Gå til innhold

Har dere noensinne kjørt bånn gass?


AnonymBruker

Bånn gass prøvd eller ei?  

48 stemmer

  1. 1. Bånn gass prøvd eller ei?

    • Ja
      31
    • Nei
      17
    • Vet ikke / vil bare se svar
      0


Anbefalte innlegg

På ferie med en større gjeng...flere sier de akselererer med bånn gass jevnlig. Dette har jeg aldri gjort, muligens den eneste her. Lurer bare på hvor stort av et avvik jeg er?

Anonymkode: 40aec...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg NEKTER å dø på den måten. Folk som bare mååååå kjøre fort får slippe av meg først. Umoden oppførsel. 

Anonymkode: 0a4be...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener du kun for å få opp fart, ikke full guffe langt over fartsgrensen?

For ja, kjører ut hvert gir titt og ofte og alltid full gass når jeg skal ut på en E6 der det er skikkelig felt for å komme på.

Anonymkode: 650bb...a02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da mener du kun for å få opp fart, ikke full guffe langt over fartsgrensen?

For ja, kjører ut hvert gir titt og ofte og alltid full gass når jeg skal ut på en E6 der det er skikkelig felt for å komme på.

Anonymkode: 650bb...a02

Får å sidet slik så har jeg ikke den største motoren😂

Anonymkode: 650bb...a02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var sånn Oslo-slang for YOLO 😄

Anonymkode: 35a8e...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det hele tiden med min gamle Toyota. Men aldri med min nye Mercedes AMG E63, da ville jeg havnet godt over 250 km/t, kanskje 300 km/t om strekningen er lang nok.

Anonymkode: f758a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da mener du kun for å få opp fart, ikke full guffe langt over fartsgrensen?

For ja, kjører ut hvert gir titt og ofte og alltid full gass når jeg skal ut på en E6 der det er skikkelig felt for å komme på.

Anonymkode: 650bb...a02

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får å sidet slik så har jeg ikke den største motoren😂

Anonymkode: 650bb...a02

Her og. :) Bånn gass trenger ikke bety en dritt om du har liten motor. Med den forrige bilen min var pedalen i bunn rutine hver gang jeg skulle inn på motorveien uten å hindre trafikken, men med den nye har jeg nok ikke testet bånn gass enda, og tviler på at jeg kommer til å gjøre det heller med tanke på hvor fort jeg kom opp i fart når jeg bare ville teste den litt sånn halvveis på motorveien. 

Anonymkode: 7ae0e...040

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

75 hester, dieselmotor i oppoverbakke. Gikk det fort? Nei. Flaut? Ja, fordi vi ikke var i Norge (pingelandet) og i venstrefila.

Har enda ikke prøvd bånn gass på motorveien i bilen min, men prøver gjerne. Vet uansett at det ikke er noe problem å komme seg opp i fengelsstraff-fart 😄 Ja, ja. Får dra til Tyskland - de har i det minste forstått det!

Anonymkode: 88311...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

75 hester, dieselmotor i oppoverbakke. Gikk det fort? Nei. Flaut? Ja, fordi vi ikke var i Norge (pingelandet) og i venstrefila.

Har enda ikke prøvd bånn gass på motorveien i bilen min, men prøver gjerne. Vet uansett at det ikke er noe problem å komme seg opp i fengelsstraff-fart 😄 Ja, ja. Får dra til Tyskland - de har i det minste forstått det!

Anonymkode: 88311...0e4

Forstått hva da?

Anonymkode: 9db24...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstått hva da?

Anonymkode: 9db24...1e0

Autobahn ❤️ 

Anonymkode: 88311...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
22 hours ago, AnonymBruker said:

På ferie med en større gjeng...flere sier de akselererer med bånn gass jevnlig. Dette har jeg aldri gjort, muligens den eneste her. Lurer bare på hvor stort av et avvik jeg er?

Anonymkode: 40aec...1df

Hvis dette er "bånn gass", så ja. Men det betyr jo ikke at det har gått fort. Og hva om man har kjørt bånn gass i første gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Hvis dette er "bånn gass", så ja. Men det betyr jo ikke at det har gått fort. Og hva om man har kjørt bånn gass i første gir?

Ja, samme det. Jeg spør jo ikke etter å ha kjørt maks fart, bare prøvd full akselerasjon? Eller "aks" som guttene her visstnok sier. 

Anonymkode: 40aec...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg ikke gjort det. Folk som gjør dette utenfor tillatt område burde blitt fratatt lappen med en gang. 

Anonymkode: dd013...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mener det bokstavelig, så et helt klart ja fra meg. Trykker gasspedalen helt i bånn flere ganger daglig. Kjører en bil med knøttliten motor, og det er endel seige bakker rundt der vi bor.

Anonymkode: d0cd4...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksen og jeg dro ene og alene til Tyskland for å leke med hans nye muskelbil,dro glatt oppi 290 på autobahn, hadde den samme følelsen som man har i et fly rett før det letter fra bakken. 

Anonymkode: b2de7...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har jeg ikke gjort det. Folk som gjør dette utenfor tillatt område burde blitt fratatt lappen med en gang.

Hvorfor det? En annen snakker om å dø. Er dette bare KG støy eller er det argument bak?

Anonymkode: 40aec...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har kjørt bånn gass.  Bilen har liten motor så for å få skranglekassa opp bakken må den bunnes. Men pleier ikke å bryte fartsgrensa voldsomt hvis det var det du mente ts. 

Anonymkode: c2dd1...eff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det lenger en del av føreropplæringen? Det er obligatorisk å kjenne sin egen bil, men med tanke på at 99,9% av de jeg ligger bak ikke klarer å komme opp i fartsgrensen i akselerasjonsfeltene, så tipper jeg at 99,9% av norske billister ikke vet hva en gasspedal skal brukes til ...

Er jo bare å se alle brødhuene i tråden her som tror det er forbudt å akselerere så fort bilen kan.

Anonymkode: 5ceb4...de3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...