ae

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du er jo på trygg grunn her, TS, du kan jo ikke låne bort noe som ikke er ditt. Det faller på sin egen urimelighet, blir som om jeg skulle ringe min søster og si "du, min mann har lovet sin fetter at han kan ha leiligheten din i sommer. Legg nøkkelen under dørmatten". 

Anonymkode: 3f23d...2ce

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda,men det er mange som sier at en 16-åring ikke kan være hjemme alene i 2 uker.......

Anonymkode: bbe32...85d

Noen 16-åringer er modne og ansvarlige, og kan være alene i to uker. Andre er ikke det. Jeg tror ikke alderen til barnet til ts samboer i seg selv er hovedgrunnlaget for frustrasjonen som beskrives.

Anonymkode: 33931...8b6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

tirben

Man låner uansett ikke ut sin mors leilighet til en (for henne) villt fremmed person! Uansett om den personen er 20 eller 50 år. Og i hvertfall ikke til en rotete 16 åring! Fatter ikke at denne mannen kan tenke på det en gang. Her må ts sette ned foten og si at det ikke kommer på tale! Far får hele leie en campinghytte eller låne en annen leilighet til sønnen sin, hvis det er så viktig for han at sønnen skal bo alene i noen uker. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her