Gå til innhold

Hvorfor får incels lov til å lage kvalme på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om incels som sprer eder og galle på KG er litt som de patetiske krekene som sender dick pics? Dersom de ikke presser dritten på kvinner mot deres vilje, er det jo ingen som er interessert 🤔

Anonymkode: 914a3...7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, herzeleid said:

Som så mange ganger før blir også denne trådstarten vanskelig å forholde seg til all den tid en slenger om seg med "fy-ord" uten å definere hva en mener eller peker på. Veldig ofte, når folk her inne snakker om "kvinnehat" osv. viser det seg at mange rett og slett bare sliter med meninger de ikke liker. I en annen tråd var det noen som tok mot til seg og prøvde å lete frem eksempler på "kvinnehat" og endre med å, blant annet, vise til en tråd basert på et leserinnlegg fra en kvinne som ikke ønsker kvotering av andre kvinner i militæret. Kvinnehat der altså. 

Jadda, der kom han. Mannen som mansplainer for oss at det vi opplever som foraktelige, nedlatende eller hatefulle ytringer ikke egentlig er det og at det bare er vi kvinner som må bli mer som menn og lære oss å tåle den harde mannlige sjargongen.

Anonymkode: c5edc...8d8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jadda, der kom han. Mannen som mansplainer for oss at det vi opplever som foraktelige, nedlatende eller hatefulle ytringer ikke egentlig er det og at det bare er vi kvinner som må bli mer som menn og lære oss å tåle den harde mannlige sjargongen.

Anonymkode: c5edc...8d8

Synd du føler det sånn. Jeg prøver å forklare at det er lurt å konkretisere hva en reagerer på, og gjør oppmerksom på at en del av det som kalles "kvinnehat" ikke virker å være det, eksempelvis leserinnlegget fra en som selv var kvinne. Jeg synes ikke kvinner skal bli likere menn, men jeg synes brukere generelt bør forholde seg noenlunde rasjonelt til motparten, heller enn å avfeie argumenter en ikke liker som "hatefulle ytringer" osv. I de tilfellene der det er åpenbar trolling eller personangrep er nok det beste å ignorere disse. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Det verste blir jo sletta, etterhvert, så er jo umulig å vise frem eksempler i ettertid. 
 

 

Jeg ser den, men da vil jeg jo si at disse ikke får overta men at det blir reagert. Jeg har samtidig observert at mye kalles "kvinnehat" eller "hatefullt", meg selv inkludert, uten at jeg kan se det er rasjonelt grunnlag for dette.

Sitat

 

Litt av problemet er at det ofte tar for lang tid før det blir reagert, selv om det rapporteres. Så tråder som kunne vært gode blir herpa, av folk som kjører på med sitt - og drar inn feminisme, femnazi og jeg veit ikke hva - i tråder som handler om helt andre ting, og dreper dialogene. Nokså bevisst ser det ut som. Selv om det blir rydda etterhvert, om det er 12-24 timer med dritt i en tråd før det skjer, så kommer den sjelden tilbake til sitt opprinnelige tema og en god tone. Det er dette som er så innmari synd - og vannvittig slitsomt i lengden.

Anonymkode: 8cdcb...971

 

Godt poeng, her er jeg enig med deg, og jeg er enig i at det er dumt at noen skal få lov til å avspore eller fordumme tråder til det ugjenkjennelige før det/uten at det reageres. Jeg tror samtidig det beste en kan gjøre er å ignorere de mest åpenbare eksemplene. Eksempelvis virker det for meg fullstendig uproduktivt å skulle diskutere med noen som foreslår kastraksjon eller lobotomering som reaksjonsform på trolling på nettet, som vi ser i denne tråden. Litt av problemet med KG er at forumet tiltrekker seg alle trollene, mye på grunn av moderering og forumregler, men også fordi forumets brukere biter så alt for lett på. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke meningene vi har problemer med når menn her inne bevisst rakker ned på kvinner. De påstår kvinner ikke kan tenkte selv og at de (incelsene) vet bedre enn de. At kvinner må innse at de ikke kan ta avgjørelser selv og derfor må styres og kontrolleres. Det er hatytringer. Ikke meningsutveksling. Det er undertrykkende. Ikke konstruktivt. 

