Gå til innhold

Har løyet om min fortid.. ah hvorfor!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg lurer på. Leste nettopp en annen tråd her inne med ei som lurte på om hun skulle si fra at hun hadde veid 110 kg. Der sier vel flertallet at det ikke er nødvendig. Skjønner ikke at dette er så veldig forskjellig fra det. Det er fortid, jeg har ikke planer om å prøve igjen, men samtidig ser jeg jo at det var tullete å lyve om det.

Det er heller ikke noen fare for at jeg skal «støte på folk fra mitt gamle miljø» - det var ikke noe miljø, jeg hang ikke på plata liksom. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Det er jo den du er i dag han liker, ikke den du engang var. Uansett hva det dreier seg om. Det eneste jeg synes er viktig å informere partnere om er ting som kan påvirke dem på noen måte i nåtid og fremtid, som sykdommer, vanskelige familierelasjoner osv.

Anonymkode: 1fbf5...68b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Visse ting trenger ikke alle å vite. Såfremt du da ikke prostituerte deg, bodde på gata med sprøyta i armen. 

Men, jeg skjønner heller ikke hva som er så galt med å være ærlig fra første samtale? Hva du gjorde for ti år siden er irrelevant nå, og fikser han ikke det, får han heller finne seg et gudsord fra landet. 

Dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt partner bør få vite at du har prøvd er en diskusjonssak, hvor det heller ikke finnes noe fasit. 
Men hvis du har dårlig samvittighet for denne løgnen så bør du si det. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en nå som det holder på å bli seriøst med, sånn type snart offisielle kjærester. Men det er ikke sikkert han ville hatt meg om han visste sannheten om meg, eller har det noe å si? Tingen er at vi snakket  om «narkotika» i begynnelsen av datingen, hvorpå han viser et styerkt avsky, at han verken har prøvd eller syns noe om folk som driver med slikt. Så da løy jeg, og sa at jeg aldri har prøvd heller. Sannheten er at jeg HAR prøvd. Mye forskjellig. Og jeg har et helt annet syn på det. Det er mange, mange år siden jeg prøvde noe men allikevel. Jeg kunne jo ha vært ærlig, ser det nå. 

Så jeg har litt dårlig samvittighet for det. Men burde jeg fortelle ham om det? Eller bare la det være og hvis/når vi skulle snakke om det igjen, være ærlig da? 

Eller er det ok å ha en slik løgn med en partner?

Anonymkode: dda3a...ccb

Dette handler vel egentlig ikke i bunn og grunn om løgn. Dere har tydelig helt ulike syn på livet. Kan du leve med tanken om å aldri ta noe igjen? Hvis ja, så greit. Men om du, som du sier, har et helt annet syn på det, så går du. Jeg personlig kunne aldri vært sammen med en sånn mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Visse ting trenger ikke alle å vite. Såfremt du da ikke prostituerte deg, bodde på gata med sprøyta i armen. 

Men, jeg skjønner heller ikke hva som er så galt med å være ærlig fra første samtale? Hva du gjorde for ti år siden er irrelevant nå, og fikser han ikke det, får han heller finne seg et gudsord fra landet. 

Jeg er helt enig, og hadde det vært nå så hadde jeg sagt det. Men det kom opp så tidlig, før jeg visste hva jeg ville og da jeg prøvde iherdig å få ham til å like meg. 🙄

Anonymkode: dda3a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hypes skrev:

Dette handler vel egentlig ikke i bunn og grunn om løgn. Dere har tydelig helt ulike syn på livet. Kan du leve med tanken om å aldri ta noe igjen? Hvis ja, så greit. Men om du, som du sier, har et helt annet syn på det, så går du. Jeg personlig kunne aldri vært sammen med en sånn mann. 

Hehe nei ingen planer om å ta noe igjen. Når jeg sier forskjellig syn på det, er jeg i den oppfatning av at marihuana og hasj er en mer uskyldig rus enn alkohol. Mens han mener det er narkotika med store bokstaver. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en nå som det holder på å bli seriøst med, sånn type snart offisielle kjærester. Men det er ikke sikkert han ville hatt meg om han visste sannheten om meg, eller har det noe å si? Tingen er at vi snakket  om «narkotika» i begynnelsen av datingen, hvorpå han viser et styerkt avsky, at han verken har prøvd eller syns noe om folk som driver med slikt. Så da løy jeg, og sa at jeg aldri har prøvd heller. Sannheten er at jeg HAR prøvd. Mye forskjellig. Og jeg har et helt annet syn på det. Det er mange, mange år siden jeg prøvde noe men allikevel. Jeg kunne jo ha vært ærlig, ser det nå. 

