Gå til innhold

Hvorfor får incels lov til å lage kvalme på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

 Kvinneguiden er vel ett debatt-forum, på lik linje med alle andre debatt-forum. 

 Hvis dere ikke liker dette, så kan dere vel enkelt og greit pelle dere vekk herfra ?  

Anonymkode: d3889...575

Alle debattforum har regler. ta en tur innom diskusjon.no og se at de har strengere regler for oppførsel enn kg. Alle debattforum kan sette egne regler og grenser for hva som er akseptabelt og ikke. Det er for eks ikke lov på de aller fleste forum, å starte tråder kalt "jødehat" der man abre snakker om hvor jævlige og onde jøder er.

Så nei, man trenger ikke pelle seg bort fordi man mener et forum trenger forbedringer. Tvert imot kan det være konstruktivt å endre forumpolicy nå og da

Anonymkode: 32f7f...0f7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, jeg har aldri startet et slik tråd før. 

Hva er galt med meg da? 

TS

Anonymkode: 6ab39...0ff

Du representerer den andre siden av mynten av fordummende og hatefull retorikk.

Om det finnes hatefulle menn her inne som elsker brune råtne diskusjoner med generaliserende hat, så er det sannelig mange kvinner som liker akkurat det samme. Nøre opp i grumsete vann heter det, og sånne som deg virker å elske det.

Anonymkode: c0e0d...5b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du representerer den andre siden av mynten av fordummende og hatefull retorikk.

Om det finnes hatefulle menn her inne som elsker brune råtne diskusjoner med generaliserende hat, så er det sannelig mange kvinner som liker akkurat det samme. Nøre opp i grumsete vann heter det, og sånne som deg virker å elske det.

Anonymkode: c0e0d...5b6

Hvordan kom du egentlig frem til dette? Ikke har jeg skrevet mange setninger, jeg skriver anonymt og du vet ingenting om meg. 

Ja, det er mange hatefulle kvinner, helt enig, men de lever jeg fint med her inne (stort sett). Men jeg kan ikke begripe at så mange menn skal bryte inn i diskusjoner mellom kvinner om tema som omhandler kvinner, på en så stygg måte som en del gjør. 

Hva mener du med å nøre opp i grumsete vann? Jeg tror ikke det er noe som heter det. Men forklar gjerne. 

TS

 

Anonymkode: 6ab39...0ff

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg ts. Jeg savner et rent kvinneforum, for selv om det også finnes ålreite menn her skaper kvinnehaterne veldig dårlig stemning. Det skjer sjelden at de ålreite mennene sier fra til de som sprer dritt. Det er kanskje det eneste som kunne hjulpet bortsett fra strengere sensur, men det skjer ikke for de er ikke kvinner og tar seg derfor ikke nær av slik skittkasting. De kan lett bare stenge av og bagatellisere det og mene at vi må tåle mer, men de er menn og har kroppen full av testosteron som gjør dem mindre følsomme og beskytter dem mot sånt ubehag. De aner derfor lite om hvordan det oppleves for mange kvinner. Hatefulle og nedlatende innlegg om kvinner burde egentlig vært slått like hardt ned på som rasisme. 

Anonymkode: c5edc...8d8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter det ikke - forumet KVINNEguiden oversvømmes av bitre incels. 

Moderatorene lar det skje, og vi brukerne bli stående ganske så alene mot all hetsen. 

Hvorfor? 

Anonymkode: 6ab39...0ff

Noe av det fine med KG er jo at meninger og idéer man selv ikke liker får komme til uttrykk. 

Det blir jo ikke mye diskusjon om alle er helt enige. 

Dessuten trenger vel incels mer guiding enn de fleste?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, stan said:

Noe av det fine med KG er jo at meninger og idéer man selv ikke liker får komme til uttrykk. 

Det blir jo ikke mye diskusjon om alle er helt enige. 

Dessuten trenger vel incels mer guiding enn de fleste?

Der er grenser selv ved ulike meninger. Eller tenker du vi burde ha flere jødehattråder fordi vi trenger flere meninger på kg?

At noen har en annen mening eller perspektiv på ting betyr ikke at den meningen er verdt noe eller er positiv å dele med andre. At noe er annerledes betyr ikke at det er verdifult eller bra

Anonymkode: 32f7f...0f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Der er grenser selv ved ulike meninger. Eller tenker du vi burde ha flere jødehattråder fordi vi trenger flere meninger på kg?

