Gå til innhold

Hvorfor tror noen menn de plutselig har sjangs nå når jeg er tynn??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Aalo skrev:

Vanskelig å skjønne dette 🙂 Av 1000 svangerskap vil et større antall ende i dødfødsel hos de med høy bmi kontra normalvektige. Enkelttilfeller er irrelevant.

Det handler heller ikke om at mennesker gjør bevisste resonnement rundt dette. Høye, veltrente menn med symmetriske ansikt vil bli valgt foran kortvokste, overvektige og høye menn med usymmetriske ansiktstrekk. Rett og slett fordi dette signaliserer sunne gener som vil bedre sjansene for å få et sunt avkom. 

Alt dette er nedarvede biologiske vurderingskriterier som har fulgt oss i tusener år og påvirker hver enkelt helt ubevisst. Alle dyr bedriver seleksjon ved at de antatt sunneste blir valgt foran alle de andre. En svært effektiv måte å besørge at arten har livets rett også i fremtiden ved at genpoolen forblir friskest mulig. 

 

Hva med å slutte å dikte opp ting? Nei det er jo vanskelig. Det er ikke de med beste gener som overlever. Det er de best tilpasningsdyktige som overlever. 

Anonymkode: ab457...ead

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Scenarioet ditt er ikke troverdig. Hvorfor må f.eks. dame A sammenlignes med en dame som er fullstendig tafatt? Hvorfor ble det ikke noe mellom meg og dame B? Jeg likte henne sikkert ikke så godt da. Poenget mitt er at jeg hadde hatt full forståelse for at dame A syntes jeg var mer attraktiv etter at jeg slutta med heroin enn før. Det er ikke noe å være bitter over, eller å holde mot noen. Det går bare ut over en selv å bære nag på den måten. Hvorfor skulle ikke andre respondere positivt på at man har gjort en positiv forandring i livet sitt? Hvorfor må det si noe negativt om dem? Livet er ikke som i en Disneyfilm. Kjærligheten er alltid full av betingelser, og det gjelder alle.

Det er greit om du synes scenarioet var lite troverdig, poenget var kun å illustrere at mennesker med ulike svakheter fortsatt kan være elskbar og attraktiv for den rette personen. Man er jo mer, enn kun svakheten sin. Klarer ikke en person å se forbi den svakheten, så er man faktisk ikke en så god match. 

Og for damer som kanskje har blitt avvist gang på gang pga vekta si, så blir nok betingelsen hos dem det at man vil vite at dehar en mann som ikke har vekt som dealbreaker. Og det er faktisk ikke bitterhet, det er å være smart.

Jeg har selv vært i TS sin situasjon, og valgte den mannen som fant meg attraktiv også da jeg veide mer. Nå,10 år inn i ekteskapet og to barn, pluss ett år med sykdom, så er jeg sjeleglad for at jeg vet at han ikke sitter å forakter meg pga de ekstra kiloene jeg har tatt på, siden vi ble sammen. Jeg vet jo, at han også likte meg den gang for lenge siden, da jeg faktisk veide mer :) 

 

Anonymkode: 49003...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å slutte å dikte opp ting? Nei det er jo vanskelig. Det er ikke de med beste gener som overlever. Det er de best tilpasningsdyktige som overlever. 

Anonymkode: ab457...ead

Over tid vil de sunneste, mest vellykkede menneskene evne å reprodusere seg i større grad enn de usunne og mindre vellykkede. Dette er ikke dikting, men et ufravikelig faktum. På dette punktet skiller vi oss ikke ut fra andre pattedyr.

Og før du igjen påstår at jeg bedriver dikting; ja, det heter tilpasning. Men tilpasning i denne sammenheng betyr at de genene som gir egenskaper som har best forutsetninger for å lykkes i samfunnet, blir vanligere gjennom seleksjon. Også kalt survival of the fittest. Som er eksakt hva jeg har beskrevet fra første stund.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Nå jeg veide 45kg mer så var jeg ikke bra nok for de. Men nå er jeg plutselig det.

 

Hvorfor innbiller de seg at jeg vil ha de nå når jeg ikke var god nok for de før? Idioti.

