Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å vente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mellom vielse og middag? Vi skal ha vielsen og festen på samme sted, så blir ikke noe reisetid. Vielsen er klokken 15. Tenkte å ha middagen klokken 18, men blir det for lenge å vente? Burde vi flytte den til 17? Vi skal ta bilder etter vielsen, men igjen blir de tatt på samme sted, så tenker ikke å kjøre noe sted for dette. Vil 1,5 timer være god nok tid for fotografen? Ønsker jo ikke at gjestene skal bli utålmodig, men ønsker jo også fine bilder.

Tips?

Anonymkode: cf41e...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har forslag? 

Anonymkode: cf41e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer er greit, men dere bør ha litt snacks / frukt /drikke tilgjengelig. Men ikke altfor mye alkohol slik at folk blir fulle. 

Da har dere nok tid til fotografen, og gjestene klarer akkurat å vente. Kommer jo litt an på hvor lenge vielsen varer. Kanskje kl 17.30?

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder før vielse. Man er nysminket, håret er nettopp satt opp, og man har god tid. Og kan bruke all tiden med gjestene etter vielsen. 

Ellers synes jeg ikke to timer i mellom er mye. Bare sørg for snacks, drikke, og gjerne litt underholdning eller aktiviteter. 

Anonymkode: e474f...639

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bilder før vielse. Man er nysminket, håret er nettopp satt opp, og man har god tid. Og kan bruke all tiden med gjestene etter vielsen. 

Ellers synes jeg ikke to timer i mellom er mye. Bare sørg for snacks, drikke, og gjerne litt underholdning eller aktiviteter. 

Anonymkode: e474f...639

Men med bilder før vielse så blir ikke bruden en overraskelse for brudgommen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Men med bilder før vielse så blir ikke bruden en overraskelse for brudgommen...

Overraskelse var vi ikke uansett, har jo kjent hverandre noen år ;)

Neida... Øyeblikket blir faktisk bedre. Man får det for seg selv, og får en rolig stund sammen og litt tid til å prate før alt braker løs. Det er stadig flere brudepar som velger å gjøre det slik, da man også får mer ut av dagen. 

Anonymkode: e474f...639

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilder før vielse. Man er nysminket, håret er nettopp satt opp, og man har god tid. Og kan bruke all tiden med gjestene etter vielsen. 

Ellers synes jeg ikke to timer i mellom er mye. Bare sørg for snacks, drikke, og gjerne litt underholdning eller aktiviteter. 

Anonymkode: e474f...639

Kommer ikke til å ta bilder før vielsen. Jeg er ikke ferdig hos frisør før klokka 14, så det rekker vi ikke. I tillegg vil jeg jo aller helst at min mann ikke skal se meg før vielsen. Har ikke mange tradisjoner i dette bryllupet, men akkurat den tradisjonen synes jeg er litt fin. 

Anonymkode: cf41e...b99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lang ventetid ja! Hvorfor legge inn fotografering mens man har en haug gjester som venter? Skal man gjøre det, så velg ihvertfall noe effektivt, dvs max en halvtime-time! Folk spiser gjerne lunsj i 12-13 tiden, og så skal de vente helt til 18 med middag? I tillegg alkohol til minglingen, det er jo å be om at folk blir skrubbsultne. 

Anonymkode: 2b5dd...dd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altfor lang ventetid ja! Hvorfor legge inn fotografering mens man har en haug gjester som venter? Skal man gjøre det, så velg ihvertfall noe effektivt, dvs max en halvtime-time! Folk spiser gjerne lunsj i 12-13 tiden, og så skal de vente helt til 18 med middag? I tillegg alkohol til minglingen, det er jo å be om at folk blir skrubbsultne. 

Anonymkode: 2b5dd...dd4

Så hvordan foreslår du at vi løser dette da? Vi kan som sagt ikke ha fotograferingen før vielsen, for det er det ikke tid til. 

Anonymkode: cf41e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjedelige med bryllup er jo at middagen aldri starter, før den starter og aldri slutter slik at må  aldri får snakket og danset og klemt og gratulert men må sitte stille i mange mange timer før alle må ut fordi det skal rigges til kake som man uansett er For lett for. Jeg heier på bilder før vielse, og middag så tidlig som mulig. 

Anonymkode: b7e54...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ferdig med vielse kl 13, med middag 1630. I mellomtiden måtte gjestene reise til lokalet (30-40 min å kjøre), og de fikk tilbud om å vente der hvis de ville. Vi hadde framme frukt og mineralvann til de som ventet der. Jeg hørte ingen reaksjoner på at det var lang ventetid. Jeg vet at det var fler som gikk på kafé o.l for en lett lunsj mens de ventet. 

Anonymkode: 805c5...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å ta bilder før vielsen. Jeg er ikke ferdig hos frisør før klokka 14, så det rekker vi ikke. I tillegg vil jeg jo aller helst at min mann ikke skal se meg før vielsen. Har ikke mange tradisjoner i dette bryllupet, men akkurat den tradisjonen synes jeg er litt fin. 

