Gå til innhold

Sendte pakke i retur til Nelly, men de har ikke fått den


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestilte noe fra nelly, det passet ikke, sendte i retur fra Bunnpris borti gata her siden det var Postnord. Den dagen jeg skulle sende retur var det mange i butikken, så jeg spurte dsv ikke etter kvittering på retur. Nå har jeg fått purringer fra Qliro og er stressa. Har snakket med de, og de sa at nelly har mye å gjøre men de har fjernet purregebyr og sa jeg kan vente 1 mnd for å se om returen blir mottatt.

Men i aller verste fall.. hvis pakken ikke kom i retur til nelly fra Bunnpris så blir det jo ord mot ord og jeg Må betale ikke sant? Er bare så utrolig kjedelig :( Da skal jeg isåfall aldri bestille noe på nett igjen, har jo ikke råd til å holde på sånn. 

Anonymkode: 02e4d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Reputation skrev:

Når sendte du pakken? 

Jeg bestilte 2 pakker, siden den første kjolen ikke passet. Den er mottatt og behandlet av Nelly. Så bestilte jeg samme i en annen størrelse og returnerte rundt 20.juni eller rundt der. Fikk mail fra Nelly at de har veldig mye å gjøre så de ligger litt etter. Så jeg krysser fingre for at det er det som har skjedd. Må jeg betale så får jeg bare gjøre det, men er veldig kjedelig. 

Men sånn generelt, hvilke rettigheter har man når postnord surrer vekk pakker? 

Anonymkode: 02e4d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi har så mange rettigheter, bli ord mot ord.

Derfor er det lurt å få kvittering på at du har levert pakken. 

Anonymkode: 484ab...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg returnerte noe den 8. juni som de fikk først for 4 dager siden. Kanskje det ordner seg :) 

Anonymkode: 8c456...12d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må slutte å handle der de bruker dette elendige firmaet PostNord 

Jeg er i samme situasjon jeg og, sendt pakke i retur med PostNord

Pakka er sporløst bort. Og dette er dessverre ikke første gang

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får pakker i fra og sender med Pisg bord iallfall 2 ganger i uka og har ennå ikke hatt slike problemer.

Anonymkode: 484ab...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke vi har så mange rettigheter, bli ord mot ord.

Derfor er det lurt å få kvittering på at du har levert pakken. 

Anonymkode: 484ab...fe6

Jeg ba om kvittering

Da skal den komme på sms

Var i butikken 30 min etter pakken var levert, hadde fortsatt ikke fått noen kvittering. Tok kontakt med han som tok i mot pakka,  som sa kvittering kom, men det kunne ta litt tid noen ganger. Alt var i orden forsikret han meg om. Så da dro jeg hjem 

Etter 1 uke tok jeg kontakt med han som tok i mot pakka. De har tatt saken videre med PostNord. Pakka er borte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får pakker i fra og sender med Pisg bord iallfall 2 ganger i uka og har ennå ikke hatt slike problemer.

Anonymkode: 484ab...fe6

Da er du heldig

Jeg har hatt problemer flere ganger selv. Har venninner hvor pakker er blitt borte. Og en av våre leverandører har byttet til disse nå, og det er mye tull og forsinkelser 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått refundert en vare fra Nelly som jeg returnerte for en mnd siden så det er nok Nelly som har problemer - eller evt PostNord. Hadde samme issuet med en pakke fra Outnorth nylig - de bruker også PostNord

Anonymkode: cec6a...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg returnerte en pakke til Cellbes, også via Postnord. Heldigvis fikk jeg kvittering, for pakka ble borte på veien. Fikk pengene tilbake fra Cellbes selv om de aldri fikk noen pakke i retur.

Usikker på hvordan reglene er når du ikke har kvittering.

Jeg har helt sluttet å bestille fra firmaer som bruker Postnord. De er fullstendig upålitelige.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lycka skrev:

Jeg returnerte en pakke til Cellbes, også via Postnord. Heldigvis fikk jeg kvittering, for pakka ble borte på veien. Fikk pengene tilbake fra Cellbes selv om de aldri fikk noen pakke i retur.

Usikker på hvordan reglene er når du ikke har kvittering.

Jeg har helt sluttet å bestille fra firmaer som bruker Postnord. De er fullstendig upålitelige.