Så jeg har litt dårlig samvittighet for det. Men burde jeg fortelle ham om det? Eller bare la det være og hvis/når vi skulle snakke om det igjen, være ærlig da? 

Eller er det ok å ha en slik løgn med en partner?

Anonymkode: dda3a...ccb

Da vet jo faktisk du mye met om feltet enn hva han gjør, så du har nesten et ansvar om folkeopplysning i den situasjonen du befinner deg i.

Anonymkode: 7ee72...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da vet jo faktisk du mye met om feltet enn hva han gjør, så du har nesten et ansvar om folkeopplysning i den situasjonen du befinner deg i.

Anonymkode: 7ee72...833

Ja han er uopplyst. 🙈 Men virker vond å vende, han har (som mange andre, også i denne tråden) gjort seg opp en mening om at alle andre rusmidler enn alkohol er fanden selv og veldig fy fy. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres trangsynt ut. Er han like konservativ på andre områder? Jeg hadde vært veldig skeptisk til en mann med slike holdninger. 

Anonymkode: 44456...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres trangsynt ut. Er han like konservativ på andre områder? Jeg hadde vært veldig skeptisk til en mann med slike holdninger. 

Anonymkode: 44456...c7b

Tja han er litt trangsynt på noen områder, samtidig er han jo en smart mann med god jobb og gode verdier på mange områder. Han er vokst opp på et lite sted og bodd der hele livet, er nok mer det det går i. Han vet ikke om noe annet. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe nei ingen planer om å ta noe igjen. Når jeg sier forskjellig syn på det, er jeg i den oppfatning av at marihuana og hasj er en mer uskyldig rus enn alkohol. Mens han mener det er narkotika med store bokstaver. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Den tanken deler vi :) Men da råder jeg deg til å spørre deg selv, er dette rette fyren for deg? Nå kan du se vekk fra det. Men etter er par år? Da begynner gjerne disse holdningene å feste seg, og tanken om at all dop er fælt kun fordi det er ulovlig... Hadde typen min tenkt sånn kunne vi ikke vært sammen. Det provoserer meg for mye at enkelte tenker såpass snevert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, hypes skrev:

Den tanken deler vi :) Men da råder jeg deg til å spørre deg selv, er dette rette fyren for deg? Nå kan du se vekk fra det. Men etter er par år? Da begynner gjerne disse holdningene å feste seg, og tanken om at all dop er fælt kun fordi det er ulovlig... Hadde typen min tenkt sånn kunne vi ikke vært sammen. Det provoserer meg for mye at enkelte tenker såpass snevert. 

Ja det provoserer jo meg også, men allikevel tenker jeg at det er fordi de ikke vet hva de snakker om. 

Jeg syns det blir for dumt å skulle la han gå pga dette, det er jo ikke verdens undergang å ha forskjellig syn på ting. 

Anonymkode: dda3a...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

Visse ting trenger ikke alle å vite. Såfremt du da ikke prostituerte deg, bodde på gata med sprøyta i armen. 

Men, jeg skjønner heller ikke hva som er så galt med å være ærlig fra første samtale? Hva du gjorde for ti år siden er irrelevant nå, og fikser han ikke det, får han heller finne seg et gudsord fra landet. 

Hvorfor må han finne seg et gudsord fra landet? Er man enten gudsord eller så har man prøvd/brukt narkotika? 🙄 

 

ts. Jeg hadde nok vurdert forholdet vårt når du først har løyet om det. Hadde ikke trodd deg om du ha sa at du kun hadde brukt det på fest og ikke vært avhengig. Hvorfor skulle du løyet om det da liksom? Hva mer lyver du om da? 

