Gå til innhold

Samboer har lovt 16-årig sønn å få være alene hjemme i mitt hus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

eg eier halvparten av en tomannsbolig. Min leilighet er under oppussing, og ikke beboelig for øyeblikket. Vi bor derfor i den andre leiligheten som tilhører min mor. Hun bor ikke i Norge, men er hjemme på besøk flere ganger i løpet av året. Og nå har min samboer i praksis lovt bort min mors leilighet til sønnen. Det går ikke, jeg har ikke en gang spurt henne om det er greit.

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, her var det høy krisemaksimering. Skjønner at det kalles helikopterforeldre for en grunn.. Det burde ikke være nødvendig å holde en 16-åring i hånden, hvis man ikke stoler på at en 16-åring ikke kan være alene hjemme så har noe feilet i oppdragelsen.. ja, selv om det ikke på papirene er fars hus(dog de er jo samboere). 

 

Anonymkode: cb399...0e7

Dette har ikke noe med helikopterforeldre å gjøre. Ts har en samboer som lover bort leilighet i hytt og vær, uten å ha medbestemmelsesrett mtp dette. Det er da ikke greit om ts samboer hadde lovet bort denne leiligheten til sin sønn på 47 år?

Anonymkode: 33931...8b6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjennerjeg blir litt flau på dine vegne TS. Hvilken dust er det du har funnet deg. Ta seg sånne rettigheter i din mors hjem? Om ikke du har baller nok til å si fra til han, så ring i allefall din mor. 

Anonymkode: f405e...27a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arabella skrev:

Det er ikke dette tråden dreier seg om. Har du ikke lest den?

Joda,men det er mange som sier at en 16-åring ikke kan være hjemme alene i 2 uker.......

Anonymkode: bbe32...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, FrøkenMånestråle said:

Tror jeg hadde droppet samboer og reist på ferie alene. Utrolig respektløst å låne vekk din mors leilighet uten en gang å prate med deg om det. Hva blir det neste?

Nemlig. Her har vi en som kommer til å ta seg tilrette hvis ts gir han lillefingeren!

Anonymkode: 3841b...8ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo på trygg grunn her, TS, du kan jo ikke låne bort noe som ikke er ditt. Det faller på sin egen urimelighet, blir som om jeg skulle ringe min søster og si "du, min mann har lovet sin fetter at han kan ha leiligheten din i sommer. Legg nøkkelen under dørmatten". 

Anonymkode: 3f23d...2ce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda,men det er mange som sier at en 16-åring ikke kan være hjemme alene i 2 uker.......

Anonymkode: bbe32...85d

Noen 16-åringer er modne og ansvarlige, og kan være alene i to uker. Andre er ikke det. Jeg tror ikke alderen til barnet til ts samboer i seg selv er hovedgrunnlaget for frustrasjonen som beskrives.

Anonymkode: 33931...8b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man låner uansett ikke ut sin mors leilighet til en (for henne) villt fremmed person! Uansett om den personen er 20 eller 50 år. Og i hvertfall ikke til en rotete 16 åring! Fatter ikke at denne mannen kan tenke på det en gang. Her må ts sette ned foten og si at det ikke kommer på tale! Far får hele leie en campinghytte eller låne en annen leilighet til sønnen sin, hvis det er så viktig for han at sønnen skal bo alene i noen uker. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Springfjær

Håper ikke du har gitt etter Ts. En ting er å la en 16 åring flytte på hybel, jeg gjorde det selv. Men å ta seg så grådig tilrette å si at «16 åringen skal bo i din mors leilighet i to uker» er ikke greit! Man kan bare ikke ta seg til rette på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært typen din så hadde jeg seriøst vurdert å gjøre det slutt med deg. Du liker tydeligvis ikke barnet han. 

Anonymkode: 8b792...048

Da jeg var seksten, og egentlig ansvarsbevisst, var jeg hjemme alene mens foreldrene mine reiste på weekendtur. Inviterte venninna mi som inviterte... alle andre. Som igjen ringte alle andre. Ting ble stjelt, ødelagt, spydd på, kastet ut... Det var helt... Nei. Snart 20 år etter og jeg skjems fortsatt. 

 

Skjønner TS godt. Det er ikke engang hennes leilighet, men hennes mor. 

Anonymkode: 1742c...1a8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er litt spent på hvordan dette ender kjenner jeg.

