Gå til innhold

Har vi sett vår siste vinter med snø i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ehh vinteren som var var den suverent mest snørike vinteren på 30 år.

SnowCoverBjoernholtSince1979.gif

Tror du burde roe ned litt på propagandaen litt TS og skaffe deg litt kritisk sans.

I mellomtiden kan vi more oss over den totale fadesen som Vegard Ulvang sin "Opperasjon Hvit Vinter" som han med noen flere startet opp i 2007 var. Hvor de fabulerte i media om at nå ville straks vinterene være snøfrie i lavlandet og man måtte opp på høyfjellet for å finne snø skrev de... Med støtte fra hysterikerene på bjerknessenteret selvsagt...

Anonymkode: 97699...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vil få mere ekstremvær. Sommeren vi har nå er ganske ekstrem, vi har hatt regn en time siden mai måned pluss ti minutter med litt duskregn. Sent sist høst hadde vi flom til de grader på steder det ikke har vert flom før. Snøfallet i vinter var ikke det verste jeg har opplevd (vinteren 96 var ille, da var ski eneste fremkomstmiddel til skolen, glem å gå når snøen rekker til livet). 

Anonymkode: 70c20...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør vi ingenting? Folk bare leser om været og klimaendringene, men de fleste forandrer ikke livsstil. Folk skal fremdeles til syden, og de kjører alltid bil.

Vi burde vel ha hatt litt panikk nå.

Anonymkode: 9c55c...65b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør vi ingenting? Folk bare leser om været og klimaendringene, men de fleste forandrer ikke livsstil. Folk skal fremdeles til syden, og de kjører alltid bil.

Vi burde vel ha hatt litt panikk nå.

Anonymkode: 9c55c...65b

Enig med deg. Vi gjør alt for lite!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vil få mere ekstremvær. Sommeren vi har nå er ganske ekstrem, vi har hatt regn en time siden mai måned pluss ti minutter med litt duskregn. Sent sist høst hadde vi flom til de grader på steder det ikke har vert flom før. Snøfallet i vinter var ikke det verste jeg har opplevd (vinteren 96 var ille, da var ski eneste fremkomstmiddel til skolen, glem å gå når snøen rekker til livet). 

Anonymkode: 70c20...662

Det vet verken du eller noen annen. Kun fremtiden vil vise dette. I mellomtiden fortsetter klimapåståerne å hyle at de vet så mye.

I fjor ble det sagt at kom vi til å se mye våtere somre fremover. Bare søk på google. Merkelig nok sies det i år at vi kommer til å se mye varmere somre fremover. Men stort sett ingen artikkel før 2018 sier det samme.

Eu-sjefen klarer til og med å gi Trump skylden for skogbrannene i Sverige.

Det er så ufattelig at folk biter på denne fantastiske propagandaen, at jeg har ikke ord. Klimaet kommer og går. Ingenting vi kan gjøre noe med.

Anonymkode: b4635...b89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet verken du eller noen annen. Kun fremtiden vil vise dette. I mellomtiden fortsetter klimapåståerne å hyle at de vet så mye.

I fjor ble det sagt at kom vi til å se mye våtere somre fremover. Bare søk på google. Merkelig nok sies det i år at vi kommer til å se mye varmere somre fremover. Men stort sett ingen artikkel før 2018 sier det samme.

Eu-sjefen klarer til og med å gi Trump skylden for skogbrannene i Sverige.

Det er så ufattelig at folk biter på denne fantastiske propagandaen, at jeg har ikke ord. Klimaet kommer og går. Ingenting vi kan gjøre noe med.

Anonymkode: b4635...b89

Så pinlig 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde bli varmere somre, og kaldere vintere. Blir det mindre nedbør om vinteren, i form av snø, så er det klart at vi kan oppleve at vinteren eller snø ikke kommer. Jeg tror det vil bli frost og is, men ikke nødvendigvis snø, etterhvert om vinteren.

