Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å vente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vielsen vår var ferdig klokken 14, og vi spiste klokken 18. I mellomtiden hadde kokken laget en liten tapas buffet, vi hadde fruktfat og både apretiff og mineralvann. Vi fikk ikke intrykk av at dette var for lenge å vente. Middagen var unnagjort på 2 timer, etter det var det dans før kakene ble satt ut. Vi forlot festen klokken 00:00, men de som låste sa sistemann ut var klokken 4. Vi har kun fått positive tilbakemeldinger. Hadde fotografering etter vielsen. Var ca 30 min å kjøre til lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god fotograf klarer er ta fine og bra bilder av dere innen 1/2 time evt 45 minutter. Det er ALT for lenge å be gjestene å vente 2-3 timer etter vielsen er ferdig fordi bridezillas har 40.000 bilder i pinterest mappen de vil ta. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Outlander skrev:

En god fotograf klarer er ta fine og bra bilder av dere innen 1/2 time evt 45 minutter. Det er ALT for lenge å be gjestene å vente 2-3 timer etter vielsen er ferdig fordi bridezillas har 40.000 bilder i pinterest mappen de vil ta. 

Veldig hyggelig at du kaller meg bridezilla uten å vite noe som helst om hvordan jeg er, hvordan planleggingen har vært, og hvordan bryllupet mitt kommer til å bli. Jeg har vært veldig "løssluppen" når det gjelder planleggingen, og har tatt i mot hjelp og forslag til hvordan jeg skal gjøre det best mulig for mine gjester, da det at de koser seg er noe av det viktigste for meg. Ventetid kommer vi ikke unna uansett, men jeg føler jeg har gjort det jeg kan for å gjøre den så kort som mulig. Nå har vi flyttet middagen til kl 17, så ventetiden blir på ca 1,5 timer. Det blir som sagt både velkomstdrink og litt å bite i mens de venter, i tillegg til gjestebok/photobooth. Jeg vet virkelig ikke hva mer jeg kan gjøre for å korte ned ventetiden. 

Ja, det skal taes en del bilder, da det er dette vi sitter igjen med etter festen er ferdig. Siden fotograf er noe av det vi betaler mest for, vil jeg være sikker på at bildene blir fine. Betyr slett ikke at jeg vil ha 40 000 bilder i noen pinterest-mappe. 

Anonymkode: cf41e...b99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke DU var bridezilla- de som må ta 40.000 bilder fra pinterest. Lær å lese! 

Anonymkode: 4e0c2...faa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sa ikke DU var bridezilla- de som må ta 40.000 bilder fra pinterest. Lær å lese! 

Anonymkode: 4e0c2...faa

Det ble svart i min tråd, og omfattet jo min problemstilling. Er det da rart jeg tenker at svaret er rettet mot meg? 

Anonymkode: cf41e...b99

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.7.2018 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Det er fantastisk fine øyeblikk. Også for meg - et av de fineste øyeblikkene i hele bryllupet. Kun oss to, og muligheten til å snakke litt og klemme litt.

Anonymkode: e474f...639

Jeg synes også at fotograferingen var av de fineste øyeblikkene i hele bryllupet, men vi hadde vielsen først og tok bildene etterpå. Vi tok dessuten bildene ute i vind og vær, og frisyren var ikke akkurat perfekt etterpå. 😆 Veldig glad jeg var ferdig med vielsen og at gjestene allerede hadde sett meg «på mitt beste». 😆 

Synes ikke det er for lenge mellom vielse og middag, så lenge dere setter frem litt fingermat og drikke. Kan du ikke høre med fotografen? Vår hadde et ønske om hvor lang tid vi burde sette av. Slitsomt om fotograferingen bare blir stress!

 

Anonymkode: ba025...916

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne fint ventet på middagen i to timer, så lenge det var blitt satt frem velkomstdrink og litt fingermat, så man kan fylle opp magen sin litt, og skravle/hilse på de andre gjestene, før bruden kommer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vanlig å vente 2-3 timer på at brudeparet tar bilder. Sålenge det står litt mat og drikke som gjestene kan kose seg med, så er det vel bare hyggelig å tilbringe et par timer sammen med familien sin eller venner som kanskje ikke samles så ofte?

Skjønner godt at TS ønsker å ta bilder etter vielsen, uavhengig av om frisørtimen kunne flyttes eller ei. Det gjør jo hele stemningen litt spesiell at brudgommen ikke har sett den vakre bruden sin i brudekjolen, sminket, med håret oppsatt og gjerne så flott som aldri før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 21.41, AnonymBruker skrev:

Veldig hyggelig at du kaller meg bridezilla uten å vite noe som helst om hvordan jeg er, hvordan planleggingen har vært, og hvordan bryllupet mitt kommer til å bli. Jeg har vært veldig "løssluppen" når det gjelder planleggingen, og har tatt i mot hjelp og forslag til hvordan jeg skal gjøre det best mulig for mine gjester, da det at de koser seg er noe av det viktigste for meg. Ventetid kommer vi ikke unna uansett, men jeg føler jeg har gjort det jeg kan for å gjøre den så kort som mulig. Nå har vi flyttet middagen til kl 17, så ventetiden blir på ca 1,5 timer. Det blir som sagt både velkomstdrink og litt å bite i mens de venter, i tillegg til gjestebok/photobooth. Jeg vet virkelig ikke hva mer jeg kan gjøre for å korte ned ventetiden. 

Ja, det skal taes en del bilder, da det er dette vi sitter igjen med etter festen er ferdig. Siden fotograf er noe av det vi betaler mest for, vil jeg være sikker på at bildene blir fine. Betyr slett ikke at jeg vil ha 40 000 bilder i noen pinterest-mappe. 

Anonymkode: cf41e...b99

Jeg syns dette høres veldig fint, og planlagt ut 👌🏻 1.5 time er ikke lenge å vente for bryllupsgjestene - men helt normal ventetid. Du skriver også at du skal ha gjestebok/photoboot, og dette tar tid! (Husk å oppfordre gjestene til å skrive - dette er definitivt det fineste minnet vi har fra bryllupet! Så utrolig mange fine ord og bilder. Vi fikk også alle talene etter festen, og har samlet dem i gjesteboken, blir like rørt hver gang jeg åpner gjesteboken 😊). Anbefaler å sette frem litt snacks/lett mat, og ha begrenset med alkohol før middag (kun 1-2 velkomstdrinker). Vi hadde vinkurs for gjestene mens vi tok bilder (men vi hadde et lite og intimt bryllup) 

Ønsker dere en fin dag, du kommer garantert aldri til å glemme den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre timer med mingling og sulting er i overkant mye. To timer må være absolutt maks

Anonymkode: 00558...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...