Anonymkode: a012c...b34

Artig vri. Normalen er vel at dama går ned 45kg og oppdager hun har sjans på kjekkere menn en han som ville ha henne som hun var. Skilsmisse og oppgradering av kjæresten. Fordi hun fortjener det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som nå viser interesse, innbiller seg egentlig ingenting. De syns bare at TS er attraktiv nå, noe hun ikke var før. Og om jeg forstår problemstillingen korrekt, så hadde de absolutt sjans da hun var ekstremt overvektig, siden de etter sigende avviste henne da. Da er det jo rimelig å anta at de har sjans på henne fortsatt. Hun er jo "den samme dama", ikke sant?

Endret av Resignert
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er mange kvinner her inne som hadde valgt en mann som veide 45 kilo for mye foran enn med vaskebrett.

 

Gratulere med vektaptet, jeg gikk ned 50 kilo selv og kan garatnere deg hadde jeg hatt den tanke gangen ville jeg forsatt vært jomfru. For ingen kvinner ville ha sex med meg når jeg var stort som et beist. 

Anonymkode: fbf88...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎12‎.‎07‎.‎2018 den 17.48, SunnivaOslo skrev:

Jeg forstår TS hvis det er snakk om menn hun har kjent som har avvist henne o.l

De vil ha henne nå KUN pga kropp. De er ingenting å samle på. De har jo kjent henne og oppført seg dritt mot henne,hvorfor skal hun godta det? Hvorfor skal hun se gjennom fingrene på noen som kanskje har hetset henne før og nå plutselig prøver seg?HVEM vil være med sånne folk?

Det er som du er fattig og folk unngår deg. Så vinner du 77 mill i Lotto og alle vil være venn. Det er jo KUN pga pengene. Hvorfor være venn med sånne folk da?

Men det at flere menn prøver seg sånn generelt er noe annet. Fremmede menn som aldri har vært slemme skal jo ikke ta skylda for dette. Fremmede menn skal jo ikke TS være sur på.

Det står jo ingenting om at de har behandlet henne dårlig.Er det å ikke være interessert i en person det samme som å behandle personen dårlig nå? 

Anonymkode: a5c63...a46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎07‎.‎2018 den 15.49, AnonymBruker skrev:

 

Opplever akkurat det samme. De som ikke kastet et blikk på meg da jeg var feit, ligger langflate nå. Og spesielt en jeg virkelig ikke takler. Han sa rett ut at jeg ikke var noe for han men det var venninnen  min, Så gikk han til henne. Og nå er han all over me! Bare pga vekten er gått ned. For en idiot, som om jeg vil ha han nå, Overfladisk dritt

Anonymkode: 3ab79...82a

Hvem er det egentlig som er overfladisk her? Han som legger merke til en kroppsforandring og vil ha en velholdt sunn og slank kropp over ei som mener at kropp ikke skal telle i hele tatt, men ansiktet?  Dette er så motbytdelig med kvinner. Mange kvinner er helt voldsomt opptatt over at ansitket deres skal være tiltrekkende, spesielt øynene, da dette på en måte skal fungere som et trumfkort så de bare kan forfalle å bli gamle uten at han skal synes noe negativt om det. Kroppen teller like mye som ansiktet, om ikke mer. Jeg vil ha ei slank og sunn dame, ikke ei feit lat ei som forventer at hun skal forgudes av å bare eksistere å være seg selv. Faen heller

Anonymkode: a5c63...a46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det egentlig som er overfladisk her? Han som legger merke til en kroppsforandring og vil ha en velholdt sunn og slank kropp over ei som mener at kropp ikke skal telle i hele tatt, men ansiktet?  Dette er så motbytdelig med kvinner. Mange kvinner er helt voldsomt opptatt over at ansitket deres skal være tiltrekkende, spesielt øynene, da dette på en måte skal fungere som et trumfkort så de bare kan forfalle å bli gamle uten at han skal synes noe negativt om det. Kroppen teller like mye som ansiktet, om ikke mer. Jeg vil ha ei slank og sunn dame, ikke ei feit lat ei som forventer at hun skal forgudes av å bare eksistere å være seg selv. Faen heller

Anonymkode: a5c63...a46

Da håper jeg du leverer det samme du krever.

