Gå til innhold

Forbered dere på høye strømregninger i sommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sa de ikke akkurat det samme i fjor og året før? 

Anonymkode: e81d2...0b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa de ikke akkurat det samme i fjor og året før? 

Anonymkode: e81d2...0b7

Nei, da betalte jeg 28 øre for strømmen i sommermånedene.

Anonymkode: f7539...7b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

380 kr for juni. Fikk på 720 i fjor. I vinter så lå den på rundt 1.200-1.900 kr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SesameStreet skrev:

380 kr for juni. Fikk på 720 i fjor. I vinter så lå den på rundt 1.200-1.900 kr. 

Når du skriver 380 kr, så har du trukket fra nettleien, ikke sant?

Anonymkode: 4d8f3...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, -jk- skrev:

Har solcelleanlegg på taket. Får kreditnotaer hele sommeren ;) Kreditnotaen fra strømselskapet var på ca. 1800,- for juni, og så fikk jeg regning fra nettleverandøren på ca. 600,-. Dvs. 1200,- i pluss :)

Så om strømprisen er 60 øre pr kw, har du altså levert 3000 kw til strømselskapet, i tillegg til det du selv har brukt:fnise:?

Må være tidenes solcelleanlegg.

Anonymkode: a1787...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du skriver 380 kr, så har du trukket fra nettleien, ikke sant?

Anonymkode: 4d8f3...0f4

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om strømprisen er 60 øre pr kw, har du altså levert 3000 kw til strømselskapet, i tillegg til det du selv har brukt:fnise:?

Må være tidenes solcelleanlegg.

Anonymkode: a1787...62a

Jeg bruker Otovo, de betaler en krone pr. kWh jeg selger. Produksjonen nå i mai/juni/juli ligger på 2200-2500kWh per måned. Forbruket er lavt på sommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker vi vel ikke så  mye strøm om sommeren, så de fleste vil ikke merke så mye til det skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min strømregning for juni var på 176kr 😮 skal tåle at den stiger mye 😛 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sa de ikke akkurat det samme i fjor og året før? 

Anonymkode: e81d2...0b7

Nei, strømprisene har vært lave i flere år. 

Anonymkode: 34391...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, -jk- skrev:

Jeg bruker Otovo, de betaler en krone pr. kWh jeg selger. Produksjonen nå i mai/juni/juli ligger på 2200-2500kWh per måned. Forbruket er lavt på sommeren.

Ja du må gjerne vise til fakta når det gjelder denne hinsides produksjonen:fnise:. 2500 kw pr mnd???

Og hvem betaler deg 1 kr pr kw ut når de får 60 øre for den når de selger den?

Vrøvl fra a til å.

Anonymkode: a1787...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du må gjerne vise til fakta når det gjelder denne hinsides produksjonen:fnise:. 2500 kw pr mnd???

Og hvem betaler deg 1 kr pr kw ut når de får 60 øre for den når de selger den?

Vrøvl fra a til å.

Anonymkode: a1787...62a

Har lagt ved bilde fra statistikk-siden til invertene for å vise produksjon. 

Både Otovo og Tibber betaler 100 øre/kWh, Smart-Energi betaler 80 øre/kWh. 

Sitat fra Tibbers avtalevilkår:

Om kunden har strømproduksjon fra solceller på sin egen private bolig, kan kunden ta del selge overskuddet i en ordning som heter Tibber Solarset. For hver kWt som kunden eksporterer fra egen bolig blir kunden kompensert med 100 øre per kWt. Det er en begrensing på 5000 kWt eksportert hvert år i denne ordningen. Overstiges dette blir kunden betalt Nord pool spotpris per time for sitt område.

https://norge.tibber.com/terms/

C117A0F1-5ED8-4B6B-ABFC-C82161D1C44A.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, -jk- skrev:

Har lagt ved bilde fra statistikk-siden til invertene for å vise produksjon. 

Både Otovo og Tibber betaler 100 øre/kWh, Smart-Energi betaler 80 øre/kWh. 

Sitat fra Tibbers avtalevilkår:

Om kunden har strømproduksjon fra solceller på sin egen private bolig, kan kunden ta del selge overskuddet i en ordning som heter Tibber Solarset. For hver kWt som kunden eksporterer fra egen bolig blir kunden kompensert med 100 øre per kWt. Det er en begrensing på 5000 kWt eksportert hvert år i denne ordningen. Overstiges dette blir kunden betalt Nord pool spotpris per time for sitt område.

https://norge.tibber.com/terms/

C117A0F1-5ED8-4B6B-ABFC-C82161D1C44A.jpeg

Pinedø det verste jeg har sett!

