Gå til innhold

Har dere noe tips om møbler, merker, eventuelle salg o.l


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi (småbarnsfamilie) har bodd 10 år i leilighet og akkurat kjøpt oss hus. Har endel gamle ting fra leiligheten, + at nå får vi større plass.

Så ønsker oss masse nye ting nå, men må være litt forsiktige. Pga ferie er leiligheten ikke solgt enda, så vet ikke hvordan salget vil gå. Det kan se ut som markedet er slik at vi må selge under prisantydningen. 

Her er noe av det vi ønsker oss, selv om vi blir nødt til å prioritere. 

Gassgrill

Hagemøbler

Stor hjørnesofa til stue 

Stuebord 

Kjøkkenbord 

Skap til stue; gjerne glassdører kombinert med hyller, (husker ikke hva møbelet heter akkurat nå.)

Ny kontinental/ dobbeltseng, (helst 210 × 210)

Barneseng til barn i skolealder, gjerne med skrivebord og enkel mulighet for overnattingsgjest. 

(Kan hende jeg kommer på mer.)

Men feks hagemøbler... Er det best å prioritere ned nå, fordi vi ikke får brukt de så mye i årets sesong, eller er det best å kjøpe nå pga evt høstsalg? Eller er det like bra tilbud neste vår? 

Og har noen tips om bra merker på seng / og sofa? 

Håper å kunne kjøpe kvalitet til en god pris. Skal forhåpentligvis bo i huset i mange år og dermed ha møblene en stund.

Anonymkode: d9a39...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte oss gassgrill (Weber) på høstsalget i fjor.

Dere kommer til å bruke mest tid inne sannsynligvis, så prioriter det dere trenger.

Men bo dere inn litt før dere handler i vei. Se hva dere faktisk må ha. Opprett søk på Finn, der kan det ligge bra ting, litt etter hvor i landet en bor. 

Let etter ting dere liker og som passer med slik dere vil ha det, ikke nødvendigvis det som er moderne akkurat nå. 

Hagemøbler har salg på høsten og utvalg på våren, i mellomtida må det lagres...

Anonymkode: 5b34d...c10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi gikk fra leilighet til hus så var det ikke snakk om å handle ny sofa osv før vi faktisk hadde flyttet inn og bodd der en stund. Først da man ser hva man vil ha og hvordan man vil innrede, når man har bodd der en stund. 

Hvorfor vil dere ha stor hjørnesofa? Veldig upraktisk å møblere med, de kan jo stort sett bare stå ett sted å bli stående der for "alltid"... 

Barneseng ville jeg sett etter på Ikea. 

Hvilken seng som passer til dere må dere neste finne litt ut av selv. Oppsøk ulike forhandlere og prøv dere frem. 

 

Anonymkode: d1f10...e82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med å kjøpe ting til dere har bodd der i ett år. Kjøp kun det som er veldig nødvendig og ha en tidperiode før dere kjøper.

Ved overtagelse av et hus og salg av fn leilighet er det fort gjort å miste oversikt over faktiske utgifter. Det lønner seg derfor å vente med innkjøp til dere har fått rutine og oversikt på alt av nye høyere regninger. Strøm, vedfyring, måking, kommunale avgifter osv. 

Anonymkode: 5ddc8...bef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grill, hagemøbler o.l lønner seg å ta på høsten. Da tømmer butikkene lagerene og du får det meste på tilbud.

Senger har de ofte gode tilbud på rundt jul/nyttår. Om dere kan vente til da, ville jeg helt klart drøyd sengekjøpet. Gode merker er fks. Jensen og Svane.

Barnemøbler ville jeg kjøpt på IKEA.

:) 

Anonymkode: 21200...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips og gode innspill! 

Høres fornuftig ut å vente litt pga nye utgifter og hva vi vil tro passer inn. 

Er lett å bli revet med fordi det er spennende å drømme og planlegge... 

Men ja høstutsalg kan kanskje være fornuftig! Har lagringsplass.

Hjørnesofa vil jeg ha fordi "alle" har det og det ser fint ut, og nå har vi endelig plass? 

Hva vil du anbefale da ab e82? Sittegruppe med stoler? :)

Anonymkode: d9a39...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hjørnesofa vil jeg ha fordi "alle" har det og det ser fint ut, og nå har vi endelig plass? 

Hva vil du anbefale da ab e82? Sittegruppe med stoler? :)

Anonymkode: d9a39...0ac

Fordi alle har det? Selvsagt smak og behag, men, jeg er veldig glad for at vi har 3seter (god plass til 4) + 2 lenestoler. Enkelt å ommøblere (mange liker jo å bytte litt om av og til).

Jeg og mannen har hver vår lenestol, og det er helst disse vi bruker daglig. 

