Gå til innhold

Bryllupsfest i stedet for feiring hele dagen? Har dere noen ideer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kommende mann ønsker ikke et overdådig bryllup. Vi vil helst gifte oss i ro og mak. Kanskje bare oss i utlandet eller kanskje her i Norge med kun nærmeste rundt oss. Men vi vet at både venner og familie ønsker seg en fest for å feire oss. Dette er jo hyggelig og er noe vi gjerne kan gjennomføre, men vi ønsker ikke et typisk mer formelt bryllup med hvite duker, taler, 3-retters og alt som følger med. 

Har derfor vært inne på tanken om en skikkelig låvefest el. hvor det kan serveres enkel mat + fri bar (hvor vi kan kjøpe inn alkohol selv). At det rett og slett blir mer en fest på kveldstid og ikke en feiring som varer hele dagen. Er også åpen for andre ideer :) 

Vi bor i Bergen, men kan evt. leie egnet lokale litt unna (så lenge det ikke blir for vanskelig for gjester å komme seg til og fra). Vi ønsker heller ikke at en fest skal koste for mye. Vi gifter oss ikke for å vise hva vi har råd til eller gjøre oss blakk før vi starter som ektepar. Men vi er selvsagt ikke gnien heller. 

Anonymkode: a0dab...8da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en god idè.  Personlig ville jeg mye heller vært gjest i et slikt bryllup enn i det veldig høytidelige og formelle.  Sistnevnte er ofte noe stivt, i hvert fall i mange timer. 

Å invitere til bryllupsfest som i gamle dager, på låven, gir alle muligheter.   Jeg bor ved kysten og har vært på bryllupsfest i båtnaust.  Der serverte de fiskesuppe. 



 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Å ja. Mye bedre en stive uendelige bryllup. Men pass på at noen ikke kupper hele festen ved å holde den ene talen etter den andre. Var engang i et bryllup der det var taler i syv timer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er drømmen min! Og helst to separate bryllupsfeiringer. 

Først gifte seg i i ei sjømannskirke,bare oss og ungene (på vinteren). Så invitere til feiring med familie, både stort og smått noen måneder etterpå. Så ny feiring kort tid etter det med venner og fri bar 😊

Anonymkode: 5aca7...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...