For at vi ikke skal oppleve vinteren og skifting av sesonger, fullt ut, så må det til at jordens tilting rundt sin egen akse, må jevne seg ut og stabilisere seg ved 0 grader, i forhold til dagens 23,44 grader.

Hvis jordens tilting er på 0 grader, så vil vi ikke oppleve sesonger lenger, bare sommer og natt og dag. Noen steder vil det bli mer varme enn andre steder og mer sollys enn andre steder, f.eks ved jordens geografiske equator.

Ved de geografiske polene, så vil litt mindre lys slippe til, men det vil være lyst der hele tiden, en visst prosentandel, uansett natt eller dag og også mindre varme, men varmt nok. Jeg vil tro at områdene ved antarktis\geografisk sørpol vil være et sted å foretrekke å bo. Jeg forstår at verdens stormakter krangler om antarktis, det er et viktig område grunnet dette blant annet. Ved geografiske nordpol, så er hele området dekket av vann.

EDIT: (15.08.2018)

En ting er sikkert, at naturen vil fikse seg selv og etterhvert gjennoprette det normale klimaet vi hadde før klimaforandringene slo til slik vi kjenner det i dag. Men igjen, om jordens tilting rundt sin egen akse en dag stabiliserer seg på 0 grader, så vil klimaet på jorden bli permanent annerledes enn idag.

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke solgt snøskuffa om jeg var deg helt enda TS. Du får nok bruk for den til vinteren også skal du se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, TrekStar skrev:

Det burde bli varmere somre, og kaldere vintere. Blir det mindre nedbør om vinteren, i form av snø, så er det klart at vi kan oppleve at vinteren eller snø ikke kommer. Jeg tror det vil bli frost og is, men ikke nødvendigvis snø, etterhvert om vinteren.

For at vi ikke skal oppleve vinteren og skifting av sesonger, fullt ut, så må det til at jordens tilting rundt sin egen akse, må jevne seg ut og stabilisere seg ved 0 grader, i forhold til dagens 23,44 grader.

Hvis jordens tilting er på 0 grader, så vil vi ikke oppleve sesonger lenger, bare natt og dag. Noen steder vil det bli mer varme enn andre steder og mer sollys enn andre steder, f.eks ved jordens geografiske equator.

Ved de geografiske polene, så vil litt mindre lys slippe til, men det vil være lyst der hele tiden, en visst prosentandel, uansett natt eller dag og også mindre varme, men varmt nok. Jeg vil tro at områdene ved antarktis\geografisk sørpol vil være et sted å foretrekke å bo. Jeg forstår at verdens stormakter krangler om antarktis, det er et viktig område grunnet dette blant annet. Ved geografiske nordpol, så er hele området dekket av vann.

Nå mener mange av forskerne at dersom jorden hadde stått konstant på 0 graders helning tilt, så hadde det heller ikke vært liv på jorda, da sesongvariasjonene er noe som "distribuerer" nok varme til flere deler av kloden, samtidig som det heller ikke blir for varmt. 

Anonymkode: df7bc...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi mer snø i fjellene enn på mange år i vinter.

Men den forsvant også fortere enn noen gang før.

Varmeste mai i manns minne, fem uker uten regn kan ingen huske.

Men slapp av, jeg har to uker ferie, hadde siste arbeidsdag søndag, mandag falt temperaturene brått og det har vært overskyet og regn siden. Satser på to gode uker for bøndene 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Føler det var mye mer snø for 15-20 år siden enn det har vært de siste 5 årene. Savner skikkelig snøstorm, snø opp til knærne, får ikke til å se en armlengde foran seg på grunn av tung snø. Gud nå savner jeg vinteren. Får trekke for gardinene og sett på Jul i blåfjell og late som at det er desember. 😭
 
Vet at det var deler av landet som hadde mye snø i fjor.. men her hadde vi maks 2 uker med snø tilsammen. Hater det, vil ha snø fra Oktober til April, null pause! 

