Gå til innhold

Forbered dere på høye strømregninger i sommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/na24/knallvarme-ga-tidenes-strmsmell/3423512353.html

Siden de begynte å måle strømpriser i 1979, er det nå målt de høyeste strømprisene i juni. Dette vil vi forbrukere merke på regninga som kommer i juli. Kanskje august også. 

Kommer vel noen innlegg her på KG i juli med temaer som "Hvorfor er strømregningen min så høy nå?" eller "Flere som har fått kjempestor strømregning?" og "Hva skal jeg gjøre? Strømregningen var kjempestor!"

Anonymkode: 4fb48...f54

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordelen med at strømmen er høy i juli kontra januar, er at vi slipper å fyre og dermed bruker mye mindre strøm☺

Anonymkode: f7539...7b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Alt koker vel ned til at strømleverandøren vil tjene like mye året rundt. Annet er bare unnskyldninger og svada siden de selger mye strøm til utlandet. Regner det mye burde man ta vare på dette til den perioden det regner lite, istedenfor at de later som at de ikke vet at det regner mindre i juli enn i oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, uansett hvor høye strømregningene blir i sommer er det no føkkings way de kommer opp på januarnivå, så jeg tar det med stoisk ro :lol: Hilsen eier av dårlig isolert enebolig

Anonymkode: 36a27...570

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror uansett det er mange som får seg en kjempeoverraskelse når regningen kommer. Regningen for juni dukker opp rundt den tiden folk kommer hjem fra ferie og stort sett er blakke og har brukt alt i utlandet. Det blir nok en del som vil skrive fortvilte innlegg rundt om på foraer, eller må ringe strømselskapet og be om oppdeling eller utsettelse.

Samme regla hvert år etter ferien. Alltid lite penger i befolkningen da.

 

TS

Anonymkode: 4fb48...f54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror uansett det er mange som får seg en kjempeoverraskelse når regningen kommer. Regningen for juni dukker opp rundt den tiden folk kommer hjem fra ferie og stort sett er blakke og har brukt alt i utlandet. Det blir nok en del som vil skrive fortvilte innlegg rundt om på foraer, eller må ringe strømselskapet og be om oppdeling eller utsettelse.

Samme regla hvert år etter ferien. Alltid lite penger i befolkningen da.

 

TS

Anonymkode: 4fb48...f54

Ja, det er helt utrolig. Men for mange, som ofte har god råd egentlig, er det litt selvforskyldt. Vet om mange som ikke "har råd" til ulike ting, men som likevel tar seg 4-6 utenlandsturer i året. Go figure...

Anonymkode: 399d5...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pøh, uansett hvor høye strømregningene blir i sommer er det no føkkings way de kommer opp på januarnivå, så jeg tar det med stoisk ro :lol: Hilsen eier av dårlig isolert enebolig

Anonymkode: 36a27...570

tja, jeg sjekket nettopp min og den er allerede på god vei opp mot januarbruket. Fikk helt sjokk. Jeg bor i en liten blokkleilighet og har ikke engang tørketrommel, så ikke vet jeg hva jeg har brukt strøm på. Slo av varmekablene på badet da jeg så oversikten😀 

Anonymkode: 14d14...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tja, jeg sjekket nettopp min og den er allerede på god vei opp mot januarbruket. Fikk helt sjokk. Jeg bor i en liten blokkleilighet og har ikke engang tørketrommel, så ikke vet jeg hva jeg har brukt strøm på. Slo av varmekablene på badet da jeg så oversikten😀 

Anonymkode: 14d14...e0b

Du slo av varmekablene nå nettopp? Her i huset har vi ikke hatt på varmekabler siden tidlig i mai. Vi har aldri på varme i huset på sommeren.

Anonymkode: 77dcb...409

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/na24/knallvarme-ga-tidenes-strmsmell/3423512353.html

Siden de begynte å måle strømpriser i 1979, er det nå målt de høyeste strømprisene i juni. Dette vil vi forbrukere merke på regninga som kommer i juli. Kanskje august også. 

Kommer vel noen innlegg her på KG i juli med temaer som "Hvorfor er strømregningen min så høy nå?" eller "Flere som har fått kjempestor strømregning?" og "Hva skal jeg gjøre? Strømregningen var kjempestor!"