Anonymkode: f3233...3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, hypes skrev:

Den tanken deler vi :) Men da råder jeg deg til å spørre deg selv, er dette rette fyren for deg? Nå kan du se vekk fra det. Men etter er par år? Da begynner gjerne disse holdningene å feste seg, og tanken om at all dop er fælt kun fordi det er ulovlig... Hadde typen min tenkt sånn kunne vi ikke vært sammen. Det provoserer meg for mye at enkelte tenker såpass snevert. 

Wow! Den typen hadde nok vært glad for å bli kvitt deg da. Om det skulle forskjellige meninger til for å avslutte et forhold. Snakk om å være egosentrert. 

Anonymkode: f3233...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

Visse ting trenger ikke alle å vite. Såfremt du da ikke prostituerte deg, bodde på gata med sprøyta i armen. 

Men, jeg skjønner heller ikke hva som er så galt med å være ærlig fra første samtale? Hva du gjorde for ti år siden er irrelevant nå, og fikser han ikke det, får han heller finne seg et gudsord fra landet. 

Jeg har bodd på gata, men det har bare en av mine kjærester noen gang visst. Jeg opplyser ikke om det fordi det ikke er en stor del av meg.

Anonymkode: 7ee72...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Den typen hadde nok vært glad for å bli kvitt deg da. Om det skulle forskjellige meninger til for å avslutte et forhold. Snakk om å være egosentrert. 

Anonymkode: f3233...3d3

Selvsagt hadde han vært glad for å bli kvitt meg :) Men det hadde han ikke trengt, for jeg hadde aldri datet han i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en nå som det holder på å bli seriøst med, sånn type snart offisielle kjærester. Men det er ikke sikkert han ville hatt meg om han visste sannheten om meg, eller har det noe å si? Tingen er at vi snakket  om «narkotika» i begynnelsen av datingen, hvorpå han viser et styerkt avsky, at han verken har prøvd eller syns noe om folk som driver med slikt. Så da løy jeg, og sa at jeg aldri har prøvd heller. Sannheten er at jeg HAR prøvd. Mye forskjellig. Og jeg har et helt annet syn på det. Det er mange, mange år siden jeg prøvde noe men allikevel. Jeg kunne jo ha vært ærlig, ser det nå. 

Så jeg har litt dårlig samvittighet for det. Men burde jeg fortelle ham om det? Eller bare la det være og hvis/når vi skulle snakke om det igjen, være ærlig da? 

Eller er det ok å ha en slik løgn med en partner?

Anonymkode: dda3a...ccb

Hvorfor vil du være sammen med noen som har så ulikt syn på ting enn deg? Jeg ville sagt det for egen del. 

Anonymkode: 43784...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må han finne seg et gudsord fra landet? Er man enten gudsord eller så har man prøvd/brukt narkotika? 🙄 

 

ts. Jeg hadde nok vurdert forholdet vårt når du først har løyet om det. Hadde ikke trodd deg om du ha sa at du kun hadde brukt det på fest og ikke vært avhengig. Hvorfor skulle du løyet om det da liksom? Hva mer lyver du om da? 

Anonymkode: f3233...3d3

Du vet det er noe som heter uttrykk? En form for språklig formulering som kan definere en betydning av det jeg ville poengtere. 

Men burde vel vite bedre etter litt tid her inne, alt som blir skrevet blir stort sett vridd, vrengt eller kverulert.

Selv er jeg et gudsord fra landet som har prøvd det meste, så jepp, ingen regel uten unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Den typen hadde nok vært glad for å bli kvitt deg da. Om det skulle forskjellige meninger til for å avslutte et forhold. Snakk om å være egosentrert. 

Anonymkode: f3233...3d3

Meningene han fronter er relativt ekstreme slik jeg ser det, og jeg er langt ifra noe "stoner". Det sier noe om hvordan man møter verden og hvordan man kategoriserer andre mennesker. 

Anonymkode: 44456...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd på gata, men det har bare en av mine kjærester noen gang visst. Jeg opplyser ikke om det fordi det ikke er en stor del av meg.

Anonymkode: 7ee72...833

Har også vært uten fast bopel noen måneder, slapp unna gata heldigvis, hadde en bil jeg kunne bo i. 

Jeg kan godt si det til hvem som helst, nettopp fordi det ikke betyr noe for meg lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...