Gå til innhold

40 år, nettopp startet prøvinga, har jeg lov å håpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har nettopp startet forsøket på å få et barn sammen. Jeg er 40 år. Forstår det sånn at sjansene er små for å lykkes per måned, men har jeg lov å drømme og håpe på at jeg kan være gravid etter første forsøk. Vi hadde sex rundt eggløsningen. Og jeg går rundt å håper. Vet at jeg kan bli skufffet. Og er også forberedt på det. Men jeg håper på å lykkes. 

Anonymkode: 1e758...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du er så gammel ville jeg dratt til privatklinikk å fått sjekket hvordan det står til meg eggene dine. Hvis du har dårlige eller få egg igjen så kan det haste litt, så skader ikke å sjekke det 😊

Anonymkode: 19f58...c45

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er så gammel ville jeg dratt til privatklinikk å fått sjekket hvordan det står til meg eggene dine. Hvis du har dårlige eller få egg igjen så kan det haste litt, så skader ikke å sjekke det 😊

Anonymkode: 19f58...c45

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å håpe, noen blir lett gravide som 40-åringer også. Men går det ikke denne måneden, ville jeg også tatt en sjekk så raskt som mulig. Hvis det er noe som tilsier at dere trenger hjelp, så haster det å få den hjelpa. Hvis moren din kom sent i overgangsalderen og/eller fikk barn sent kan det være en indikator på gode sjanser for deg også, men det er ikke noen eksakt vitenskap. Stemte ikke her. Mamma og mormor fikk barn rundt 40, jeg måtte ha ivf for å få barn i begynnelsen av 30-åra, og har få egg igjen.

Anonymkode: 45d16...1de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Siden du er så gammel ville jeg dratt til privatklinikk å fått sjekket hvordan det står til meg eggene dine. Hvis du har dårlige eller få egg igjen så kan det haste litt, så skader ikke å sjekke det 😊

Anonymkode: 19f58...c45

"Siden du er så gammel "????

Really??

For en oppmuntring 😕

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida.B skrev:

"Siden du er så gammel "????

Really??

For en oppmuntring 😕

Ehhh.

Ja. 40 år er faktisk en alder som gjør at biologien har begynt og redusere kvaliteten på de fleste felter. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 40 og høygravid. Forsøkte 2-3 mnd før spiren satt. Var ikke så nøye med å måle syklusen heller og ikke hadde vi sex ofte heller. Var gravid som 38 åring sist. Da gikk det på 1 forsøket. Trodde egentlig ikke det skulle gå pga alder og siden alle sier det er så vanskelig etter man er 35. Min 10 år yngre søster har prøvd i årevis og de må nå gå for ivf. Så det er ikke alltid det er alderen som avgjør, men noen blir jo lettere gravide enn andre.  Så ja du kan håpe ts men ikke drøy for lenge før du oppsøker hjelp. 

Anonymkode: f18f5...17d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
30 minutter siden, Frida.B skrev:

"Siden du er så gammel "????

Really??

For en oppmuntring 😕

Oppmuntring ? Skal man lyge til hverandre da? Er bevist biologisk at man har dårlig sjangs etter fylte 40 år.. må tåle å høre det selv om det er dårlige nyheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med alder er så utrolig individuelt og selv om man vet at det kan være vanskeligere å bli gravid med alderen, så blir en god del gravid ganske kjappt og alt går bra. Jeg har selv vært bekymret pga min alder selv om jeg ble gravid lett i 20 årene. Siste mann tok det 8 PP før spiren satt da var jeg 36 år, mens nå er jeg 38 og ble gravid på første forsøk... Jeg gikk til privatklinikk å tok en sjekk uansett. Masse lykke til😀

Anonymkode: fdf5e...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Frida.B skrev:

"Siden du er så gammel "????

Really??

For en oppmuntring 😕

Jeg sjekket med ultralyd for noen år siden. Da hadde jeg kjempemye egg .. som en eggefabrikk sa  legen. Unormalt mye med tanke på alder sa han. 

Anonymkode: 1e758...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket med ultralyd for noen år siden. Da hadde jeg kjempemye egg .. som en eggefabrikk sa  legen. Unormalt mye med tanke på alder sa han. 

Anonymkode: 1e758...10d

Det samme fikk jeg beskjed om👍🏻😀 Jeg som skrev ang at jeg ble gravid på første forsøk, men man kan ikke vite kvaliteten på egga og det kan gå på fort nedover plutselig sa legen til meg...Uansett så er det jo ikke så mange som det klaffer for på første forsøk, så hadde nok belaget meg på at det tokmib 6 mnd.