At noen har en annen mening eller perspektiv på ting betyr ikke at den meningen er verdt noe eller er positiv å dele med andre. At noe er annerledes betyr ikke at det er verdifult eller bra

Anonymkode: 32f7f...0f7

Det er jo retningslinjer her på KG. I tillegg finnes Norges lover. Jeg tar det som en selvfølge at innlegg er innenfor begrensningene disse gir. 

Selv om ikke alle meninger er like interessante, så mener jeg det er bedre at de får komme frem og får møte motstand. Hvis det bare er innad i "menigheten" så får de ekstreme ideene blomstre og det er ihvertfall ingen tjent med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stan said:

Det er jo retningslinjer her på KG. I tillegg finnes Norges lover. Jeg tar det som en selvfølge at innlegg er innenfor begrensningene disse gir. 

Selv om ikke alle meninger er like interessante, så mener jeg det er bedre at de får komme frem og får møte motstand. Hvis det bare er innad i "menigheten" så får de ekstreme ideene blomstre og det er ihvertfall ingen tjent med. 

Men hvorfor skal kg ta dette sosiale ansvaret når det ødelegger forumet og driver bort brukere?

Det er jo ganske fint i teorien, men i praksis reduserer det diskusjonen til skittkasting og hvem som klarer vri hva den andre sier mest og være kjappest i replikken. Har dette egentlig noe å si for hver enkelt persons meninger? For jeg tviler sterkt på at mennesker med hatefulle meninger blir overbevist om noe som helst på kg. Tror heller at de negative meningene smitter over på andre og skaper et verre miljø

Anonymkode: 32f7f...0f7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor skal kg ta dette sosiale ansvaret 

Hvorfor ikke? 

Hvilke andre steder skal ta dette ansvaret? 

Det er jo her incelsene er, da er det her fronten er. 

Så gjelder det å være bedre enn incelsa. Vi er jo bedre enn dem? Vi driver vel ikke å kaster dritt? Nei, vi diskuterer og kommer med motargumenter. Ikke sant? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du fjerner kvinnehatet ved kastrering. 

TS

Anonymkode: 6ab39...0ff

Da må nok lobotomering til. 

Det disse mannfolkene ikke forstår, er at ved å være så bitre og hatefulle, klarer de hvertfall ikke å finne kvinnelige kjærester

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stan skrev:

Hvorfor ikke? 

Hvilke andre steder skal ta dette ansvaret? 

Det er jo her incelsene er, da er det her fronten er. 

Så gjelder det å være bedre enn incelsa. Vi er jo bedre enn dem? Vi driver vel ikke å kaster dritt? Nei, vi diskuterer og kommer med motargumenter. Ikke sant? 

Så KG skal ta ansvar? 

Hvordan tar du dette ansvaret for incels hets av kvinner? Eksempler. 

Anonymkode: 6ab39...0ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stan said:

Hvorfor ikke? 

Hvilke andre steder skal ta dette ansvaret? 

Det er jo her incelsene er, da er det her fronten er. 

Så gjelder det å være bedre enn incelsa. Vi er jo bedre enn dem? Vi driver vel ikke å kaster dritt? Nei, vi diskuterer og kommer med motargumenter. Ikke sant? 

Når man kommer med saklig argumenter og incelsene vrir det om til å bety det de vil det skal bety, så reduserer det debatten til skittkasting. 

Du viser en type naiv holdning der du tror om vi bare er tolmodige nok vil alle incelsene innse at de tar feil og endre mening. 

Om kg ønsker være et forum med aktivitet må de slå ned på incels. Derfor burde ikke kg ta ansvaret. De taper brukere, de taper penger, og ingen sponser dem til å gjøre en ekstra innsats

Anonymkode: 32f7f...0f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et nytt fenomen i allefall 😅

 

Anonymkode: 4cfae...583

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man kommer med saklig argumenter og incelsene vrir det om til å bety det de vil det skal bety, så reduserer det debatten til skittkasting. 

Du viser en type naiv holdning der du tror om vi bare er tolmodige nok vil alle incelsene innse at de tar feil og endre mening. 

Om kg ønsker være et forum med aktivitet må de slå ned på incels. Derfor burde ikke kg ta ansvaret. De taper brukere, de taper penger, og ingen sponser dem til å gjøre en ekstra innsats

Anonymkode: 32f7f...0f7

Vi to er uenige om egentlig alt. 