Anonymkode: cf41e...b99

Det er selvfølgelig fullt ut ditt valg. En frisørtime kan endres, men det viktigste er jo hva du ønsker. 

Vil bare anbefale deg å se på noen youtube videoer fra bryllup der de har gjort det på denne  måten. Særlig i Sverige har dette blitt veldig vanlig. Det er fantastisk fine øyeblikk. Også for meg - et av de fineste øyeblikkene i hele bryllupet. Kun oss to, og muligheten til å snakke litt og klemme litt. 

Og utover at det er et minne for livet og møtes på den måten, får du unna fotograferingen mens sminke, hår og blomster er ferskt. Og man har all tid etter vielsen med gjestene sine, i stedet for å stresse rundt med en fotograf. 

Anonymkode: e474f...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bøff Eløff
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var ferdig med vielse kl 13, med middag 1630. I mellomtiden måtte gjestene reise til lokalet (30-40 min å kjøre), og de fikk tilbud om å vente der hvis de ville. Vi hadde framme frukt og mineralvann til de som ventet der. Jeg hørte ingen reaksjoner på at det var lang ventetid. Jeg vet at det var fler som gikk på kafé o.l for en lett lunsj mens de ventet. 

Anonymkode: 805c5...f2b

Ventet så lenge en gang. Da gikk vi en stor gjeng på pub og drakk oss fulle. Fikk ikke med oss mye av talene for å si der sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig fullt ut ditt valg. En frisørtime kan endres, men det viktigste er jo hva du ønsker. 

Vil bare anbefale deg å se på noen youtube videoer fra bryllup der de har gjort det på denne  måten. Særlig i Sverige har dette blitt veldig vanlig. Det er fantastisk fine øyeblikk. Også for meg - et av de fineste øyeblikkene i hele bryllupet. Kun oss to, og muligheten til å snakke litt og klemme litt. 

Og utover at det er et minne for livet og møtes på den måten, får du unna fotograferingen mens sminke, hår og blomster er ferskt. Og man har all tid etter vielsen med gjestene sine, i stedet for å stresse rundt med en fotograf. 

Anonymkode: e474f...639

Problemet er at frisørtimen ikke kan endres. Bor ikke i der vi skal gifte oss, og spurte på omtrent alle frisørsalongene vi fant da vi var der for noen uker siden. Siden datoen er svært populer, og jeg allerede var seint ute med å bestille time, måtte vi bare takke ja til de som hadde tid til meg. Har blitt presset inn rett før en annen brud, og tviler på at jeg får endret timen nå. 

Anonymkode: cf41e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at frisørtimen ikke kan endres. Bor ikke i der vi skal gifte oss, og spurte på omtrent alle frisørsalongene vi fant da vi var der for noen uker siden. Siden datoen er svært populer, og jeg allerede var seint ute med å bestille time, måtte vi bare takke ja til de som hadde tid til meg. Har blitt presset inn rett før en annen brud, og tviler på at jeg får endret timen nå. 

Anonymkode: cf41e...b99

Ok, da er dere jo låst. 

Forsøker bare å komme med innspill, og gode tips :) Og i første svaret argumenterte du først og fremst med at det ikke var ønsket, derfor tips om å sette seg litt mer inn i de positive sidene med dette. 

Anonymkode: e474f...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da er dere jo låst. 

Forsøker bare å komme med innspill, og gode tips :) Og i første svaret argumenterte du først og fremst med at det ikke var ønsket, derfor tips om å sette seg litt mer inn i de positive sidene med dette. 

Anonymkode: e474f...639

Forstår. Tenker vi flytter middagen til kl 17. :) Håper det ikke blir for lenge å vente. Vi har jo gjestebok og photobooth fremme for gjestene i mellomtiden, i tillegg til velkomstdrinker (og kanskje litt snacks?). 1,5 timers ventetid håper jeg de fleste orker, uten for mye klaging. Uff, vil så gjerne at alle skal være fornøyd. :fnise:

Anonymkode: cf41e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vielsen starter 15, er det snakk om 2 og ikke 3 timer venting(som noen har skrevet over). Som bryllupsgjest synes jeg 2 timer venting er helt innafor(3 timer om det er reiseveg mellom stedene for vielse og fest). Personlig mener jeg det er verre med for kort tid i mellom - kanskje man skal skifte, en skal skravle litt med kjente og bare samle inntrykkene, og da går 2 timer fort.

Så jeg synes dette høres ut som en strålende tidsplan. Men bra med frukt/annet å bite i, drikke og kanskje litt underholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bøff Eløff skrev:

Ventet så lenge en gang. Da gikk vi en stor gjeng på pub og drakk oss fulle. Fikk ikke med oss mye av talene for å si der sånn :ler:

Ikke noe problem her, antakelig fordi de fleste ikke visste om den lokale puben. 😅

Anonymkode: 805c5...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vielse, middag og fest på samme sted.

Vielse 15, middag 18.

Etter vielsen tar vi bilder mens gjestene får servert lett snacks, også får de mingle.

Anonymkode: a949f...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...