Gå til innhold

Har løyet om min fortid.. ah hvorfor!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en nå som det holder på å bli seriøst med, sånn type snart offisielle kjærester. Men det er ikke sikkert han ville hatt meg om han visste sannheten om meg, eller har det noe å si? Tingen er at vi snakket  om «narkotika» i begynnelsen av datingen, hvorpå han viser et styerkt avsky, at han verken har prøvd eller syns noe om folk som driver med slikt. Så da løy jeg, og sa at jeg aldri har prøvd heller. Sannheten er at jeg HAR prøvd. Mye forskjellig. Og jeg har et helt annet syn på det. Det er mange, mange år siden jeg prøvde noe men allikevel. Jeg kunne jo ha vært ærlig, ser det nå. 

Så jeg har litt dårlig samvittighet for det. Men burde jeg fortelle ham om det? Eller bare la det være og hvis/når vi skulle snakke om det igjen, være ærlig da? 

Eller er det ok å ha en slik løgn med en partner?

Anonymkode: dda3a...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal si det. På et punkt må det jo komme ut uansett.

Anonymkode: 9a81a...a49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit. Man trenger ikke å fortelle absolutt alt, men man bør ikke lyve. Hvis man gjør det likevel, bør man innrømme det. Kan også godt være at han finner ut av det senere. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er noe du holder på med nå så er det ingen krise og dette er mange år siden. Tror det mange kunne kommet med en sånn løgn for å fremstå som en bedre utgave. 

Anonymkode: 684e3...c32

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er fri for sånn Hepatitt og Hiv/Aids nå og har vært rusfri lenge. Du bør uansett si det til ham slik at han vet at du har drevet å ruset deg før synes jeg.

Anonymkode: aeb7c...916

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er over 10 år siden, da jeg var ung og dum. Har kanskje ikke så stor betydning, så føler det blir litt teit å ta opp emnet og «innrømme jeg løy». Kan jo være mange småting man lyver om eller pynter på. Skal man stå til rette for alt sånt før man innleder et forhold? Jeg tror nok bare jeg venter til emnet kommer opp en gang, og da fortelle det som det var. Eller, kanskje ikke heelt som det var men. 

Anonymkode: dda3a...ccb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg dater en nå som det holder på å bli seriøst med, sånn type snart offisielle kjærester. Men det er ikke sikkert han ville hatt meg om han visste sannheten om meg, eller har det noe å si? Tingen er at vi snakket  om «narkotika» i begynnelsen av datingen, hvorpå han viser et styerkt avsky, at han verken har prøvd eller syns noe om folk som driver med slikt. Så da løy jeg, og sa at jeg aldri har prøvd heller. Sannheten er at jeg HAR prøvd. Mye forskjellig. Og jeg har et helt annet syn på det. Det er mange, mange år siden jeg prøvde noe men allikevel. Jeg kunne jo ha vært ærlig, ser det nå. 

Så jeg har litt dårlig samvittighet for det. Men burde jeg fortelle ham om det? Eller bare la det være og hvis/når vi skulle snakke om det igjen, være ærlig da? 

Eller er det ok å ha en slik løgn med en partner?

Anonymkode: dda3a...ccb

En dag må sannheten fram. Det vil kanskje ødelegge noe, men å leve på en løgn er ikke bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei det er over 10 år siden, da jeg var ung og dum. Har kanskje ikke så stor betydning, så føler det blir litt teit å ta opp emnet og «innrømme jeg løy». Kan jo være mange småting man lyver om eller pynter på. Skal man stå til rette for alt sånt før man innleder et forhold? Jeg tror nok bare jeg venter til emnet kommer opp en gang, og da fortelle det som det var. Eller, kanskje ikke heelt som det var men. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Jeg så ikke denne før jeg posta det forrige svaret mitt. Så det er endel år siden allerede. Kjenn på samvittigheten din. Hva om du/dere møter på noen andre fra den tiden og de(n) begynner å snakke om det? Vil du leve på en løgn, eller er det best for deg å få det ut siden du tenker sånn på det? Innerst inne er det bare du som vet svaret, men det er flott at du tar mot til deg og ber om råd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde holdt kjeft for din del, sagt ifra for hans del. Jeg er av samme oppfatning som din date og hadde hatt store problemer med å bli sammen med en som deg med sånne holdninger. Hjelper ikke at det er 10 år siden heller for meg. 

Anonymkode: acc4e...c9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken grad er det snakk om? At du "bare" har brukt narkotiske stoffer på fest, eller har det vært en avhengighet inne i bildet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen sjanse for at han kan finne ut at du har prøvd? Hvis ikke, ser jeg ingen grunn til at du skal si det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortid er fortid. Med mindre du har planer om å bruke, så sier du ingenting.

Anonymkode: 1fbf5...68b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

I hvilken grad er det snakk om? At du "bare" har brukt narkotiske stoffer på fest, eller har det vært en avhengighet inne i bildet? 