Vi anser oss som likeverdige menn. Enkelte menn anser dog damer som likeverdige en sau i et fjøs. De eier ikke empati eller forståelse for menneskeheten som en enhet og som noe likeverdig. De er totalt urasjonell hva gjelder sosial intelligens. 

Anonymkode: aeb8e...d44

Det er åpenbart at mange har problemer med meninger i seg selv, som i eksempelet nevnt over. 

Når det gjelder holdningene du skisserer kan jeg ikke si jeg ser så ekstreme holdninger her inne særlig ofte, og i den grad det forekommer fremstår det for meg mest av alt som trolling og et forsøk på å skape en reaksjon. 

Hvor mange selvdefinerte "incels" er det egentlig på forumet?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun fikk 25 likes så ser ut som rimelig mange syntes kommentaren var morsom og den eneste som klagde var deg. Så er spørsmålet om du skal bestemme hva som er morsomt. 

Anonymkode: d0477...218

Likes betyr ingenting, jeg gir en lang f i hvor mye "likes" noen får! Det forandrer ikke hva personen har sagt. 

Anonymkode: 3900b...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Alle dere som klager over "slemme menn" har dere noen eksempel på disse mannfolkene? 

Anonymkode: d3889...575

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ble plutselig veldig stille her nå ja.  

 Dere liker tydeligvis å sutre og klage, men gidder neppe å komme med faktiske eksempler nei... 

Anonymkode: d3889...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/11/2018 at 2:38 PM, AnonymBruker said:

 Alle dere som klager over "slemme menn" har dere noen eksempel på disse mannfolkene? 

Anonymkode: d3889...575

Man ender jo med advarsel fra mod og at innlegget blir slettet om man begynner å vise hvilke brukere som bare skaper kvalme. 

Anonymkode: d0477...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ender jo med advarsel fra mod og at innlegget blir slettet om man begynner å vise hvilke brukere som bare skaper kvalme. 

Anonymkode: d0477...218

Finnes mange kvinnelige incels også. 

Anonymkode: 3900b...53f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2018 at 2:38 PM, AnonymBruker said:

 Alle dere som klager over "slemme menn" har dere noen eksempel på disse mannfolkene? 

Anonymkode: d3889...575

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

 Ble plutselig veldig stille her nå ja.  

 Dere liker tydeligvis å sutre og klage, men gidder neppe å komme med faktiske eksempler nei... 

Anonymkode: d3889...575

Kanskje fordi innlegget ditt ble postet midt på natten?

Anonymkode: 60415...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kanskje fordi innlegget ditt ble postet midt på natten?

Anonymkode: 60415...7ee

3 dager siden 

Anonymkode: 3900b...53f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2018 at 11:07 AM, HalldirV2 said:

Hvorfor det? De har jo ikke sex uansett. Heller Linda på 27 år med syv unger og fem fedre, eller Kevin på 58 år med ti barn og ti mødre som bør få tilbudet.  

Fordi kjemisk kastrering senker testosteronnivået og dermed vil gjøre dem mindre aggressive mot kvinner. Du tenker nok på sterilisering.

Anonymkode: c5edc...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Må du absolutt involvere deg i disse debattene da? Det er noe stakkarslig, persillebladaktig over det å skulle styre hva alle andre skal få lov til å diskutere og ikke, og hvilke oppfatninger og erfaringer andre skal få lov til å ha. Syns egentlig det er hundre ganger mer patetisk enn det å være en bitter incel. Kan du ikke heller gå og rope i skauen dersom alt du vil ha er et ekko?