Det er flere en incelsa som kaster skitt her på KG, det vet jeg, siden det ofte er meg det kastes på. 

Mulig jeg er naiv, men meninger forsvinner ikke om de forbys. Dessuten er jeg fornøyd om vi får én til å tvile. 

Om incels og andre med meninger noen ikke liker kastes ut blir jo KG mindre. Hvem tjener på det? 

Det er jo ikke nødvendig å åpne, lese og svare på alle trådene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får incels lov til å lage kvalme på KG?

OK! Jeg skal være den første til å innrømme at jeg er både bitter og har pikk. 

I den sammenhengen vil jeg også gjerne få lov til å lage litt "kvalme" over bruken av ordet "incel" ....  Kan vi ikke i det minste holde oss gode, gamle,  og fastsatte KG-begrep som f.eks.  "bitterpikker"? Det begrepet har da i alle fall en mening og betydning.:vetikke:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, stan said:

Vi to er uenige om egentlig alt. 

Det er flere en incelsa som kaster skitt her på KG, det vet jeg, siden det ofte er meg det kastes på. 

Mulig jeg er naiv, men meninger forsvinner ikke om de forbys. Dessuten er jeg fornøyd om vi får én til å tvile. 

Om incels og andre med meninger noen ikke liker kastes ut blir jo KG mindre. Hvem tjener på det? 

Det er jo ikke nødvendig å åpne, lese og svare på alle trådene. 

Nei, det er mange som kaster skitt på kg, fordi miljøet oppfordrer til det. Å tillate inceltråder er abre en av måtene man reduserer kvaliteten på diksusjonen og oppfordrer til usaklighet. Om man er i mange debatter der enkle meninger og skittkasting er det som "vinner frem" så er det den type forum man får. 

Hvor mange tvilere tror du kg har sett? Jeg har aldri opplevd en eneste person som starter kvinnehatertråder som har tvilt. De er ikke her for å utfordre egne meninger, de er her for å spre dem. På samme måte som ekstremkristne eller ekstremmuslimer. 

KG blir ikke automatisk mindre av å kaste ut incel. Om kg sitt nivå reduseres, logger alle som misliker den type enkelhet seg av og man mister de brukerne. Å utestenge oppførsel og meninger vil alltid miste noen og tiltrekke andre. Utestenger man enkle og hatfulle meninger vil man tiltrekke seg mennesker som misliker den slags og det blir flere "intellektuell" som ønsker en genuin debatt. Lar man den type tråder stå, stikker alle med mer komplekse meninger av fordi de ikke gidder den type enkel skittposting. 

Anonymkode: 32f7f...0f7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vært fint å fått dem ut ja.

Anonymkode: d0477...218

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

mange som kaster skitt på kg, fordi miljøet oppfordrer til det.

Voksne skylder ikke på miljøet, vi er bedre enn det. 

Det jeg hele tiden har ment at AnonymBruker muligheten bør begrenses, tror noe av den uheldige trenden. 

Tråder slettes og brukere utestenges allerede. Uten at det hjelper mye. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke et nytt fenomen i allefall 😅

 

Anonymkode: 4cfae...583

Riktig, det er ikke et nytt fenomen. Og det eksisterte lenge før den tråden ble laget. Men virker som det har blitt verre med årene.

Anonymkode: 60415...7ee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stan said:

Voksne skylder ikke på miljøet, vi er bedre enn det. 

Det jeg hele tiden har ment at AnonymBruker muligheten bør begrenses, tror noe av den uheldige trenden. 

Tråder slettes og brukere utestenges allerede. Uten at det hjelper mye. 

Hvorfor skal ab funksjonen begrenses? Vi trenger meningene ab-er har. Det er positivt med mange urimelige og dårlige meninger fra mennesker under ab-funksjonen. Det er viktig at kg lar dem få skrive alle meningene sine, uansett om de er hatefulle og ignorante. Det er mange ab-er som endrer mening fordi de leser de saklige og rimelige meningene andre har på kg, så dette hjelper samfunnet. Om vi kaster ut ab funksjonen vil kg bli mye mindre og tape brukere

Ser du nå hvordan meningen din høres ut? Jeg hermer etter deg, men jeg bytter ut ab med incel. 

Anonymkode: 32f7f...0f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...