Gå til innhold

Samboer har lovt 16-årig sønn å få være alene hjemme i mitt hus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde jeg vært typen din så hadde jeg seriøst vurdert å gjøre det slutt med deg. Du liker tydeligvis ikke barnet han. 

Anonymkode: 8b792...048

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uaktuelt. 16 åringer trenger voksne tilstedet. 2 uker alene. No way.

Anonymkode: 8261b...2c3

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som er forutinntatt til stemødre da erfaringsvis er de alt for selvsentrerte og rett og slett til stor skade for stebarnas utvikling.

I dette tilfellet er det ingen tvil om at du har rett og mannen feil. Først av alt synes jeg det å forlate en 16-åring i dagesvis .(..??) hjemme alene, Er ille nok i seg sjøl. Den dagen mannen din eier halve boligen så kan dere ta samtalen, men det gjør han ikke nå. Alt vedr. forsikring av verdier osv faller jo på deg. 

Nei, sett ned foten, dette er ikke greit! 

Anonymkode: 8155e...fa1

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av dem som er forutinntatt til stemødre da erfaringsvis er de alt for selvsentrerte og rett og slett til stor skade for stebarnas utvikling.

I dette tilfellet er det ingen tvil om at du har rett og mannen feil. Først av alt synes jeg det å forlate en 16-åring i dagesvis .(..??) hjemme alene, Er ille nok i seg sjøl. Den dagen mannen din eier halve boligen så kan dere ta samtalen, men det gjør han ikke nå. Alt vedr. forsikring av verdier osv faller jo på deg. 

Nei, sett ned foten, dette er ikke greit! 

Anonymkode: 8155e...fa1

I tillegg var det jo TS sin mors leilighet det er snakk om, det er ikke TS sin leilighet engang. Denne mannen har lovt tenåringen sin å bo alene i 14 dager i leiligheten til noen helt andre. 

Hadde samboeren til sønnen min lovt bort min leilighet til tenåringen sin så hadde det blitt bra månelyst og jeg hadde ikke latt sønnen min få bo i min leilighet noe mer om han ikke hadde klart å snakke sin samboer til rette. 

Anonymkode: 5f4e2...09f

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Det er ikke en gang din leilighet? å han har lovt den bort til en 16 åring når dere er på ferie i to uker?? Hell no! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem drar fra en 16-åring alene hjemme i to uker? En i nærheten her på 18 år var alene i TO dager før politiet var på døra. Politiet beordret foreldrene hjem fra ferie. Det var fullstendig ute av kontroll i huset.

Hadde jeg vært TS hadde jeg sagt nei uansett om det var mors eller min leilighet. For det første skal ikke en 16-åring være alene mens foreldrene er på ferie, og for det andre så hadde det vært uaktuelt å la han få tilgang til mine personlige eiendeler. Tror forholdet med faren hadde hengt i en tynn tråd etter en slik bestemmelse.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan bli vanskelig fremover. Lvnaden om å la sin 16-åring bo alene i din mors leilighet er helt hinsids. Isolert er dette ille nok. Antagelig kan du få løst dette ved å blånekte og snakke med din mor, som garantert heller ikke vil like det. Men hva med fremtidige tilfeller? Hva mer kan samboeren din finne på å love gutten uten å snakke med deg først? Samboeren din virker å mangle helt bakkekontakt når det gjelder sønnen. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært typen din så hadde jeg seriøst vurdert å gjøre det slutt med deg. Du liker tydeligvis ikke barnet han. 

Anonymkode: 8b792...048

Burde ikke giddet å reagere på innlegget ditt en gang, men... Si at du tuller?

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært helt uaktuelt om dette gjaldt meg. Synes samboeren din er såpass frekk at jeg hadde revurdert hele forholdet. Én ting hadde vært om han spurte deg først, og til og med her synes jeg han hadde tatt seg godt til rette, men når han står på sitt etter at du har sagt din mening... Dette er da virkelig ikke opp til han, og at han ikke skjønner det, sier ganske mye...

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette høres helt vilt ut, er din samboer ikke riktig skrudd sammen? Dere har bodd sammen i 2-3 måneder og han oppfører seg allerede som han er sjefen i huset i din mors leilighet.. Og kverulerer når han blir sagt i mot. Her ringer det varselbjeller for min del. 

Jeg tror det er best hvis din mor tar direkte kontakt med din samboer og sier at det ikke er aktuelt å la en (for henne) fremmed 16-åring bo alene der i 2 uker, det at hun er snill og lar DEG låne leiligheten er ikke synonymt med at hele familien til din nye samboer kan fritt bruke den når dere er bortreist.

Har du annen familie (eller nære venner) som kan holde øye med leiligheten mens du er borte? Det virker nemlig som din mann er en påståelig type som er vant til å få viljen sin og det hadde dessverre ikke forundret meg om han ga nøkkelen til sønnen bak ryggen din hvis det var den eneste måten. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, her var det høy krisemaksimering. Skjønner at det kalles helikopterforeldre for en grunn.. Det burde ikke være nødvendig å holde en 16-åring i hånden, hvis man ikke stoler på at en 16-åring ikke kan være alene hjemme så har noe feilet i oppdragelsen.. ja, selv om det ikke på papirene er fars hus(dog de er jo samboere). 

 

Anonymkode: cb399...0e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Myrthel skrev:

Hvem drar fra en 16-åring alene hjemme i to uker? En i nærheten her på 18 år var alene i TO dager før politiet var på døra. Politiet beordret foreldrene hjem fra ferie. Det var fullstendig ute av kontroll i huset.

Hadde jeg vært TS hadde jeg sagt nei uansett om det var mors eller min leilighet. For det første skal ikke en 16-åring være alene mens foreldrene er på ferie, og for det andre så hadde det vært uaktuelt å la han få tilgang til mine personlige eiendeler. Tror forholdet med faren hadde hengt i en tynn tråd etter en slik bestemmelse.

Hæ? En 18 åring burde kunne ta vare på seg selv, er i tillegg myndig. Jeg bodde for meg selv når jeg var 16 år, og det gikk bra. 16 åringer skal være selvstendige, hvis ikke har foreldrene gjort noe galt. At denne 16 åringen skal være alene i huset i 14 dager må være opp til Ts sin mor, som eier huset. Gutten klarer seg fint alene i 14 dager hvis han er moden og ansvarsfull, og holder regler. Eks ingen festing og at han vasker og tar vare på ting. 

Anonymkode: 36a8d...970

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange 16åringer er alene hjemme. Selv flyttet jeg ut og bodde alene hele året når jeg var 16. 

Men det er absolutt ikke greit at han lover bort leiligheten uten å spørre deg! Spesielt når det ikke engang er din leilighet det er snakk om nå. 

Jeg ville bare sagt nei, og sørget for at jeg hadde alle nøklene. Hvis ikke samboeren skjønner dette så.... 'typisk kg' dump ham ;)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...