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Må du absolutt involvere deg i disse debattene da? Det er noe stakkarslig, persillebladaktig over det å skulle styre hva alle andre skal få lov til å diskutere og ikke, og hvilke oppfatninger og erfaringer andre skal få lov til å ha. Syns egentlig det er hundre ganger mer patetisk enn det å være en bitter incel. Kan du ikke heller gå og rope i skauen dersom alt du vil ha er et ekko?

Hvem prater du Til?

Anonymkode: 3900b...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
Just now, AnonymBruker said:

Hvem prater du Til?

Anonymkode: 3900b...53f

Trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet med alle bitre menn og incels her på KG er jo at de ikke diskuterer i ordets rette forstand. Ser flere her skriver at brukerne bør være rause og heller gå inn i diskusjoner med disse mennene, møte dem med argumenter, tåle ulike meninger og bryne seg på hverandre, osv. Jeg mener det er feilslått.

Det hadde jo vært interessant om man faktisk kunne hatt reelle diskusjoner. Jeg har null problemer med gode diskusjoner hvor motparten står langt fra meg politisk, om det faktisk er en debattant som bruker litt tid på sine innlegg, tar innover seg motargumenter og møter dem på en saklig måte, har et minimum av kildekritikk, ikke poster 50 innlegg i halvtimen, osv.

Jeg har fulgt en del diskusjoner her inne, og det som er påfallende er jo at disse incelsene aldri skriver lange innlegg. Innleggene deres er ekstremt mange og korte, ofte bare på én-to setninger, består gjerne av memes eller rene replikker. Jeg har sett flere brukere prøve å imøtegå dem ved å debattere skikkelig, skrive lange og velformulerte innlegg, gjerne også med henvisning til f.eks. forskning. Hva skjer? Jo, incelsene forsvinner som dugg for solen. De svarer aldri på sånt. 

Disse mennene er ikke her for å diskutere, argumentere eller bryne seg på andre intellektuelt. De er her for å spre dritt. De kommer direkte fra kvinnehatende ekkokamre som The Red Pill (Reddit), og prøver seg på samme greia her. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tiurleik skrev:

Noe av problemet med alle bitre menn og incels her på KG er jo at de ikke diskuterer i ordets rette forstand. Ser flere her skriver at brukerne bør være rause og heller gå inn i diskusjoner med disse mennene, møte dem med argumenter, tåle ulike meninger og bryne seg på hverandre, osv. Jeg mener det er feilslått.

Det hadde jo vært interessant om man faktisk kunne hatt reelle diskusjoner. Jeg har null problemer med gode diskusjoner hvor motparten står langt fra meg politisk, om det faktisk er en debattant som bruker litt tid på sine innlegg, tar innover seg motargumenter og møter dem på en saklig måte, har et minimum av kildekritikk, ikke poster 50 innlegg i halvtimen, osv.

Jeg har fulgt en del diskusjoner her inne, og det som er påfallende er jo at disse incelsene aldri skriver lange innlegg. Innleggene deres er ekstremt mange og korte, ofte bare på én-to setninger, består gjerne av memes eller rene replikker. Jeg har sett flere brukere prøve å imøtegå dem ved å debattere skikkelig, skrive lange og velformulerte innlegg, gjerne også med henvisning til f.eks. forskning. Hva skjer? Jo, incelsene forsvinner som dugg for solen. De svarer aldri på sånt. 

Disse mennene er ikke her for å diskutere, argumentere eller bryne seg på andre intellektuelt. De er her for å spre dritt. De kommer direkte fra kvinnehatende ekkokamre som The Red Pill (Reddit), og prøver seg på samme greia her. 

Er du sikker på at dette er "incels" og hvorfor beskriver du dette som et særskilt problem for nettopp disse? Jeg vil si det er like vanlig at en ser korte innlegg uten særlig innhold fra den andre siden, av typen "ok" osv. særlig når temaet er ubehagelig for en del. Jeg synes veldig ofte jeg ender opp med å diskutere med noen som ikke er i stand til å formulere fullstendige motargumenter eller forholde seg til mer eller mindre objektive data, uten at jeg kan si jeg tror noen av disse var "incels". Spørsmålet blir hvorvidt dårlig oppførsel, eller manglende evne til å delta i en diskusjon, er en "incel"-greie, eller rett og slett bare endemisk til et internettforum som generelt har veldig lave krav og standarder. 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor gidde å bry seg med dem? 