Sofa er høy under, altså det er null stress å krype under for å hente ting om ungene mister noe under/bak sofaen. Ingen problemer med å få støvsugeren under, eller vaskekosten - føles veldig rent og luftig. De få gangene det er behov for flere sitteplasser, har vi ekstra stoler (til og med ekstra sofa) vi kan finne frem, men det er veldig sjelden behov. Stuen føles i hverfall romslig og er ikke overfylt med møbler.

Hjørnesofaer er veldig dominerende syns jeg, og ofte så dype at man ikke kan sitte vanlig i de, med mindre man har sykt lange ben. Liker ikke å gå på besøk til folk som har det, for stort sett blir jeg sittende på kanten uten ryggstøtte, eller så må jeg hvirkelig ta meg til rette og hoppe oppi med bena (ikke alle syns det er greit, og ikke alle besøks-situasjoner det "passer seg"). 

Men dette er jo mine personlige meninger, ikke sikkert du er enig.

Ikke helt lik vår sofa, men tilsvarende - for å vise hva jeg mener med høy under. http://www.skeidar.no/produkter/tone-3-seter

 

Anonymkode: d1f10...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor seng? Tok et kjapt søk på senger på 210x210. En Jensen seng i den størrelsen kostet 73930,-  på Skeidar..... Har du vurdert litt mindre mål? Feks 180x200(210 hvis man er lang)? Det monner ikke med januarsalg en gang... 

Anonymkode: 5ae94...f07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Fordi alle har det? Selvsagt smak og behag, men, jeg er veldig glad for at vi har 3seter (god plass til 4) + 2 lenestoler. Enkelt å ommøblere (mange liker jo å bytte litt om av og til).

Jeg og mannen har hver vår lenestol, og det er helst disse vi bruker daglig. 

Sofa er høy under, altså det er null stress å krype under for å hente ting om ungene mister noe under/bak sofaen. Ingen problemer med å få støvsugeren under, eller vaskekosten - føles veldig rent og luftig. De få gangene det er behov for flere sitteplasser, har vi ekstra stoler (til og med ekstra sofa) vi kan finne frem, men det er veldig sjelden behov. Stuen føles i hverfall romslig og er ikke overfylt med møbler.

Hjørnesofaer er veldig dominerende syns jeg, og ofte så dype at man ikke kan sitte vanlig i de, med mindre man har sykt lange ben. Liker ikke å gå på besøk til folk som har det, for stort sett blir jeg sittende på kanten uten ryggstøtte, eller så må jeg hvirkelig ta meg til rette og hoppe oppi med bena (ikke alle syns det er greit, og ikke alle besøks-situasjoner det "passer seg"). 

Men dette er jo mine personlige meninger, ikke sikkert du er enig.

Ikke helt lik vår sofa, men tilsvarende - for å vise hva jeg mener med høy under. http://www.skeidar.no/produkter/tone-3-seter

 

Anonymkode: d1f10...e82

Dårlig argument, jeg vet! Men når jeg tenker meg om er det egentlig mannen som vil ha det. For å utnytte hjørnet til sofa istedet for å feks ha en plante der. 

Det du forteller om hvordan de er å sitte i er et poeng, men må da være mulig å finne noen som ikke er så dype. 🤔

Likte veldig godt tanken om sofa som er høy under. Vi får dra å se litt på forskjellige typer. 😊

Takk for svar og beklager sent svar tilbake. 

TS

Anonymkode: d9a39...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Så stor seng? Tok et kjapt søk på senger på 210x210. En Jensen seng i den størrelsen kostet 73930,-  på Skeidar..... Har du vurdert litt mindre mål? Feks 180x200(210 hvis man er lang)? Det monner ikke med januarsalg en gang... 

Anonymkode: 5ae94...f07

Vi har 180 × 200 nå. Den er trang når begge ungene er i senga. 😅

Men den prisen der er jo helt uaktuell!

Fant en til 44 % rabatt på bedrenetter.no til 20.000 men vet ikke noe om merket Senses Lux. Og seng er kanskje ikke tingen å kjøpe på nett...

Anonymkode: d9a39...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn er gull for alt i kategorien ikea, hvertfall. Vi pusset opp barneromma nylig, og i den forbindelse fikk begge hver sin ferdigbygde, pent brukte billy bokhylle i akkurat den fargen jeg (..) ønsket, samt sånne smarte stuva oppbevaringsbenker med stor skuff, og han ene fikk en ikeakommode fra ps-kolleksjonen. Ferdig bygd, lett å rengjøre så det føles ikke ekkelt å kjøpe det brukt, og under halv pris på alt sammen. Jeg skal "aldri" kjøpe ikea-varer til full pris igjen 😁

Litt tålmodighet, så dukker det opp - med mindre man bor veldig usentralt eller ikke har bil. 

 

Anonymkode: bf334...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...