Nei takk. Heller temperert temperatur med temperaturvariasjoner 15 grader om vinteren og 25 om sommeren hadde vært perfekt. Ikke snøfaen. 

Anonymkode: df7bc...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2018 at 3:20 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor gjør vi ingenting? Folk bare leser om været og klimaendringene, men de fleste forandrer ikke livsstil. Folk skal fremdeles til syden, og de kjører alltid bil.

Vi burde vel ha hatt litt panikk nå.

Anonymkode: 9c55c...65b

 

On 7/23/2018 at 3:42 PM, pippippen said:

Enig med deg. Vi gjør alt for lite!


Dere to kan jo fint leve etter deres levesett uten bil og reiser med fly så kan vi andre leve slik vi selv ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Morten1 skrev:

 


Dere to kan jo fint leve etter deres levesett uten bil og reiser med fly så kan vi andre leve slik vi selv ønsker. 

Likegyldighet og egoisme tenker jeg når jeg ser det du skriver.

Er du ikke villig til å forsake noe som helst for å skåne natur og miljø....og fremtidens mennesker?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pippippen said:

Likegyldighet og egoisme tenker jeg når jeg ser det du skriver.

Er du ikke villig til å forsake noe som helst for å skåne natur og miljø....og fremtidens mennesker?

Det skal du få lov til å tenke, nei jeg er ikke interrisert i å gjøre alt vanskeligere for meg selv for å kanskje hjelpe miljøet på jorden med 0,0000001%. 

Du kan leve etter ditt levesett som du mener er miljøvennelig så kan jeg leve etter mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Føler det var mye mer snø for 15-20 år siden enn det har vært de siste 5 årene. Savner skikkelig snøstorm, snø opp til knærne, får ikke til å se en armlengde foran seg på grunn av tung snø. Gud nå savner jeg vinteren. Får trekke for gardinene og sett på Jul i blåfjell og late som at det er desember. 😭
 
Vet at det var deler av landet som hadde mye snø i fjor.. men her hadde vi maks 2 uker med snø tilsammen. Hater det, vil ha snø fra Oktober til April, null pause! 

Hvor i landet bor du siden du savner snøstorm og snø til knærne? Skal ikke lenger enn 5 mnd tilbake her på østlandet, da jeg vasset i snø til langt over lårene og brøytekanter langs vegen som nesten var høyere enn meg selv. Og jeg er 1.70 høy. 

Rettelse: Leste ikke det siste du skrev før nå. Da skjønner jeg, men ingenting å savne spør du meg😅

Endret av Tutte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Føler det var mye mer snø for 15-20 år siden enn det har vært de siste 5 årene. Savner skikkelig snøstorm, snø opp til knærne, får ikke til å se en armlengde foran seg på grunn av tung snø. Gud nå savner jeg vinteren. Får trekke for gardinene og sett på Jul i blåfjell og late som at det er desember. 😭
 
Vet at det var deler av landet som hadde mye snø i fjor.. men her hadde vi maks 2 uker med snø tilsammen. Hater det, vil ha snø fra Oktober til April, null pause! 

Flytt nordover! Snøen er borte fra veiene til 17 mai, så vidt. 

Anonymkode: 81b17...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 26.7.2018 den 0.19):

Flytt nordover! Snøen er borte fra veiene til 17 mai, så vidt. 

Anonymkode: 81b17...a2b

 :fnise:

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Tutte skrev (På 26.7.2018 den 0.13):

Hvor i landet bor du siden du savner snøstorm og snø til knærne? Skal ikke lenger enn 5 mnd tilbake her på østlandet, da jeg vasset i snø til langt over lårene og brøytekanter langs vegen som nesten var høyere enn meg selv. Og jeg er 1.70 høy. 

Rettelse: Leste ikke det siste du skrev før nå. Da skjønner jeg, men ingenting å savne spør du meg😅

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle vi ikke sett mer snø? Nå har vi fått masse sol, og nå kommer vi til å få masse regn eller masse snø :) Det er sånn naturen er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...