Man kan ikke låne bort andre sine ting. Jeg tipper far ville blitt nok så mutt selv, dersom hans leieboer hadde lånt ut leiligheten til noen uten hans vitende. Det kan jo gå bra, og ingen får noen gang vite det. Men det kan jo også gå lukt åt skogen. Er eier av bolig villig til å ta slike risikoer?

Kan 16 åringer klare seg selv helt fint? Ja, noen kan det. Andre 16 åringer er ikke modne nok. Hvordan vet man om akkurat den 16 åringen man står overfor er moden nok? Jo, man ser på egen erfaring med hvordan adferden er. Det lover ikke godt i denne  16 åringens tilfelle.

Ja, det er fars hjem også. Men det er også TS' hjem. Avgjørelser som gjelder hjemmet må tas i forståelse med hverandre.

Og som om ikke det over er nok: nei, far rår overhodet ikke over TS' sin mors hjem. Der er de begge på nåde og ingen av dem kan låne dette videre ut til noen uten at mor har noe hun skulle sagt.

At TS' samboer ikke forstår dette er et svært dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Samboer og jeg hadde en stygg krangel, og det endte med at jeg måtte blande inn min mor for at han skulle forstå at sønnen ikke kunne være her mens vi er borte. Så trodde jeg ting var vel, og vi dro på ferie. 

Ikke lenge etter vi hadde dratt på ferie så måtte min mor hjem til Norge pga sykdom hos min tante. Dette viste ikke min samboer noe om. Så en kveld min mor satt i stua så kom samboers sønn med to-tre kompiser og låste seg inn!! Jeg tror det ble en skikkelig huskestue og det hadde blitt ubehagelig for mamma da guttene åpenbart hadde drukket og de hadde opptrådd ufint. Hun måtte true med politiet for at de skulle forsvinne. Men sønnen til samboer rakk å fortelle at faren hadde lånt han nøkkelen. Min mor har erklært min samboer  og sønn uønsket hjemme hos seg. Samboeren min forsøker å sno seg unna med at gutten har «lånt» nøkkelen, men jeg tror ikke på det. Så ferien vi er på er ikke lengre hyggelig, og jeg har skaffet med et eget hotellrom ut oppholdet. Så hva som skjer videre vet jeg ikke, men dette er i grunnen en no go for meg. 

Anonymkode: b15f3...d9a

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Samboer og jeg hadde en stygg krangel, og det endte med at jeg måtte blande inn min mor for at han skulle forstå at sønnen ikke kunne være her mens vi er borte. Så trodde jeg ting var vel, og vi dro på ferie. 

Ikke lenge etter vi hadde dratt på ferie så måtte min mor hjem til Norge pga sykdom hos min tante. Dette viste ikke min samboer noe om. Så en kveld min mor satt i stua så kom samboers sønn med to-tre kompiser og låste seg inn!! Jeg tror det ble en skikkelig huskestue og det hadde blitt ubehagelig for mamma da guttene åpenbart hadde drukket og de hadde opptrådd ufint. Hun måtte true med politiet for at de skulle forsvinne. Men sønnen til samboer rakk å fortelle at faren hadde lånt han nøkkelen. Min mor har erklært min samboer  og sønn uønsket hjemme hos seg. Samboeren min forsøker å sno seg unna med at gutten har «lånt» nøkkelen, men jeg tror ikke på det. Så ferien vi er på er ikke lengre hyggelig, og jeg har skaffet med et eget hotellrom ut oppholdet. Så hva som skjer videre vet jeg ikke, men dette er i grunnen en no go for meg. 

Anonymkode: b15f3...d9a

Herregud for noen respektløse tullinger.. Eller, sønnen kan jo ikke klandres, i den alderen tror man jo at man er verdens midtpunkt, men fy søren for en tulling han samboeren din er! Og så ekkelt for moren din å bare få noen fremmede gutter inn hos seg!

Anonymkode: 5ff43...208

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fy søren. Denne mannen hadde jeg aldri i verden fortsatt å være sammen med. Så utrolig respektløst. Ikke bare overfor deg, men overfor moren din.

Og hva er det han lærer sønnen sin?! At det er greit å gjøre noe bak ryggen til folk, lure og bedra. 

