Gå til innhold

Få barn med schizofren mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager baserer du dette på????

mange med denne diagnosen fungerer helt fint! 

Anonymkode: 19a82...349

Hadde du lest hovedinnlegget hadde du visst ganske godt hva jeg baserer det på. Ro ned. Dessuten, selv om en person med schizofreni fungerer fint på medsiner er det ingen garanti for verken at det kommer til å vare for alltid, eller for at et barn som arver diagnosen kommer til å fungere like fint.

Anonymkode: beec0...0e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn med en schizofren mann og må si jeg gremmes over de rådene du får her inne. Hvis du ønsker skikkelige råd bør du snakke med noen som kan mer om denne diagnosen enn menigmann i gata! 

Det går helt fint. Vi brukte en klinikk i utlandet som gjorde gentesting av embryo før seleksjon, og valgte jente. 

Alt vel. 

 

Anonymkode: 19a82...349

Du mener du gir bedre råd, basert på at det går helt fint for dere? 

Anonymkode: 945f1...45c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager baserer du dette på????

mange med denne diagnosen fungerer helt fint! 

Anonymkode: 19a82...349

Mange er ikke flertallet, risikoen er stor selv om noen fungerer for at TS og mannen får et barn som ikke vil fungere. Er det virkelig greit å være så egoistisk at man ikke tar det med i vurderingen når man kjenner faktorene? Er det greit å gamble fordi "mange" fungerer, eller fordi en i tråden opplever at det går greit? Hva med alle de det ikke går greit med? Skal man bare glemme den risikoen fordi man har så lyst? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn med en schizofren mann og må si jeg gremmes over de rådene du får her inne. Hvis du ønsker skikkelige råd bør du snakke med noen som kan mer om denne diagnosen enn menigmann i gata! 

Det går helt fint. Vi brukte en klinikk i utlandet som gjorde gentesting av embryo før seleksjon, og valgte jente. 

Alt vel. 

 

Anonymkode: 19a82...349

Ååå! Hvilken klinikk da?

ts

Anonymkode: 08567...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Velg heller adopsjon.

Får jo ikke adoptert sammen med han om han er schizofren...

Anonymkode: 5c8eb...b58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor enighet blant psykologspesialister at schizofrenidiagnose ikke er forenelig med omsorg for barn. Regn med at barnevernet kommer til å bli kontaktet av div instanser. Muligens blir du da alenemor.

Anonymkode: 4b4c3...870

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor snakker dere ikke med fastlegen/psykologen hans om noe så alvorlig istedenfor KG? Legene vet vel best hvor godt han fungerer og hvordan det vil fungere med barn?

Anonymkode: e9374...e38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer har schizofreni, og vi har lyst på barn. Jeg vet jo at dette er arvelig (spesielt til sønner), men vi har begge lyst på barn. Jeg leker med tanken på å dra til utlandet og bestemme kjønn, men vi har jo ingen garanti for at ikke en datter kan arve dette også. 

Hva ville dere gjort? Jeg vet jo at jeg blir alenemor i praksis, da han ikke kan bidra med mye, men jeg elsker han og har lyst på familie....

Anonymkode: 08567...b4d

Nei. Du risikerer et barn som må lide med enorme psykiske problemer sammen med en far som du selv vet ikke vil klare å ta seg av ungen. Hva om noe skjer med deg? Hva da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med folk med spesielle behov, og jeg ser jo at det er veldig arvelig. Min erfaring er at barna ofte blir enda sykere enn foreldrene. Ikke få barn med han. De vil ikke få noe enkelt liv. 

Anonymkode: 6d184...4ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med folk med spesielle behov, og jeg ser jo at det er veldig arvelig. Min erfaring er at barna ofte blir enda sykere enn foreldrene. Ikke få barn med han. De vil ikke få noe enkelt liv. 

Anonymkode: 6d184...4ac

Hvorfor er det så viktig med et enkelt liv? Hvis ikke et vanskelig et kan være givende burde jeg bare henge meg med det samme. 