Det er jo det dem vil... Overse dem slik at de ikke vinner. 

Anonymkode: a87a9...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
45 minutter siden, Tiurleik said:

Noe av problemet med alle bitre menn og incels her på KG er jo at de ikke diskuterer i ordets rette forstand. Ser flere her skriver at brukerne bør være rause og heller gå inn i diskusjoner med disse mennene, møte dem med argumenter, tåle ulike meninger og bryne seg på hverandre, osv. Jeg mener det er feilslått.

Det hadde jo vært interessant om man faktisk kunne hatt reelle diskusjoner. Jeg har null problemer med gode diskusjoner hvor motparten står langt fra meg politisk, om det faktisk er en debattant som bruker litt tid på sine innlegg, tar innover seg motargumenter og møter dem på en saklig måte, har et minimum av kildekritikk, ikke poster 50 innlegg i halvtimen, osv.

Jeg har fulgt en del diskusjoner her inne, og det som er påfallende er jo at disse incelsene aldri skriver lange innlegg. Innleggene deres er ekstremt mange og korte, ofte bare på én-to setninger, består gjerne av memes eller rene replikker. Jeg har sett flere brukere prøve å imøtegå dem ved å debattere skikkelig, skrive lange og velformulerte innlegg, gjerne også med henvisning til f.eks. forskning. Hva skjer? Jo, incelsene forsvinner som dugg for solen. De svarer aldri på sånt. 

Disse mennene er ikke her for å diskutere, argumentere eller bryne seg på andre intellektuelt. De er her for å spre dritt. De kommer direkte fra kvinnehatende ekkokamre som The Red Pill (Reddit), og prøver seg på samme greia her. 

Denne tråden her er jo et prima eksempel på at dette gjelder i flere leire. Det er jo ingenting ved denne tråden som inviterer til noen slags debatt. Bare skittkasting, navnekalling, sutring og klaging som ikke har noen annen misjon enn å hysje ned og få utestengt en spesifikk gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Er du sikker på at dette er "incels" og hvorfor beskriver du dette som et særskilt problem for nettopp disse. Jeg vil si det er like vanlig at en ser korte innlegg uten særlig innhold fra den andre siden, av typen "ok" osv. særlig når temaet er ubehagelig for en del. Jeg synes veldig ofte jeg ender opp med å diskutere med noen som ikke er i stand til å formulere fullstendige motargumenter eller forholde seg til mer eller mindre objektive data, uten at jeg kan si jeg tror noen av disse var "incels". Spørsmålet blir hvorvidt dårlig oppførsel, eller manglende evne til å delta i en diskusjon, er en "incel"-greie, eller rett og slett bare endemisk til et internettforum som generelt har veldig lave krav og standarder. 

Jeg synes absolutt det er en tydelig tendens, ja. Jeg sier ikke at det ikke finnes andre brukere som også er dårlige/late debattanter, men det er likefullt et kjennetegn ved disse trådene startet av incels, eller i tråder hvor incels kommer inn og okkuperer. Narrativet er "gærne feminister" eller "kvinner er jævlige", uten noen logikk eller argumentasjon. Etterlyser man nærmere analyse, så blir man oversett.

Jeg synes for øvrig det å innta et sånt standpunkt som utgangspunkt, altså at feminister er gærne mannehatere eller at kvinner er jævlige som kjønn, er å totalt diskvalifisere seg selv. Da er man så nedsnødd intellektuelt at det umulig kan bli en fruktbar diskusjon. Det er på samme nivå som å påstå at svarte mennesker er evneveike eller at sosialister er som Pol Pot. Det er neandertal-logikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Finnes mange kvinnelige incels også. 

Anonymkode: 3900b...53f

Hva så?

Anonymkode: d0477...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...