Anonymkode: a1787...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, _popcorn_ skrev:

min strømregning for juni var på 176kr 😮 skal tåle at den stiger mye 😛 

 

Kun strøm og ikke nettleie?

Har du inkludert varmtvann eller fyring i felleskostnader?

Anonymkode: f7539...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Kun strøm og ikke nettleie?

Har du inkludert varmtvann eller fyring i felleskostnader?

Anonymkode: f7539...7b8

Ikke inkludert nettleie nei, får dem separat.
Strømregning inkluderer varmtvann og all fyring her går via strøm. 
Har i tillegg vært hjemmeværende hele perioden. 

Men nå fyres det abolutt ikke noe i denne perioden da, har hatt konstant 24-29 grader inne, så varmeovnene er slått av! Har varmekablene på svak varme bare, og er passe dårlig på å slå av lys på rommene som ikke er i bruk, som f.eks soverommet på dagtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, _popcorn_ skrev:

Ikke inkludert nettleie nei, får dem separat.
Strømregning inkluderer varmtvann og all fyring her går via strøm. 
Har i tillegg vært hjemmeværende hele perioden. 

Men nå fyres det abolutt ikke noe i denne perioden da, har hatt konstant 24-29 grader inne, så varmeovnene er slått av! Har varmekablene på svak varme bare, og er passe dårlig på å slå av lys på rommene som ikke er i bruk, som f.eks soverommet på dagtid. 

Kan jeg bare spørre om du må fyre mye om vinteren? Om boligen din er veldig kald om du ikke fyrer da?

For jeg har samme innetemperatur som deg om sommeren, men boligen er veldig kald om vinteren og jeg må fyre masse, jeg skjønner ikke det når boligen holder så godt på varmen om sommeren. Eller så er dem dårlig isolert og temperaturen inne gjenspeiler den som er utenfor.

Anonymkode: f7539...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Kan jeg bare spørre om du må fyre mye om vinteren? Om boligen din er veldig kald om du ikke fyrer da?

For jeg har samme innetemperatur som deg om sommeren, men boligen er veldig kald om vinteren og jeg må fyre masse, jeg skjønner ikke det når boligen holder så godt på varmen om sommeren. Eller så er dem dårlig isolert og temperaturen inne gjenspeiler den som er utenfor.

Anonymkode: f7539...7b8

Ja, fyrer mye på vinter... Er dårlig isolert, og bor i første etasje med kaldkjeller under og tre yttervegger, så blir fort veldig kaldt. Bruker to panelovner, pluss en frittstående ovn på vinter(ca 50kvm leilighet), og selvfølgelig mye høyere temperatur på varmekablene. 
Dusjer også i kaldere vann nå på sommer, siden det er så varmt ute/inne. 
Har vel brukt rundt 300kwt denne perioden, mens de kaldeste periodene i vinter brukte jeg 1200kwt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Ja, fyrer mye på vinter... Er dårlig isolert, og bor i første etasje med kaldkjeller under og tre yttervegger, så blir fort veldig kaldt. Bruker to panelovner, pluss en frittstående ovn på vinter(ca 50kvm leilighet), og selvfølgelig mye høyere temperatur på varmekablene. 
Dusjer også i kaldere vann nå på sommer, siden det er så varmt ute/inne. 
Har vel brukt rundt 300kwt denne perioden, mens de kaldeste periodene i vinter brukte jeg 1200kwt. 
 

Hvor mye har strømregningene blitt på når du har brukt 1200 kwt? Takk for svar :)

Anonymkode: f7539...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på hva du har bedrevet med i den leiligheten? Du må jo ha brukt en del strøm.

Anonymkode: f7539...7b8

400 kr av den regninga var nettleie, så 400 kr i selve strømregning. Dyrt nok likevel. Har ikke drevet med noe spesielt gitt, har brukt vaskemaskina en del, kom jeg på nå. Vet ikke om den er dyr i bruk jeg? Men pga syke kattunger med diaré har jeg måttet vaske hyppig både kluter og håndklær. Lager litt mat på kvelden ellers er jo ikke varme på, borts fra litt på badet.

Anonymkode: 6f483...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

400 kr av den regninga var nettleie, så 400 kr i selve strømregning. Dyrt nok likevel. Har ikke drevet med noe spesielt gitt, har brukt vaskemaskina en del, kom jeg på nå. Vet ikke om den er dyr i bruk jeg? Men pga syke kattunger med diaré har jeg måttet vaske hyppig både kluter og håndklær. Lager litt mat på kvelden ellers er jo ikke varme på, borts fra litt på badet.

Anonymkode: 6f483...7fc

Huff så kipt, nå er det dyrt ja. Dyr strøm, økte matvarepriser i juli, renta skal opp, boligmarkedet er fortsatt på topp osv.

Anonymkode: f7539...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...