Anonymkode: fdf5e...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket med ultralyd for noen år siden. Da hadde jeg kjempemye egg .. som en eggefabrikk sa  legen. Unormalt mye med tanke på alder sa han. 

Anonymkode: 1e758...10d

Hjelper ikke med mange egg dersom de er i ferd med å gå ut på dato. Eggkvaliteten synker raskt når man blir eldre.

Anonymkode: bc888...837

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme fikk jeg beskjed om👍🏻😀 Jeg som skrev ang at jeg ble gravid på første forsøk, men man kan ikke vite kvaliteten på egga og det kan gå på fort nedover plutselig sa legen til meg...Uansett så er det jo ikke så mange som det klaffer for på første forsøk, så hadde nok belaget meg på at det tokmib 6 mnd.

Anonymkode: fdf5e...7ae

Jeg får bare håpe, men ikke forvente noe :) 

Anonymkode: 1e758...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er så gammel ville jeg dratt til privatklinikk å fått sjekket hvordan det står til meg eggene dine. Hvis du har dårlige eller få egg igjen så kan det haste litt, så skader ikke å sjekke det 😊

Anonymkode: 19f58...c45

Mener at det er litt tidlig å gå til privatklinikk med tanke på at vi har nettopp denne måned startet prøvingen. Kan jo se om vi lykkes denne måneden først. :) 

Anonymkode: 1e758...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket med ultralyd for noen år siden. Da hadde jeg kjempemye egg .. som en eggefabrikk sa  legen. Unormalt mye med tanke på alder sa han. 

Anonymkode: 1e758...10d

Det har jeg og, men har likevel prøvd i 2 år uten resultat. IVF på meg, tross supre forutsetninger både hos meg og mannen. Vi har og barn fra før, så ingen åpenbar årsak. 

Anonymkode: 6d00f...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg og, men har likevel prøvd i 2 år uten resultat. IVF på meg, tross supre forutsetninger både hos meg og mannen. Vi har og barn fra før, så ingen åpenbar årsak. 

Anonymkode: 6d00f...5af

Huff jeg blir pessimistisk av denne tråden. Ser ut som om sjansene er dårlig på å lykkes i min alder .. Jeg håper på å lykkes på første forsøk. Er enda en uke til jeg vet svaret på det men av å lese her så tror jeg at jeg bør  slutte å håpe. .. 

Anonymkode: 1e758...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare en myte at det blir vanskeligere å bli gravid etter hvert som man blir eldre. Reproduksjon er en ekstremt viktig funksjon, så kroppen prioriterer det helt til det blir skrudd helt av.

Edit: For å klargjøre, det er selvfølgelig sånn at alt med kroppen fungerer best når man er rundt 18-25 år gammel, så det kan være litt vanskeligere å bli gravid når man blir eldre, om man ser på tallene... Men i praksis, er det ingen merkbar forskjell på det. Var du veldig fruktbar da du var 20, er du veldig fruktbar når du er 40 også.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff jeg blir pessimistisk av denne tråden. Ser ut som om sjansene er dårlig på å lykkes i min alder .. Jeg håper på å lykkes på første forsøk. Er enda en uke til jeg vet svaret på det men av å lese her så tror jeg at jeg bør  slutte å håpe. .. 

Anonymkode: 1e758...10d

Ikke bli pessimistisk :) Sjansen for å lykkes på første forsøk er ikke så store, det skal litt til (men kanskje skjer det). Men sjansen for at dere lykkes med å få barn, er ikke så dårlige. At du har mange egg, er et godt tegn, selv om det ikke sier noe om kvaliteten. Noen av de mange eggene er sannsynligvis gode fortsatt. Men i stedet for å prøve måned etter måned mens tida går, er det lurt å gjøre en sjekk, og evt. få hjelp etter hvert. Og ikke vente lenge med det pga. alderen. Lykke til denne måneden, håper det klaffer!

Anonymkode: 45d16...1de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du vil kunne bli gravid uten hjelp, men du er litt vel positiv på at den skal sitte på første. Det kan fucke veldig med tankegangen videre. Mye bedre å ha et åpent sinn om at dette kan ta 6-12 mnd.

Anonymkode: 385ef...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg 6 mnd å bli gravid da jeg var 34. Du skal ha flaks om det klaffer på første forsøk. Ang alderen din ville jeg bedt om hjelp dersom det ikke klaffer til jul.

Anonymkode: 4fdc0...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...