Anonymkode: da84b...8d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Folk tror av en eller annen grunn at man bytter personlighet hvis man går ned i vekt.

Anonymkode: 5d769...058

Det tror de nok ikke, men hvis det fysiske ikke frister kan personligheten være så flott den bare vil - det hjelper ikke. Så når mange kilo har forsvunnet er det jo ikke rart at mange er nysgjerrig på om personligheten står i stil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11. juli 2018 den 10.27, AnonymBruker skrev:

Herregud så idiotisk av deg. Det er biologisk å være tiltrukket av en fysisk attraktiv kropp. En 45 kg + overvektig kropp er ikke veldig attraktivt for de fleste. Finnes andre tynne damer og, så bare du som taper på å ikke benytte deg av de nye tilbudene dine.

Anonymkode: a5c63...a46

snakke slikt til et annet menneske, hva er du du tror du er?..

til ts: forstår deg godt, finn en med ekte verdier!

Anonymkode: 04324...5c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2018 at 8:25 PM, AnonymBruker said:

Nå jeg veide 45kg mer så var jeg ikke bra nok for de. Men nå er jeg plutselig det.

 

Hvorfor innbiller de seg at jeg vil ha de nå når jeg ikke var god nok for de før? Idioti.

Anonymkode: a012c...b34

Alle har preferanser. Menn og kvinner kan bli mer/mindre attraktive. Et som er oppusset hus blir mer verdifullt enn en gammel rønne. Noen menn kvier seg fra å gi noe særlig oppmerksomhet til tykke damer fordi det er en stor jobb å måtte endre dette. I tillegg så kan det være at dette er menn som har en aktiv livvøsstil og som ikke min ha en dame som sitter flere timer hver eneste dag i sofaen og ser på tv, mens hun spiser ostepopp og drikker cola. Hvis dette er tifelle spiller det ingen rolle i at du vil ha menn som vil ha deg for (det du sier). Mange menn vil være lite interessert fordi du sender ut signaler om du driter i egen helse. Det er selvfølgelig kjipt at enkelte snakker dritt om at du var tykk, men sånn er det med enkelte mennesker.

Anonymkode: 5f5da...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må både ha fysisk tenning og like personligheten. Det funker ikke om ikke begge deler er til stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.7.2018 den 17.47, Aalo skrev:

Vanskelig å skjønne dette 🙂 Av 1000 svangerskap vil et større antall ende i dødfødsel hos de med høy bmi kontra normalvektige. Enkelttilfeller er irrelevant.

Det handler heller ikke om at mennesker gjør bevisste resonnement rundt dette. Høye, veltrente menn med symmetriske ansikt vil bli valgt foran kortvokste, overvektige og høye menn med usymmetriske ansiktstrekk. Rett og slett fordi dette signaliserer sunne gener som vil bedre sjansene for å få et sunt avkom. 

Alt dette er nedarvede biologiske vurderingskriterier som har fulgt oss i tusener år og påvirker hver enkelt helt ubevisst. Alle dyr bedriver seleksjon ved at de antatt sunneste blir valgt foran alle de andre. En svært effektiv måte å besørge at arten har livets rett også i fremtiden ved at genpoolen forblir friskest mulig. 

 

Finnes det noe statistikk over bmi og dødfødsel i Norge? 

Anonymkode: 9b7fa...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 11.7.2018 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer at menn skal finne meg attraktiv pga det jeg sier, og ikke det jeg ser ut som. 

Anonymkode: 2aa32...65b

Men kjære deg! For folk flest er attraksjon en solid blanding av personlighet og utseende. Man skal bli tent og tiltrukket av ansikt og kropp også. Det er ren biologi! Det fine er jo at det som er veldig attraktivt for meg, antagelig ikke er like flott for deg.

Er man veldig tykk, er det lite tiltrekkende for folk flest. Dette gjelder for både kvinner og menn. Det jeg er enig i er ille teit, er om du har opplevd menn som snakker deg ned og oppfører seg som dritthuer når du var tykk, men som plutselig vil ha deg som tynn. Det er håpløst. Ellers er jeg også enig i at alle, uansett vekt, skal behandles med samme respekt, vennlighet og godhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...