Gå til innhold

Dyremishandling på TV2-video fra VM


Gjest Kristina S.

Anbefalte innlegg

Gjest Kristina S.

Jeg har ikke fulgt med på fotball-VM, men kom tilfeldigvis over denne videoen https://www.tv2.no/v/1358021/ 

Hvordan kan de presentere dette som underholdning, uten å gripe inn? Dette er mishandling av bjørner som har pågått i Russland. Blant annet er det en reportasje fra 2014 om det her: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2941475/Wild-bears-forced-ALCOHOLICS-make-guests-Russian-restaurant-laugh-discovered-drunk-blind-surrounded-filth.html

Jeg synes det var helt grusomt å se på, og sitter nå og søker opp dyrevernsorganisasjoner som jeg kan kontakte om dette. Har dere noen gode forslag til hvem det er mest hensiktsmessig å informere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme lurer jeg på. Dyremishandling er noe av det verste jeg ser. Nå et det sikkert dyrevernere som har sett det selv, men uansett greit å si ifra for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
4 timer siden, Winza skrev:

Rart tv2 ikke grep inn da

Ja, rart de ikke sier noe om det. Trodde folk var pliktig til å ta grep når de ser dyremishandling, å informere internasjonale dyrevernsorganisasjoner for eksempel. Innslaget var ihvertfall ikke morsomt eller underholdende for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Kristina Schwartz skrev:

Ja, rart de ikke sier noe om det. Trodde folk var pliktig til å ta grep når de ser dyremishandling, å informere internasjonale dyrevernsorganisasjoner for eksempel. Innslaget var ihvertfall ikke morsomt eller underholdende for min del.

Men vet vi om dyrene misliker dette? Og at de ikke faktisk lever i en anerledes kultur hvor de liker alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange medier viser uansvarlighet, ser ofte at for eksempel VG presenterer videoer som helt klart viser dyremishandling, og det brukes nærmest som underholdning. Et eksempel er tyrefekting, husker de la ut en video som viste det stakkars dyret som desperat forsøkte å hoppe opp på tribunen for å unnslippe dyreplagerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristina S.
1 minutt siden, Winza skrev:

Men vet vi om dyrene misliker dette? Og at de ikke faktisk lever i en anerledes kultur hvor de liker alkohol?

Tuller du nå? Bjørnen lever i et bur og blir foret med øl. Ja, det er klart bjørnen liker øl, men det er ikke mindre mishandling for det. De synes det er morsomt å gjøre dyret til alkoholiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Winza said:

Men vet vi om dyrene misliker dette? Og at de ikke faktisk lever i en anerledes kultur hvor de liker alkohol?

Syntes dette er et meget godt poeng..

Men, det er visst ikke politisk korrekt med slike tanker .. :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
3 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Tuller du nå? Bjørnen lever i et bur og blir foret med øl. Ja, det er klart bjørnen liker øl, men det er ikke mindre mishandling for det. De synes det er morsomt å gjøre dyret til alkoholiker.

Ja det er ikke riktig men er det noe vi i Norge kan gjøre? Skulle ønske det ble gjort noe mor de som slakter hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, puppi skrev:

Syntes dette er et meget godt poeng..

Men, det er visst ikke politisk korrekt med slike tanker .. :vetikke:

Jeg liker ikke det uansett hvordan kulturene dems er, dyr fortjener respekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, puppi skrev:

Syntes dette er et meget godt poeng..

Men, det er visst ikke politisk korrekt med slike tanker .. :vetikke:

En bjørn som lever i et lite bur må ta til takke med det han får. Det er ikke sånn at han kan kreve hva de skal fore ham med, han drikker fordi han er tørst og ikke har annen tilgang til drikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Winza said:

Ja det er ikke riktig men er det noe vi i Norge kan gjøre? Skulle ønske det ble gjort noe mor de som slakter hunder...

Tv2 kunne latt være å legge ut klippet og spre det som humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
7 minutter siden, Winza skrev:

Ja det er ikke riktig men er det noe vi i Norge kan gjøre? Skulle ønske det ble gjort noe mor de som slakter hunder...

Det kan rapporteres til for eksempel organisasjonene PETA (Norge og internasjonalt), NOAH (Norge), ASPCA, eventuelt Greenpeace. Eller dyrepoliti om de har dette. Mange synes dyrevernsorganisasjonene er ekstreme og er ikke enig i alt de står for, men de jobber nå for dyrevelferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2018 den 21.49, Kristina Schwartz skrev:

Det kan rapporteres til for eksempel organisasjonene PETA (Norge og internasjonalt), NOAH (Norge), ASPCA, eventuelt Greenpeace. Eller dyrepoliti om de har dette. Mange synes dyrevernsorganisasjonene er ekstreme og er ikke enig i alt de står for, men de jobber nå for dyrevelferd.

Ekstreme må de nesten være for å jobbe i mot den forbanna ukulturen mennesker har for å behandle dyr på en uverdig og motbydelig måte. Lite siviliserte når de føler for å plage levende skapninger. Syns personlig sånne mennesker skulle fått samme straff som de har utført på dyrene. Tror en dommer i USA straffet en mann med å stå lenket ute i dårlig vær i flere dager. Han hadde gjort akkurat det samme mot huden sin for å være jævlig. De kunne latt de ligge i et bur i et halvt år også. Tyrefektere kunne de stukket med små skarpe gjenstander her og der mens de var buret inne. Ikke drept dem, men plaget dem litt. Skjønner ikke at det kan være lov overhodet å behandle dyr dårlig. Det er helt forferdelig. Det er langt under deres verdighet å bli behandlet som et gjenstand. 

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...