Anonymkode: 7d076...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg ville for min del ALDRI ha fått barn med en schizofren 😔😔 På grunn av så mange mange grunner 😔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde overhodet ikke vært aktuelt å få barn med en som har en så alvorlig lidelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååå! Hvilken klinikk da?

ts

Anonymkode: 08567...b4d

Er ikke anonym som svarte deg, men vet man kan få prøverør med screening (pgd) i bl.a. Finland for å luke ut arvelige sykdommer. Da gjenstår egentlig bare spørsmålet om far burde være i nærheten av barn. Hvordan takler han stress, uforutsette ting, sinne osv? Har dere vært sammen lenge nok til at du vet hvordan han fungerer i lengden?

Anonymkode: 2d31d...eaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke anonym som svarte deg, men vet man kan få prøverør med screening (pgd) i bl.a. Finland for å luke ut arvelige sykdommer. Da gjenstår egentlig bare spørsmålet om far burde være i nærheten av barn. Hvordan takler han stress, uforutsette ting, sinne osv? Har dere vært sammen lenge nok til at du vet hvordan han fungerer i lengden?

Anonymkode: 2d31d...eaf

Man kan ikke luke ut denne diagnosen med screening.  

Anonymkode: 945f1...45c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Nei, og et veldig stort nei! Jeg er vanligvis for at man burde ha retten til å få barn selvom man har en psykisk lidelse- så lenge man har den under kontroll og går i behandling. Det kommer også an på graden av sykdommen og hvordan personen fungerer i dagliglivet.

Men helt ærlig, schizofreni er jeg kjempe skeptisk til. En ting er at det er arvelig (det er forsåvidt "greit nok" ettersom det kan gå den andre veien også), men det andre og det aller viktigste er som du sier at han ikke vil kunne ta godt vare på barnet. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke luke ut denne diagnosen med screening.  

Anonymkode: 945f1...45c

Ser ut til at du har rett. Finner ikke noe på det. Det opprinnelig anonym ser ut til å ha gjort er å screene for å få en jente, siden de har lavere risiko.

Anonymkode: 2d31d...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. En jeg kjenner fikk barn med en mann med diagnosen,han var velfungerende da,men nå noen år senere er barnet i fosterhjem og mannen bor i bolig med tilsyn. Tenker med en så alvorlig diagnose ,bør du gå videre med livet ditt hvis barn er et høyt ønske..

Anonymkode: 99d39...047

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn med en schizofren mann og må si jeg gremmes over de rådene du får her inne. Hvis du ønsker skikkelige råd bør du snakke med noen som kan mer om denne diagnosen enn menigmann i gata! 

Det går helt fint. 

Anonymkode: 19a82...349

Foreldrene mine syns også at alt gikk veldig bra og at de har gjort en veldig god jobb, mens vi som har vært barn er ikke enige med dem. Så for meg så blir det argumentet helt absurd. Ikke at jeg vet hva som er galt med mine foreldre da de aldri har fått noen form for behandling. 

Anonymkode: 8d7ea...bd0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en bærer av alvorlige sykdommer burde man ikke få barn. Jeg blir litt provosert av de med retinitis pigmentosa som får en haug med unger hvor 3 av 4 arver lidelsen og foreldrene smilende sier at det ikke er noe problem å være blind. 

Anonymkode: 8524f...2e1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager baserer du dette på????

mange med denne diagnosen fungerer helt fint! 

Anonymkode: 19a82...349

OG veldig mange fungerer overhodet ikke, og vil tilbringe absolutt hele livet sitt på en institusjon! TS har ingen garanti for hvilke av de to alternativene - eller alle de andre alternativene - hennes barn får. TS kan få ett fullstendig friskt barn, eller hun kan få et totalt pleietrengende, utagerende og kronisk psykotisk barn som bruker hele livet innelåst på psykiatrisk sykehus. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Barnet risikerer å ha det helt forferdelig hele livet, og om det så enn blir mildt rammet så er det en utrolig belastende diagnose å ha.

Hva sier mannen din da, som faktisk lever med denne sykdommen? Ønsker han å risikere å gi den videre? Syns han det er en veldig festlig diagnose å ha? 

Hadde heller valgt en anonym donor i utlandet, eller adoptert. Men sistnevnte er ikke sikkert dere får all den tid mannen din er syk.

Anonymkode: 9d133...c98

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...