Anonymkode: 4fb48...f54

Takk for advarselen. Jeg ser nå at jeg betaler 63 øre pr kWh! :redd: Jeg som trodde at spotpris uansett er det billigste alternativet april- oktober. Så feil kan  man ta. En annen strømavtale i samme selskap har lavere pris.

Anonymkode: f7816...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for advarselen. Jeg ser nå at jeg betaler 63 øre pr kWh! :redd: Jeg som trodde at spotpris uansett er det billigste alternativet april- oktober. Så feil kan  man ta. En annen strømavtale i samme selskap har lavere pris.

Anonymkode: f7816...a53

Spotpris lønner seg som regel over tid. Dvs. man kan oppleve at det blir dyrere enn ulike former for avtalepris, sågar betydelig dyrere som mange gjør nå. Men strømselskapene tar seg godt betalt for periodene spotprisen ligger godt under avtaleprisen, det er jo det som er "forsikringspremien" mot an man sikrer seg for pristopper. 

Anonymkode: 399d5...509

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spotpris lønner seg som regel over tid. Dvs. man kan oppleve at det blir dyrere enn ulike former for avtalepris, sågar betydelig dyrere som mange gjør nå. Men strømselskapene tar seg godt betalt for periodene spotprisen ligger godt under avtaleprisen, det er jo det som er "forsikringspremien" mot an man sikrer seg for pristopper. 

Anonymkode: 399d5...509

Takk :) 

Anonymkode: f7816...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du slo av varmekablene nå nettopp? Her i huset har vi ikke hatt på varmekabler siden tidlig i mai. Vi har aldri på varme i huset på sommeren.

Anonymkode: 77dcb...409

badet mitt er veldig lite og blir lett fuktig, selv ved lufting. Har hatt varmekablene på veldig lavt, for å forhindre fukt. 

Anonymkode: 14d14...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk regning på 350kr for juni. Dette mot i fjor på denne tiden som da var 700kr, og i fjor regnet vel hele sommeren bort? (hus 120kvm) vært veldig varmt her hele juni så er jo kun vaskemaskin og matlaging som er brukt, og litt kulde fra varmepumpa.

Anonymkode: 38a48...784

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ja. Godt vi er borte på ferie i hele juli, det er begrenset hvor mye strøm vi klarer å bruke da. Ser at vi har brukt hele 71 khw hittil i juli, så jeg tipper at vi overlever regningen 😂

Anonymkode: 3c6c4...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg hater å høre om høye strømpriser. Selvfølgelig blir det høye priser når det ikke regner så mye (i SØR, vel og merke.... her i Nord hvor jeg bor har vi hatt helt normalt med regn i sommer.....).

Og selv om regnet har strømmet fritt i månedsvis, blir det også rekordhøye priser, da selskapene har eksportert strømmen vår til andre land der det har vært tørke....

Jeg prøver å lukke ører for alt som har med strømpriser å gjøre, vil ikke la dette ødelegge humøret mitt når jeg ikke er i posisjon til å endre det.

Anonymkode: 3ffc2...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2018 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Pøh, uansett hvor høye strømregningene blir i sommer er det no føkkings way de kommer opp på januarnivå, så jeg tar det med stoisk ro :lol: Hilsen eier av dårlig isolert enebolig

Anonymkode: 36a27...570

... men hvis det ikke kommer mye nedbør utover høsten, vil strømmen bli enda dyrere i januar 19 enn den var i år. Så det er ikke akkurat en trøst, spør du meg.

Anonymkode: 9231b...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har solcelleanlegg på taket. Får kreditnotaer hele sommeren ;) Kreditnotaen fra strømselskapet var på ca. 1800,- for juni, og så fikk jeg regning fra nettleverandøren på ca. 600,-. Dvs. 1200,- i pluss :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat strømregning og den var på 326 kr for en måned. I vinter har den vært rundt 1500. 

Anonymkode: 4cd7b...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp regning på 800 kr :( Og jeg bor i en 2-roms blokkleilighet. Ingen varme på. Fikk samme regning i juni. 

Anonymkode: 6f483...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk nettopp regning på 800 kr :( Og jeg bor i en 2-roms blokkleilighet. Ingen varme på. Fikk samme regning i juni. 

Anonymkode: 6f483...7fc

Da lurer jeg på hva du har bedrevet med i den leiligheten? Du må jo ha brukt en del strøm.

Anonymkode: f7539...7b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...