Kun på fest. Ikke noe avhengighet. 

Anonymkode: dda3a...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en nå som det holder på å bli seriøst med, sånn type snart offisielle kjærester. Men det er ikke sikkert han ville hatt meg om han visste sannheten om meg, eller har det noe å si? Tingen er at vi snakket  om «narkotika» i begynnelsen av datingen, hvorpå han viser et styerkt avsky, at han verken har prøvd eller syns noe om folk som driver med slikt. Så da løy jeg, og sa at jeg aldri har prøvd heller. Sannheten er at jeg HAR prøvd. Mye forskjellig. Og jeg har et helt annet syn på det. Det er mange, mange år siden jeg prøvde noe men allikevel. Jeg kunne jo ha vært ærlig, ser det nå. 

Så jeg har litt dårlig samvittighet for det. Men burde jeg fortelle ham om det? Eller bare la det være og hvis/når vi skulle snakke om det igjen, være ærlig da? 

Eller er det ok å ha en slik løgn med en partner?

Anonymkode: dda3a...ccb

Ja. Fortell at du har dårlig samvittighet fordi du ikke har vært ærlig og at du har forsøkt men at det er bak deg og noe du tar avstand fra i dag. Også tar du avstand. Ikke bruk igjen.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortid er fortid. Med mindre du har planer om å bruke, så sier du ingenting.

Anonymkode: 1fbf5...68b

Det er det jeg lurer på. Leste nettopp en annen tråd her inne med ei som lurte på om hun skulle si fra at hun hadde veid 110 kg. Der sier vel flertallet at det ikke er nødvendig. Skjønner ikke at dette er så veldig forskjellig fra det. Det er fortid, jeg har ikke planer om å prøve igjen, men samtidig ser jeg jo at det var tullete å lyve om det.

Det er heller ikke noen fare for at jeg skal «støte på folk fra mitt gamle miljø» - det var ikke noe miljø, jeg hang ikke på plata liksom. 

Anonymkode: dda3a...ccb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg lurer på. Leste nettopp en annen tråd her inne med ei som lurte på om hun skulle si fra at hun hadde veid 110 kg. Der sier vel flertallet at det ikke er nødvendig. Skjønner ikke at dette er så veldig forskjellig fra det. Det er fortid, jeg har ikke planer om å prøve igjen, men samtidig ser jeg jo at det var tullete å lyve om det.

Det er heller ikke noen fare for at jeg skal «støte på folk fra mitt gamle miljø» - det var ikke noe miljø, jeg hang ikke på plata liksom. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Jeg ville rådet til å si det, også. Det er ingen grunner til å skjule noe sånt. Vil man bli akseptert med hele seg i et forhold må man fortelle om hele seg. En dag kommer alle løgner fram på en eller annen måte. En som man ikke har sett på mange år som man plutselig treffer som da sier "Oj, du har blitt tynnere!" Og da er sannheten for en dag.

Mye bedre å komme med det selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme det vel. Det er da ikke noe du trenger å fortelle han!!! 

Anonymkode: e7a02...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme det vel. Det er da ikke noe du trenger å fortelle han!!! 

Anonymkode: e7a02...c37

For MEG er det ikke noe som betyr noe, men han virker til å ha veldig mye imot alt som har med det å gjøre. Type mener at dersom man har røyket en joint så er man narkoman. 

Så derfor er jeg litt redd for om han ville dumpet meg for en så enkel grunn. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For MEG er det ikke noe som betyr noe, men han virker til å ha veldig mye imot alt som har med det å gjøre. Type mener at dersom man har røyket en joint så er man narkoman. 

Så derfor er jeg litt redd for om han ville dumpet meg for en så enkel grunn. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Narkotikabruk er åpenbart en dealbreaker for ham og hvis dere skal ha sjans til å bygge et solid og varig forhold så er du nødt til å være ærlig. Dette er essensiell informasjon for ham når han skal vurdere om dere har en fremtid. Hvis han bare er en fuckbuddy, derimot, så trenger han ikke vite.

Anonymkode: e2634...0f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er over 10 år siden, da jeg var ung og dum. Har kanskje ikke så stor betydning, så føler det blir litt teit å ta opp emnet og «innrømme jeg løy». Kan jo være mange småting man lyver om eller pynter på. Skal man stå til rette for alt sånt før man innleder et forhold? Jeg tror nok bare jeg venter til emnet kommer opp en gang, og da fortelle det som det var. Eller, kanskje ikke heelt som det var men. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Visse ting trenger ikke alle å vite. Såfremt du da ikke prostituerte deg, bodde på gata med sprøyta i armen. 

Men, jeg skjønner heller ikke hva som er så galt med å være ærlig fra første samtale? Hva du gjorde for ti år siden er irrelevant nå, og fikser han ikke det, får han heller finne seg et gudsord fra landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...