Kjenner jeg blir sinna på dine (og din mors) vegne. Kan bare forestille meg hvor ekkelt det var for moren din å oppleve å få to fulle tenåringer som bare låste seg inn hos henne.

Dette er ikke en mann du ønsker å fortsette å være sammen med, TS. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Samboer og jeg hadde en stygg krangel, og det endte med at jeg måtte blande inn min mor for at han skulle forstå at sønnen ikke kunne være her mens vi er borte. Så trodde jeg ting var vel, og vi dro på ferie. 

Ikke lenge etter vi hadde dratt på ferie så måtte min mor hjem til Norge pga sykdom hos min tante. Dette viste ikke min samboer noe om. Så en kveld min mor satt i stua så kom samboers sønn med to-tre kompiser og låste seg inn!! Jeg tror det ble en skikkelig huskestue og det hadde blitt ubehagelig for mamma da guttene åpenbart hadde drukket og de hadde opptrådd ufint. Hun måtte true med politiet for at de skulle forsvinne. Men sønnen til samboer rakk å fortelle at faren hadde lånt han nøkkelen. Min mor har erklært min samboer  og sønn uønsket hjemme hos seg. Samboeren min forsøker å sno seg unna med at gutten har «lånt» nøkkelen, men jeg tror ikke på det. Så ferien vi er på er ikke lengre hyggelig, og jeg har skaffet med et eget hotellrom ut oppholdet. Så hva som skjer videre vet jeg ikke, men dette er i grunnen en no go for meg. 

Anonymkode: b15f3...d9a

Føler med deg! 

Synes han skal gjøre seg ordentlig fortjent til å fortsette å være samboeren din. Og hvis han ikke gjør det, så finner du en bedre fyr. Mens du venter på denne bedre fyren, nyt singellivet.

Men at ferien suger nå, deg skjønner jeg

 Har vært der selv en gang - det endte med at jeg fløy alene hjem, mange dager før ferien var ferdig. Livredd og alene i verden, men ihvertfall sto jeg opp for meg selv.

Anonymkode: 977ff...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her gikk typen din langt over streken. For en respektløst oppførsel! Hva tenker du at du vil gjøre nå? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt drøyt, men dessverre ikke helt uventet slik jeg ser det. Slik din samboer har kverulert rundt sitt "krav" på din mors leilighet, er det ganske åpenbart at han ikke er typen som tar nei for et svar, om det så betyr at han må ta seg til rette bak motpartens rygg. Men jeg skjønner jo at det er leit for deg, det må være vondt å oppleve så liten respekt fra din nye (eks)samboer. Plussen må være at du oppdaget tidlig hva slags type han er :(  Klem til deg!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt for en selvgod tulling av en mann! Null respekt for andre er virkelig ikke sjarmerende! 

Håper du får skuffet han ut av livet ditt i en viss fart, TS! Kos deg på ferie det du greier, og ikke fall for valpeøyne og manipulativ oppførsel! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Samboer og jeg hadde en stygg krangel, og det endte med at jeg måtte blande inn min mor for at han skulle forstå at sønnen ikke kunne være her mens vi er borte. Så trodde jeg ting var vel, og vi dro på ferie. 

Ikke lenge etter vi hadde dratt på ferie så måtte min mor hjem til Norge pga sykdom hos min tante. Dette viste ikke min samboer noe om. Så en kveld min mor satt i stua så kom samboers sønn med to-tre kompiser og låste seg inn!! Jeg tror det ble en skikkelig huskestue og det hadde blitt ubehagelig for mamma da guttene åpenbart hadde drukket og de hadde opptrådd ufint. Hun måtte true med politiet for at de skulle forsvinne. Men sønnen til samboer rakk å fortelle at faren hadde lånt han nøkkelen. Min mor har erklært min samboer  og sønn uønsket hjemme hos seg. Samboeren min forsøker å sno seg unna med at gutten har «lånt» nøkkelen, men jeg tror ikke på det. Så ferien vi er på er ikke lengre hyggelig, og jeg har skaffet med et eget hotellrom ut oppholdet. Så hva som skjer videre vet jeg ikke, men dette er i grunnen en no go for meg. 

Anonymkode: b15f3...d9a

Herlighet! For en dritt av en mann! Du klarer deg helt fint alene uten dette dramaet.

Håper at du blir kjent med andre på turen som du kan ta utflukter med ol. Kos deg så godt som du kan med tanke på situasjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...