 

Jeg ba også om kvittering, og fikk beskjed om at denne ville komme på sms. Når den ikke var kommet i løpet av 30 min, så etterspurte jeg den, handlet, så var der en stund. Fikk beskjed om at det kunne være litt treghet i systemet, men den ville komme. 

Angrer jo på at jeg ikke ba om en skriftlig kvittering før jeg gikk derfra...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til livet med PostNord... 
Sjekk ut gruppa "boikott PostNord" på facebook, så ser man at ekspressleveringer med PostNord kan ta to uker, og gudene måtte vite hvor mye annet trøbbel man kan få med dem som transportør. Har selv akkurat kansellert en bestilling med dyrefor som har stått på ukjent sted i halvannen uke, som ingen finner. Fra vi fikk beskjed om at leveringen ikke kunne gjennomføres av "ukjent årsak" tok det 5 dager før dem fant ut at årsaken var at dem ikke fant pakken. 

Anonymkode: eb6d9...ba3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, tonebelinda skrev:

Jeg ba også om kvittering, og fikk beskjed om at denne ville komme på sms. Når den ikke var kommet i løpet av 30 min, så etterspurte jeg den, handlet, så var der en stund. Fikk beskjed om at det kunne være litt treghet i systemet, men den ville komme. 

Angrer jo på at jeg ikke ba om en skriftlig kvittering før jeg gikk derfra...

Uff, så uflaks 🙁 Kan jo være at han i kassa gjorde noe feil. Skal vel egentlig gå automatisk når han trykker på kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lycka skrev:

Uff, så uflaks 🙁 Kan jo være at han i kassa gjorde noe feil. Skal vel egentlig gå automatisk når han trykker på kvittering.

Ja - var det jeg også regnet med at det skulle. Men i følge han, så kunne det ta litt tid. 

Håper den dukker opp etterhvert, er noen kroner jeg skulle hatt i retur her, kjipt om pakka ikke kommer fram og jeg ikke får det tilbake .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestilte noe fra nelly, det passet ikke, sendte i retur fra Bunnpris borti gata her siden det var Postnord. Den dagen jeg skulle sende retur var det mange i butikken, så jeg spurte dsv ikke etter kvittering på retur. Nå har jeg fått purringer fra Qliro og er stressa. Har snakket med de, og de sa at nelly har mye å gjøre men de har fjernet purregebyr og sa jeg kan vente 1 mnd for å se om returen blir mottatt.

Men i aller verste fall.. hvis pakken ikke kom i retur til nelly fra Bunnpris så blir det jo ord mot ord og jeg Må betale ikke sant? Er bare så utrolig kjedelig :( Da skal jeg isåfall aldri bestille noe på nett igjen, har jo ikke råd til å holde på sånn. 

Anonymkode: 02e4d...ac6

Når du ikke har retur kvittering så må du nok betale.

Anonymkode: e5d64...276

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det nok bare forsinkelser hos Nelly som er problemet. Det løser seg nok. 

Uansett er det alltid viktig å be om kvittering på retur, samme hvor travelt det er i butikken. Det tar knapt 15-20 sekunder å få ordnet med kvittering, så et stort tap tidsmessig for de ansatte er det ikke. 

Anonymkode: 3e754...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til livet med PostNord... 
Sjekk ut gruppa "boikott PostNord" på facebook, så ser man at ekspressleveringer med PostNord kan ta to uker, og gudene måtte vite hvor mye annet trøbbel man kan få med dem som transportør. Har selv akkurat kansellert en bestilling med dyrefor som har stått på ukjent sted i halvannen uke, som ingen finner. Fra vi fikk beskjed om at leveringen ikke kunne gjennomføres av "ukjent årsak" tok det 5 dager før dem fant ut at årsaken var at dem ikke fant pakken. 

Anonymkode: eb6d9...ba3

Har aldri hatt problemer med de før, og jeg bestiller veldig mye på nett. Har hørt at mange har dårlig erfaring med de ja. Kjedelig at du også opplevde problemer med de :( 

Jeg trykket på den linken jeg fikk av de på mail, med sporingsnr. Men der står det bare at pakken er hentet. Vet ikke om pakken får nytt sporingsnr når den sendes i retur, noen som vet? 

Anonymkode: 02e4d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg returnerte noe her om dagen, dagen etter fikk jeg mail om at det var mottatt. 

Kan du gå til bunnpris og høre om de kan finne en registrering på det? Som du kan bruke som kvittering?

Hvor mye er det snakk om?

Anonymkode: ba118...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...